(16-07-2023, 21:14 PM)spitfire Kirjutas: Must valgel on kirjas, et Poolas puudub auto omamisel maks alla 3,5t. Teistel mainitud riikidel on samuti omamisel konkreetne märge NONE.
ERR'i artiklis, milles
Te väitsite, et esineb valeväide, et Eesti on ainus automaksuta Euroopa Liidu riik, räägitakse automaksust, mis koosneb registreerimis- ja omamismaksust.
(16-07-2023, 21:14 PM)spitfire Kirjutas: Eestis maksavad autoomanikud: tollimaksu
Väga paljude autode pealt ei maksta EL'is tollimaksu, näiteks Suurbritannias toodetud Land Roverid, Jaguarid, Minid, Aston Martinid.
Jaapanis toodetud sõiduautode (näiteks Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Mitsubishi, Subaru) tollimaks on hetkel 3.8%, 2026. aastast tollimaksuvaba.
Allikas (kaubakood 8703)
(16-07-2023, 23:06 PM)Marko Kirjutas: 30seks saanud autod on üsna suure tõenäosusega alles selleks, et neist ehk midagi teha kunagi ja kindlasti mitte igapäevaliikurit.
Kuidas riik teab, et 30. aastast ja vanemat sõidukit, mis saastab rohkem, kui tänapäevane sama kubatuuriga sõiduk, ei kasutata igapäevasõitudeks? Andes maksuvabastuse sedasi uisapäisa, tekitab see vastupidi tulemi, mil automaksuta 30. aastaseid ja vanemaid sõidukeid hakatakse kasutama igapäevaselt.
(17-07-2023, 08:49 AM)raulex Kirjutas: Sõidukit hoitakse sõdukiomaniku eramaal või hoidmiseks on maaomaniku kirjalik nõusolek.
Sõiduk on visuaalselt ja tehniliselt korras.
Nõue ei kehti sisetingimustes hoitavale sõidukile.
Kes seda kontrollib? Kes selle kinni maksab? Kus selleks võetakse eelarvelised vahendid?
(17-07-2023, 08:49 AM)raulex Kirjutas: Sõiduk on maksuvabaduseks ajutiselt registrist kustutatud.
Kuidas peaks sel juhul riik saama karistada isikuid, kes on sõiduki „kuuri taga“ ebaseaduslikult lammutanud või lasknud lammutada vedelikukindla pinnakatteta alal, millel puudub sademevee kogumisseade ja õlipüüdur; jäätmed on tahtlikult põletatud või maha maetud; kliimaseadmetes olevat gaasi on lastud atmosfääri?
Juhul kui lammutus toimub seaduspäraselt, miks pole taotletud keskkonnakaitseluba?
Kuidas sellisel juhul saab riik lahti autoregistris olevatest fantoomsõidukitest?
Kas see pole mitte autoomaniku vastutus, et ta laseks vanasõiduki seaduspäraselt lammutada ja autoregistrist kustutada?
Maksuvabastuse võiksid saada 20. aastased ja vanemad sõidukid, juhul kui neid oleks ebamugav või -mõistlik igapäevasõitudeks kasutada. Näiteks võiks maksuvabastuse anda
1988. aasta Luaz 967 Amfibiole, kuid mitte
Volkswagen Iltisele.