Täiesti värske reaalelurtest brittidelt ja seekord veeel olulisem riistapuu -
Ford e-Transit. Nagu seal ka öeldakse, Stellantisel ei ole kaubaruumivalikut ja teised on kallid ega sõida kaugele.
Aga hind -
65,5K€ Eestis ja edasi on AJUVABA! Mida me imestame, MIKS kõik tooted ja teenused kallinevad??? Kütuse hind on kõige vähemtähtis kogu selle asja juures. Kaupu laiali vedava transpordi, selhulgas ka laevade, arutu hinnatõus on peamine! TOPELT kallis kaubik saab pakkuda ka VAID topelt kallimat teenust, mitte kuidagi ei tule see poole odavam diisliga võrreldes! Mul on kodus praegu elekter 21 senti kWh ehk 68kWh täis aku, milelga saab sõita heal juhul siiski 300 kilti, maksaks 14,3€. Vähe, tõesti. See on jämedalt kolm korda odavam kui diisliga isend, mis kulutab 8-10 sajale. Aga ei ole kandejõudu ega käru. Kerget kaupa linnas ja linnalähedal jah. Aga reaalse soetatava samaväärse kaubiku hinnad on kas 35 või 70K€ ja nende kuumaksetes on RÖÖGATU vahe! 70K maksva kuudi kapitalirent kindlustuse jms on 1000 raha kuus, 35K puhul täpselt poole ehk 500 odavam. Ilma sissemakseta ei anta, juba minimaaalselt 7K või 3,5K raha "seisma" panna on suur vahe. Isegi ärile, Et nüüd sellesama kaubikuga see 500 "tagasi" teenida kütuse hinnalt?
Diislil läbisõit 10 000 km kuus, diislit kulub ~900 liitrit ehk ~1800 eurot, käibekas maha, ~1400€. Kaubik võtab julgelt 25kWh sajale ehk minu hinnaga 5,25 eurot elik 525€, firmale ~500€. Vahe 900 eurot ja nagu tasuks ära. Aga teeme arvutuse, mida tähendab 10K läbisõitu NORM töötuindidega kuus ehk üks juht 160 töötundi - 62,5km IGA töötund, mis on vaid ja ainult linnadevahelisel veol üldse võimalik. 62,5 km/h keskmist on üldse lagi, kauba laadimine jms on ju ka tööaja sees. Aga seal ei suuda jälle e-kaubik sammu pidada - akude laadimsiajad on ikkagi meeletult pikad! Peale pisema on teised kõik juba ka N2 ehk kettaseadmed, jutud, särgid ja värgid. Ja see sõidumeerik kõigile kaubikutele (ja ka kastikad) ehk töövahenditele on ju juba plaanis...
Ma olen siin mõne tuttavaga vanast logistikaajastust, kes tänaseni mingeid autoparke haldavad, sel teemal rääkinud ja kõik jõuavad sama tulemuseni. Mõnel isegi omal e-auto...pere teiseks vms. Ainus megapluss on olematu hooldusvajadus ehk teoorias sõidavad autod rohkem aega, kui sisepõletajad. Ja ka ülevaatuste probleem kus alati on kulu remondile jms - nad arvutavad asju sentides! Laadimiseta ehk ÜHE juhi jaoks 250-300 päevas tähendab autojuhile 37 kilti tunnis aga seegi on linnas mõeldamatu. Aga see 500€ lisakulu kuus on IGAL JUHUL ja seda tagasi ei teeni. Et seda teenida, oleks nad sunnitud veohinda tõstma aga sinna see kokku jooksebki! Kes meist on nõus jälle hinnatõusuga??? Või vajaks kahte juhti, mis viib ikkagi kulud üles. 16 tundi peaks e-kaubik tööd tegema et ennast ära tasuda. Ahjah, ühel tuttaval on kaubik-külmikud - mida ja kuhu sa nendega üldse jõuad??? Seal veel suurem elektrikulu ja kõik massid tõsisemate e-kaubikutena on puhtalt N2.
KUHU sellisega minna, mis on 4 aastaga suutnud 12K läbi sõita sest akut on vaid olematuks läbisõiduks???
ABTi ja AL-KO koostöökatsetus. Telliskivi ajuvabadele edevatele nende enda lamuu jäätist vedada nii et jätsi hind tulebki 10 eurot? Muidu jube äge värk, ikkagi ABT ja puha, aga ei toimi... Suvilasse õllekülmikuks, et PV-paneelidega ennast elus hoida ja suvilat toita, ka tsipa liiga kallis. Aga ma korra "mõtlesin", odavam kui V2L isendid. Aga niisama ehituskeelu alale suvilaks oma mereranda vms hakkab juba looma sest asi see aken ja uks sisse lõigata siis pole ja miski voodi ning köögike tekitada. 7,2 ruutu magala, elatakse ju värskes õhus. Aga see 35 kWh akupank + paneeelid on elamiseks omajagu.