Kas ostaksid endale elektriauto?

(31-07-2022, 19:26 PM)Marko Kirjutas:  See pole nüüd ei devili, ply ega spiti pihta, aga mul on küsimus - kes teid SUNNIB elektriautosid soetama? 
Selline lihtne üldine küsimus.
Minuga on kuidagi nii juhtunud, et olen kogu lubatava aja, 40 aastat ja tiba varemgi kulgenud u 2,5 kuni 3,0 liitriste bensiinimootoriga autodega. No on nii. Ma ei näe hetkel ühtegi tõsist muret, mis takistaks jätkama.
Uuena ei müüda? Müüakse küll, kallimad on lihtsalt, muud midagi.
Tühi rahakott pole põhjus siin sunni üle viriseda! Sama teema nagu väikeste palkade üle kurtmine. Kes keelab 6 asemel 60 eurot tunnis teenida? Mitte keegi ei keela ju, keegi ei sunni selle 6 euro eest tööle ka. 
Ehk võtaks tiba hoogu maha halinal ja süveneks sellesse, KUIDAS Rocker elektriautot saab lubada ja MIKS laadimisajad teda ei häiri?
Kuna minu moniker käis läbi, siis selguse huvides lihtsalt täpsustan, et ma ei ole mingis plaanis elektriautode, kui selliste, vastaline. Esimesel võimalusel plaanis soetada Microlino ilma igasuguse sunnita (peale, arusaadavalt,  isikliku väärastunud automaitse Smile ) ja eelnev Issandat käsitlev postitus oli impulsiivne, viitamaks lihtsalt sellele, et ka käruveovõimekusega saab neid vigureid vabaturult. Perspektiivis ilmselt järjest enam.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

65 tonni maksva auto puhul vaevalt,et käru hakatakse vedama.minu jaoks on elektrikas ebamugav masin.ma ei salli isegi taskulampi,mis töötab akudega.alati on aku tühi,või saab tühjaks seal,kus seda laadida ei saa.lihtsam on tavaliste patareidega,et viskad paar tükki tagavaraks taskusse ja saab kohe kasutama hakata.ei mingit ootamist,ega kohvitamist
Vasta

Nojaa, isegi kui see elektriauto on nii tore nagu siin välja toodi, saab Euroopasse reisida ja puha... Aga siiamaani pole saanud vastust, et kus kurat minusugune vaesur-korterielanik seda laadima peaks? Töö juures laadimsvõimalus ka puudub ja ei hakka iialgi olema, nagu ka enamusel kõigist inimestest. Sõidan oma kolmeliitrise diisliga edasi 1100km/paagitäis ja lasen asjadel areneda... mis lähema kümne aastaga nagunii eriti kuskile ei arene.
Vasta

(01-08-2022, 12:15 PM)Peeter2 Kirjutas:  Nojaa, isegi kui see elektriauto on nii tore nagu siin välja toodi, saab Euroopasse reisida ja puha... Aga siiamaani pole saanud vastust, et kus kurat minusugune vaesur-korterielanik seda laadima peaks? Töö juures laadimsvõimalus ka puudub ja ei hakka iialgi olema, nagu ka enamusel kõigist inimestest. Sõidan oma kolmeliitrise diisliga edasi 1100km/paagitäis ja lasen asjadel areneda... mis lähema kümne aastaga nagunii eriti kuskile ei arene.
Kus sa praegu oma autot tangid?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Kui muidu võiks veel kahtlus olla, et kas troll või mitte, siis kolmeliitrise mainimine enam kahtlust ei jäta.
Vasta

(01-08-2022, 12:56 PM)metsakohin Kirjutas:  
(01-08-2022, 12:15 PM)Peeter2 Kirjutas:  Nojaa, isegi kui see elektriauto on nii tore nagu siin välja toodi, saab Euroopasse reisida ja puha... Aga siiamaani pole saanud vastust, et kus kurat minusugune vaesur-korterielanik seda laadima peaks? Töö juures laadimsvõimalus ka puudub ja ei hakka iialgi olema, nagu ka enamusel kõigist inimestest. Sõidan oma kolmeliitrise diisliga edasi 1100km/paagitäis ja lasen asjadel areneda... mis lähema kümne aastaga nagunii eriti kuskile ei arene.
Kus sa praegu oma autot tangid?
küsimuse mõte on siis ilmselt see, et peaksin minema linna peale laadijat otsima? Kus aku täislaadimiseks tuleb nii umbes tunnike passida. Ja kus vaba otsa ei pruugi ollagi... 
Nagu ma aru saan, siis kodulaadijaga saab öö jooksul 100km sõiduulatust laetud ja pikema otsa tarbeks jälle kuhugile otsima-passima?
Vasta

(01-08-2022, 13:31 PM)Peeter2 Kirjutas:  küsimuse mõte on siis ilmselt see, et peaksin minema linna peale laadijat otsima? Kus aku täislaadimiseks tuleb nii umbes tunnike passida. Ja kus vaba otsa ei pruugi ollagi... 
Nagu ma aru saan, siis kodulaadijaga saab öö jooksul 100km sõiduulatust laetud ja pikema otsa tarbeks jälle kuhugile otsima-passima?

See ~100 km sõiduulatust per öö on autoga kaasa tuleva 1 faasilise reisilaadijaga. 
Järgmise astmena oleks "seinakarp" mis 3 faasiga 16A automaadi taga laeb ~11 kW võimsusega kõik hetkel turul olevad alla 100 k maksvad autod ööga täis Smile . Praktikas aga eeldab see ikkagi pigem enda hoovi ja suure tõenäosusega ka veel lisainvesteeringut dünaamilisse laadimise juhtimisse.
Vasta

Kas Mitsubishi i-miev sõidab Tallinnast-Põlva?

https://youtu.be/ffoWjObRJe8
Vasta

(31-07-2022, 18:06 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Aga lisaks elektri välja andmisele peab e-auto suutma ja tohtima vedada O1 haagist 750kg! Ei ole pikk maa, 90-130kilti koormaga. Aga ta peab sest me metsad ei tule linnale lähemale! Ja hind ei tohi olla ajuvaba. Kummiratastel vananev  junn ei saa olla kallim kui suur kinnisasi! Tänasel päeval 30tuhat on veel arusaadav sõiduauto hind, üle selle on ajuvaba.


Mis mõttes PEAB?

Enamus täna konksu evivaid autosid ei vea oma elus käru nii palju, et rooste kuuli pealt ära kuluks. Et Sina või mina või veel mõni iganädalaselt käru konksu tõstab, on linnastuva maailma autoturu kontekstis täiesti marginaalne nišš ja ilmselgelt ei hakka mitte ükski automüüja meie jaoks erimudelit tegema.

Muide, valdav enamus täna müüdavaid autosid ei või vedada 750 kg piduritetaSmile
Vasta

Taavi, kogu Maailmas veetakse siiski erinevaid haagiseid meeletutes kogustes, et autofirmad sellega arvestaks! TÄNA on seis juba see, kus needsinased autofirmad lausa rõhutavad haagiseveo võimekust. See on argument isegi siis, kui ma seda teen rendihaagisega 2-3 korda aastas. Ja seda tehakse. Elektriline konks standardis ja selle eest ollakse nõus ka maksma. Võta A24 lahti ja pane konks tingimuseks. Ma panin veel 35K € ja 50K ls ja tuleb!!! E-autot mitte, tavalist ja erinevaid hübriide küll. Ka awd versioone. Ka diiselhübriide... Paljud Skandinaaviast toodud kus haagisevedu on ülioluline! Kuidas sa paadita kalale lähed? 
Eestis ka: reaalselt on suvel maanteed haagiseid täis.
Vasta

Vaatasin huvi pärast (pole varem sellele mõelnud) palju siis on lubatud haagise mass a24-s pakutavatel EV-del ja ekõigil mida sai MNT-s vaadata tõesti 0kg. Internet leidis sellele ka kiire põhjenduse - regeneratiivne pidurdamine. Nimelt võib juhtuda et auto niigi suur mass + lisanduv haagise mass sunnivad selle süsteemi "laiali lendama".
Ilselt see haagise vedamise võimekus ei saa tulevikus siiski määravaks teguriks, sest näiteks 2022 Hyundai Ioniq näiteks juba tohib vedada 750kg kerghaagist. Samal platvormil Kia EV6 samuti.
Kasutatud auto ostmisel täna on see muidugi piirang, millega peab arvestama.
PS Tõenäoliselt on käru vedamise võimekusega sõidukeid teisigi, ma lihtsalt ei viitsinud põhjalikult otsida.
Edit: copipaste internetist Kirjutas:(2200lb=~998kg):
These electric SUVs are factory approved for towing, with stated towing capacities that render them capable of towing small, light campers.
Volkswagen ID.4 – 2,200lb (2WD) / 2,700lb (4WD)
Tesla Model Y – 3,500lb (with tow package)
Tesla Model X – 5,000 lb (with tow package – reduced to 3,500lb w/optional 22″ wheels)
Audi e-tron – 4,000 lb
Of these very popular electric cars, only one is factory approved for towing:
Tesla Model 3 – 2,000 lb
Tesla Model S – not factory approved for towing
Mustang Mach E – not factory approved for towing
Chevy Bolt – not factory approved for towing
Vasta

(03-08-2022, 09:58 AM)maaks Kirjutas:  Vaatasin huvi pärast (pole varem sellele mõelnud) palju siis on lubatud haagise mass a24-s pakutavatel EV-del ja ekõigil mida sai MNT-s vaadata tõesti 0kg. Internet leidis sellele ka kiire põhjenduse - regeneratiivne pidurdamine. Nimelt võib juhtuda et auto niigi suur mass + lisanduv haagise mass sunnivad selle süsteemi "laiali lendama".
Ilselt see haagise vedamise võimekus ei saa tulevikus siiski määravaks teguriks, sest näiteks 2022 Hyundai Ioniq näiteks juba tohib vedada 750kg kerghaagist. Samal platvormil Kia EV6 samuti.
Kasutatud auto ostmisel täna on see muidugi piirang, millega peab arvestama.
PS Tõenäoliselt on käru vedamise võimekusega sõidukeid teisigi, ma lihtsalt ei viitsinud põhjalikult otsida.
Neil suisa 1600kg piduritega haagis ja eks neid on veel. Suured-kallid on enamuses täitsa kabe haagis ikkagi lubatud aga seal on hind juba niigi arutu. Paar vajalikku featuuri, mida odavas otsas lihtsalt pole: kasutamisvõimalus ratastel akupakina ja haagiseveo õigus. Praegu "toodan" vajadusel maal elektrit 1,6HDi'ga Wink 

Et haagiseveo võimekus ei saa oluliseks - saab ja just maal elavate jaoks! Kellel tasub juba täna e-auto ära, on ju kaugel tööl käijad. Üldislet elavad nad maal ja neil ei ole Bolti kaubikut nurgataga ega muid sarnaseid lahendusi mis on linnas, eelkõige Tallinnas olemas. Sest see makas tahab ka linnaservast ehituspoest materjali koju viia, mõnikord midagi suuremat ratastega asja kuhugi viia, kalal käia paadiga jne! Et käia 5 päeva a'la 50 kildi kaugusel palka teenimas, TASUB elektriauto ennast kohe ära.
Kõige lihtsam näide, tõin just ühes "teises koha"s sama näite. Küll raudtee edasi ehitamise kontekstis: Turba-Urda ehk Tänassilma tööstusparki tööle maalt. Distants 40 kilti, rong sõidab arutud 50 minti + jalakäimine tööni ja pilet on eelmüügist 3.15€! Autoga 30 minti otse töökohale, elektrikulu võiks olla aasta keskmisena päevapeale ~30kWh aga aja kokkuhoid IGA PÄEV vähemalt tund! Mul hetkel kindla hinnaga kw hind 21 senti ehk päeva rongipilet ja 30kWh laadimise hind oleks sama. Reaalsus oleks muidugi odavam ja KUI on paljukiidetud tööl laadimise võimalus... Jääbki käru ja suurema aku puhul akupakina kasutamine. 

Tegelik mõte sel näitel oli aga hoopis see et elektriauto, kui see veel natuke kättesaadavamaks muutub, tapab pikamaa ühistranspordi igasuguse mõtekuse! Seesama Rohuküla raudtee lauslollus jms. Miks: Parim Sõber kolis Ellamaa taha Lepastesse ja mingi aja käis Proua Kivimäel Laulikus veel lapsi kantseldamas. Aga see tähendaski 15 minti autoga rongini, seal sees 3 minti perroonile, roppu ajakulu sõidule, Kivimäel pole kü  lpikk maa kõndida ja Tal lapsepõlvekodu ehk Isa otse teepeal. Halva ilmaga oli rongiga parem aga uue öko Traficuga oluliselt odavam ja gigakiirem! Rongiga 1:10 + 15 minti rongile + 3 minti tööni. Autoga 54 kilti ja 45 minti. POOLE aeglasem on ühistransport ja tegelikult ka ropp kallis sest Kivimäele maksab pilet juba 4.25€. Sai ka siis arutatud ja arvutatud: 6-kohaline team-buss + konks, kus on pidevalt haagis järel on möödapääsmatu ja Sitika C1 asemele elektriauto ost kergelt rahaline enesetapp, kuigi Spring veaks välja.  Aga talvel sellega maanteel??? C1 kannatab rongini ja poodi sõita... Odavam on tööl mitte käia sest meil ju haritud Inimestele palka ei maksta Wink Ehk kõrgharitud õpetaja palga eest elektriautot ei osta...praegu ja veel, loodame.

Aga see ei muuda fakti, et juba praegu ei ole mõtet Riigil raha ajuvabadusse ehk raudtee ja muud ulmeprojektid panna vaid võiks päriselt jälle toetada maapiirkondade elanike elektriautostamist. Sest see oleks REAALNE kasu neile. Linnas võib auto "ära keelata", ei ole üldse küsimust ka - saame hakkama. Aga et maal elu püsiks, on seal omi rattaid vaja ja mida odavam sõit seda parem. Kuna ma olen välja öelnud ju ka sumam 30K, mis tundub täna täietsi mõistlik, siis kui Riik jälle 50% hüvitaks, annakski see maal elavatele võimaluse seal eluks sobiv ja kõike teha suutev auto ka osta! Mis see idioodiraudtee kilomeeeter ka maksis, ainult Turbast Ristile 34 miljonit mis õnneks kuupeale saaadeti! Selle eest saaks toetada 1130 tüki 60tuhandese letihinnaga elektriauto ostu 50%! Tuhat AWD Ionic5'te!!! See on 560 tasuta laiali jagatavat sama masinat selel jupikese "vajajatele". Tundes veel mõnda ristilast ja ellamaakat, siis...IGA selle raudteejupi mõjusfääri kohapeal elav pere saaks auto ja neid jaguks veel üle Eesti mujale ka!
Vasta

(02-08-2022, 07:48 AM)Kodanik2 Kirjutas:  Kas Mitsubishi i-miev sõidab Tallinnast-Põlva?

https://youtu.be/ffoWjObRJe8

Väga asjalik video. Ma nagu senini ei arvanud elektriautodest midagi. Nüüd ehk hakkan juba midagi arvama ja jälgima.
Vasta

Tuleb talv ja jutt muutub selle käru roolis. Lisaks ei tasu unustada, mis oli kokkuvõte neil ning mis mugavustest pidid loobuma. Olen teinud talvel sellega läbi eesti tiiru mõned aastad tagasi, Valga, Viljandi, Pärnu, Tallinn ots. Ei iialgi enam! Sisuliselt võid sama hästi miski ilma kerota zapakaga liigelda aga võidad ajas ikka.
Linnas on elektrikas idekas, siin pole vaidlusmomentigi aga kui inimese hobiks on sõitmine, peab ta ikka hübriidi või diisli suunas vaatama. Seda räägib teile paari V8 omanik ehk juttu, mis peaks igate pidi risti vastu olema mu uskumustele ja eelistustele.
Vasta

Kuidas talvel elektrikas soojaga on, saab siia varsti kirjutada. Minu auto saabub novembris.
Miskipärast arvan, et tänapäeva elektriautos on soojuspumba tõttu talvel sama soe (ja palavaga jahe), kui parimates bentsukates.
Läbisõit akutäiega  väheneb muidugi külmaga oluliselt, aga sellega olen arvestanud.
Keegi ei sunni bentsukast, eriti hübriidist, loobuma. Diisli suhtes päris kindel ei ole, Eestis jäävad tõenäoliselt lubatuks.
Kui rahakott kannatab, siis uusi bensukaid saab 2035 aastani.
Kui pruugitud kah sobivad, võib 2050 aastani ringi kärutada.
Vasta

Mitsu imev oli talvel suht külm. Aga ega ta ühegi teise külje pealt ka hea ei ole (sai tööautona tieist aegajalt kasutatud, kõik kes valida said, võtsid pigem fossiili põletava fabia sõltumata aastaajast).

Teiste puhul ma usun, et soojamuret pole, kui akust kahju pole. Samas leafiga entusjast sõitis talvel käpikutega, et akut rohkem jätkuks. Maitse asi.
Vasta

Mul on olnud kaua aega unistus teha Talveralli rada elektriautoga. Kõige hullemate talvede rajad on tehtud Saxoga, ühe lumisema oma aga ka Quattroga. Oleks aeg äkki elektri-paljuveolisega teha? Kuna plaan on kilulinnast sadade kiltide kaugusel seda teha oleks tõsine test. PS: kuna valge aeg on limiteeritud, siis sel ajal pausi ei tehta, seega peaks e-auto vähemalt 400 kilti külmas ja lumes sõita suutma, seda SOOJA toaga Smile
Vasta

Minu jutt kehtis ainuisikuliselt selle iMiev kohta, muude tegelastega mul talvekogemust väga ei ole.
Vasta

Sain aasta tagasi talvel paariks päevaks H Kona electricu enda kätte. Igapäevaauto on Webastoga diisel.
Kuna Kona oli paariks päevaks, siis Bluelinki ei hakanud kasutama ja autot kaugemalt juhtida ei saanud.
Üllatusin hommikul, vast oli nii 7-8 kraadi alla nulli. Diisel tahtis tavaliselt ca 15-20 minutit vähemalt webastot, et temp osuti midagi näitama hakkaks ja natuke sooja õhku tuleks.
Kona sai 2-3 minutit soojuspumbaga käia, sisse istudes oli juba tuntavalt soe. Peale selle veel ka roolisoojendus.
Ja et särtsu kokku hoida, sai soojenduse ainult juhikohale suunata.
Vasta

Täiesti värske reaalelurtest brittidelt ja seekord veeel olulisem riistapuu - Ford e-Transit. Nagu seal ka öeldakse, Stellantisel ei ole kaubaruumivalikut ja teised on kallid ega sõida kaugele. 

Aga hind - 65,5K€ Eestis ja edasi on AJUVABA! Mida me imestame, MIKS kõik tooted ja teenused kallinevad??? Kütuse hind on kõige vähemtähtis kogu selle asja juures. Kaupu laiali vedava transpordi, selhulgas ka laevade, arutu hinnatõus on peamine! TOPELT kallis kaubik saab pakkuda ka VAID topelt kallimat teenust, mitte kuidagi ei tule see poole odavam diisliga võrreldes! Mul on kodus praegu elekter 21 senti kWh ehk 68kWh täis aku, milelga saab sõita heal juhul siiski 300 kilti, maksaks 14,3€. Vähe, tõesti. See on jämedalt kolm korda odavam kui diisliga isend, mis kulutab 8-10 sajale. Aga ei ole kandejõudu ega käru. Kerget kaupa linnas ja linnalähedal jah. Aga reaalse soetatava samaväärse kaubiku hinnad on kas 35 või 70K€ ja nende kuumaksetes on RÖÖGATU vahe! 70K maksva kuudi kapitalirent kindlustuse jms on 1000 raha kuus, 35K puhul täpselt poole ehk 500 odavam.  Ilma sissemakseta ei anta, juba minimaaalselt 7K või 3,5K raha "seisma" panna on suur vahe. Isegi ärile, Et nüüd sellesama kaubikuga see 500 "tagasi" teenida kütuse hinnalt?

Diislil läbisõit 10 000 km kuus, diislit kulub ~900 liitrit ehk ~1800 eurot, käibekas maha, ~1400€.  Kaubik võtab julgelt 25kWh sajale ehk minu hinnaga 5,25 eurot elik 525€, firmale ~500€. Vahe 900 eurot ja nagu tasuks ära. Aga teeme arvutuse, mida tähendab 10K läbisõitu NORM töötuindidega kuus ehk üks juht 160 töötundi - 62,5km IGA töötund, mis on vaid ja ainult linnadevahelisel veol üldse võimalik. 62,5 km/h keskmist on üldse lagi, kauba laadimine jms on ju ka tööaja sees. Aga seal ei suuda jälle e-kaubik sammu pidada - akude laadimsiajad on ikkagi meeletult pikad! Peale pisema on teised kõik juba ka N2 ehk kettaseadmed, jutud, särgid ja värgid. Ja see sõidumeerik kõigile kaubikutele (ja ka kastikad) ehk töövahenditele on ju juba plaanis... 

Ma olen siin mõne tuttavaga vanast logistikaajastust, kes tänaseni mingeid autoparke haldavad, sel teemal rääkinud ja kõik jõuavad sama tulemuseni. Mõnel isegi omal e-auto...pere teiseks vms. Ainus megapluss on olematu hooldusvajadus ehk teoorias sõidavad autod rohkem aega, kui sisepõletajad. Ja ka ülevaatuste probleem kus alati on kulu remondile jms - nad arvutavad asju sentides! Laadimiseta ehk ÜHE juhi jaoks 250-300 päevas tähendab autojuhile 37 kilti tunnis aga seegi on linnas mõeldamatu. Aga see 500€ lisakulu kuus on IGAL JUHUL ja seda tagasi ei teeni. Et seda teenida, oleks nad sunnitud veohinda tõstma aga sinna see kokku jooksebki! Kes meist on nõus jälle hinnatõusuga??? Või vajaks kahte juhti, mis viib ikkagi kulud üles. 16 tundi peaks e-kaubik tööd tegema et ennast ära tasuda. Ahjah, ühel tuttaval on kaubik-külmikud - mida ja kuhu sa nendega üldse jõuad??? Seal veel suurem elektrikulu ja kõik massid tõsisemate e-kaubikutena on puhtalt N2.  KUHU sellisega minna, mis on 4 aastaga suutnud 12K läbi sõita sest akut on vaid olematuks läbisõiduks??? ABTi ja AL-KO koostöökatsetus. Telliskivi ajuvabadele edevatele nende enda lamuu jäätist vedada nii et jätsi hind tulebki 10 eurot? Muidu jube äge värk, ikkagi ABT ja puha, aga ei toimi... Suvilasse õllekülmikuks, et PV-paneelidega ennast elus hoida ja suvilat toita, ka tsipa liiga kallis. Aga ma korra "mõtlesin", odavam kui V2L isendid. Aga niisama ehituskeelu alale suvilaks oma mereranda vms hakkab juba looma sest asi see aken ja uks sisse lõigata siis pole ja miski voodi ning köögike tekitada.  7,2 ruutu magala, elatakse ju värskes õhus. Aga see 35 kWh  akupank + paneeelid on elamiseks omajagu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 23 külali(st)ne