Ikka ja jälle seda automaksu!

(15-07-2023, 11:22 AM)h2rra Kirjutas:  Kuidagi väga tuttav on jälle järjekordne jahumine. Kas keegi suudaks üles leida veokite teemaksu arutelu ja viite postitada. Siis näete, kuidas meie juhtprintsessid lihtsalt teie arvamustest üle sõidavad. Algul oli jutt 7 tonnist ja siis kirja pandi 3,5tonni. Välismaalstele ei saanud juriidiliselt trahvi teha, aga eesti rahvas maksab kohe, sest kardab kohtutäiturit. Paluks viidet, kes oskab leida siit pudrupotist. 
Parimat  h2rra.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...asutustasu

Takkapihta võib öelda, et 2019-st saati, on veokas (millega veoteenust ei osutanud, ainult oma kauba vedu) ülevaatuseta ja riigi poolt reg.kanne peatatud. Selle raha eest mis maksude ja paberite eest kasseeritakse (raskeveoki, teekasutuse, kindlustuse, tüv, politseile kalõmm, jne jne.) saab teenust osta rohkem kui mulle vaja.


Vasta

(15-07-2023, 14:50 PM)wagoneer Kirjutas:  Musta numbri seltskonnal on oma eestkostjad olemas ja suht kindlasti tuleb neile erisus. Tava hobikate seltskonnal aga eestkostjat pole.

Praegu saab uue valguse nn halli numbri kategooria, mis jäi sündimata, vaatamata sellele, et üritasin siin midagi Sad
Selle asemel on musta numbrit lahjendavad säilinud autod, tõenäoliselt saavad needki koos restaureeritutega leevendust/vabastust. Probleem jääb üles nendega, mis võiksid kandideerida säilinule või olla toorikuks restaureeritule. Kasvõi jupidoonoriks kui riik suudaks registrist kustutamise korda teha. Pole lootustki hetkel suurt pikka vaadet uurides.
Lisame juurde siin eespool mainitud noortes huviäratamise, siis läheb täiesti pea peale see asi. Kui pole hoovi, kus mitu lootustandvat toorikut, siis kuidas tekitada kelleski huvi mutrit keerata ja mingi mõistliku aja pärast änn-änn teha? 
Kui seda foorumit reaalselt ka loetakse riigikogu tasemelt, siis ehk võiks valijatele ka teada anda, et nende nurin võetakse arvesse?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-07-2023, 20:57 PM)hulgus Kirjutas:  Takkapihta võib öelda, et 2019-st saati, on veokas (millega veoteenust ei osutanud, ainult oma kauba vedu) ülevaatuseta ja riigi poolt reg.kanne peatatud. Selle raha eest mis maksude ja paberite eest kasseeritakse (raskeveoki, teekasutuse, kindlustuse, tüv, politseile kalõmm, jne jne.) saab teenust osta rohkem kui mulle vaja.

Selle kohta võib sisuliselt sama öelda, enda tarbeks oma hoovis seisev veoauto on edaspidi tõenäoliselt veel rohkem kurjast. Loodame parimat!
Erisused on vaieldamatult keerukad, aga ilmselgelt vajalikud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-07-2023, 17:25 PM)Brrr Kirjutas:   Tuleks uuesti eraldada mootorsõidukite kütuseaktsiisi laekumine eraldi reale ja lahutada ruumide kütteks ja gened, laevad, rongid kütus eraldi, sest see kütus ei ole seotud tee kasutamisega. Kokku pandi asjad tõenäoliselt seetõttu, et Rail Baltiku arvutused päris puu taga ei oleks. 
Paraku see nii ei ole. Aktsiisierisused kaotati eelkõige massiivse huiamise tulemusena.
Rongidest loobiti kütusekanistreid sõidu pealt maha.
Riigi laevade kütusekulu langes kõvasti (ja laevnike autode kütusekulu kasvas) kui selles sektoris kehtestati asutustesiseselt kontroll ja karmid karistused.
Seda politseikroonika videot, kus "käpikul" oli 200l vaat "sinist" furgoonis mootori toitesse ühendatud ka vast mõni mäletab...
Autoregistri "surnud hingede" eest tuleb ka suuresti naabrimeest tänada. Veel aastakest kümme tagasi seletas üks tüüp mulle enda bisnist, mis sisaldas roimade põllul tühjakspõletamist ja seejärel metallina müüki, mis oluliselt tulusam kui komplektse auto kaalulesaatmine.
Masina seibideks müümine toob ka ilmselt rohkem sisse kui Kuusakoskile või lammarile müümine, kuigi see pole seaduslik.
Kui mul ettevõtjana tekib kahtlus, et mul töötajad või kliendid tegelevad minu huiamisega, on loomulik reaktsioon tugevdada kontrolli.
AS Eesti Vabariik käitub hetkel samuti. Mitte, et see mulle meeldiks, aga mõistan.
Vasta

"Huiamisega", nagu suvatseti väljenduda, tegeleb siiski riik. See, et keegi pooletoobine kuskil põllul autot põletab, pole küll mingi adekvaatne põhjus maksu kehtestamiseks Smile
Pole nagu näha olnud seda protseduuri ka nii massiliselt viljeletavat.
 Registrid tuleb korda saada? Mis peab seaduskuulekas kodanik jälle kõrvad lontis kellegi tegematajätmise, valesti tegemise või hooletuse kinni maksma?
See, et need registrid korrast ära on, seal on vast ikka riigi süüd ka.
Vasta

Ma esinen ilmsel(gel)t äärmiselt ebapopulaarse seisukohaga, aga ma soovin sellegi poolest meenutada, et oma riik ongi kallis üleval pidada. Seejuures tasub meeles pidada, et nagu elementaarsed füüsikaseadused kehtivad kõigile, kehtivad ka elementaarsed majandusseadused. Teisisõnu, nagu ei ole võimalik eraisikul kulutada raha, mida ei ole võtta, ei ole seda võimalik ka riigil teha.

Kui eelnevat on endale tunnistatud, siis saab loomulikult edasi arutleda kategooriates "see maks tuleks asendada hoopis teisega" või "selle maksu vähendamiseks tuleks vähendada ka neid kulusid" või kasvõi "selle maksu vähendamiseks ning kulude säilitamiseks tuleks võtta laenu, mille kulu järgmise n aasta peale on x". Seda kõike tuleb meeles pidada ennekõike siis, kui minnakse sedelit urni laskma olles eelnevalt mööda kõndinud üleelusuurusest näost, mis lubab kõiki makse vähendada ja kõiki toetusi tõsta. Vähe sellest, kasulik on seda meeles pidada ka sellel hetkel, kui me õllekannu taga mõne tuttava või vähemtuttava sakslase ees teatame uhkusega, et riigina on Eesti ühe inimese kohta Ukrainat aidanud rohkem kui keegi teine, ja tehtagu järele. Ei ole kuulda olnud, et kusagil keskpolügoonil kasvaks põld džävelinipuudega, mille päikese ja vihma toel kosunud vilju sai pärast väikest oksteraputamist hõlpsalt auto kasti korjata...

Eelnev omakorda ei tähenda, et ei oleks võimalik asju mõistlikumalt või teisiti teha. Selleks, et aga midagi saaks tehtud teisiti, on tarvis suhelda nendega, kelle me valisime enda eest otsuseid tegema, sest niisama rusikaga vastu saunakerist löömisest ei muutu ilmselt midagi.
Vasta

Ärgem vaadakem seda järjekordset maksu kui lihtsalt maksu vaid asja laiemalt.
Nimelt maksavad ka need kel autot ei ole sest kui ma lähen kliendi juurde autoga kellel on probleem siis tema maksab selle kinni.
Temale aga omakorda maksab selle kinni tädi Maali kes läheb poodi kartulit ostma.
Seega väide, et loobume kõik autodest kes maksta ei taha ei lahenda neile seda probleemi.

See väide, et suuname maksuga kasutama säästlikke autosid on ka selline...udujutt.
Minu 2002 aastal toodetud kaubakäru tarbib 8 liitrit diislit 100 km läbimiseks ja kui ma nüüd selle vahetaks uhiuue kaubakäru vastu mis paberil võtab liitri vähem kütet siis kui palju ma peaks sellega sõitma et saastekogus oleks summaarselt väiksem?
Selle käru tootmisega saastatakse rohkem kui saadav võit olla saaks.

Mis meid ees ootab?
Esiteks langeb muidu korralike autode hind mis paberil saastavad rohkem ja teiseks tulevad uued skeemid mängu.
Näiteks hakatakse samasuguseid autosid kloonima, mida ka praegu tehakse aga selleks puudub veel piisav majanduslik stiimul.
Juba on näha kuulutusi, et ostan halli 2006 aasta halli diiselpassati.
See müüakse lammutusele 20 eur eest kes selle maha kannab ning ta alustab uut elu kloonina.
Vasta

Oh seda vihtlemist, milleks küll? Eespool öeldi ilusti, et vaadake suuremat pilti! Praegu käib jauramine, et nagunii aktsiis ja kõik muu sinnapoole. Riik peab katteta lubaduste tagajärgedega tegelema. Tegelikult oleks vaja keskenduda sellele, et hobiautondus pihta ei saaks. Saatke kasvõi kirju riigikogujatele, et mul 4? lootustandvat toorikut, poiss kasvab, teeb korda ja hakkab paraadil käima, ärge maksustage surnuks!
Tegelikult on olemas üks üsna lihtne ja selge parameeter, millele võiks vabastust taodelda. Tootmisaasta nimelt. 30seks saanud autod on üsna suure tõenäosusega alles selleks, et neist ehk midagi teha kunagi ja kindlasti mitte igapäevaliikurit. 
Tegelikult saaks selle alusel ka uunikumid, musta numbri klubi, sellesama suletõmbega maksuvabastuse. Seadus pidavat olema lihtne, selge ja loogiline? Praegu on see võimalus üks selline kah vahelduseks teha...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Jah, eks hobiautode omanikud ole ka mures, et kuidas ja mis alusel neid maksustama plaanitakse hakata. Selles suhtes olen minagi päri, et hobiautosid kasutatakse igapäevasõitudeks vaid suvel, kui sedagi. Mul omalgi saab auto jaanuaris 30-aastaseks, kuid hoolimata sellest, et seadus peaks tulema, selge, lihte ja loogiline, kuid ma ei ole väga kindel, et see samas ka mõistlik ja/või inimlik tuleb- kogu see jant tundub paanilise rabelemisena, mille eesmärk on võimalikult palju pappi kätte saada.
Vasta

Hall number on asi, millest võib debatti alustada.
Või sama asi ilma liigse bürokraatiata.
Näiteks 

Automaks ei rakendu ajutiselt arvelt kustutatud  sõidukile, mis täidab kõik järgnevad tingimused:
Vanus vähemalt 25 aastat.
Sõidukit hoitakse sõdukiomaniku eramaal või hoidmiseks on maaomaniku kirjalik nõusolek.
Sõiduk on visuaalselt ja tehniliselt korras. Minimaalselt: Komplektne, klaasid tuled terved, värv ei kooru ja vedelikke ei leki. Nõue ei kehti sisetingimustes hoitavale sõidukile.
Sõiduk on maksuvabaduseks ajutiselt registrist kustutatud. Arveloleku ajal on maks proportsionaalne arveloleku päevadega.


Omaette teema on doonorid, siin ei oska muud välja pakkuda, kui kogukondlik MTÜ autolammutus (näiteks Järva -Jaani baasil).
Vasta

Ärge palun eeldage, et hobiga tegelemine kuidagi soodustust saab!
See on just koht kust võtta esimesena sest see ei tõsta kohe hindu ja sellest saab vabatahtlikult loobuda ilma et kahjustaks majandust.

Säilitada mingit autot mis võib kunagi saada hobi-vanaautoks on riiklikel otsustajatel küll viimane asi mida nad teha tahavad.
Mingit loogikat peale raha saamise ei maksa siit skeemist otsida.
Kui seda oleks tahetud loogiliselt lahendada oleks tehtud mootorsõidukitele kindlustuse aktsiis, mille kohta antakse kindlustusseltsidele paber kus on kirjas palju see on sellele automudelile ning kindlustus paneb selle hinnale otsa.
Süsteem oleks lihtne hallata, ei nõuaks asjapulkade juurdepalkamist ja saaks inimene valida kas ja kaua ta sellega sõidab.

Samas on kõik tunnused, et kui rahvas hangudega Toompeale ei lähe tehakse see jama ära.
Vasta

Hangudega kolm, neli, viis põlvkonda uuemate relvade vastu minek on väga suitsiidne tegevus . Ei soovitaks.
Mingi juriidilise keha "Vanatehnika MTÜ" vms korralikult põhjendatud maksuerand vanasõidukitele (mitte romudele) võib väga suure tõenäosusega toetust leida.
Autoomanike liidu ja Petitsioon.ee "Ei taha automaksu" läheb küll otsejoones prügikasti.
Vasta

Nagu me üheõhtu garaažis arutasime, neljapäevaõhtused Ülemiste üritused võiksid Toompeale kolida. Hääl on kõva ja leiab iganädalaselt meedias kajastust, huvigrupp kattub ka  suhtkoht enamvähem.
Vasta

Lastakse teid  Toompeale mürgeldama , pannakse Wismari / Toompea tn. ristmikule liiklusmärk , sellest veidi eemale Falgi tee ja Toompea ristmikule "autasustamistoimkond" ja tehtud , lõpuks toimub te üritus kuskil Viimsis .
Vasta

 Armee teenistuse läbinud noored, saavad täna kroonust küll C-kati load.(ei toimi tsiteerimine)

Kas see pole mitte nsr jutt?Minu teada saavad autokooli läbida ainult logistika pataljoni ajateenijad ja peale autokooli läbimist riigi kulul saavad nad SÕJAVÄE load ja kui kroonu läbi ja teatud aastad b katiga sõidetud lähed teed ark eksamid ja alles siis saad tsiviili c kat load...Mul poiss mõni aasta tagasi elas aasta ämaris logistikas ja tegi kõik selle läbi ja hetkel on ainult sõjaväe ce kat.Sõjas võid sõita ,tsiviilis mitte....
Vasta

(16-07-2023, 21:14 PM)spitfire Kirjutas:  Must valgel on kirjas, et  Poolas puudub auto omamisel maks alla 3,5t. Teistel mainitud riikidel on samuti omamisel konkreetne märge NONE.

ERR'i artiklis, milles Te väitsite, et esineb valeväide, et Eesti on ainus automaksuta Euroopa Liidu riik, räägitakse automaksust, mis koosneb registreerimis- ja omamismaksust.


(16-07-2023, 21:14 PM)spitfire Kirjutas:  Eestis maksavad autoomanikud: tollimaksu

Väga paljude autode pealt ei maksta EL'is tollimaksu, näiteks Suurbritannias toodetud Land Roverid, Jaguarid, Minid, Aston Martinid.
Jaapanis toodetud sõiduautode (näiteks Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Mitsubishi, Subaru) tollimaks on hetkel 3.8%, 2026. aastast tollimaksuvaba. Allikas (kaubakood 8703)


(16-07-2023, 23:06 PM)Marko Kirjutas:  30seks saanud autod on üsna suure tõenäosusega alles selleks, et neist ehk midagi teha kunagi ja kindlasti mitte igapäevaliikurit. 

Kuidas riik teab, et 30. aastast ja vanemat sõidukit, mis saastab rohkem, kui tänapäevane sama kubatuuriga sõiduk, ei kasutata igapäevasõitudeks? Andes maksuvabastuse sedasi uisapäisa, tekitab see vastupidi tulemi, mil automaksuta 30. aastaseid ja vanemaid sõidukeid hakatakse kasutama igapäevaselt.


(17-07-2023, 08:49 AM)raulex Kirjutas:  Sõidukit hoitakse sõdukiomaniku eramaal või hoidmiseks on maaomaniku kirjalik nõusolek.
Sõiduk on visuaalselt ja tehniliselt korras.
Nõue ei kehti sisetingimustes hoitavale sõidukile.

Kes seda kontrollib? Kes selle kinni maksab? Kus selleks võetakse eelarvelised vahendid?


(17-07-2023, 08:49 AM)raulex Kirjutas:  Sõiduk on maksuvabaduseks ajutiselt registrist kustutatud.

Kuidas peaks sel juhul riik saama karistada isikuid, kes on sõiduki „kuuri taga“ ebaseaduslikult lammutanud või lasknud lammutada vedelikukindla pinnakatteta alal, millel puudub sademevee kogumisseade ja õlipüüdur; jäätmed on tahtlikult põletatud või maha maetud; kliimaseadmetes olevat gaasi on lastud atmosfääri?
Juhul kui lammutus toimub seaduspäraselt, miks pole taotletud keskkonnakaitseluba?
Kuidas sellisel juhul saab riik lahti autoregistris olevatest fantoomsõidukitest?
Kas see pole mitte autoomaniku vastutus, et ta laseks vanasõiduki seaduspäraselt lammutada ja autoregistrist kustutada?


Maksuvabastuse võiksid saada 20. aastased ja vanemad sõidukid, juhul kui neid oleks ebamugav või -mõistlik igapäevasõitudeks kasutada. Näiteks võiks maksuvabastuse anda 1988. aasta Luaz 967 Amfibiole, kuid mitte Volkswagen Iltisele.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(17-07-2023, 17:29 PM)muska71 Kirjutas:   Armee teenistuse läbinud noored, saavad täna kroonust küll C-kati load.(ei toimi tsiteerimine)

Kas see pole mitte nsr jutt?Minu teada saavad autokooli läbida ainult logistika pataljoni ajateenijad ja peale autokooli läbimist riigi kulul saavad nad SÕJAVÄE load ja kui kroonu läbi ja teatud aastad b katiga sõidetud lähed teed ark eksamid ja alles siis saad tsiviili c kat load...Mul poiss mõni aasta tagasi elas aasta ämaris logistikas ja tegi kõik selle läbi ja hetkel on ainult sõjaväe ce kat.Sõjas võid sõita ,tsiviilis mitte....


Eesti kaitseväest saab kahte sorti lubasid. Autojuhina aega teeninu saab päris load. Isegi haagise ja bussi kui hästi läheb.
Mul kaks vennapoega tulid seal täis taskuga välja. Lisaks ADR ja saemehe paberid. Samuti paar lahedat töökaaslast kes tulid väest ja istusid otse rooli.
Kui oled mingi seeru või abimajandis kõva võll antakse ka täis tähestik, olenevalt kõvaduse astmest, aga mustade kaantega. Nendega saad sõita ainult siis kui lähed rünnakule. 
Tsiviilis need ei kehti.

Aquila captas non muscas.
Vasta

hendrik, kas sa ikka märkad, kus foorumis sa kirjutad sellist juttu?
Palun vabandust isikliku küsimuse pärast, aga küsimata jätta ei näe võimalust kahjuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(17-07-2023, 17:57 PM)hendrik Kirjutas:  
(17-07-2023, 08:49 AM)raulex Kirjutas:  Sõidukit hoitakse sõdukiomaniku eramaal või hoidmiseks on maaomaniku kirjalik nõusolek.
Sõiduk on visuaalselt ja tehniliselt korras.
Nõue ei kehti sisetingimustes hoitavale sõidukile.

Kes seda kontrollib? Kes selle kinni maksab? Kus selleks võetakse eelarvelised vahendid?


Maksuvabastuse võiksid saada 20. aastased ja vanemad sõidukid, juhul kui neid oleks ebamugav või -mõistlik igapäevasõitudeks kasutada. Näiteks võiks maksuvabastuse anda 1988. aasta Luaz 967 Amfibiole, kuid mitte Volkswagen Iltisele.

Algul tulid järjest väga reformierakondlikud väited (õigemini põhjendused miks peaks inimesi täiendavalt maksustama), aga see viimane on puhas pärl.
Riik ei suuda kontrollida ühte või teist asja, aga võiks hakata otsustama, milliseid autosid on (eba-)mugav ja/või mõistlik kasutada.

Riigi käitumine siinkohal on veider. Ise tekitatud probleemi (surnud hinged autoregistris) lahendamiseks hakatakse represseerima kõiki autoomanikke, pakkumata sealjuures lahendust neile, kes on "süüdi". Isegi "süü" lunastamiseks ju seaduslikke võimalusi pole kui surnud hinge taga enam midagi füüsiliselt autokujulist säilinud pole.
Vasta

Nu neid surnud hingesid saab välisriiki müüa ja siis müügipaberitega registrist maha.

Aga see eelnev kurtmine, kuidas hakatakse 30 aastat vanade "hirmsasti saastavate"autodega igapäevasõite tegema sobiks kenasti kehtiva, usinasti kätega vehkiva, rahandusministrilaadse toote leksikasse. Möödunud aastal sõitsin ilma automaksutagi 30 aastat vana külmkapikujulise mitteprogressiivse Volvoga aastaringseid argisõite. Mis mind peaks takistama neid sõite perspektiivis veel vanema ja "veelhirmsamini saastava" mugava ja ilusa autoga teha? Seda siis loomulikult nii, et automaksu ei maksa ja võimalusel ka bensiiniaktsiisi mitte. Käibemaksust rääkimata.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne