Tõstaks teemat, massimeedia järgi on hetkel kõige pädevam aeg ja elektrilevi rikete kaarti vaadates oleks ka alust geneka peale mõelda
(01-10-2022, 09:30 AM)v6sa Kirjutas: Ma ei tea, kui palju see teadmine aitab, aga mul on 49 kW 1,9 kolksvaageni diiselmootoriga õuenarri peal 2 kW modifitseeritud siinus kaabledatud otse akuklemmidele jämedate vaskkaablitega. Autol on peal miskine KST seisus kasutatud aku.
...
Ma ei soovita säärast kasutust igaühele, aga kui kasutada korralikke pikendusjuhtmeid ja olla moraalselt valmis "halva voolu" tõttu loojakarja saadetud veeautomaati vahetama, siis nii saama küll. Juba 8 aastat, igal aastal mõni päev ikka tuleb oma voolu pealt vett pumbata.
Kusjuures, mida rohkem ma mõtlen, seda rohkem ma tegelikult ise sellise lahenduse poole kaldun.
Vaadates konkreetselt ainult minu isiklikke vajadusi, siis see annaks kõige parema paindlikkuse, kasutusmugavuse ja hinna suhte. Mingi rondi ikka õue pealt leiab kus mootor toimib ja suudaks 12v välja anda. Samuti saaks inverteri vajadusel ühendada otse ühe või enama aku peale, nii et seda kompunni võib ka otse toas kasutada, kuni ei ole vaja aku(sid) laadida, mis annaks võimaluse elektrikatkestuse ajal kasvõi külmikut toita, kui selleks peaks vajadus olema. Mitme akuga möllamine on loomulikult tüütum ja nende ükshaaval laadimine veel tüütum, kui just mingit kasti koos ümberlülititega ei areta. Teoorias aga saaks kasvõi päikesepaneeli või tuulegeneraatri lisaks ühendada (eeldusel et need ikka 12V pealt toimivad, mitte mingi muu pinge pealt), praktikas võibolla pole mõtet.
Samuti oleks võimalik kogu komplekt panna autosse sisse, st tuppa vaja vedada ainult korralik pikendus, asi ise on tuule-vihma-lume eest kuudis peidus.
Lisaks ka võimalus et sama inverterit võib autoreisil kasutada, kui peaks vajalik olema. Ühesõnaga, ma vaikselt kaldun geneka asemel vastava võimsusvaruga invereri poole, aga pole lõplikult veel midagi otsustanud.
Täna hommikul õnnestus kodus näha sellist seisu, et kolmest faasist ühel korrektne pinge, kaks alapingega. 100V, 240V ja 130V näitas tester
Kuidas see EE-l õnnestus, ei ole au teada. Alguses ei saanud arugi, kohvimasin (ikka mõni kapriissne kohvimasin
) ei käivitunud "normaalselt" vaid tunde järgi "venis kui tatt", ahjul kell vale, seega tekkis kahtlus et äkki miskit ikka pole päris see õige. Kiired testimised lampidega ja siis juba testriga ja pilt oli selge. Hommikukohv jäi täna igaks juhuks ära, kuni elektrikud pinge korda ajavad