MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

Tükk aega mõtlesin et kas hakata reede õhtu miskit kirjutama, kuid vaba hetk ja täiesti kaine ka...

Kuna suurem kiire läbi eurorahade maaletoomisega siis rõõmustavalt kestis tehnika täiesti mõistlikult ja kui arvata välja niidumasina viimane reduktor ja õhukumm, siis pole pidanud 162 hektari jooksul käsi määrima.
Kütust kulus sellele üritusele aga kokku 860 liitrit.
Rõõmustavalt on kogemust tulnud ja suur kasu on programmist mis suudab maatüki kuju järgi teades traktori pöörderaadiust ja töölaiust koostada suunised kuidas liikuda võimalikult säästlikult, kuid kahjuks tasuline.

Õhukumm läks ka omast lollusest kus sai tagarehvid mätastega maa tarvis 0,7 bar peale lastud kuid see nagu selgus ei sobi õhukummiga sugugi kokku ja ventiili ta ära rebis.
Kusjuures tegin markeriga joone peale ja õhukummi keerab sees ära.
Nüüd enam alla 1,4 ei julge lasta enam ning plaan panna rehv ilma õhukummita peale lendas plaksuga lõhki kui mustri vahele ajas paistetuse üles.
Velg isegi pidas õhku aga kuskilt pääses õhk kihtide vahele ja plaks käis ning paistetus tekkis...

Praegu käsil hooldus ja vaatasime mida hüdrofiltrist head leida võib ning ikka oli mõni liivatera ja sellist peenemat värvipuru mis pärit hüdropaagi seintelt ning pisut oli ka magneti küljes metalli.
Ilma hüdrofiltrita oleks see kõik seal ringi käinud ja asju kulutanud, niiet ilma filtrita või originaalketastega ikka ei saa kui just iga paari aasta tagant ei soovi asju välja vahetada.
   
   
Kirjade järgi peaks element 6 mikronit püüdma ja on pestav.
Filtri all muidu tihendit polnud ja element toetas välisäärega topsiku koonusele, aga kuna kopsikuga liibumine pole kontrollitav sai alla lisatud kahe kummirõngaga plastikust hülss.
   
Õlid-vedelikud ka ära räägitud ja kui saabuvad läheb uus hüdroõli ka sisse.

Õhupuhastisse koguneb ka floorat ja faunat üksjagu ning aegajalt on tark puhastada.
   
Omaette teemana võiks veel peatuda neil ketastel mis jõhvist koostatud miski liimiga ja mida kohalik varuosade pood müüb.
Muud häda neil polegi kui õli ei märga ülemist elementi ja takistus on ka oluliselt suurem kui originaalsel jõhvipuntral.
Õnnetuseks see nii laiali lagunenud et enam ei püsi ja hädaga pidi kevadel panema uue.
Igatahes midagi laseb läbi ka sest mul komme tõmmata näpuga plastset määret õhutorusse et puhasti tööd hinnata ja seal oli näha tolmu.
Prooviks nüüd teha uue õhupuhasti ja sellest miski osa ka tehtud, kuid sellest pikemalt kui valmis saab.
   
Eeldatavalt on takistus väiksem ja saab õhuga puhtaks puhuda ilma õliga mäkerdamata.
Zetori elemendid ka üsna soodsad ja 18 rahaga saab nii sisemise kui välimise elemendi, niiet proovime ära, kuna kaotada pole eriti midagi.

Muidugi sai tehtud ka koristus ja sellisest vaatepildist sai selline 15 minutiga.
Selle 15 min ikka korra nädalas leiab et ei pea päris prügi ja tolmuhkuhja sees töötama kus seemned juba kohati kasvavad ja 50 kg tööriistu ja varuosasid selle sees nagu konkurendi juures silma jäi.
   
   
Veel häiris et pedaalid tõstavad vahepeal kui kabiin patjadel liigub kummimati üles ja selle vastu läks 6mm poldiga kinni.
Sai tuntavalt vaiksemaks.
   
Vasta

Oled arvestust ka pidanud mis Sul selle isendi ehitusmaksumuseks koos tööajaga on tulnud?   20-30 kilo euri ehk?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(15-08-2022, 07:28 AM)mlsluik Kirjutas:  Oled arvestust ka pidanud mis Sul selle isendi ehitusmaksumuseks koos tööajaga on tulnud?   20-30 kilo euri ehk?
Aus olla siis pole pidanud.
Tehtud on ta ikkagi muude tööde kõrvalt ja väga ei oska hinnata tööaega.
Umbes paugutada siis ostetud asjad suurusjärk 4000 eur ja kui oletada 15 000 hinda siis jääks tööks 11 000 ning kui hinnastada töötund 12 rahaga saaks seda ehitada  916 ja pool tundi.
Ehk kui 8 tundi päevas siis 114 päeva täistööajaga.
Kuus 28 päeva teha siis 4 kuuga oleks justkui valmis...

Nii kiirelt valmis saada siis peaks joonise järgi tegema ja oma peaga mitte mõtlema sest selleks ei jää aega.
Ma lähenesin mitte kui plaanimajandusele vaid kui miski suurem probleem tekkis võtsin aja maha ja tegin muid asju ja kogusin mõtteid.
Vasta

Käesolevaga võib teada anda, et õhupuhasti valmis, küljes ja testitud.
Vähemalt esmamulje järgi on tema igati toimetav ja eesrindline vahend tolmu püüdmiseks.
Mõned slaidid ka juurde.
   
   
Kreenis ei ole ta mitte kõvera käe ja silma pärast vaid selleks, et elementi kiirelt kätte saada ja paigaldada, mis õliga puhastil teatud probleeme tekitab.
   
Omab kõigi muude tarviliste omaduste hulgas ka sisemist elementi, mis peaks ära hoidma kõige jama läbikäimise kui papp peaks rebenema ja seda täiesti välistada ei saa nagu kogemus näitab märjas keskkonnas...
   
Kõik see värk on väikse käelise tegevusega kopsikusse sisse pistetav ja püsib seal sobiva istuga.
   
   
Kinnitub tema sellise kinnitusega, mis käib täpselt pooleks et oleks stabiilne ja kaalub uus puhasti oluliselt vähem, niiet pole väga vaja pingutada.
   
Sisse on mõeldud tekitada keeris et tolm ja võõrkehad õhuvoolust eralduks, mistarvis tehas on ette näinud plastist kopsiku, mida nüüd tarvis pole.
Et see kõik saaks välja on kohalik inseneribüroo põhja erikujulise ava leiutanud.
   
Kasu tast on, kuna pudistasin töötavale masinale penoplasti graanuleid sisse ja kõik need väljusid ka sealt avast.
Element oli ka muidugi ikka sees sel ajal. Smile
Ja sisse hingab sellisest kohast, kust ma viin toru ette radiaatori juurde ja paigaldan otsa ka miski võrgulaadse toote.
Värvi on ka vaja peale kanda, kuid esialgu sai roostesurmaga üle käidud ja kui kõik toimib tuleb viimistlus.
   

Omadustest niipalju, et takistus on tuntavalt väiksem kui vanal ja kuskilt tuli sõidukiiruse maksimumi kohe juurde kuigi pumba seadeid ei muutnud ja pidi ohutuse mõttes pööret vähemaks keerama.
Nüüd juba sportlikust huvist vaatan, et kui cooler ka jämedama toruga teha, kollektor mõlemale silindrile sama pikkusega ja võiks üsna kergelt 200+ hobuse jõud tulla.
Miski arvestuse järgi on selleks vajalik turborõhk 0,9-1,1 bar ja seda võiks see mootor veel kesta küll?

Järgmiseks aga kui huvilisi on, võtaks käsitleda roolivõimendi pumba asendamist miski töökindlama lahendusega kui saadaolevad Nš-10 pumbad, mida sai pandud küll uus koos mootoriga aga juba on tühikäigul kuuma õliga rool aeglane.
Miskeid ideid selleks juba on, kuid sellest järgmises saates.
   
Vasta

tuleb paksemat määret panna, kui õli roolis liiga vedel Big Grin
aga mis sellesse võimususesse puutub siis, mul säärekas hakkas ka kunagi enne kokkujooksmist maru hästi lippama Cool
Vasta

(19-08-2022, 00:48 AM)2715 Kirjutas:  Käesolevaga võib teada anda, et õhupuhasti valmis, küljes ja testitud.
Vähemalt esmamulje järgi on tema igati toimetav ja eesrindline vahend tolmu püüdmiseks.

Tubli tegemine, aga ma ei saanud kõigest järgemööda päris hästi aru. Kasutusel on siis Zetori elemendid, aga kust see kopsik ise tuli ja mida täpsemalt sellega tehti?
Vasta

(19-08-2022, 10:12 AM)Envir Kirjutas:  Tubli tegemine, aga ma ei saanud kõigest järgemööda päris hästi aru. Kasutusel on siis Zetori elemendid, aga kust see kopsik ise tuli ja mida täpsemalt sellega tehti?
Kopsik hakkas tulema 1,2mm plekitahvlist.
Kõigepealt tuli giljotiini alla, siis rullvaltsi alla, edasi sikemasina alla ja lõpuks keevituse alla, kus temaga ühinesid torujupid ja elementidega ühilduv treitud rõngas.
Vasta

Väga viis värk. Hüpoteetiline küsimus: kui palju maksaks säärase asja tegemine tellimise peale?

Sisseimemisava aknaposti juurest katusele viia ei taha? Saaks veidi puhtamat õhku...
Vasta

(23-08-2022, 09:28 AM)v6sa Kirjutas:  Väga viis värk. Hüpoteetiline küsimus: kui palju maksaks säärase asja tegemine tellimise peale?

Sisseimemisava aknaposti juurest katusele viia ei taha? Saaks veidi puhtamat õhku...

Palju maksaks?
Ei teagi ütelda ilma algandmeteta.
Plekk on ostetud kui sõda ei käinud, torujupid on leitud rauahunnikust, kummis ots õhupaagist ja kui ma omale teen ei küsi keegi lõikamise, painutamise ja valtsimise eest raha.

Tegin ma teda aga vähemalt 6 tundi, kuna seal on üksjagu sobitamist.
Vasta

Igatahes mul nüüd ühena vähestest "importpump" rooli liigutamist abistamas. Smile


Kuna enamus ei hooma milleks seda kõike vaja on, siis tunnistan pattu, et tahtsin vaiksemaks saada, kuna mul dosaator armatuuri sees teatavasti.
Nš-10 pumbaga suutis ta korralikult ümiseda rooli keerates ja kandis edasi ka nuutliite kolina koos jaotuskarbi häältega, kuna mul püsivooluklapiga dosaator ja rooli keeramise kiirust pöörded ei mõjuta, siis see klapp on selles osaline.
Teine põhjus on, et panin uue pumba koos mootoriga ja peale 300 tundi on tunda, et tühikäigul sooja õliga ta keerab veel aga eriliselt aeglaselt ning manööverdades ei jõua tagasi keerata.

Hästi levinud arvamus seda ehitades oli, et pump on pump ja mis neil vahet on, pane uus ja korras.

Käsitlekski siis mis neid minu arvates eristab.
Esimese asjana kui siseehitust vaadata, siis avaneb selline pilt.
   
   
Ja võrdluseks importtoode.
   
   

Kui neid kahte toodet lähemalt kirjeldada, siis esiteks on importpumbal hambaid rohkem, mis tähendab rohkem vaheseinu surve ja imipoole vahel ning väiksemat leket.
Teiseks on otsapuksidele surve tekitamise tihendid teisel näidisel oluliselt paremini lahendatud.
Kui vene disain kasutab ümarat tihendi lõpetamist tähendab see, et tal pole kohta mis liibuks korrektselt seinaga.
Importpumbal aga on korrektsed huuled jäetud mis korpusega korrektselt liibuvad ja mansetile ka plastikrõngas mis kummil väsida ei lase.
Mis aga pumba vaikseks teeb peale hammaste arvu on hammaste profiil ja importpumbal on üsna suured lõtkud jäetud, mis ei jäta õli hammaste vahele lõksu.
Järgmiseks on ka päris korralikult mõeldud välja kuhu hammaste vahele lõksu jääv õli pääseb ja sellest ka keerukas kanalite võrk.
vene omast pole puksidest pilti, kuid seal on see küsimus lahendamata ja õli peab plaate üles tõstma mis laseb ühtlasi ka palju õli imipoolde, mis on otsene leke ning tekitab sellega otseselt müra ja vibratsiooni.
Järgmiseks on importtootel puksid eraldi ja see võimaldab õlisurvel need vastu seina laiali suruda mitte ainult vastu imipoolt.
Et aga kahe puksi vahelt leket ei oleks on seal neljakandiline kummitoode.
Kodumaisel tootel aga saavutatakse tihedus vaid tänu sellele, et ta on uuena jõuga kinni poodud ja kohe kui ta vabalt pöörlema hakkab kaob ka tootlikkus.
Importpump pöörleb aga vabalt ja sellele vaatamata sisse puhudes on õhuleke minimaalne kuid teisest läheb õhk erilise takistuseta läbi.

Kõik see on ka otseselt tunda, et vaatamata ka väga väiksele pöördele on surve olemas.

Probleemidest aga ei taha importtoode kuigi hästi sobida kodumaise mootori külge ja selleks peab kohe vaeva nägema.
Esiteks levinud mõõtudel on koonusvõll ja selleks et see ühendada tuli teha selline vahepuks kuhu hammasratas keevitada.
   
Omab ta koonust ja laagri istupinda 2 sajandikku plussis et laager seal ilma kinnitamata püsiks.
Stoosimispea sai ka üle pika aja kasutust kiilusoone teol ja isegi pead kallutasin paar kraadi.
   
Terituspingist on suur abi ja nüüd tulevad terad täpsed ning kiilusoonele kerge ist jätta pole küsimus nagu kiilu püsimine vihjab.
Kinnituseks vaja ka erilist mutrit mis on 11 võtmega, kuna see ainsana mahub sisse ära.
   
Probleemidest sai tehtud vahepukile vaherõngas, mis pidi istuga minema vene pumba tsentreerimispinnale istuga.
Õnnetuseks oli keegi raisk selle teinud koonusesse ja veel silmnähtavalt kõvera ka...
tsentrist oli ka korralikult välja nihutatud ja kuna ma tegin uue pumba krae nulliga sisse minema ei jõudnud seda labaselt keeratagi.
Lasin siis vihaga augu üle kohe millimeetri jämedamaks ja siis sai koonus kinni keeratud ning pumba poldid pärast et laager ja võll ta ära tsentreerisid ning jäi vabalt pöörlema see kõik.
Korpusel on ka vaja avasid nihutada sest ilmselt on venelased seda maha tehes natuke valesti mõõtnud ja kui ringjoon klapib rahvusvahelise standardiga siis aukude vahega on nihu läinud.

Kokkuvõtteks aga mainiks, et see pump pole uus vaid 990 000 sõitnud Iveco pealt ning seal pole ilmselt viimase 15 aasta jooksul keegi õli vahetanud, kuid ometigi on see pump veel täiesti elus ning vaevalt ma ka tema ära jõuan sõita.
Vasta

Võin nüüd anda tagasisidet pumba kohta ja see on hea!
30 plusskraadiga sai põllul käidud kultiveerimas ja 100 liitrit kütust läbi aetud ning kui varem tühikäigul pehmel pinnal enam peaaegu ei keeranud siis nüüd pole mingit vahet kas õli on kuum või külm.
Keerab koguaeg samamoodi ning spetsiifilised hääled on kabiinist kadunud.

Õhupuhasti sai ka tolmu piisavalt et väita ta toimivat.
Üks koht on elemendil tolmune kust õhk vastu elementi tuleb ja sinna peaks rõnga sisse tegema mis tolmu mööda suunab aga muidu enamvähem, kuna väljuvasse avasse tõmmatud sinine määre ei näidanud küll et midagi läbi oleks tulnud.
Huvipärast panin plastiktopsi augu alla et näha palju keerisest kasu on ja seal oli ikka liiva ja jämedamat tolmu, kuid elemendile sattumise hoiab see ilmselt ära.
Õhutoru võiks viia küll katusele aga sellega see probleem, et varjab vaadet ja suunatuli on ka just seal kust ta minema peaks.

Rooliotsad said ka ette võetud, kuna kummid läksid viimane kord nädalaga laiali ja nüüd loobusin võitlusest ning tegin kummist kettad, mis on täpselt sobiva paksusega et surutakse 2mm kokku.
Määrdenippel ka peale ja ilmselt kestab pikemalt kui ma neid kumme ostan regulaarselt ja vahetan.
Munakud said ka huvipärast mõõdetud ja no ma väga end ei kiida, kuid silmajärgi saab pisut ümaramad teha kui need...
   
   
   
   

Siis esisilla reduktori võtsin lahti kuna see vanatüübi reduktor oli lõtkuga peale metsas käimist ja õli hakkas ka välja ajama.
Õli ajas välja muide tuulutusavast mis on juba eelnevalt eelnevalt kirjeldatud ja asub korgi sees.
   
Tähendada saab see ainult seda, et ülemisest põlvest jookseb õli alla ja selle süüdlaseks olid traktoripoe sk-tihendid.
Teatavasti liigub see aparaat pisut kiiremalt ja tihendid on madala joonkiirusega kummist ning olid võllile sulanud mustad jäljed ja seega tihendi huul karvane seest.
Asemele läksid pruunid tihendid ja loodetavasti kestavad.
Puurisin ka puuduva ava ära kust õhk saab välja kui paisub ja ei tõsta õli ülevalt välja.
   

Põllul mõtlesin ka mingeid patuseid mõtteid ja koju jõudes panin miski kontseptsiooni paika ning ilmselt tuleb see ka ära teha kasvõi pullipärast, et saaks kiidelda millegagi mida igaühel pole.
   

Sellest aga siis, kui on konkreetsemalt midagi ette näidata ja ehk isegi soovijaid et teha juba mitu komplekti.
Vasta

Kabiin miskitele õhk? patjadele ei annaks rohkem effekti, kui esisilla vedrustus?
Vasta

Istmel olijale jah, traktorile üldiselt on esisillavedrustusest palju abi. Kaotab ära enamuse pikisuunalistest löökidest.

Küll tuleb kabiinivedrustuse korral kogu hoova- ja pedaalimajandus kabiini külge tuua.
Vasta

(31-08-2022, 23:49 PM)meli666 Kirjutas:  Kabiin miskitele õhk? patjadele ei annaks rohkem effekti, kui esisilla vedrustus?

Siis pead pool traktorit ümber ehitama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ikka prooviks võidelda esivedrustuse suunas sest pigem on probleemiks väiksemad esirattad mis kõik konarused üles leiavad ja lõhuvad tervet masinat ning eriti taga olevat tööorganit ning rippsüsteemi.
Kabiinile vedrustuse tegemine on üsna töömahukas, kuna esiteks tulevad pedaalid läbi põranda ja teiseks on rippsüsteemi silinder põrandast vaid 20mm kaugusel.
Nagu selgus ühest teisest teemast, siis välised silindrid ei suuda rippsüsteemi tõsta.
Kõiki neid asju saab lahendada aga lihtsam oleks alata siis juba algusest ja mõtelda täiesti uus kabiin kumerate klaasidega mis arvestab kõiki neid uusi mõtteid.
Samas siis võiks juba võtta ja teha alumise poole täiesti uue...

Etteruttavalt, et vaikselt vaatan ringi juba et hankida T-150k planetaaridega tagasild, Mazi reduktor ja Zil-131 vahekast.
Ette saab umbes 2000 rahaga heas korras esisilla Carrarolt mille kiirused on üsna õiged planetaaridega tagasillaga koos töötama ning esiratastega saab kindlasti asja õigeks.
Mootoriks Man koos automaatkastiga ja olekski nagu töövõimeline ja lihtne käiguosa koos kui mitte jõuvõtuvõlli arvestada.
Õnnetuseks Mani automaadile ei pakuta sobivat siduriga väljavõtet ja selle jõutaluvus oleks liiga väike.
Manuaalile küll saab, kuid seal jääb võll seisma kui sidurit vajutada ning see ei sobi.
Vasta

Kas sul on umbkaudu teada palju see vedrustuse komplekt võiks maksma minna, on huvi olemas. Aukus kruusateedel kuluks ära.
Vasta

Ohjah
Samas teemas korra alguse poole sai arvamust avaldatud,(mis nüüdseks küll kadunud)tulnuks ikka üks vanem Fastrac tuua ja väheke nokitseda.
Aga jõudu,jaksu,aega,ja raha.
Vasta

Rooliotste kaitsekumme soovitaks otsida autoremonditöökodadest mõne äravahetatud õõtshoova/sarniiri küljest. Või kui ka tutvusi on siis vanametalli platsilt autode küljest. 

Siin aastat 8 tagasi tulid Audidele b sillaosade komplektid(alumiiniumist) ühe tootja poolt, kus kaitsekummid pidasid 2 - 3 kuud. Õnneks need kadusid ruttu ära. Aga usun, et tänasel päeval mingi Transiti või Boxeri või Vivaro küljest võiks saada täiesti toimivad ja õige mõõduga vähemalt nii neljaks-viieks aastaks...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Ma neid kumme juba pikemat aega otsinud ja pole laiatarbesõidukil nii suurt liigendit.
Poodidel läheb ka hästi ja kui autonumbrit ei ütle kipuvad müüjad kohe "lukku"minema.
Fasttraci veel ka ostma ei tõtta, mitte et see oleks halb traktor vaid neile vanadele pole enam mitte nii elutähtsaid asju saada nagu näiteks klaasid.

Kui midagi uut, siis Valtra/Valmet 4,4 mootoriga.
See nii masslevinud et Soomest saab veel misiganes asju peale käigukanginuppude.
Eestis on ka mootoriosad saada ja mitte väga talumatu hinnaga.

Mis esivedrustus kokku maksma saab ei julge veel ütelda.
Paar tahtjat juba on ja keegi ei taha õnneks originaalse ninaga vaid koos poolraamidega, mis teeb asja pisut lihtsamaks.
Konkreetse sooviga isik käis ja ütles et temal on seda kevadel vaja ja tee rahulikult aga et oleks töökindel ja nii tulebki asjale läheneda.
Eks ta selline kiiksuga asi on et neid kes on huvitatud investeerima vene traktori töötingimuste parandamisse ja eriti kui see üle 500 euro maksab?
Ise omanik sellega töötama ei hakka ja laiatarbe traktoristi ei lase ju sinna peale kes ei tea misasi vahegaas on.
Vasta

(01-09-2022, 20:44 PM)mutikas Kirjutas:  Ohjah
Samas teemas korra alguse poole sai arvamust avaldatud,(mis nüüdseks küll kadunud)tulnuks ikka üks vanem Fastrac tuua ja väheke nokitseda.
Aga jõudu,jaksu,aega,ja raha.


Sellr raha eest mis siia masinasse pandud saab üsnagi värske fastraci osta...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne