(29-12-2022, 19:10 PM)v6sa Kirjutas: (29-12-2022, 15:20 PM)PlyVal64 Kirjutas: Äkki on mul "lost in translation" ja Sa oled kusagil seda öelnud ...
Sa ei tööta tunnis kaasa!
Üks pisuke rehkendav tabel:
Tunnistan süüd, istun ja võtan kahe vastu
Aga tabel on juba räigelt vananenud ja vajaks kkasajastamsit! Traktoristi tunnitase on täna mitte 6,6 vaid 12 netos, diisel ei maksa 62 senti vaid minimaalselt 1.30-1.40 käibekata sest lund "sinisega" lükata ei tohi! Kindlustused, laenuintressid tõusevad (vaesed Inimesed, ausalt!), energiahindade tõus jne - isegi selle tabeli järgi ei ole alla 40 €/h võimalikki korraliku uuemapoolse tehnikaga teenust pakkuda. Mis on Sinu antud tabelis harvanähtav aga ülikõva, ongi hoiu/remondiruumi maksumuse arvestus traktori hinda!!! Kusjuures on ka selle soetusmaksumuse kui ülalpidamiskuludes toimunud jõuline hinnatõus! +25% kohe kindlasti... Hoiuruumi maksumus on selle tabeli järgi realistlik 155000 eurot ehk 24ruutu X 214€ X 30 aastat. Reaalselt tänapäevase traktori end aja kalliste töövahendite hoiukoht niipalju maksabki.
Mis on arvestusest väljas, on spetsiifiliste töövahendite hind!!! Ehk Sulle soovitus - pange sinna tabelisse ka need sisse!!! Traktor üksind ae itee midagi, mingi sumam jagu on igal juhul tema küljes ka seadmeid. Teemaks olev lumekoristus on nendest spetsiifilisim üldse! Spetssahk, puistur ja hari, väiksemale täna julgelt "kümps+kõm" kokku. Ja umbes samasuguse arvutusega jõudsimegi JD puhul 45€+kõm tunnihinnani! Sest 155 püüame oluliselt väiksemaks saada DIYna, arvestuses on traktorite ülikõrge jääkväärtus ajas (täna oleks ta kallim müüa kui ostes maksti...) jne. Kusjuures JD puhul on päris suur protsent mõistel "see on Mehe Mänguasi" ehk mingis mahus egovajaduse rahuldusvahend.
Selles osas on seesama "aus russivend" tõesti tegelik kapitalist kes ei vajagi almuseid vaid arvutab OMA masina tunnihinna välja ja see ei ole
dumping! Masin seisab vaarisa ehitatud rehetoas katuse all, töövahendid vanas heinaküünis ja kulu ongi null. Oled veel vastava õppeasutuse lõpetanud, kus õpetati laiaprofiiliga traktorist-masiniste - oskad ja tahad ise ka hoodlada - jälle tunnikulu langeb. Mul oma Proua KÕIK onu- ja tädipojad on sellised ja enamvähem kõik on ka "rögisajetaga" siiani parimates suhetes! Kõvematel Tarbja "kärbestel" on orikas-kabiiniga 52'l ka SAT-süsteem peal et saaks täppistööd teha
Akvaarium on juba lukspill
Aga kolm asja:
tahe, oskused ja koht!!! Ehk ma olen "kõrvaltvaatajana selle sees" olnud 34+ aastat tänaseks. Kuigi me oleme kõik pagana sarnased, laenuvabad vanakoolid kel meeldib asju omada aga pigem vähem ja viletsamaid, kui panku nuumata, siis vaat seda nõukarögiseja soolikat lihtsalt minus ei ole! Ehk ei ole tahet, pole oskuseid ja pole ka kohta! Aga see ei tähenda, et ma välistaks
uue MTZti, kui teelegaalsus poleks oluline! Registreerimatust iinlasest ei erine ju millegi poolest, pigem Itaalia diisel on oluliselt usaldusväärsem. JA kui teemaks ongi ka metsas müttamine ning niitmine ,on see risk mõnikord teepeal sõita seda väärt! LS § 203 maks määr 100 trahviühikut ehk siis 400 eurot.