Ikka ja jälle seda automaksu!

Kui keegi siin tulevikus suurema kütusekuluga autode kasutamisele "äriplaani" ehitab, siis tasub meenutada, et tulemas on kvoodikauplemissüsteem mootorikütustele ETS 2.
Seda siis juba EL üleselt ja absoluutselt vahet pole, mis valitsus siis meil riiki juhib.
Pärast ETS 2 kehtestamist (summaarne maksusumma Eestis tuleb igal juhul üle 120 miljoni aastas) automaks kaotada või oluliselt vähendada on igati loogiline otsus. Mis erakonnad seda teevad, polegi nii oluline.
Senimaani aga tasub arvestada, et aktsiise märkimisväärselt tõsta ei saa ja automaksule täna sisuline alternatiiv puudub.
Vasta

(20-07-2023, 16:50 PM)iisak Kirjutas:  
(20-07-2023, 16:36 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kellel on nuppu siis kanditakse need sõidukit kuskile mujale riiki ära või leitakse muu viis neist vabaneda.
Mujal ei ole automaksu?

Automaks on. Aga mulle teadaolevalt ei tule teistes riikides auto OMAMISE eest maksta. Ainult kasutamise eest. Tahad sõita - maksad ära. Ei taha maksta - ei sõida.

Eileõhtune kliimaministeeriumi kantsleri sõnavõtt oli jälle nii kenasti mingist teisest paralleeluniversumist:
https://www.err.ee/1609038983/kliimamini...ema-odavam.

Kust tuleb teadmine, et massiliselt hakatakse siia vedama 20+ aastasi autosid? Näidake mulle "keskmist inimest", kes tahab osta endale igapäevaautoks nii vana liikurit? Meiesugused autopeded on väga selge vähemus ja meie liigutamised ei ole isegi hiirepiss üldises saastameres. Selle üle, kas kurja juur ikka on tseeookaks või on enamus praegusest jamast pigem põletamise üldine järelm (muu hulgas vabanenud soojuse akumuleerumine, kuivõrd Maakera jahutusvõimsus universumis ei ole paranenud) ju viisakad inimesed enam ei debateeri...

Kõige valusama laksu praeguse skeemi järgi saavad just need inimesed, kes oma sajandivahetuse autod tahavad välja vahetada kümme aastat uuemate vastu. Nemad maksavad kõige rohkem. Meie pere eelmise sajandi liikurite aastamaks praeguse plaani järgi jääb kõigil alla paagitäie maksumuse. Elame üle, kuivõrd meid valitsema sattunutel ilmselgelt on näo päästmiseks vaja automaks kehtestada, muidu oleks teistmoodi, kui läänes ja seda häbi ju ometi kannatada ei saa.

Kõik need rendijutud, mida ksf!hendrik siin nii ilusti viitab, on vaid (paari suurema) linna inimesele reaalselt kasutatavad. Maainimesele tähendab iga selline liigutus tunde ja kümneid eurosid viimiseks ja toomiseks. Pealegi - mida ma teen lubatud haagise massiga 450 kg? Vean porolooni?
Vasta

(21-07-2023, 06:31 AM)raulex Kirjutas:  Kui keegi siin tulevikus suurema kütusekuluga autode kasutamisele "äriplaani" ehitab, siis tasub meenutada, et tulemas on kvoodikauplemissüsteem mootorikütustele ETS 2.
Seda siis juba EL üleselt ja absoluutselt vahet pole, mis valitsus siis meil riiki juhib.
Pärast ETS 2 kehtestamist (summaarne maksusumma Eestis tuleb igal juhul üle 120 miljoni aastas) automaks kaotada või oluliselt vähendada on igati loogiline otsus. Mis erakonnad seda teevad, polegi nii oluline.
Senimaani aga tasub arvestada, et aktsiise märkimisväärselt tõsta ei saa ja automaksule täna sisuline alternatiiv puudub.
a) Vajadusel ehitan oma äriplaani kasvõi puugaasigenekale. Valikuid on veel.
b) Maksu kaotamine on selleks ajaks pehmeltöeldes vähetõenäoline, kuna need, kes on "õigustatud" maksumaksja raha saama, on selle raha juba äraplaneerinud.
c) Automaksu sisuline alternatiiv on selle mittekehtestamine. Enam sisulisem ei saagi olla.

Kui nüüd heietada sellest 120-st miost, mida sodoomid autoomanikke koinides koguda plaanivad, siis miskipärast pole avalikkusesse jõudnud näiteks selline episood, kus ühe ametnikuhinge "osavus" pani värskeimas vastuvõetud RES-is ühe ministeeriumi eelarvereale 100+ miljonit lisaks ja nüüd käib kantseliidikõnelejate hõimus vaikimisvõistlus lootuses, et see kunagi ilmsiks ei tulegi. Vot sellised lood on meil eelarvetasakaalu ja muude hobuseunenägudega.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

hendrik, sa tood väga huvitavaid näiteid aga paljud ei lähe kokku Eesti tegeliku olukorraga.
Näiteks meil on ka lumelükkamine tasemel aga tasemel lumelükkamist alustatakse siis kui kõik on juba tööle läinud. Müüsin näiteks Fabia maha kuna talvel oli temaga ainult häda. No ei viitsi kaevata. Ja sa räägid, et maal pole maastikusuutliku masinat vaja. Tule välja oma linnakorterist ja käi ringi lahtiste silmadega.
Ei viitsi rohkem näiteid tooma hakata aga võtaks kogu selle sinu postituste epopöa kokku mõttega, et tänu sinusugustele meil eestis nii fekaal elada ongi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-07-2023, 07:14 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(21-07-2023, 06:31 AM)raulex Kirjutas:  Kui keegi siin tulevikus suurema kütusekuluga autode kasutamisele "äriplaani" ehitab, siis tasub meenutada, et tulemas on kvoodikauplemissüsteem mootorikütustele ETS 2.
Seda siis juba EL üleselt ja absoluutselt vahet pole, mis valitsus siis meil riiki juhib.
Pärast ETS 2 kehtestamist (summaarne maksusumma Eestis tuleb igal juhul üle 120 miljoni aastas) automaks kaotada või oluliselt vähendada on igati loogiline otsus. Mis erakonnad seda teevad, polegi nii oluline.
Senimaani aga tasub arvestada, et aktsiise märkimisväärselt tõsta ei saa ja automaksule täna sisuline alternatiiv puudub.
a) Vajadusel ehitan oma äriplaani kasvõi puugaasigenekale. Valikuid on veel.
b) Maksu kaotamine on selleks ajaks pehmeltöeldes vähetõenäoline, kuna need, kes on "õigustatud" maksumaksja raha saama, on selle raha juba äraplaneerinud.
c) Automaksu sisuline alternatiiv on selle mittekehtestamine. Enam sisulisem ei saagi olla.

Kui nüüd heietada sellest 120-st miost, mida sodoomid autoomanikke koinides koguda plaanivad, siis miskipärast pole avalikkusesse jõudnud näiteks selline episood, kus ühe ametnikuhinge "osavus" pani värskeimas vastuvõetud RES-is ühe ministeeriumi eelarvereale 100+ miljonit lisaks ja nüüd käib kantseliidikõnelejate hõimus vaikimisvõistlus lootuses, et see kunagi ilmsiks ei tulegi. Vot sellised lood on meil eelarvetasakaalu ja muude hobuseunenägudega.
Olen 101% päri, et tulekski lähtuda punktist C.
Argumendid selle kehtestamiseks on eriliselt ajuvabad ja siin polegi midagi arutada!
Eriliselt ajuvaba on veel mõte maksustada seisvat mootorsõidukit.
Väited, et reostab ei päde selle õigustamiseks ja pole ka selles kavas keegi suutnud tõestada et see nii oleks võrreldes sellega kui need nüüd ära lammutada.
Tahate neid peedistada kes hoiavad oma sõidukeid sobimatult avalikus ruumis siis tehkegi seda.
Maksan maamaksu ja kas ning mida ma oma kinnistul säilitan pole kellegi asi seni kui selle mõjud ei ületa neid piire.
Samahästi võiks maksustada puuriita, jalgratast, viljapuid..mida iganes sel juhul.

Selle mõtteviisiga, et ah kannatan ära selle 30 eur aasta siis ma ütlen juba ära mis juhtuma hakkab.
Esimene aasta laekub see maks rohkem kui planeeritud aga järgmine aasta teevad inimesed oma järeldused ning skeemitavad oma sõidukid ära ja arvake mis siis juhtub?
Maks ei laeku enam oodatud mahus ja vaja on...maksu tõsta ning me hakkame maksma juba 50 eur aasta, mis on juba justkui teine tehnoülevaatus aasta jooksul!
Kolmandal aastal on sõidukeid juba piisavalt vähe ja maks tõuseb veel olles nüüd juba 70 eur aasta!
Kes aga autost loobusid?
Loobus mu naaber näiteks kes käis Uugametsast linna tööle ja tal on nüüd rohkem vaba aega, ta viib end kurssi erinevate toetuste saamise võimalustega ning ta hangib omale puude ja hakkab saama sedasama raha mis ta enne töötades sai...

Ühesõnaga nagu jutt konkreetseks läheb on vaja võtta plakatid ja munad ning minna linnust piirama.
Vasta

Üks lahendus on veel, automaks vöiks olla vabatahtlik.
Et köik kes tahavad riigile raha juurde anda saaksid seda teha, olenemata sellest, kas neil üldse auto on.
Pilt selgineks kiirelt Smile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(21-07-2023, 08:50 AM)90Deville Kirjutas:  Üks lahendus on veel, automaks vöiks olla vabatahtlik.
Et köik kes tahavad riigile raha juurde anda saaksid seda teha, olenemata sellest, kas neil üldse auto on.
Pilt selgineks kiirelt Smile
Aga siis jääb probleem ju alles - hendriku lapsed ei saa kokkuahnitsetud romude kollektsionääridelt ikka midagi...
Vasta

(21-07-2023, 07:07 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Kõige valusama laksu praeguse skeemi järgi saavad just need inimesed, kes oma sajandivahetuse autod tahavad välja vahetada kümme aastat uuemate vastu. Nemad maksavad kõige rohkem. ...
Eks ka mina mõtlen õudusega oma 5 aastaseks saava liisingukastika esmaregistreerimismaksule Sad Cool selle oma nimele ümberkirjutamisel ... Suur, raske, tseeookaks dohuja etc etc ...
Vasta

(21-07-2023, 07:37 AM)Daff Kirjutas:  hendrik, sa tood väga huvitavaid näiteid aga paljud ei lähe kokku Eesti tegeliku olukorraga.
Näiteks meil on ka lumelükkamine tasemel aga tasemel lumelükkamist alustatakse siis kui kõik on juba tööle läinud. Müüsin näiteks Fabia maha kuna talvel oli temaga ainult häda. No ei viitsi kaevata. Ja sa räägid, et maal pole maastikusuutliku masinat vaja. Tule välja oma linnakorterist ja käi ringi lahtiste silmadega. ...
Daff, vaata hendrik ju Saaremaal, seal lund praktiliselt polegi. Iga aasta vaatan lumeolude kaardil - meil Haanja servas 60 cm seal 0-5 cm.

Meil toimub lumelükkamine tavaliselt õhtul, pärast seda kui oled juba töölt tagasi. Lisaks uued suured traktorid-sahad ei mahu kitsast taluteed lükkama ja variandiks siis kulutada tee-ehituseks rohkem kui elamise turuväärtus! No pole ju mõistlik majanduslikult. Mitu korda olen ärgitanud ökopanni soetamist aga nigu sügis kätte jõuab nii need mõtted peast pühitakse.
Vasta

Meediast : JUHTKIRI | Automaksu süüdistav pähemäärimine solvab kõiki
Vasta

(21-07-2023, 10:11 AM)honkomees Kirjutas:  Eks ka mina mõtlen õudusega oma 5 aastaseks saava liisingukastika esmaregistreerimismaksule Sad  Cool  selle oma nimele ümberkirjutamisel ... Suur, raske, tseeookaks dohuja etc etc ...
Sa sõidad siis registreerimata autoga või? Esmaregistreering on ju tehtud.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(21-07-2023, 10:11 AM)honkomees Kirjutas:  
(21-07-2023, 07:07 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Kõige valusama laksu praeguse skeemi järgi saavad just need inimesed, kes oma sajandivahetuse autod tahavad välja vahetada kümme aastat uuemate vastu. Nemad maksavad kõige rohkem. ...
Eks ka mina mõtlen õudusega oma 5 aastaseks saava liisingukastika esmaregistreerimismaksule Sad  Cool  selle oma nimele ümberkirjutamisel ... Suur, raske, tseeookaks dohuja etc etc ...
See on küll asi, mille peale keegi seadusandjatest vist veel tulnud ei ole.
Lahenduseks oleks enne 01.10.2023 (eelnõu avalikustamine) sõlmitud liisinglepingute liisingvõtjaid käsitleda võrdselt sõiduki omanikega.
Edasi on igaühel  võimalik teha teadlik valik.
Vasta

(21-07-2023, 07:07 AM)v6sa Kirjutas:  mida ma teen lubatud haagise massiga 450 kg? Vean porolooni?

Aga palun, piduritega haagise lubatud mass - 2000 kg, boonusena võid kuudi pololooni täis visata.


(21-07-2023, 07:37 AM)Daff Kirjutas:  tänu sinusugustele meil eestis nii fekaal elada ongi.

Kasi siit siis minema.


(21-07-2023, 08:33 AM)2715 Kirjutas:  Eriliselt ajuvaba on veel mõte maksustada seisvat mootorsõidukit.

Paku välja siis parem variant, kuidas karistada inimesi, kes on sõiduki lammutanud ebaseaduslikult .


(21-07-2023, 08:33 AM)2715 Kirjutas:  Selle mõtteviisiga, et ah kannatan ära selle 30 eur aasta siis ma ütlen juba ära mis juhtuma hakkab.

Ma olen ausalt öeldes pettunud, et pean enda 20-aasta vanuse diiselpassati eest hakkama maksma kõigest 30 rutsi aastas, olin planeerinud selleks vähemalt neli korda suurema summa.


(21-07-2023, 10:19 AM)honkomees Kirjutas:  Daff, vaata hendrik ju Saaremaal, seal lund praktiliselt polegi.

Tõesti, või?

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(21-07-2023, 00:48 AM)hendrik Kirjutas:  
(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  Kuna väiksesse autosse kogu pere ei mahu, peab edaspidi igapäevasõidud tegema suure autoga.

Kas selle väikese autoga sõidavad mõlemad vanemad koos hommikul tööle ja õhtul koju, lisaks veetakse samal ajal lapsi kooli/lasteaeda? Kes lastest ühistransporti kasutab, et nädalavahetuseks läheb vaja suuremat sõidukit?

Autot kasutab igapäevaselt ainult üks vanematest, kes käib väljaspool linna tööl. Ülejäänud pere saab oma tegemised tehtud jala/ühistranspordiga.

(21-07-2023, 00:48 AM)hendrik Kirjutas:  
(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  maainimestel, kellel talvel maasturit vaja vms.

Maapiirkonnas, kus asub minu maakodu, on maasturid vähestel, sest lumelükkamine on tasemel.

Maakodu on Saaremaal? Ja lähtume Saaremaa talveoludest kui ülimast tõest?

Mujal Eestis on talvel ikka lund ka. Päriselt ka, oma silmaga nägin talvel Võrumaal. Ja nägin ka seda, et sahad puhtfüüsiliselt ei jõua inimeste tööleminekuajaks teid puhtaks lükata. Lõunaks jõuavad kui hästi läheb.

(21-07-2023, 00:48 AM)hendrik Kirjutas:  
(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  Ja näiteks haagisevedamiseks (isegi tavalise kerghaagise) lühirendiplatvormid autosid ei paku.

Tegemist on valeväitega. Palun külastage näiteks veebilehte www.autolevi.ee
Pidasin silmas just kiirrenditeenust, a la Bolt jms.
Endal näiteks oli vaja möödunud nädalal viia üks haagisetäis asju paarikümne kilomeetri kaugusele. Väga kiire ots. Autolevist päevahinnaga selleks auto võtta oleks arutult kallis.
Vasta

Mind häirib kilovati põhises maksus see ,et mingi elektrikas millel on passis 90 kw  ja kihutab sajani nelja sekundiga aga mina oma poole kergema 110 kw autoga kulutan selleks kaks korda rohkem aega .Ei tea kas mu auto on rikkis või?
Vasta

(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  Kasi siit siis minema.

Paku välja siis parem variant, kuidas karistada inimesi, kes on sõiduki lammutanud ebaseaduslikult .

Mida sa endale lubad, kasvatamatu kutsikas?
Olen siin küll kaua olnud, aga sellist häbematust näen esimest korda...

Juba paar päeva tagasi oli tunne, et peaks reitingupalli tagasi võtma, nüüd teen ära.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  
(21-07-2023, 08:33 AM)2715 Kirjutas:  Eriliselt ajuvaba on veel mõte maksustada seisvat mootorsõidukit.

Paku välja siis parem variant, kuidas karistada inimesi, kes on sõiduki lammutanud ebaseaduslikult .
Mingid uutmoodi hääd sünapsid peavad olema, mis võimaldavad sedalaadi ideede õilmitsemist, et on okei karistada kõigi seisvate autode omanikke selle eest, et keegi kusagil on omakäeliselt autot osastanud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(21-07-2023, 12:44 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  
(21-07-2023, 08:33 AM)2715 Kirjutas:  Eriliselt ajuvaba on veel mõte maksustada seisvat mootorsõidukit.

Paku välja siis parem variant, kuidas karistada inimesi, kes on sõiduki lammutanud ebaseaduslikult .
Mingid uutmoodi hääd sünapsid peavad olema, mis võimaldavad sedalaadi ideede õilmitsemist, et on okei karistada kõigi seisvate autode omanikke selle eest, et keegi kusagil on omakäeliselt autot osastanud.

Kusjuures omakäeline osandamine on keelatud just seepärast, et võibolla keegi viib prügi metsa alla või laseb õli maha.
Vasta

(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  
(21-07-2023, 08:33 AM)2715 Kirjutas:  Selle mõtteviisiga, et ah kannatan ära selle 30 eur aasta siis ma ütlen juba ära mis juhtuma hakkab.

Ma olen ausalt öeldes pettunud, et pean enda 20-aasta vanuse diiselpassati eest hakkama maksma kõigest 30 rutsi aastas, olin planeerinud selleks vähemalt neli korda suurema summa.

Sellele murele on väga hea lahendus olemas, kindlasti leiab Elvas, Põlvas, Võrus jms. maakohtades samasuguse Passatiga peresid, kellel on rahaga väga kitsas käes (nt. Euribori ja/või üldise 20% aastase inflatsiooni tõttu). Kui saaks nüüd kohaliku Konsumi eest 3 sellist pere välja valida, kelle eest nende Passati maks ära maksta, siis on mitu kärbest löödud ühe hoobiga ja maailm palju parem paik. Smile

Analoogselt olukorrast lähtudes ajab minul natuke harja punaseks uute autode müüjate mure ja kaeblemine, et plaanitud 20 aasta piir odavaima maksu saamiseks toob kaasa vanade romude Eestisse toomise ning tarbija pöördumise keskkonnavaenulike vanade romudega sõitmise poolte. Kuivõrd võõrdunud saab reaalsest elust olla, et tõsimeeli väita asjaolu justkui inimene ostab omale uue asemel kiusu pärast meelega 20-aasta vanuse auto ja seda eriti praegu meeletu elukalliduse tõusu ajal. Probleem on pigem ikka rahas ja sissetulekutes, annaks see sama uue auto müüja nt. mulle 25 000€ peo peale, siis ostaks ma ka omale kohe uue auto igasugu maksud võin vabalt peale maksta.
Vasta

(21-07-2023, 12:25 PM)hendrik Kirjutas:  
(21-07-2023, 07:37 AM)Daff Kirjutas:  tänu sinusugustele meil eestis nii fekaal elada ongi.

Kasi siit siis minema.


Just sättisin end eestisse sisse lootuses, et EKRE võidab. Aga hu...t.
Ei viitsi enam uuesti jalga lasta.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: traatjalg, 3 külali(st)ne