19-12-2022, 16:48 PM
Gaz M1 EMKA
19-12-2022, 17:58 PM
(19-12-2022, 16:48 PM)hobiautod Kirjutas: https://www.jalopyjournal.com/forum/thre...on.417481/
Maakeelne kokkuvõte viidatud foorumiteemast: Fordi tehases "flathead" V8 mootoritele mingeid numbreid ei löödud. Mootor ja transmissioon toodeti koos ning selle komplekti number löödi sidurikojale (sama number oli auto kerel/raamil). Fännid on tänapäeval oma taastatud Fordide registreerimisega hädas, sest riigivõimu arvates peab mootoril siiski mingi number olema. Eks sellepärast müüaksegi neid võlts-lätakaid, et saaks vähemalt mingi "kap-remondil" pandud numbri ette näidata.
Miks numbreid ei pandud? Äkki arvati, et remondi kontekstis on niiviisi lihtsam mootoreid vahetada?
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
19-12-2022, 19:05 PM
Silt ise võinuks olla shelline:
Nagu näha on eritunnusena selles värkstoas löödud numbrid viisakalt loetavad
Nagu näha on eritunnusena selles värkstoas löödud numbrid viisakalt loetavad
19-12-2022, 19:41 PM
Spitfire poolt esitatud on viisakam ja usutavam silt. Kenasti ka needitud.
Aga M1V8-l sellist ikkagi olla ei saaks, selle loogilise tõdemuseni on Formika ka iseseisvalt jõudnud.
Aga M1V8-l sellist ikkagi olla ei saaks, selle loogilise tõdemuseni on Formika ka iseseisvalt jõudnud.
Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
19-12-2022, 19:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-12-2022, 19:59 PM ja muutjaks oli Mossemees.)
(19-12-2022, 19:41 PM)M.R. Kirjutas: Spitfire poolt esitatud on viisakam ja usutavam silt. Kenasti ka needitud.Aga võibolla need sildid aja jooksul muutusid? Algul ühed, siis mingist ajast natuke teistsuguse kujundusega, lõpuks veel mingid kolmandad-neljandad?
Puruks ja pool pööret tagasi!
21-12-2022, 11:48 AM
Generaator sai korda. Teha tuli uued harjad ja vahetada paar juhet. Lausa uskumatu kui palju aega kulub igasuguste pisiasjade remondiks. Momendi seisuga on tööde järjekord kõvasti lühenenud. Kuna elektrivärk sai kõik korda, siis jäänudon veel igasugu reguleerimis tööd (pidurid, esisild). Katuse naha tahaks ka veel sel aastal peale saada.
Mitteoriginaalsetest osadest on praegu kindlalt
1. Rool ja signaali nupp
2. Esitule klaasid
3. Juhtmete klemm plaat (seda isegi ei tea milline ta olema peab, pole ühtegi ennesõja aegset näinud)
Võibolla leitakse veel midagi.
Aga selle eest on olemas originaalne tehase tabel, mis on ikka üli haruldane, st. pole kellelgi näinud.
Mitteoriginaalsetest osadest on praegu kindlalt
1. Rool ja signaali nupp
2. Esitule klaasid
3. Juhtmete klemm plaat (seda isegi ei tea milline ta olema peab, pole ühtegi ennesõja aegset näinud)
Võibolla leitakse veel midagi.
Aga selle eest on olemas originaalne tehase tabel, mis on ikka üli haruldane, st. pole kellelgi näinud.
21-12-2022, 13:13 PM
Miskis "Kuuma varda" ajakirjas käsitleti nende mootorite tuunimist ja sealt on meelde jäänud, et sidurikoda töödeldi plokiga koos ja nende vahetus ei tahtnud õnnestuda, mispärast plokk ilma kojata on probleem.
Seega numbri sidurikojale kandmine polegi nii võimatu lahendus.
Pealegi ega auto peal seda mootorit väga ei näegi sellisest kohast kuhu saaks selle sildi panna.
Igatahes isegi kui see silt oli enne kapremonti siis minimaalselt oli ta kahe neediga kinnitatud ja kui kuskil sihukesi auke märgata pole, siis pole ka silti olnud.
On aga seal ees jagaja juures leitavad augud siis tekivad variandid.
Seega numbri sidurikojale kandmine polegi nii võimatu lahendus.
Pealegi ega auto peal seda mootorit väga ei näegi sellisest kohast kuhu saaks selle sildi panna.
Igatahes isegi kui see silt oli enne kapremonti siis minimaalselt oli ta kahe neediga kinnitatud ja kui kuskil sihukesi auke märgata pole, siis pole ka silti olnud.
On aga seal ees jagaja juures leitavad augud siis tekivad variandid.
21-12-2022, 13:44 PM
(21-12-2022, 13:13 PM)2715 Kirjutas: Miskis "Kuuma varda" ajakirjas käsitleti nende mootorite tuunimist ja sealt on meelde jäänud, et sidurikoda töödeldi plokiga koos ja nende vahetus ei tahtnud õnnestuda, mispärast plokk ilma kojata on probleem.Ei ole seal mingeid auke ja pole ka kusagil mujal, mis võiks sobituda selle sildiga.
Seega numbri sidurikojale kandmine polegi nii võimatu lahendus.
Pealegi ega auto peal seda mootorit väga ei näegi sellisest kohast kuhu saaks selle sildi panna.
Igatahes isegi kui see silt oli enne kapremonti siis minimaalselt oli ta kahe neediga kinnitatud ja kui kuskil sihukesi auke märgata pole, siis pole ka silti olnud.
On aga seal ees jagaja juures leitavad augud siis tekivad variandid.
30-12-2022, 13:32 PM
Traditsiooniline aastalõpu intervjuu iseendaga.
Kõigepealt siis selle postituse peategelane GAZ M1
Pisiasjadega läheb kohutavalt aega. Mootori saime ilusti käima. Selgus, et genekas ei laadi korralikult, uuesti maha ja vaatan mis teha annab. Ega neid 6V genekaid kuskilt võtta pole, mis siia sobiksid. USA-st võibolla leiaks aga seal ka hinnad kasvanud ja saatmiskuludest ei tasu üldse rääkida. Need on tõusnud kordades.
Vaakumkojamehe saime tööle.
Suur jama esiistmega. Originaalis on esiiste edasi tagasi liigutatav. Aku ja tööriista kasti juurde pääseb ainult esiistet täiesti ette tõugates ja ka siis tuleb istme padi eemaldada aga see käib lihtsalt. Olen uurinud õige mitut M1-te ja mitte ühelgi pole säilinud seda mehhanismi. Minu kolmel kerelt sain osaliselt mingeid fragmente sellest. Eks tuli natuke improviseerida aga ega suurt midagi mööda panna ei saa, ainult pisiasjades. Igatahes nüüd korras ja töötab.
Üle veel vaja käia mehhaanilised pidurid. Põhimõtteliselt vaja kogu süsteem ära reguleerida.
Kapotile veel teha remondi asendis hoidmiseks toetus kronsa.
Ja siis veel katus. Pärast katust põhja matid ja lagi. Sellega peaks M1 valmis olema.
Järgmise aasta plaanidest ka pisut. Suur unistus on alustada auto-moto muuseumi ehitamisega Võrru. See saaks nagu elutööle punkti panekuks. Selleks tuleb leida sponsoreid ja kirjutada projekte, sest vähemalt miljonilist projekti ise kuidagi finantseerida ei jõua. Pole ju muuseum mingi äriprojekt, kust hakkab kõvasti kasumit tulema. Heal juhul saab kulutused tasa, võibolla midagi kollektsiooni täiendamiseks. Aasta esimesed kuud lähevad Riigikokku kandideerimise promo tähe all. Praeguse info kohaselt korraldan 24 - 26 veebruar oma garaazis lahtiste uste päevad, kus saab näha kogu KGB kollektsiooni täiskomplektsena kogu hiilguses ja ka muid haruldasi liikureid. Samuti tutvustan kavandatava muuseumi eelkavandeid. Uunikumide talveralli pidi ka minu juures finisseeruma, nii et neile ka lõpetuseks mida vaadata. Nii et kõik on teretulnud.
Teistest projektidest ka. ZIS 110 kokkupanek algab uuel aastal. L-1 on salongi meistrite juures, peaks kevadeks kõik lõpetatud saama. Pobi mootoriga Volgast kirjutan veel sel aastal selles projekti päevikus. Järgmisel aastal tahaks käsile võtta Margunovka ja tema kolmerattalise eelkäija. Nendega on juba tegeletud ja ühte teist juba olemas aga reaalne töö peaks algama kuskil veebruaris. Muud nagu momendil ei oskagi ja soovin kõigile kaasaelajatele Head Vana Aasta lõppu ja kohtumiseni uute ja vanade projektidega juba uuel 2023. aastal.
Kõigepealt siis selle postituse peategelane GAZ M1
Pisiasjadega läheb kohutavalt aega. Mootori saime ilusti käima. Selgus, et genekas ei laadi korralikult, uuesti maha ja vaatan mis teha annab. Ega neid 6V genekaid kuskilt võtta pole, mis siia sobiksid. USA-st võibolla leiaks aga seal ka hinnad kasvanud ja saatmiskuludest ei tasu üldse rääkida. Need on tõusnud kordades.
Vaakumkojamehe saime tööle.
Suur jama esiistmega. Originaalis on esiiste edasi tagasi liigutatav. Aku ja tööriista kasti juurde pääseb ainult esiistet täiesti ette tõugates ja ka siis tuleb istme padi eemaldada aga see käib lihtsalt. Olen uurinud õige mitut M1-te ja mitte ühelgi pole säilinud seda mehhanismi. Minu kolmel kerelt sain osaliselt mingeid fragmente sellest. Eks tuli natuke improviseerida aga ega suurt midagi mööda panna ei saa, ainult pisiasjades. Igatahes nüüd korras ja töötab.
Üle veel vaja käia mehhaanilised pidurid. Põhimõtteliselt vaja kogu süsteem ära reguleerida.
Kapotile veel teha remondi asendis hoidmiseks toetus kronsa.
Ja siis veel katus. Pärast katust põhja matid ja lagi. Sellega peaks M1 valmis olema.
Järgmise aasta plaanidest ka pisut. Suur unistus on alustada auto-moto muuseumi ehitamisega Võrru. See saaks nagu elutööle punkti panekuks. Selleks tuleb leida sponsoreid ja kirjutada projekte, sest vähemalt miljonilist projekti ise kuidagi finantseerida ei jõua. Pole ju muuseum mingi äriprojekt, kust hakkab kõvasti kasumit tulema. Heal juhul saab kulutused tasa, võibolla midagi kollektsiooni täiendamiseks. Aasta esimesed kuud lähevad Riigikokku kandideerimise promo tähe all. Praeguse info kohaselt korraldan 24 - 26 veebruar oma garaazis lahtiste uste päevad, kus saab näha kogu KGB kollektsiooni täiskomplektsena kogu hiilguses ja ka muid haruldasi liikureid. Samuti tutvustan kavandatava muuseumi eelkavandeid. Uunikumide talveralli pidi ka minu juures finisseeruma, nii et neile ka lõpetuseks mida vaadata. Nii et kõik on teretulnud.
Teistest projektidest ka. ZIS 110 kokkupanek algab uuel aastal. L-1 on salongi meistrite juures, peaks kevadeks kõik lõpetatud saama. Pobi mootoriga Volgast kirjutan veel sel aastal selles projekti päevikus. Järgmisel aastal tahaks käsile võtta Margunovka ja tema kolmerattalise eelkäija. Nendega on juba tegeletud ja ühte teist juba olemas aga reaalne töö peaks algama kuskil veebruaris. Muud nagu momendil ei oskagi ja soovin kõigile kaasaelajatele Head Vana Aasta lõppu ja kohtumiseni uute ja vanade projektidega juba uuel 2023. aastal.
30-12-2022, 16:37 PM
30-12-2022, 18:54 PM
Signaalinupp ja rool karjuvad omavahel(vähemalt pildil)
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
30-12-2022, 20:47 PM
13-01-2023, 16:30 PM
Tööd auto kallal muudkui venivad. Venemaalt kunagi saadud nn "restaureeritud" roolihoovastik osutus praagiks. Paralleelvarraste otste korgid olid lihtsalt sisse lükatud ja
väiksema läbimõõduga, mis püsis paigal ainult tänu splindile. Tuli teha uus kork. Palju aega võttis pidurite välja reguleerimine. Kõigi nelja ratta koostöö mehhaaniliste piduritega on tõeline peavalu aga korda ta sai. Katuse puitraam sai välja lõigatud ja paigaldatud. Et nahkkatus ja plekkkatus jääks omavahel ilusti kooskõlla ja samale tasandile, tuli puitsõrestiku kõrgust mitmes kohas reguleerida, ehk klambrite auke üles-allapoole viilida. Radiaatori korgi paigaldus osutus tõeliseks meistriteoseks. Nimelt tegu küllalt keerulise kooslusega. Üks klapp peab ülerõhku välja laskma, teine rõhu alanedes õhku sisse laskma ja kolmandaks peab kork kinni korralikult saama ja samas dekoratiivkork õigesse asendisse jääma. Kõik see tuleb teha olukorras kus originaal korgist on säilinud vaid paar vidinat.
väiksema läbimõõduga, mis püsis paigal ainult tänu splindile. Tuli teha uus kork. Palju aega võttis pidurite välja reguleerimine. Kõigi nelja ratta koostöö mehhaaniliste piduritega on tõeline peavalu aga korda ta sai. Katuse puitraam sai välja lõigatud ja paigaldatud. Et nahkkatus ja plekkkatus jääks omavahel ilusti kooskõlla ja samale tasandile, tuli puitsõrestiku kõrgust mitmes kohas reguleerida, ehk klambrite auke üles-allapoole viilida. Radiaatori korgi paigaldus osutus tõeliseks meistriteoseks. Nimelt tegu küllalt keerulise kooslusega. Üks klapp peab ülerõhku välja laskma, teine rõhu alanedes õhku sisse laskma ja kolmandaks peab kork kinni korralikult saama ja samas dekoratiivkork õigesse asendisse jääma. Kõik see tuleb teha olukorras kus originaal korgist on säilinud vaid paar vidinat.
13-01-2023, 21:56 PM
(13-01-2023, 16:30 PM)Formika Kirjutas: Nimelt tegu küllalt keerulise kooslusega. Üks klapp peab ülerõhku välja laskma, teine rõhu alanedes õhku sisse laskma
Enamus korke ju täpilt nii toimivadki. Aga õhu asemel tõmmatakse sisse enamasti ülevoolupaagist siiski vett aga klapi seisukohalt pole sel suurt vahet.
13-01-2023, 22:25 PM
(13-01-2023, 21:56 PM)spitfire Kirjutas:Seda küll, paraku ei pea sa sinna otsa rihtima embleemi või muud sarnas asja, mis osutaks täpselt sõidusuunas.(13-01-2023, 16:30 PM)Formika Kirjutas: Nimelt tegu küllalt keerulise kooslusega. Üks klapp peab ülerõhku välja laskma, teine rõhu alanedes õhku sisse laskma
Enamus korke ju täpilt nii toimivadki. Aga õhu asemel tõmmatakse sisse enamasti ülevoolupaagist siiski vett aga klapi seisukohalt pole sel suurt vahet.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
14-01-2023, 00:53 AM
(13-01-2023, 22:25 PM)metsakohin Kirjutas:(13-01-2023, 21:56 PM)spitfire Kirjutas:Seda küll, paraku ei pea sa sinna otsa rihtima embleemi või muud sarnas asja, mis osutaks täpselt sõidusuunas.(13-01-2023, 16:30 PM)Formika Kirjutas: Nimelt tegu küllalt keerulise kooslusega. Üks klapp peab ülerõhku välja laskma, teine rõhu alanedes õhku sisse laskma
Enamus korke ju täpilt nii toimivadki. Aga õhu asemel tõmmatakse sisse enamasti ülevoolupaagist siiski vett aga klapi seisukohalt pole sel suurt vahet.
Privet!
Jah, tegu on ülikeerulise tehnilise müstifikaatoriga, millist isegi USA mitteanalooge mitteoelevate mudelite poolt pole kasutatud, seega ka mina ei oska midagi soovitada, kui ehk üldse loobuda sellest üliraskest projektist üleüldse...., aga pakun, et kuna poliitiline suund oli ikkagi päikese tõusu poole, siis ehk sobiks ka empleemi vaade kuhugi viltu poolele? (vabandan, pole ise ühtegi KGB ega isegi mitte KGB sõidukit taastanud, aga vaimne tervis kipub muud rääkima.... )
14-01-2023, 13:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2023, 13:45 PM ja muutjaks oli spitfire.)
Viltune embleem oli üheksanda osakonna eritunnus, kasutati sidepidamiseks agentidega. Näiteks kui kahtlustati, et saba taga siis keerati kork otseks, mis oli signaal agendile, et kontakt jääb ära ja käivitub plaan pee. Kasutati ka kombinatsioone, kork-ajaleht-soni-kojamees jne. Suvorov on selle metoodika põhjalikumalt lahti kirjutanud. Tegemist ei ole mingi labase korgiga, õhksisseõhkvälja, vaid tegemist on sidevahendiga või ehk lausa eritunnusega.
Mis puutub eritunnustesse, siis IGAL operatsioonides osaleval kgb autol oli oma eritunnus. See oli vajalik, et ühe pilguga autole oleks võimalik kindlaks teha kas see on "õige" auto ehk naša või mitte.
Mis puutub eritunnustesse, siis IGAL operatsioonides osaleval kgb autol oli oma eritunnus. See oli vajalik, et ühe pilguga autole oleks võimalik kindlaks teha kas see on "õige" auto ehk naša või mitte.
14-01-2023, 18:56 PM
Mõtlen ikka milleks need kaks viimast postitust sellisel kujul hädavajalikud on? Kui on soov aidata õigele teele, siis seda saab teha pm kaudu, kui kõigile nähtavalt, siis rääkige asjast, kui teema autori stiil ei sobi, siis ka seda saab konreetselt öelda autorile endale või siis kõigile nähes. Mida see ümbernurga paikapanemine ja ironiseerimine siis kokkuvõttes annab?
Ford Granada
14-01-2023, 19:28 PM
Kassi kommist ei saa jah aru,aga teine igati asjalik minuarust.Suvaliselt kustutatakse postitusi ja foorum juba ammu igav kui matusekontori eesruumis...Ime ,et keegi enam üldse viitsib vastata...
14-01-2023, 22:30 PM
Spitfire kommentaar tundus siuke üle võlli keeratud iroonia, kuid veidi ringi vaadates selgus, et eksisin hinnanguga. Olgu pääle, pigem siis tehnilist juttu siia ikka.
Ford Granada
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne