Gaz M1 EMKA

(30-12-2021, 13:59 PM)escort111 Kirjutas:  Jäi silma selline müügipakkumine, koos hinna (3500.-) ja dokumentidega.
Lätis varem ka kuulutatud, siis oli umbes 15 autot, nüüd üks konkreetne.
Ma arvan, et tegelikult on seal neid autosid veel.

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...dfleh.html

Võimalik, et teemaalgatajal miskit vaja, ilmselt teist eksemplari enam mitte, aga mõni jupp näiteks.
Või keegi kolmas soovib samasugust projekti teha.
 Mul ju neid M1-d suisa 2 tükki. Mõlemad pooleli. Ühtegi uut küll endale kaela peale võtta ei taha. Tegu ikkagi väga raske projektiga. Muidugi kui keegi tahab endale järgmiseks viieks aastaks (see subjektiivne pakkumine ja sõltub rahakoti paksusest ja tahtest ise panustada) tegevust leida, siis küll. Tegu siiski väga haruldase autoga, mida 95% originaalsusega eksemplare võib ühe käe sõrmedel üles lugeda. See arv puusalt tulistades. Mina pole oma silmaga selliseid näinud. Oma autodega püüan nüüd seda maagilist 95% ületada. Muidugi, kui keegi leiab endas sisemist vaimujõudu ja see Riia auto ära osta, siis võib minu poole pöörduda konsultatsiooni saamiseks taastamistöödeks. Hoiate päris arvestatava summa kokku. Julgen arvata, et minust vist suuremat M1 tundjat Eestimaal ei ole.
Vasta

(30-12-2021, 13:59 PM)escort111 Kirjutas:  Jäi silma selline müügipakkumine, koos hinna (3500.-) ja dokumentidega.
Lätis varem ka kuulutatud, siis oli umbes 15 autot, nüüd üks konkreetne.
Ma arvan, et tegelikult on seal neid autosid veel.

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...dfleh.html

Võimalik, et taamaalgatajal miskit vaja, ilmselt teist eksemplari enam mitte, aga mõni jupp näiteks.
Või keegi kolmas soovib samasugust projekti teha.
Piltidel on kaks erinevat autot pluss veel teadmata hunnik juppe.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Teen mõned postitused pisidetailide taastamisest. Alustan signaalidest. 75 aastat vanad ja 6V-d. Isegi saime nad tööle ja võrreldes GAZ A pasunaga juba natuke moodsamad. GAZ A-l käis mingi mootorike ringi, mille külge kinnitatud kõrvad siis mingit plärinat tekitasid.
     
   
   
   
   
   
   
   
Ja lõpuks oma õigel kohal.
   
Vasta

Aitab pasundamisest, järgmine teema elektri värk ja gaasi hoovastik. Mõlemad habemega. Kuna tegemist 6V elektrisüsteemiga, mille kere on plussis, st. vastupidi meil praegu levinud miinus massile. Kui ma ei eksi, siis N.-Liidus mindi sellele üle 1959 aastal. Igatahes neid vanu 6V elektri vidinaid liigub väga vähe nii siin kui sealpool suurt lompi. Õnneks olen nende aastate jooksul kogu komplekti enam vähem kokku saanud ja seda mõlemale autole. Suurem probleem on gaasi hoovastikuga. Ühe fordi komplekti sain, teist esialgu silmapiiril pole. Gaasi pedaal on ka suur defitsiit. Tegelikult need sarnased nii M1-l, ZIM-l ja GAZ 51-l. Üks korralik 51 pedaal õnnestus saada ja ka uus kummikate ujus välja. Teisele autole pole veel ka seda. Mõned pildid ka.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Järgmine probleem on külgmised klaasid, nii ustele kui külgmisele tagaklaasidel. Nii nagu varasemalt teemaks olnud, esimesed õhutus aknad käivad lahti pisikeste reduktorite abil. See probleem sai lahendatud. Kõigi akende ja külgklaaside suuremaks probleemiks oli suunajate, raamide ja muude vidinate äärmiselt närune olukord. Kuna Fordil selliseid asju ei olnud, siis kogu selle kupatuse taastamine ja enamasti uute detailide tegemine osutus küllaltki kulukaks ettevõtmiseks. Suureks probleemiks õhutusakende kummitihendid. Need ju kõik 4 tükki erinevad. Parem ja vasakpoolsed, esimesed ja tagumised. Kusjuures õigeid näidiseid pole ka kusagilt võtta. See pole veel õnnelikku lõppu leidnud. Järgmine probleem oli ukse alaääre vastas asuva raami katte alumiiniumist katte plekid. Ühel minu M-1-l oli neid kahes kohas säilinud. Küll äärmiselt näruses seisus kuid andis aimu, millised nad kunagi olid. Neid pole õnnestunud seni ühelgi taastatud M-1-l ka näha. Eks piltidelt näha, millega tegu.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Kuna esiosa sai ka enam vähem kokku laotud, siis ka mõni pilt sellest. Ega see ongi momendil ainuke auto, mis töös on ja paistab, et tulevik ka väga tume. Täna sain firma elektriarve kätte, kui eelmise aasta detsembris oli see 8K eurot, siis nüüd oli see 26K eurot. Suur tänu meie päikesetõusu valitsusele, kes lillegi ei liiguta vaid ainult kaagutavad. Reformi ja keskerakonna valijatel mitte tähele panna, ma ei tee siin poliitikat, vaid lihtsalt sapp keeb üle.
   
   
   
   
Vasta

Panen siia M1 elektri skeemi. Kõik lihtne ja arusaadav, ainult suunatuled. Joonisel on mingid imelikud. Pole selliseid kusagil vanadel piltidel ka näinud. Kuskilt, kust, ei mäleta lugesin, et GAZ A-l ja M1-l näidati suunda käega aknast, kui vaja oli. Liiklus ka toona hõredavõitu. USA-s, kus liiklus oli ikka kordades suurem ilmusid suunatuled ka alles 30-ndatel. FORD Model A-l ka suunatulesid polnud. Kui kellelgi on mõni pilt sõjaeelsest M1-st, kus võiks midagi sellist küljes olla, pange aga julgesti siia imetlemiseks.
   
Vasta

Suunatuled - "ülimasslevinud "semaforid"", kargavad autokerest manöövrihimustamise korral välja, kas trossiga või elektromagnetiga juhitavad.
Vasta

Mis aastast siin jutt käib?
Hilisemas variandis neid elektriskeemil enam ei ole (39-40).

Näide:
[Pilt: 0sf80.jpg]
https://www.youtube.com/watch?v=gU_cMwVBEwk
Vasta

(16-01-2022, 23:14 PM)Raivo Kirjutas:  Mis aastast siin jutt käib?
Hilisemas variandis neid elektriskeemil enam ei ole (39-40).

Näide:
[Pilt: 0sf80.jpg]
https://www.youtube.com/watch?v=gU_cMwVBEwk
 Tõenäoliselt minu 39/40 a autodel siis seda enam ei ole. Pole kohtagi, kus sellised asjad võiksid olla.
Vasta

Tundub, et siin on lingi ees miskit:
[Pilt: gaz-m-1.jpg]
[Pilt: image_max_1200_1602073054.png]

V8 kapoti all näen ma kolme releed ja kolme kaitset?

ps! 39.a elektriskeem näitab mõlemasse tagalaternasse 2 juhet (2 pirni?).
Vasta

(17-01-2022, 00:49 AM)Raivo Kirjutas:  Tundub, et siin on lingi ees miskit:
[Pilt: gaz-m-1.jpg]
[Pilt: image_max_1200_1602073054.png]

V8 kapoti all näen ma kolme releed ja kolme kaitset?

ps! 39.a elektriskeem näitab mõlemasse tagalaternasse kahe niidiga pirni.
 Tänan Raivo.  Aga kas siis esi  gabariitides on ka kahe niidiga pirnid. Pildil olev auto tundub üldse imelik. Kapott kuulub M11-le. Järelikult peaks olema vähemalt 1939 a. auto. Sellel ei tohiks olla aga selliseid suunatulesid.
Vasta

(17-01-2022, 09:47 AM)Formika Kirjutas:  kas siis esi  gabariitides on ka kahe niidiga pirnid.

Mõtlesin üht, kirjutasin teist.
Taga näitab skeem mõlemasse laternasse 2 juhet, ehk siis ilmselt on kaks eraldi pirni (kas sel ajal kahe niidiga pirni olemaski oli?).
Ees ikka 1 pirn gabariiditules.
Vasta

(17-01-2022, 09:59 AM)Raivo Kirjutas:  
(17-01-2022, 09:47 AM)Formika Kirjutas:  kas siis esi  gabariitides on ka kahe niidiga pirnid.

Mõtlesin üht, kirjutasin teist.
Taga näitab skeem mõlemasse laternasse 2 juhet, ehk siis ilmselt on kaks eraldi pirni (kas sel ajal kahe niidiga pirni olemaski oli?).
Ees ikka 1 pirn gabariiditules.
 Siis suunatulesid ikka pole. Pidur ja gabariit. See siis nüüd dialemma. Ehitada auto ilma suunatuledeta, so originaalne või suunatuledega, so mitte originaalne. See eeldab ikka suurt ümberehitust. Lüliti, relee, täiendav juhtmestik ja teistsugused pirnid ja pirni pesad. Samas tegemist ikka suures osas näituse autoga.
Vasta

(17-01-2022, 10:11 AM)Formika Kirjutas:  Siis suunatulesid ikka pole. Pidur ja gabariit. See siis nüüd dialemma. Ehitada auto ilma suunatuledeta, so originaalne või suunatuledega, so mitte originaalne. See eeldab ikka suurt ümberehitust. Lüliti, relee, täiendav juhtmestik ja teistsugused pirnid ja pirni pesad. Samas tegemist ikka suures osas näituse autoga.
Kui selles küsimuses rahvahääletus korraldatakse, siis mina annan oma hääle suunatuledeta variandi poolt. Suhteliselt hiljuti oli mul võimalus veenduda, et käega suunanäitamisest saadakse praegugi aru. Ja mul oli tänapäevane auto. Emka taolist vaatavad kõik niikuinii hästi tähelepanelikult, küll nad suunamärguande ka ära näevad.
Vasta

(17-01-2022, 11:06 AM)olevtoom Kirjutas:  Kui selles küsimuses rahvahääletus korraldatakse, siis mina annan oma hääle suunatuledeta variandi poolt. Suhteliselt hiljuti oli mul võimalus veenduda, et käega suunanäitamisest saadakse praegugi aru. Ja mul oli tänapäevane auto. Emka taolist vaatavad kõik niikuinii hästi tähelepanelikult, küll nad suunamärguande ka ära näevad.
 Kaldun ka originaalsuse poole. Läheb töösse ilma suunatuledeta. Palju ma ikka temaga sõidan, pealegi see Vene tellimuse auto muuseumi jaoks. Nüüd muidugi hind nii krõbedaks läinud, et ei tahetagi äkki enam. Eks näeme. Teine M1 ka veel kusagil pooles vinnas.
Vasta

(17-01-2022, 10:11 AM)Formika Kirjutas:  
(17-01-2022, 09:59 AM)Raivo Kirjutas:  
(17-01-2022, 09:47 AM)Formika Kirjutas:  kas siis esi  gabariitides on ka kahe niidiga pirnid.

Mõtlesin üht, kirjutasin teist.
Taga näitab skeem mõlemasse laternasse 2 juhet, ehk siis ilmselt on kaks eraldi pirni (kas sel ajal kahe niidiga pirni olemaski oli?).
Ees ikka 1 pirn gabariiditules.
 Siis suunatulesid ikka pole. Pidur ja gabariit. See siis nüüd dialemma. Ehitada auto ilma suunatuledeta, so originaalne või suunatuledega, so mitte originaalne. See eeldab ikka suurt ümberehitust. Lüliti, relee, täiendav juhtmestik ja teistsugused pirnid ja pirni pesad. Samas tegemist ikka suures osas näituse autoga.

Mulle tundub kõige õigem ehitada see auto semafor-suunatuledega. Just nii, nagu skeemil näha. Minu mäletamist mööda käisid osad neist lausa magnetiga auto külge.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

Ksf. Raivo väidab, et 39/40 a elektriskeemidel neid semafore enam pole. Samas pole aimugi kust selliseid saada.
Vasta

(17-01-2022, 15:04 PM)Formika Kirjutas:  Ksf. Raivo väidab, et 39/40 a elektriskeemidel neid semafore enam pole. Samas pole aimugi kust selliseid saada.

Googeldame "Trafficators" ja otsime omale sobivad välja.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

Sõdadevahelisel Opelil olid need semaforid sama kohapeal (pildil punases kastis). Olid oma korpuses ja kerele oli tehtud nende jaoks 3 auku. 2 poltide ja 1 juhtme jaoks. Kui sul selle kohapeal auke enne keretöid ei olnud, siis arvatavasti neid semafore originaalis ka pole olnud. Läänes hakati neid hiljem kere sisse uputama, siis vist läks asukoht uste vahelisele piilarile.    [Pilt: Ixq9Gf4.png]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 30 külali(st)ne