Gaz M1 EMKA

Mina rumal küsib jälle, et kas pilt on petlik või peavadki sellised balloonid all olema?
Vasta

(14-11-2022, 23:45 PM)hobiautod Kirjutas:  Mina rumal küsib jälle, et kas pilt on petlik või peavadki sellised balloonid all olema?
rehvi mark peaks olema JA5 (kirillitsas)

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

(14-11-2022, 23:45 PM)hobiautod Kirjutas:  Mina rumal küsib jälle, et kas pilt on petlik või peavadki sellised balloonid all olema?
 Hetkel all 6.50-16 kummid, mis peakski õige mõõt olema. Muidugi Jurkal absoluutselt õigus, õige mõõt tollal oligi JA (vene) 5. Kust sellise tähistusega kumme saada on iseküsimus. Mul paar tükki peaks kuskil olema aga need on oma ea ohvriks langenud ja alla panna neid ei julge, ammugi sõita. Kui kellelgi on selliseid 4 tükki pakkuda, siis võtke ühendust. Kui auto kunagi muuseumisse jõuab, siis võiksid ju all originaalid olla.
Vasta

Väga uhke töö! Küll aga tekkis küsimus, et kas esmapilgul 1960+ aastate GAZ (veo)auto rool on ajutine lahendus kuni õige rooli leidmiseni? Hetkel see justkui ei sobiks ülejäänud filigraanse originaalijoonega kokku.
Vasta

(19-11-2022, 11:52 AM)mossepower Kirjutas:  Väga uhke töö! Küll aga tekkis küsimus, et kas esmapilgul 1960+ aastate GAZ (veo)auto rool on ajutine lahendus kuni õige rooli leidmiseni? Hetkel see justkui ei sobiks ülejäänud filigraanse originaalijoonega kokku.
Nende M1 roolidega on paras segadus. Kuna tegu oli ennesõja aegsete autodega milledest suur enamus sõjas oma otsa leidis ja erakätesse jõudis neid ainult käputäis, siis säilinud eksemplare on ikka tohutult vähe. Moskva mehed pakuvad, et enam vähem 40 autot. Millest pooled on vähemalt 75% ulatuses originaalsed. Ehk rool peaks olema sama mis GAZ 67-l, ehki 100% kindlust ei ole.
Vasta

(20-11-2022, 11:38 AM)Formika Kirjutas:  
(19-11-2022, 11:52 AM)mossepower Kirjutas:  Väga uhke töö! Küll aga tekkis küsimus, et kas esmapilgul 1960+ aastate GAZ (veo)auto rool on ajutine lahendus kuni õige rooli leidmiseni? Hetkel see justkui ei sobiks ülejäänud filigraanse originaalijoonega kokku.
Nende M1 roolidega on paras segadus. Kuna tegu oli ennesõja aegsete autodega milledest suur enamus sõjas oma otsa leidis ja erakätesse jõudis neid ainult käputäis, siis säilinud eksemplare on ikka tohutult vähe. Moskva mehed pakuvad, et enam vähem 40 autot. Millest pooled on vähemalt 75% ulatuses originaalsed. Ehk rool peaks olema sama mis GAZ 67-l, ehki 100% kindlust ei ole.
Seega originaalseid 67 roole peaks ju ikka vast leida olema? Praegu pealolev on levinud 60ndatest ja edasi ning seega juba Gaz 69 ja veokate 51/52/53 ajastust. Eks omalajal kolhoosituuningu käigus lõpetasid paljud M1 ja ka nt. Pobedad nende uuemate roolidega, siia ka üks näide: Gaz M20Viide
Vasta

Miski vigur on seal keskel:
   

?
[Pilt: 846291.jpg]
Vasta

(20-11-2022, 21:05 PM)Raivo Kirjutas:  Miski vigur on seal keskel:


?
[Pilt: 846291.jpg]https://www.youtube.com/watch?v=CEXCdhCZ_Zs Gaz 67 roolid on siin.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

(20-11-2022, 21:05 PM)Raivo Kirjutas:  Miski vigur on seal keskel:

[Pilt: attachment.php?aid=95232]
?

Gaz M1 ja tema eakaaslaste (11-*, 61-*) rool tundub jah selline signaali ümbert madalama profiiliga ning peenema teostusega (tihtipeale ka kahe triibuga roolirattal) olevat kui kõvasti hilisemad "robustsed" Gaz veoautode ja villiste roolid: Viide 1, viide 2viide 3


[Pilt: auto-020.jpg]    
[Pilt: 1490016942_gaz-61-6.jpg]
Ja siin on veel mitu näidet järjest.
Käesoleva teema eelmisel lehel (märkisin siin punase kastiga) on aga näha juba tavalist kõrge keskosaga 60ndate GAZ tehase maasturite ja veoautode rooli, mille varasemast istutamisest M1 peale leidsin ühe näite ka netist: Viide
       

Aga kui on välja selgitatud, et antud masinal peaks olema üldsegi GAZ-67 rool, siis pole ka need ksf. Raivo ja minu poolt toodud roolid üldsegi õiged, vaid tuleb vaadata ikkagi GAZ-67 rooli nagu ka ksf. jurka eespool oma videoga näitas. Tõenäoliselt aastaarvu järgi siis ikka vanemat 4-kodaraga versiooni?
Vasta

 Tõenäoliselt aastaarvu järgi siis ikka vanemat 4-kodaraga versiooni?

Ei kindlasti mitte ! See 4 kodarat on 43 aasta sünnitis. Valatud rist ja puust ratas.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Ajastukohane plakat.

   
Vasta

(23-11-2022, 09:14 AM)jurka Kirjutas:   Tõenäoliselt aastaarvu järgi siis ikka vanemat 4-kodaraga versiooni?

Ei kindlasti mitte ! See 4 kodarat on 43 aasta sünnitis. Valatud rist ja puust ratas.
(24-12-2016, 13:52 PM)Formika Kirjutas:  ....Mõni aeg hiljem sain temalt teate, et minu auto nr. ja aasta on õiged. Tegu olevat väikeseerialise autoga NKVD tarbeks, mis varustati Ford V8 mootoritega ja toodeti aastatel 1938-1940...

Seega kuna Gaz-67 tootmisaastad on 1943-1953, siis see Gaz-67 rooli kasutamine ennesõjaaegsel autol on pehmelt öeldes pigem "võimalik ainult Venemaal" tüüpi olukord ning ei ole reaalsuses eriti tõsiseltvõetav. Seda toetab ka asjaolu, et Gaz-67 eelkäijat Gaz-64 kujutatakse varasemal 1941. aastal pigem Gaz M1 (ja tema modifikatsioonidelt) tuntud kolme kodaraga roolirattaga: Viide


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Toimub elektrisüsteemi ehitus, testimine ja paigaldus. Jalaga tulede ümberlüliti oli kutu, õnneks teine olemas. Tulede pealülitile suutsime elu sisse puhuda. Vanust ka tal muidugi. Ikkagi originaal. Sigari süütaja, jällegi vanust arvestades, ei taha õieti töötada, probleem massis aga pole aimugi kuidas see lahendatud oli. Küll mõtleb midagi välja. Probleem esitule pirnidega. Välimuselt nad sarnased nagu kasutati Pobidel ja Volgadel aga ainult 6V-sed. Tõenäoliselt olid sellised ka mootorratastel. Kas keegi teab kust neid saada.
Ja kas kellelgi on pakkuda signaalinupu ja rooli vahelist sisu. Seal on mingi plaat ja vedru ja +.
Vasta

Peaks selline umbes olema.
   
Vasta

6v pirne veel müüakse. Kui pirnil ka gost oluline on, siis pean oma pirnide kogu üle vaatama. Hädapärast mõne vast leiab suurema otsimise peale.  Signaal on sarnane Gaz tüüpi veokitele.
Vasta

Jalaga tulede ümberlüliti oli kutu, õnneks teine olemas. 

Ja milline jalglüliti külge läks?

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Pirne võiks Põlvast RH autoosadest küsida, kuna seal ülakorrusel ka tsiklikraami müüakse.
Tulepirni tootmisaeg pole vast oluline, kuna tegu ikkagi kuluosaga ja neid vast originaalsuse juures ei hinnata kui sokkel sobib originaaliga?
Vasta

(23-11-2022, 20:17 PM)2715 Kirjutas:  Pirne võiks Põlvast RH autoosadest küsida, kuna seal ülakorrusel ka tsiklikraami müüakse.
Tulepirni tootmisaeg pole vast oluline, kuna tegu ikkagi kuluosaga ja neid vast originaalsuse juures ei hinnata kui sokkel sobib originaaliga?
6v pirnidel vanematel mudelitel oli seelik eraldi pirni külge lisatav detail. Uuema aja 6v pirnidel seelik juba küljes.
Vasta

Mul mingeid imelikke vanemaid pirne 3-40 tükki, täitsa uued, ei ole õrna aimu, mis pirnid need on. Mitte mingeid numbreid ega kirjasid ka peal ei ole.                
Vasta

(23-11-2022, 21:58 PM)Raudpats Kirjutas:  ..Mitte mingeid numbreid ega kirjasid ka peal ei ole.
Tegelikult on kirjad peal, kuigi need kirjad on väga varmad kuluma ükskõik millise mõju korral. Kirjad on klaasil ja kotkasilmadega isikutel teatud nurga all on näha ringi kujuliselt: A7 6B 32+21CB või siis mingi muu tähis, kui see pole 6V ja mainitud võimsustega.
A42 pirn on siis selline, millel pessa paigaldamiseks adapterit vaja pole e. n.ö. need traktori tule pirnig, kuid 2 niidiga.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 22 külali(st)ne