Vaheküsimus, et ega neil juhuslikult otsingulampi vaja pole? Ma siin panin enda vana lambi müüki aga siis tuli mõte, et parem annetaks ära, kui vajadus võiks olla. 2,1km valgusvihk (reaalsuses isegi 2,4 hea ilmaga), valgusvihu lõpus 0,25cd / m^3 kohta. LED lamp ehk ei ole nagu HID, millel peab soojenemist ootama.
Selle H1-ga, millega ülevaatust üritasin, avasid isandpauk ja linnuke uue Pandora laeka või vihmausside purgi.
Samuti on süüdi härrased Tõnu Piibur ja Hugo Osula, kellede bussikollektsioonist sattusin just lugema. Kuna vanade busside rivi on väärikas, tahtsin samuti tunda ennast kui bussipargi direktor...
Haapsalus oli odavalt müügis üks H1, kuuekohaline. Karbid robustselt remonditud, mootoris mingi kotermann sees - vahel käis nagu antsu viiul ja järgmisel korral jättis iga neljanda diisliplahvatuse vahele.
Ostsin selle isiklike vahendite eest ära, lükkasin arvuti järele, vaatasin veakoodide rivi. Vahetasin paari andurit, tolku vähe.
Kuna plaan oli, et suve lõpuni pruugin bussi ise töösõitudeks ja siis viin Ukrainasse, oli oht, et omal käel remontimisel ei saa see ka suve lõpuks korda ja nii töristasin bussiga Karla Auto ukse taha.
Diagnoos - külasepp Kulibini poolt ära rikutud ja loksuv vändaotsa rihmaratas, mis tekitas väga muutliku süüteajastuse.
Praavitati välja, vahetati ära rihmakomplekt ja jäin veel 500€ võrra vaesemaks. Siiski planeeritud eelarvet omakasutuse kulude osas ei ole veel ületanud.
Kuna ilmavõrgu kasutusajalugu näitas tehisintellektile ära, kes siin H1 osas huviline, polnud midagi imestada, et moluvihikus keris ette 400€ maksev buss Kundas. Väidetavalt sõitev ja isegi veel kuu aega ülevaatust naha vahel. Rauahinnaga taburet, igatahes! Kasvõi doonoriks, eks. Sel ajal oli ka Haapsalu bussi saatus alles ebaselge, ootas teine Karla ukse taga oma järjekorda.
Kõne müüjale tõi välja, et sõitev on buss siiski alles kütusefiltri ja akuga komplekteerimise järel. No problemo, sõbralikust autopoest need vidinad pluss õhufilter - kurat teab mis nirgipesa seal kopsikus võib olla, eks.
Sõitsime sõbraga kahekesi siis Kundasse, muterdasime kuluosad ringi. Kütusefilter nägi tõesti välja nagu nagu oleks seal surnud konn ja veel jäledamaid objekte sees.
Pumpasime kütuse üles ja see oli esimene ikaldus, sest kolekaua kulus aega. Tõttöelda väsisid käed ja vahepeal vuristasime starterit ka. Lõpuks läks käima. Käis hästi, aga masendava regulaarsusega suri kütusenälja kätte maha. Kuna paagiseier näitas kolmandikku ka väljas süütega, olime optimistid ja arvasime rikkis seieri ja tühja paagi kombinatsiooni. Venitasime tanklasse, panime 30l juurde ja üritasime siis pealinna poole startida.
Ei õnnestunud. Varsti suri taas ja käivitamiseks tuli jälle pikalt starterit vuristada. Hilise aja ja koduigatsuse tõukel tellisin Rakverest puksiiri ja lasin põdura bussi kohalike diisliseppade töökoja juurde vedada.
Homme tööpäeval siis selgub, mis hädad sel bussil tegelikult on. Igatahes kui muud ei saa, saab Haapsalu H1 ja vajadusel ka Tallinna H1 sealt ühtteist juppe ja ostuhind tuleb Koskist tagasi.
Kokkuvõttes on siis kolm H1 masinat erinevates sõjatee etappides.
P.S. Kunda bussi soetasin samuti omavahenditest.
P.P.S Pildimaterjal siis kui on bussid ühes kohas.
Nähav ka ilma moluraamatuta.
See siis Sorento mis mõni nädal tagasi läks. Nagu juba eelpool kirjutasin,siis jõudis kenasti kohale ja jõudis ka Kiievisse kooli lõpupeole,kus siis pidulikult üle anti sõjaväe esindajatele.
Edasisest teekonnast lubati ka mind teavitada. Jälle tuju natuke rõõmsam.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Bussipargist uudiseid.
Haapsalu H1 hakkas vähegi kehvema tee peal kolisema parempoolse tagaratta rajoonis.
Loksutades midagi ei loksunud, midagi küljestkukkuvat ka ei paistnud, panin töökojaaja targemate meeste ja tõstuki juurde.
Tuli meelde kunagine ühe lukksepa lohutus, et kuni koliseb, on hästi. Kui enam ei kolise, on midagi küljest kukkunud.
Täpselt nii läkski. Sõle tänaval kolistades jäin punase tule all seisma ja samal hetkel kostis hele vali metallikõlin.
Võtsin üliettevaatlikult kohalt, teadmata kas kogu veermik ikka kaasa tuleb. Tundus, et tuli, sõitsin igati viisaka ja kolinavaba autoga töökotta. Üritasin ka peeglitest vaadata, kas ja mis maha jäi, aga kolonn oli sabas.
Töökojast tagasisõiduks haarasin tõuksi ja läksin ristmikku inspekteerima. Nojah, korjasin pool vedrulehte tee pealt ära ja lisasin järgmisesse rauakoormasse...
Ja vb eespool ka mainitud, aga ka ksf! isandpauk omab bussipargi direktori ambitsiooni. Õuel on Mercedes-Benz Vi**, millest teadagi ka margi logo on inspireeritud. [attachment=98278]
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2023, 16:44 PM ja muutjaks oli isandpauk.)
Mb vito bussi juures tööd juba käivad. Kuna selgus, et esmaspäeval startival Ants Ermil on pundis piisavalt autojuhte, tekkis võimalus mersu ära saata kiirelt ja minimaalsete pingutustega. Laome kõik vahepeal kogunenud varustuse bussi ja saadame ära.
Pidurid on üle vaadatud - on ok.
Üks käigukangi tross tuli täna taas kasti küljest lahti. Seal tundub, et kasti poolel olev munakas on nii kulunud, et tross lihtsalt ei fikseeru enam sinna otsa ning lahenduseks on sinna paigaldatud mingi kodukootud kapronist ja voolikuklambrist tehtud moodustis. Variandid on teha see kodukootud lahendus töökindlamaks või vahetada kastist väljuva võlli otsas olev kaigas koos trossi kinnituse munakaga. Kes on kokku puutunud, võib õpetada.
Siis ei lähe buss mõningatel juhtudel üle 3000 pöörde. Ei ole aru saanud, kas tõrkel on ka mingi seaduspära.
Vasak pooltelje kummilutt vajab kindlasti vahetust (pildil), parempoolsega sõidab Ukrainasse ära - kui ei jõua siin vahetada, siis tehakse seal. Mõlemad lutid on juba olemas, lisaks ka mootoriõli, õhu-, õli- ja kütusefilter.
Muudest töödest on planeeritud plekitöid - salongi põhjas olevad augud vajaks vahu, klaasiliimi, pleki ja isepuurivatega kinni kleepimist. Väljaspool autot on ka mõned kobrutavad kohad, mis teeb lokaalselt korda.
Homme peaks saama autovärviga toonitud aerosooli, millega üle võõbata. Piiril jamade vähendamiseks ei hakka masinat siin roheliseks värvima.
Kes soovib, võib täna-homme tulla appi.
Varuratas on puudu.
Ideaalis võiks leida ka vaiba kuudi põrandale. Seal olnud räbala linoleumi viskasin juba prügisse.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vahetan 2001a vito 4 võluvelge koos pisut veel kasutatavate 205/60 R16 suverehvidega viie vito alla sobiva plekkvelje vastu millel on kasutuskõlblikud suvekad või lamellid.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Eile sai Uudo abiga Vito bussil ühe pooltelje lutid, õlid ja filtrid vahetatud ning tehtud ka veidi värvimise eeltöid. Hiljem näitasid ksf. Nastik ja ksf. Telc, kuidas ksf. G annetatud vanarauast pärit plekiga lappida bussi põhja.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Täna sai leitud Vito bussile varuratas ning tahavaatepeegel. Kauba peale anti tungraud ja ohukolmnurk. Täname Vääna autolammutust!
Sportlikus tujus ksf. Nastik nügis sõrgkange kasutades välja suurema mõlgi juhipoolses küljes ning lõikas vineerist välja küljeuksele uue katte. Meie humanitaarabi pealik Laura pani kasf. Telci leitud vaiba ka maha.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Sai palutud ksf. Telci, et ta teeks H1 bussiga proovisõidu lõunaosariikidesse. Ütlesin, et masin korras ja lubasin oma jaaniõlled maha valada, kui mingi jama on.... Tulemus pildil. Lisaks tuleb vist H1-le minna uut turbot otsima.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Jaanilaupäev möödus kainelt ja värvitöödega. Pakkisin varustuse bussi, unustasin varuratta maha ja läksin proovisõidule. Nael kummi!
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Proovisõit nr.1 lõppes enamvähem. Ainult tagapidurid jäid peale ja hakkasid kärssama ning üks värskelt vahetatud pooltelje lutt tuli lahti. Noh, oma viga. Panin uuesti ja paremini tagasi ning tegin proovisõidu nr.2.
Ikka tagapidrunid peal.
Võtsin korra sadulad küljest ja mis ma nägin - keegi sadulad jäigalt silla külge kinni keeranud nii, et sadul ei liigu kohe üldse. Ilmselt originaalpoltide sisekuuskandid maha keeratud ja otsustati asendada. Ühel küljel oli asenduspolt sattunud liiga pikk, seal oli pandud suur rattamutter vahele, et ikka korralikult sadul kinni oleks.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(25-06-2023, 11:17 AM)klemm Kirjutas: Kuskil vedeleb 1 tutikas pooltelg koos liigenditega. Ostetud 108cdi jaoks ja vist oli parem, vasak samad.
Kui peaks vaja olema otsin üles.
Praegusele isendile vast ei ole vaja aga jätan meelde.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Nonii. Homme külastab meie vitobuss küll korra veel autoteenindust aga Ukraina poole teele ta peaks asuma. Laadungiks 19 suurt kasti erinevat sõjaväe varustust - riideid, vihmakeepe, saapaid jms. Lisaks 12 rehvi ka.
Pildil pole veel näha 15 väiksemat kasti energiabatoone ja geele, mis sinna veel otsa ja rehvide sisse mahtus.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Jep. Osalen ka seal. Eks vaatab kuhu hind krutitakse
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Jep. Osalen ka seal. Eks vaatab kuhu hind krutitakse
Minu eelarvele läheb see liiga ligidale 200.- juba regamist otsa ja siis etteplaneerimata remondi üllatused. Sihime järgmisi Õnneks Lätlased aitasid kiire asjaga välja ning liigutasid ühe oma bussi meie tuttavatele.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid. MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
MTÜ Toeta Ukrainat järjekordne abisaadetis on teel koos masinatega Viimsist ja Põhja-Tallinnast. Mazda ja Niva kastikad, Nissan maastur koos käruga, MB Vito buss ning ksf. Wagoneeri juures pikalt intensiivravil viibinud Transit saateautona. Kõik laeni täis erinevat varustust, rehve, generaatoreid jms.
Mõned pildid Facebooki lehelt.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.