Postitused: 4,451
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Tsitaat:kui palju ampreid see vajab.
Vaatasin, tõstmise mootor 3 kW. Jagame 24-ga, saame keskmiselt 125A maksimaalse raskuse tõstmisel. No tühjema akuga ehk küsib veidi rohkem täiskoorma jaoks. Küsimus on, et kas ta üldse tõstab täiskoormaid, võibolla on mingi õhulise toote laos 100-200 kg tõstmiseks 2 meetri kõrgusele.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 4,451
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Laadimise algus 30A, lõpp 3A. Järeldus - miskit tarka peab seal sees olema.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 972
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Mul tuttaval on samamoodi akutõstuk töökojas mõne tõste jaoks päevas kahe autoakuga.
Postitused: 2,717
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Kuna peres on mitu väikest elektriautot siis väikeseid 12v 7ah ja 12ah akusid kulub päris palju.
Iga kevade pidin uued akud ostma kuna suurest kasutamisest ning talvisest seismisest on akud kaotanud oma mahutavuse.
Akud on samad, mis kasutatakse valveseadmetes või UPS`ides.
Akude hindamiseks ostsin omale digitaalse koormushargi mis näitab veidi rohkem infot.
Pildil on 1 hooaja sõitnud aku, mille jääk on 30%
Kuna tegemist on plii akuga siis tavaliselt lendab sealt vesi minema ja aku jääb kuivale.
Akule vee juurde valamiseks on vaja pealt lahti teha ning destilleeritud vett juurde valada.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 2,717
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Peale vee lisamist turgutasin akut veidi laadijaga ning sain tulemuseks 52% kuid see jäi allapoole soovitud tulemust.
Rohkem ei teadnudki mida teha.
Viskasin aku nurka ning lubasin vanarauda viia hommikul.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 2,717
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Täna hommikul oli tulemus lausa 79% ehk "Veri Guud"
Edu kõigile!
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 2,064
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Ma pole päris kindel, kas CCA ehk külmkäivitusvool annab väga hea ülevaate UPSi aku üldisest seisukorrast. Abiks kindlasti, aga see rohkem käivitusakude jaoks oluline näitaja. Kui tarbimine on piisavalt väike, siis otseselt mahtuvusse seda teisendada ei saa.
Postitused: 2,717
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Ma ei tea, kas nende autode elektritarbimist saab just väikseks nimetada.
Sees on sellised mootorid:
https://m.aliexpress.com/item/32593572515.html
Ühel autol 2tk ja teisel samaväärseid või lahjemaid 4tk.
Akud saavad tühjaks umbes 60 või 30 minutiga, olenevalt maastikust.
Raskemal maastikul võib ka kaablid kuumaks kütta.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 641
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
18
VRLA akule vett juurde valama? Päriselt?
Postitused: 2,717
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
(15-02-2022, 12:08 PM)deus Kirjutas: VRLA akule vett juurde valama? Päriselt?
Päriselt!
Mitte ainult unes ega pildiraamatus.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 641
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
18
Vaata, VRLA on selline suletud süsteem. Ainuke viis seda nii pekki keerata on vale laadimine, kus keedad vesiniku välja, reguleeritud klapp võlusõnaks. Ehk siis sa tegeled praegu vale käitumise tagajärgede likvideerimisega. Viska need pekki keeratud akud nüüd minema ja lae gel/agm režiimiga uusi, siis ei pea sellise jamaga tegelema.
Postitused: 972
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Kui laste autole panna tööriista aku kas siis küpsetab selle aku läbi või aku sees elektroonika kaitseb akut?
Postitused: 2,717
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
15-02-2022, 13:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2022, 13:18 PM ja muutjaks oli
tõnn.)
Auto tootja poolt on autole kaasa antud tavaline seinakuubik:
12v ja 1000mA
See laeb terve öö.
Kuna tänane ilm soosib pigem suuska mitte akuautot siis tühjaks sõita ei saa.
Mõne lambipirniga koormustesti teha saaks küll, kui juhendad, mida täpsemalt mõõta vaja?
Muidu kiirlaadimiseks on odavama otsa nutilaadijad.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 641
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
18
15-02-2022, 13:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2022, 13:54 PM ja muutjaks oli
deus.)
Sellel laadijal on AGM režiim olemas täitsa.
Pirniga saad mahutavust mõõta nii, et paned 55W pirni järgi põlema sellele akule ja stopper käima.
7Ah 12V aku on 84Wh ehk siis 55W pirn peab seal põlema ca 1,5h. Olenevalt põlemise pikkusest saad teada vatttunnid ja siis sealt tagasi arvutada ampertunnid.
EDIT: Unustasin voltmeetri ära, selle peal võiks pinget jälgida, et juhtme tagant ära tõmbaks, kui 10V peale kukub, muidu tapad aku lõplikult ära pirniga.
Postitused: 10,767
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
Kuubik need akud lõhubki.
Odava otsa nutilaadijad on väga vahelduva kvaliteediga: mõni laadib hästi, mõni keedab üle, mõni põleb koos garaažiga maha. Nimekamad tootjad (CTEK, Victron, Bosch, NOCO) on kindla peale minek ja neid saab kasutada ka "päris" autode peal.
Aku koormamiseks sobib hästi Ohmi seadus: P=U*I. 21W piduritulepirn tõmbab 12 V akust jämedalt 1,75 A. Ehk teisipidi: pannes sellise pirni akule peale ja mõõtes aega, kuniks pinge on langenud 10,5 V (julmemad ka 10V), saame jämedaalt aku mahutavuse. Ehk kui 7 Ah aku suutis pirni põletada 90 minutit (1,5 h), siis sellise aku mahutavus on umbes 2,6 Ah.
H4 lähutuleniit tarbib 4,6 A (55 W), kaugtulepirn 5 A (60 W), mõlemad koos lahja 10 A (minul lae all olev Fordi latern näiteks 9,8 A). PEA MEELES: PIRN LÄHEB VÄGA KUUMAKS!
Kui ise ei jaksa voltmeetrit seirata, soeta mõni pingenuuskur lülitama, aga siis pead panema mõne autokella koormusega paralleli, et selle järgi väljalülitumise aega tuvastada.
Postitused: 1,401
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
15-02-2022, 14:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2022, 14:17 PM ja muutjaks oli
Tegelane5.)
(15-02-2022, 13:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Kui laste autole panna tööriista aku kas siis küpsetab selle aku läbi või aku sees elektroonika kaitseb akut?
Makita akul peaks kaitsev elektroonika olema trellis endas ja töötab selle kolmanda väikse klemmi pealt. +/- peal on ainult kaitse vahel, niiet nendest klemmidest saab aku täiesti tühjaks lasta. Einhellis ja osades teistes vuffel akudes (vist) on see tühjenemisvastane kaitse väljatransistor akus.
https://www.instructables.com/Making-a-O...kita-Batt/
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.