Kas ostaksid endale elektriauto?

(19-02-2022, 20:27 PM)Etsike Kirjutas:  Peresse teise auto soetamine peamiselt linnasõitudeks täitsa aktuaalne ja uurisin seda Spring'i sest minu ego mahuks Dacia nime kandvasse liikurisse ära küll. Üht-teist kannatab andeks anda, aga näiteks püsikiirushoidja täielik puudumine ja NCAPi skoor 1 tärn on midagi, mille koha pealt ikka silma kinni ei pigista.
Vaatasin ka seda ja siis Saxo sama asja Big Grin Elus oleme!
Nõus, tolle Springi tulemused teistega võrreldes tunduvad halvad aga linnaautokesega ei peagi avariidsid tegema! Eks sellekohaseid arvamusi on ka erinevate testivideote all piisavalt. Tegelikult peab see ÜLIodav autoke täiesti uskumatult hästigi sõgedatele lõhkumistele vastu! Ma/Me alati mõtleme, et kui me oleme tulnud läbi nendest autodest, mis meid on kunagi vedanud ja millega me ise oleme sõitnud ja me oleme täiesti elusad, siis...  Kui sinu igapäevaautode nimistusse kuuluvad 1959, 60, 63, 64, 66 jne autod, siis 2022 pisut mõlki minev ja selel lõhkumisega uksevahesid mitte muutev ning katusepelkki mittemõlkiv mitmete turvapatjadega auto on ikka suisa tank Big Grin 

Praegune Sooda: Frontal Impact takes place at 64 Km/h, 40% of the width of the car striking a deformable barrier. In the side impact, a mobile deformable barrier impacts the driver's door at 50 km/h. In the pole test, the car tested is propelled sideways at 29km/h into a rigid pole.

Ja siis Spring, kus NÜÜD on laubakas 50+50km/hm, külgpost 32 km/h, õkva betooni 50 km/h jne! Jube mõnus on katsetuste põhimõtteid muuta ja siis autosid maha teha! Idiootsus. Nüüd sõidetakse 60 km/h KÜLJELT sisse ja siis hädaldatakse, et VÄIKEauto läks katki? Faking nalja teevad? 
Meil OLI 2000 aasta Saxo ja vaat se oli alles tainas! Aga selelag sai u. 10 Talveralli rada tehtud Wink Selhulgas too kvalifikatsioonirada, kus maasturid vaevlesid Saxo tehtul...


PS: uue süsteemiga 1 tärn olnuks 5 aastat tagasi vähemalt 3, 10 aastat tagasi 4,5 ja sajandivahetusel etalon! See Spring on tegelikkuses sitaks tugev junntükk. Aga jah, täiskiirusel sõitva Porgandi ette ei ole mõtet sõita...
Vasta

Olen näinud Springi kõhu alt ja seal on kogu ehitus nii totakalt lihtne, robustne ja õhukesest lehtmaterjalist tehtud. Nalja või ilma naljata saab siine foorumirahvas köögilaua taga vajalikud sillajupid ise valmis puurida, väänata.
Vasta

(19-02-2022, 22:23 PM)moscito Kirjutas:  Olen näinud Springi kõhu alt ja seal on kogu ehitus nii totakalt lihtne, robustne ja õhukesest lehtmaterjalist tehtud. Nalja või ilma naljata saab siine foorumirahvas köögilaua taga vajalikud sillajupid ise valmis puurida, väänata.
Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Aga see on ju vaid hea? Ainus oht on meie kliimas rooste, sest Springi platform peaks olema India/Hiina originaalilt. Sealt ka see hind. Ja kindlasti ka teatud "kvaliteet". 
Aga et vedada oma tagumenti mööda kilulinna ja suvel äkki ka natuke kaugemale, ei ole rohkemat enam vajagi. Ega siis sajandivahetuse Saab Aero ja Volvo pealt moodsama Foobia peale oli ka taandareng aga bensule ka ei kulu enam. Sõitsin nagu õigemees kunagi  ülevaatuselt läbi ja ei mingit vaevlemist. Elektrikaga on see ju VEEL lihtsam! Juhul, kui need pole läbi roostetanud Wink Ega siis hingele peab midagi ikka ostma või kasutama (Aero ju poisil on, tavakastiga ja boostitud) aga tomatOmega/Saab900/VolvoS60 olid tänaste hindadega ikkagi arutud igapäevaselt ja just LINNAS sõita. Külma katlaga 15+ toopi praegu, mõttetus.
Vasta

Mootorikütuse hinnad Soomes :

95  1,949
98  2,09
DK  1,949

Kui uue nädala alguses meile jõuavad , siis elektritransport osutub järjest konkurentsivõimelisemaks , nafta hind tõusis üle 100 $ ja ennustatakse nafta hinna jõudmist 150 $ barrelist .
Vasta

(19-02-2022, 22:23 PM)moscito Kirjutas:  Olen näinud Springi kõhu alt ja seal on kogu ehitus nii totakalt lihtne, robustne ja õhukesest lehtmaterjalist tehtud. Nalja või ilma naljata saab siine foorumirahvas köögilaua taga vajalikud sillajupid ise valmis puurida, väänata.

No mida ma räägin, teeme ise, nii endale kui ka müügiks välismaale! Ma ei tea küll, mida see "Kevad või Vedru" endast kujutab, aga teeme ise ja niikaua, kui mul tüdruksõber köögis moobiltelefoniga pläkutab, niikaua ma võin siinkvalitiivpostitusi toota, oi, ups, pean hetkel lõpetama, eks kiirteel kohtume, mina oma 4 kW mootori ja Tajoota puurimata ja väänamata sildadega, nö no upgreat variant ja ära tee nalja , Moskiito, selliste jaoks on meil kogu aeg piits käepärast (mitte minul  Sad ), kes köögilauale mingit reostust tekitab (kuigi köögilaud on minu neitsipõlve kaasavara õndsast nõukogude ajast!). aga ma nüüd lõpetan, sest Te tahate ilmselgelt lugeda ainult asjadest, millest Te samuti ilmselgelt midagi aru ei saa, või vähemalt mina ei saa midagi aru, nii et keep kõuing, ma lähen korra keldrisse vaatama, kuidas seal asjad on ja edasi teete juba ise, kui minu poolt toodetud "valget müra" ära ei kaota! (no näete, siin on näide, kuidas saab postitada mitteeriti adekvaatses seisundis mittekedagi solvamata, tee järele, kulla ksf!)

tervitades, .....
Vasta

(19-02-2022, 22:41 PM)edvard Kirjutas:  Mootorikütuse hinnad Soomes :

95  1,949
98  2,09
DK  1,949

Kui uue nädala alguses meile jõuavad , siis elektritransport osutub järjest konkurentsivõimelisemaks , nafta hind tõusis üle 100 $ ja ennustatakse nafta hinna jõudmist 150 $ barrelist .

On keegi rehnutit ka teinud mis maksab täna PRAKTIKAS elektrivurri km? Hiljuti kuulsin naiste saunajuttu kus blondiin oli väga rahul, et ikkagi hübriidi ostis, et saab diisliga sõita, see särtsu tankimine pidi õu-mai-gaad kui kallis olema. Või polnudki blondiin ja rehkendas õieti ? Jutt siis ajast kui elektriarve oli teema number üks. Või tuleb vahe sellest, et disla tsekk läheb kantoora kaustavahele, aga särtsu arve tuleb oma postkasti..
Vasta

(19-02-2022, 23:19 PM)spitfire Kirjutas:  On keegi rehnutit ka teinud mis maksab täna PRAKTIKAS elektrivurri km? 

Paar postitust tagasi hea kaaskodanik kirjutas, et tal ei maksa kilomeeter mitte midagi. Ja kindlasti on kusagil keegi, kes laadib ainult kõige kallimas kiirlaadijas hinnaga 0,50+KM EUR/kWh. Mis teeb oma 10 EUR/100km kohta vähemalt. Millist vastust sellest vahemikust Sa ootad? Eks igaüks peab ikka ise teadma mis kell ja kus ta laadib ning palju elekter siis talle maksta võiks. Millised on hinnad aasta või kahe pärast, see on nagunii loto. Auto ostame üldjuhul ikka kauemaks.
Vasta

Hallooo!
Vastasin ka siia teemasse, nagu igalepoole mujalegi, aga vajutasin mingit mittesõbralikku klahvi ja kõik kadus kuhugi p.. kohta.
Isegi teine katse ebaõnnestus, seega solvake üksteist ilma minuta ja postitage kaine peaga, kui meeles on, siis ka eelnenud postitajale + 1 minupoolt!

Postitage julgelt ja ärge solvake ksf!-e!

tervitades, Priit
Vasta

Teemasse tagasi käänates , ostaks minagi elektromobiili kui neid hiina hindadega siin müüdaks , viskas kuskil reklaami ekraanile et nelja inimese ühest kohast teise sõidutamise elektriauto maksab 4 000 $ , eelpoolmainitud Dacia hind hiinas väidetakse olema 8 000 $ , millest selline hinnavahe ?
Vasta

Edvard, Sa oled hea mees! Aga palun ära enam peale võta, usu mind, midagi head sealt juurde  ei tule! Kui oled huvitet, teeme koos mingi elektromobiili, mul on tegelikult mõni alalisvoolu mootor veel kõrvale pandud. See hüäänidest metssigadeks konverteerimise asi  on omaette teema, seda ei ole Sulle niisama lihtne siin selgitada, panen Sulle parem edaspidi, kui selle hindamisega on vabam, väikse positiivsuse juurde!
Edvard, Sa oled õigel teel, mina pean Sust lugu!

tervitades, ......
Vasta

Minu uuel kodumaal trollide juures müüakse rohkem patareidega autosid kui sisepõlemismootoriga. Lausa nii palju, et nende õigust sõita bussirajal on tugevalt piiratud, samuti muutub üha rohkem teelõike ka nende jaoks tasuliseks,lisaks pidevad järjekorrad laadimispunktide juures maanteedel (eelkõige pühapäeviti)
 Mina sõidan aga rahulikult tankuri juurde ja lasen mõne minutiga 100l paaki, hinda ma küll ei julge vaadata   Smile
Aga mis peamine, sõitsime mingi aeg pruudiga ühise tuttava I.D 4-ga ja siis edasi minu shevi vanniga. Pruut ütles, et ega see patareidega auto ikka õige auto ei ole. Sellel hetkel sain aru, et olin teinud 2 õiget valikut   Cool  Selle I.D 4 omanik tõi ka välja, et saab töö juures tasuta laadida. Aga kui 20ndates vallaline mees mõtleb autot ostes vaid sellele kui odav sellega sõita oleks siis ma natuke kardan petrolheadide tuleviku pärast... 
Hiljuti ostsin igapäeva autoks fordi, mitte kõige suurema aga peaaegu, võtab keskmiselt natuke alla 20l/100  ja ma ei nuta. Naudin seda kuniks lubatakse sest ühel hetkel mul enam sellega näiteks Oslo kesklinna asja ei ole. Elektriautod on tulevik sest meil ei jäeta teist võimalust lihtsalt ühel hetkel, aga seni kuni on võimalus põletan mina naftasaadusi

Edit: tean küll, et mingi aeg tagasi arvasin, et patareidega auto on siin riigis tulevikus ka minul, aga ma lükkan seda tulevikku edasi kuni saan. Ja ega see tulevik enam nii roosiline tundugi.
Vasta

(20-02-2022, 04:09 AM)Vetu Kirjutas:  Edit: tean küll, et mingi aeg tagasi arvasin, et patareidega auto on siin riigis tulevikus ka minul, aga ma lükkan seda tulevikku edasi kuni saan. Ja ega see tulevik enam nii roosiline tundugi.

Ega me siin Eestis ka Norrast nii palju tulevikus ei erinegi. OK, meil pole hüdroenergiat. Aga naljaga pooleks, elektriautoga saame sõita siis, kui Päike paistab. Kas OMA PV-laadimisjaam või siis kalli raha eest võrgust. Millega me need 4 külma ja pimedat kuud sõidame, seda näitab aeg Wink Ma arvan, et selle sõiduvahendi ühine  nimetaja on ÜHIStransport. Kuna see teema ei ole 9+ aasta jooksul kordagi kuhugi "alla ja peitu kadunud", ei kao ta ka järgmise kümnendi jooksul siit "automarkide vabateema" päismikust kuhugi. Aastal 2032 vaatame, millega me siis sõidame Big Grin Ja milline ning kui kallis on siis "entry level" elektriautoke.

Minu elu esimene kokkupuude elektriautodega oli 2011 Londonis ja autoks Reva G-Wiz Big Grin Ma ei leia praegu seda pilti üles, kus ma seda punni kallistan, sest see on ju täielik junntükk! Aga selliseid ja veel mingeid õuduseid oli Londonis juhtmete küljes omajagu. Siis mõtlesid, et "kas tõesti nii õudne ongi tulevik". Ega see "imev" ka just suurem asi polnud, ka esimene pardinokakujuline "issand" mitte. Täna vähemalt näeb ka see odavaim täiesti kena autona välja! Spring on ikka pigem ilus auto. 

Aga siis sellist õudust oli 2011 London täis:
[Pilt: symphony-ev-twizy-wiz-alive-in-41923d5b.jpg]

Supervideo sellest! Emotsioonid olid meil siis sarnased.EIIIIII!!!! Aga kus on areng toimunud...

Vasta

(19-02-2022, 23:28 PM)olli Kirjutas:  
(19-02-2022, 23:19 PM)spitfire Kirjutas:  On keegi rehnutit ka teinud mis maksab täna PRAKTIKAS elektrivurri km? 

Paar postitust tagasi hea kaaskodanik kirjutas, et tal ei maksa kilomeeter mitte midagi. Ja kindlasti on kusagil keegi, kes laadib ainult kõige kallimas kiirlaadijas hinnaga 0,50+KM EUR/kWh. Mis teeb oma 10 EUR/100km kohta vähemalt. Millist vastust sellest vahemikust Sa ootad? Eks igaüks peab ikka ise teadma mis kell ja kus ta laadib ning palju elekter siis talle maksta võiks.

Ma ootan vastust elektrivurri igapäevaselt kasutajalt, kes oskab teha vastava ausa rehnuti mingi pikema perioodi kohta, nt 2 kuud. Saan aru, et elektrikas on täna selline riistapuu, kus saab ühestküljest tööjuures "varastada" ja teisest küljest maksab tänane riik sinu kodus laetud kilod ja vatid osalt elektriarve näol kinni. Teisisõnu jääb mulle mulje, et kiidame elektrikat, teadmata kui palju või kui vähe selle peale tegelikult plekki kulub. Ja rõhutan, et räägin tegelikus kasutuses kulunud plekist, mitte kulutatud kilovattidest.
Vasta

(20-02-2022, 15:54 PM)spitfire Kirjutas:  
(19-02-2022, 23:28 PM)olli Kirjutas:  
(19-02-2022, 23:19 PM)spitfire Kirjutas:  On keegi rehnutit ka teinud mis maksab täna PRAKTIKAS elektrivurri km? 

Paar postitust tagasi hea kaaskodanik kirjutas, et tal ei maksa kilomeeter mitte midagi. Ja kindlasti on kusagil keegi, kes laadib ainult kõige kallimas kiirlaadijas hinnaga 0,50+KM EUR/kWh. Mis teeb oma 10 EUR/100km kohta vähemalt. Millist vastust sellest vahemikust Sa ootad? Eks igaüks peab ikka ise teadma mis kell ja kus ta laadib ning palju elekter siis talle maksta võiks.

Ma ootan vastust elektrivurri igapäevaselt kasutajalt, kes oskab teha vastava ausa rehnuti mingi pikema perioodi kohta, nt 2 kuud. Saan aru, et elektrikas on täna selline riistapuu, kus saab ühestküljest tööjuures "varastada" ja teisest küljest maksab tänane riik sinu kodus laetud kilod ja vatid osalt elektriarve näol kinni. Teisisõnu jääb mulle mulje, et kiidame elektrikat, teadmata kui palju või kui vähe selle peale tegelikult plekki kulub. Ja rõhutan, et räägin tegelikus kasutuses kulunud plekist, mitte kulutatud kilovattidest.
Kus juures mind huvitaks ka sama info.  Nagu spitfire mainis,siis just reaalselt ise kas kodus või laadimispunktis oma raha eest laadivate särtsukate numbrid.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ärge pabistage!
Kui eleter on juba massidesse jõudnud, hakkab tööle turuseadus. Et neid ikka ostetaks ja kasutataks sihtotstarbel, liiguvad auto ja elektrihinnad kooskõlas inimeste sissetulekutega. Justnagu praegu leiva-, saapa-, bensu- ja paljud muud hinnad. Selle nimi on VABATURG. Kui on ületootmine, hind langeb ja vastupidi. Ei usu, et kommunism tuleb, kus leib on odav, auto kallis ja kättesaamatu.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(20-02-2022, 16:31 PM)aavu Kirjutas:  Ärge pabistage!
Kui eleter on juba massidesse jõudnud, hakkab tööle turuseadus. Et neid ikka ostetaks ja kasutataks sihtotstarbel, liiguvad auto ja elektrihinnad kooskõlas inimeste sissetulekutega. Justnagu praegu leiva-, saapa-, bensu- ja paljud muud hinnad. Selle nimi on VABATURG. Kui on ületootmine, hind langeb ja vastupidi. Ei usu, et kommunism tuleb, kus leib on odav, auto kallis ja kättesaamatu.

Tänan vastuse eest. Midagi nii konkreetset  poleks nagu julgend lootagi.
Vasta

Tänan tunnustamast !
 
 Võtmisega peale ega alla , olgu las jääb . Iseehitatud elektromobiil , jaa , polegi sellist 100% käsitööna valmistatut näinud , valgesvenes treitakse Trabantidest elektromobiile , milledel  autogenedest ümberehitatud veomootorid ja pliiakud , järgmine samm on elektriveole viidud sapakad , need on edasijõudnute jaod , elektritõstukite mootorid ja liitiumakud .

 Saaks jalgrattagi elektriveole üle viidud
Vasta

(20-02-2022, 16:31 PM)aavu Kirjutas:  Ärge pabistage!
Kui eleter on juba massidesse jõudnud, hakkab tööle turuseadus. Et neid ikka ostetaks ja kasutataks sihtotstarbel, liiguvad auto ja elektrihinnad kooskõlas inimeste sissetulekutega. Justnagu praegu leiva-, saapa-, bensu- ja paljud muud hinnad. Selle nimi on VABATURG. Kui on ületootmine, hind langeb ja vastupidi. Ei usu, et kommunism tuleb, kus leib on odav, auto kallis ja kättesaamatu.
Palun naljanurka ümber tõsta.
Kui elektroautod leviks vaba turu reeglite kohaselt, eksisteeriks need Eestis täna ainult "AMF nokitseb" rubriigis.
Vasta

Seda "päriselt-päriselt" teemat on erinevates kohtades lõputult lahatud ja kui soetusmaksumus/amort jätta arvestamata, on elektrikas ikka odav küll. Täietsi eraldi teema ongi täna juba OMA PV-laadimisjaam, mis ka maja toidab ja elektriauto võimekus ise olla off-grid akupakk. Täna on see veel väheste lisafeatuur aga põhimõtteliselt peaks kõik seda suutma teha. Tulevikus raudselt suudavadki. Ionic5'e oma PV-katus on ka selgelt tuleviku featuur. Ise bensiini kodus ikkagi ei tee. Muidugi, kuidas millaski paneelid maksustatakse ja kodus toodetud ning liiklusvahendisse laetud elektrile kütuseaktsiis selga lüüakse, on vaid ajaküsimus. Lihtsalt aastat me veel ei tea... Ehk praegu on elektriauto omandamas ka muid väärtuseid, kui lihtsalt neljal rattal oma tagumendi ringivedamise vahend.  

Mis aga toda odavpunni puudutab, siis rumeenlane tegi meile omases kliimas ehk videos on näha -1-0 kraadi kõigub ja aku temperatuur 8 kraadi, täiesti tühja akuga kestvustesti. Ja Spring sõitis sellest hetkest, kui näidik näitas 0% akut, 41 km! Täiesti ulme. Tänane odavaim elektriauto sõidab tühja akuga KOLMANDIKU 10 aasta taguse odavauto täisaku läbisõidust  Rolleyes Kui see pole areng, siis mis areng üldse on Big Grin
Vasta

(20-02-2022, 15:54 PM)spitfire Kirjutas:  Ma ootan vastust elektrivurri igapäevaselt kasutajalt, kes oskab teha vastava ausa rehnuti mingi pikema perioodi kohta, nt 2 kuud. Saan aru, et elektrikas on täna selline riistapuu, kus saab ühestküljest tööjuures "varastada" ja teisest küljest maksab tänane riik sinu kodus laetud kilod ja vatid osalt elektriarve näol kinni. Teisisõnu jääb mulle mulje, et kiidame elektrikat, teadmata kui palju või kui vähe selle peale tegelikult plekki kulub. Ja rõhutan, et räägin tegelikus kasutuses kulunud plekist, mitte kulutatud kilovattidest.

Ei tea, kas vastajaks kvalifitseerun, aga proovin. Liikuriks 2013 V60 D6, kohe saab kolm aastat täis. Ütleme nii, et soojemal ajal linnas on kasutatav nagu elektrikas. Mõnusalt vaikne, kellegile otseselt jalgu ei jää oma 50kw-ga.  Kevadest sügiseni kulu u.15-20kWh sajale, külmemal ajal 20-30, pluss diisel salongisoojenduseks. Edasine on tavaline ristkorrutis tarbitava elektri maksumusega ja hetkel on sel vaid taevas piiriks, just nagu eelnevalt öeldi - võid saada tasuta ja anda ka kiirlaadijale ära, mis küsitakse. Eraldi arvestit laadijal vahel ei ole, aga kui aastas sõita 20000km, siis võib keskmiselt 4000kWh arvestada. Täislektrikate kütusekulu on sarnane. Suuremal suurem, väiksemal väiksem. Eurooplasel rohkem, asiaadil vähem. Hoolduse pealt tuleb ka midagi maksta - uuemaga käid korralises hoolduses ametlikus esinduses, vanemaga võid lasta senikaua, kui miskit ära väsib. Käimakastiõli ja muid vedelikke vahetatakse sarnase intervalliga, nagu tavaautol. Pidureid ehk kulub vähem, see-eest veotelje rehve sööb rohkem. Vot sellised mõtted.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne