Postitused: 8
Teemad: 0
Liitus: May 2023
Maine:
0
Mati, selle kirjutas pealik
...19/12/2022, 20:34
"Tere
.....Keevitustööde lõpetamine võtab aega hinnanguliselt 3,5 nädalat alates tänasest.
Mitte teha enne 3,5 nädalaga kogu keha, vaid teha keretöö LÕPETAMINE peale 1 aastat juba tehtud tööd !!!
Taaskord.Nagu juba kirjutatud, maksti 35 000 ja tema nõudis veel 6000. See on juba 41 000. Minu arvamus on, et nad võivad lihtsalt keretöö eest küsida veel 10-20 000. Kuid mõistlikul kulutamisel on piirid!
Pole kunagi öeldud, et tahan tervet autot restaureerida 50 000. Sellest summast, ma kardan, ei piisa isegi ainult kere taastamiseks selles töökojas!
Postitused: 49
Teemad: 0
Liitus: Jun 2019
Maine:
2
Seal ongi ju kirjas, et hinnanguliselt.
See ei ole ju auto millele saad tehase töötunni järgi pakkumist teha.
isegi tava autoremondi puhul ei saa sageli inimesed sellest aru, et on lisatöid, mida ei ole võimalik ette näha.
Isegi enesele miskit remontides on ju sageli, et töö käigus tuleb tööd juurde.
( ei ole kuidagi ühegi osapoolega siin seotud)
Lihtsalt aastatepikkune kogemus mingites autodega seotud asjades ning ka kliendisuhetes.
Ja kui peris aus olla, siis peaks see töömees püsti hull olema, kui sulle ütleb, et nii siin on see summa ja selle eest teeme selle valmis.
Seda ei ole võimalik teha, kui ei pane meeletult suurt summat ette või siis ise peale makstes.
Mulle isiklikult tundub, et antud olukorras inimene, kes töö tellis hakkab ise ka aru saama, millisesse mutiauku astus restaureerimist alustades ning nüüd loodab, et keegi selle osaliselt talle kinni maksab.
Postitused: 2,763
Teemad: 115
Liitus: May 2004
Maine:
24
Ei ole midagi hullu ega keerulist.
Auto omanik ostab omale keevituse ning värvipüstoli ja teeb keretööd kodugaraasis ära 3,5 nädalaga.
Hoiab unniku raha kokku ning paneb oma hinge autosse.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 1,293
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Valame õli tulle: ütleks, et tegemist on tüüpilise ringkaitsega, mis on tekitatud, nagu ikka, peamiselt kõrvalseisjate poolt. Ei ole näinud siin veel töö teostaja kommentaari, kuigi kasutaja on foorumis justkui olemas.
Postitused: 8
Teemad: 0
Liitus: May 2023
Maine:
0
Kuule, Mati, milles sa mind veenda üritad? See raha pole enam üldse midagi väärt ja kui ma veel aasta pärast lõpuks valmis kere saan ja selle aja jooksul kokku 100 000 maksan, kas peaksin siis õnnest hüppama?
100-150 tuhande eest võin osta suvalise taastatud sama klassi auto kasvõi homme!
Mõistlik hind selle kere taastamise eest on 40-45 000. Ja meil olid kokkulepped: veel 140 tundi tööd (5000), ja kere ongi valmis. Kuid keha pole valmis, vaid raha on vaja. Ja mis kõige tähtsam, pole piire, kui kõik! See on selline pettus: sa arvad, et ma hakkan kohe nutma ja lõpp! Aga ei, kuu möödub, ja pead uuesti maksma, siis veel, aga tulemust ikka pole. Seetõttu ütlesin kohe alguses: raha väljatõmbamise spetsialistid. Ja ma jään sellesse usku.
Postitused: 49
Teemad: 0
Liitus: Jun 2019
Maine:
2
Kuidas saab peale vaadates öelda rem hind ja ajakulu ?
Probleemid on värvi all ja teiste asjade all peidus ju.
Samamoodi mootor, sa ei näe sinna ju sisse.
Natuke võiks ikka adekvaatsemalt mõelda inimesed.
Ja kui sinna on miskit osa vaja osta, siis need pole ju poe kaup.
Kui ise teha, siis kus sa tead kaua läheb..
golfi küljekarbi saad sa poest 15 euriga. kui lahti lõikad ja alt kõik mäda, siis lisatöö juures.
Sinna sa näiteks karpi ei saa ju poest..
Kui sa võtad näiteks kindlustustöö, siis selleks ei pea mitte kallis kõik plastik stangega olema, et summa oleks 5000 euri.
Keretööd ongi ülikallid.
Samas olen ma näind ka ise neid kes teevad odavamalt..
aga siis on tiiva vahed asjad jne.
Kõik oleneb kas kas ja kuidas teeb ja eks tulemus peab olema ka hinna vääriline.
Suhelge mõelge peaga ja katsuge vähem vihased olla.
Postitused: 259
Teemad: 2
Liitus: Jul 2009
Maine:
18
+20 auto puhul on olnud suurem probleem alati värvi all peidus ja siis loodad, et 21 ndal enam järsku pole? Ja kui peaks juhtuma, et 22 ndal polegi värvi all probleemi peidus siis läheb projekt eeldatust odavamaks aga sellist autot pole veel keegi kunagi näinud. Tänapäeval maksab auto värvikihi paksuse mõõtja ca 50 euri ja juba sellega saad võimalikud probleemsed kohad juba tuvastada.
Mootori sisse ei näe kuid mootori olukorrast ja võimaliku remondi maksumusest on ülevaate saamine paari päeva töö.
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
35
24-05-2023, 08:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-05-2023, 08:17 AM ja muutjaks oli
vant.)
Loen seda jaskarit siin ja mingid mõtted panevad ikka täitsa imestama. Värvikihi paksuse mõõtjaga määratakse restaureerimise töömahte ja mootori seisukorra ja remondieelarve hindab paari päevaga...
Jutt käib Horchist siin, nagu ma aru saan...
Pole keretükkegi suures osas, millel kihti mõõta, pole veel õiget mootoritki, mille seisukorda hinnata...
Postitused: 2,680
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Täitsa teine teema küll, aga ikkagi ... taastan ühte Deutz mootorit, viisin magneeto remonti. Remondimees suurte kogemustega, usaldan teda. Töö hinnaks ütles 50€, aga ... magnetid vaja uuesti magneetida ja üks imelikust plastmassi-moodi materjalist jublakas tuleb uus leida. Magnetid tehti Poolas korda, seal tuli käia kaks korda, sest esimesel korral ei olnud meistril sobivat kinnitusdetaili kaasas, spetsiifiline magnet on. Plastikust junniga oli suurem jama. Ostsin e-bayst samasuguse magneeto korpuse, kus see junn küljes ja terve, aga millimeeter väiksem ja ei sobi, koos transpordi ja tolliga 100USD-d vastu taevast, saksast sain teise sarnase junni, sellel nurk vale, ei mahu korpusesse. Kahju 50€. Lasksin Rootsis teha 3D printeriga, ilus asi ja sobib ilusasti, kuid kahjuks juhib voolu, mida ta ei tohiks teha. See tehti mulle kingituseks, maksma ei pidanud, kuid kasu ikkagi ei ole. Viimases hädas valasin ise EPO liimist, viilisin ja puurisin, puurimisega läks kaks eksemplari katki, kolmas jäi pidama. Aega läks selle jama peale kaks aastat, rahast parem ei räägigi. Tegelikult mõttetu junn ja kogu seda mootorit ei ole mul ju üldse vaja, ega keegi ei sunni mind selle peale raha ja aega raiskama. Kui ma selle magneeto remondi oleks täies ulatuses selle hea meistri teha jätnud, siis oleks kas variant a: magneeto ikka veel remondis või variant b: kulunud rahasumma oleks vaja korrutada vähemalt kahekohalise numbriga ja meister ei oleks tõenäoliselt ka siis asja korda saanud. Meistrile ei ole mul mitte ühtegi pretensiooni, tema taha asi ei jäänud, vajalike detailide hankimine oli väga keeruline ja lõpuks ise-tehtud lahendus mulle ikkagi ei meeldi. Ehk tuleb kunagi aeg, kui leian õige ja originaalse jupi sinna. Nende vanade asjade taastamine ei ole lihtne, ei ole võimalik eelarvet poole tunniga kokku panna, ootamatusi tuleb uksest ja aknast. Kui meistrit ei usalda ja raha ei taha maksta , siis tee ise. Uue meistri otsimisest võib küll mõnikord kasu olla, aga aastapärast võib juhtuda, et muutunud ei ole mitte midagi.
Postitused: 2,763
Teemad: 115
Liitus: May 2004
Maine:
24
Asja tuleb vaadata globaalselt ning uurida ka väljamaa töökodasid.
Siis saab ka rohkem pakkumisi.
Parima tulemuse oleks saanud nii, et omanik teeb esmalt endale kõik asjad selgeks, mida ja kuidas tuleb teha.
Kogub kokku kirjanduse ja varuosad.
Kõik tööd ostab ise sisse tööpõhiselt, liivaprits, detailide valmistamine, asendamine, transport jne...
Ise teeb omanikujärelvalvet ja projekti juhtimist.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 1,495
Teemad: 217
Liitus: Jun 2004
Maine:
113
Kõigi heade soovitajate juures tuleb vaadata ka nende tausta. Targutada on lihtne, et tee kirjalik leping ja nõua eelkalkulatsiooni. Üksnes inimene, kes on ise algusest lõpuni ükskõik millise auto sarnase "viimase poldini restaureerimise" projekti läbi teinud, teab seda, milline see teekond on. Teab ka seda, et sellel teekonnal ei ole võimalik kasutada sisseostetud projektijuhtimist ning saada siduvaid pakkumisi tööde tegemiseks. Kui ise hingega asja juures ei ole ning igal nädalal kahekohalist arvu enda tunde ei kuluta (ajal, kui sõiduk on aktiivse töö all), siis on õigem osta valmis toode. Selles valdkonnas vähemalt Eesti mastaabis ei tööta mingid kirjalikud lepingud ega kokkulepitud hinnad. Välismaal on pettumuse võimalus samas suurusjärgus.
Eestis on väga häid tegijaid ja väga ausaid tegijaid. Neil on piisavalt tööd ning nad ei tegele enese reklaamimisega. Kuid ka nende puhul kehtivad lihtsad põhimõtted - klient on igal ajal kättesaadav ja langetab olulisi (loe: kalleid) otsuseid töö käigus pea-aegu igapäevaselt. Paljudel juhtudel on võimalik tellida ka tööd, kus tööde teostaja otsib kõik varuosad välja, kuid sellisel juhul tuleb arvestada, et vahel ka neil ei õnnestu. Leitud varuosa ei ole tegelikult parem, ei sobi üldse või osutub üldse praagiks. See on kooliraha ja tellija jaoks lisandub sellele ka töövõtja palgaraha.
Konkreetse auto puhul oleks võinud ka kõige paremad spetsialistid minna selle õnge, et Saksamaalt toodud kere on paremas seisukorras kui kohapeal olnud originaalkere. Sellised eksimused on paratamatud ning ei ole tegelikult mitte kellegi süü. Ei ole olemas sellist meistrit, kes mitte kunagi ei eksi. Tagantjärele tarkus on teadagi täppisteadus ja patoloog parim spetsialist surma põhjust tuvastama. Paraku patsiendi elusoleku ajal neid tarkpäid ei ole kusagilt võtta.