Ise ei tohi enam autot lammutada.

(14-09-2018, 11:00 AM)speedsta Kirjutas:  Sõbral tekkis küsimus, kuidas realiseerida autoromu. Omanik (pereliige) juba aastaid surnud, auto vanas registris, pabereid ka vist enam pole. Millised on võimalused romu utiliseerida, et ei peaks bürokraatiaga ennast lolliks ajama, MNT-st olla saanud 3 erinevat vastust, mida teha. Variant auto tükeldada ja realiseerida koos ülejäänud metalliga?

Too auto minu juurde ja unusta selle olemasolu ära Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(14-09-2018, 11:26 AM)viplala Kirjutas:  
(14-09-2018, 11:00 AM)speedsta Kirjutas:  Sõbral tekkis küsimus, kuidas realiseerida autoromu. Omanik (pereliige) juba aastaid surnud, auto vanas registris, pabereid ka vist enam pole. Millised on võimalused romu utiliseerida, et ei peaks bürokraatiaga ennast lolliks ajama, MNT-st olla saanud 3 erinevat vastust, mida teha. Variant auto tükeldada ja realiseerida koos ülejäänud metalliga?

Too auto minu juurde ja unusta selle olemasolu ära Big Grin

Ma ka võtan rõõmuga vastu  Smile
Vasta

Ma olen ennemaltki maininud,et kui kõik seaduslikud variandid on järgi ja läbi proovitud ja abi pole saanud siis tuleb asi lihtsalt südametunnistuse järgi mitteseaduslikult ära teha. Ei pea häbenema! Tore oleks muidugi igalt poolt paber võtta,et oled ikka kõik seaduslikult teinud.....  ja igalt poolt küsinud,uurinud. Kirjalik jälg peaks igale poole maha jääma. Iga keeldumise kohta tuleb paber võtta! Ja siis kui oled kõik nii teinud,ei tohiks ka keegi sinu kui ausa inimese kallale tulla. Big Grin 

T.
Vasta

Mis on "vana register" ?
ARK andmebaas ei näita auto olemasolu üldse? Siis koogiks ja valmis!
Ma oma suures ettevaatlikuses kõiki kerejuppe ühte koormasse muidugi ei paneks Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-09-2018, 18:05 PM)Marko Kirjutas:  Mis on "vana register" ?
ARK andmebaas ei näita auto olemasolu üldse? Siis koogiks ja valmis!
Ma oma suures ettevaatlikuses kõiki kerejuppe ühte koormasse muidugi ei paneks Smile

Kas vana registrit on võimalik näha kuidagi? Auto on uues registris olemas aga ühtegi ülevaatust või omanikuvahetust ei varasemast näita, väga pikalt seisnud ka.
Vasta

(27-01-2020, 13:21 PM)dude Kirjutas:  Kas vana registrit on võimalik näha kuidagi? ...

Kui, siis omanik vast MNT büroos saab näha. Niisama kiibitseja ei näe leti taha.
Vasta

Emotsioonirohkes (ja paraku ka igasuguse jama rohkes) automaksu-teemas paistab, et paljud ksf-d arvavad, et autot ei tohi ise lammutada ja-või ei saa seda registris maha. Täpsustame ja korrigeerime seda vaadet.
Mu praktika on küll juba aasta tagune, aga kui just punktid ise pole oma äri muutnud, saab jätkuvalt VIN-ga plekk-kesta + teh passi viies selle ka registrist maha: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid547994

Kes vajab, täpsustab juba endale sobiva kokkuostuga. Pole paha ka siin teada anda - on hoovide ja oma registri-hingekirja korrastamisel vast paljudele kasulik teadmine.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mure on ikkagi nendel,kes müüsid auto ostu-müügi lepinguga ja mõne aja (kuu) pärast viskasid enda poole ära ilma ,et oleks ARK-is kontrollinud omaniku vahetuse toimumist.Nüüd pole kuusakoski viia ei VIN koodi ,ega ka teh.passi.  Registris on näha ,et ülevaatusel pole 15a. käinud rääkimata kindlustusest aga auto on ikka omaniku nimel. Nii tulebki iga paari aasta järel käija registri kannet peatamas.
Vasta

(21-07-2023, 14:36 PM)entson Kirjutas:  Mure on ikkagi nendel,kes müüsid auto ostu-müügi lepinguga ja mõne aja (kuu) pärast viskasid enda poole ära ilma ,et oleks ARK-is kontrollinud omaniku vahetuse toimumist.Nüüd pole kuusakoski viia ei VIN koodi ,ega ka teh.passi.  Registris on näha ,et ülevaatusel pole 15a. käinud rääkimata kindlustusest aga auto on ikka omaniku nimel. Nii tulebki iga paari aasta järel käija registri kannet peatamas.

Ei ole kuskil vaja käia. Auto, millel pole 2a olnud TÜV ega kindlustust, läheb "peatatud registrikande" olekusse ja jääb sinna seniks kui TÜV JA kindlustus tehtud on.
Vasta

Kõik õige  ,aga autot füüsiliselt ei ole  ja ta on ikka minu nimel ! Kuidas siis saan ARK-ist maha?```???
Vasta

(21-07-2023, 22:44 PM)entson Kirjutas:  Kõik õige  ,aga autot füüsiliselt ei ole  ja ta on ikka minu nimel ! Kuidas siis saan ARK-ist maha?```???

See küsimus ei kuulu siia teemasse. PAlun selleks volitatutel see põletav küsimus eraldi teemaks lõigata.

Praegu ei saagi laibast lahti, kuniks "keegi" ei väljasta hävimise tõendit.

Siin üks häbematu nolk raiub, nagu kirvega rauda, et seaduses on sellised võimalused olemas: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid554083 .

 Automaksu väljatöötamiskavas viidatakse samale võimalusele (lk. 28, ülal) , aga reaalelus see ei tööta (või puudub mul siiski piisav paindlikkus ametnikku piisavalt aupaklikult kohelda).
Vasta

(21-07-2023, 14:21 PM)13piisab Kirjutas:  saab jätkuvalt VIN-ga plekk-kesta + teh passi viies selle ka registrist maha
 
Kahjuks mitte. Ikka päris komplektne peab olema. Tükkidena või mittekomplektsena viies arvelt maha ei võeta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Totetan ksf võsa eraldi teema mõtet ja pakun ka lahendusi. Luua 2 uut lihtsat lahendust:
1.MNT e-(ja tava-) teeninduses "müüsin sõiduki tundmatule ostjale" või jätta ostja koht tühjaks. Tekiks peremehetu vara, mida nt KOV või KÜ (kui kedagi romu seal segab) saaks kergesti likvideerida.
2.Lammutasin (ebaseaduslikult) sõiduki enne 2021 aastat. Aegumise tõttu kedagi karistada selle eest nagunii ei saa.
Vasta

Kuusakoski on jah Teras 3 nimekirjast puhastatud sõiduki maha võtnud.
Ma see aasta viisin kõlbmatute juppidega komplekteeritud komplektse masina (hind sama kui metallil, maksavad praegu klaasi, kummi ja plasti eest ka metallli hinna).
Paljas kere võeti 2022 vastu, 2023 osas jään vastuse võlgu.
Vasta

Vastus noorsandi targutamisele automaksuteemas  passib siia paremini, kui sealset arutelu solkima.

(22-07-2023, 08:56 AM)hendrik Kirjutas:  Nii nagu olen kirjutanud varasemalt, siis mis on keelanud härrastel karja peale tegema ettevõtte, millele sebitakse keskkonnakaitseluba? ...


Uskumatu juriidiline eufemism ikka:
Keskkonnakaitseluba käesoleva seaduse tähenduses on jäätmeluba, keskkonnakompleksluba (edaspidi kompleksluba) ja jäätmekäitleja registreering.

Pärineb Jäätmeseadusest: https://www.riigiteataja.ee/akt/117032023036?leiaKehtiv

Irooniline, kas pole, et jäätmete käitlemiseks on vaja keskkonnakaitseluba.

„SÕDA ON RAHU”
„VABADUS ON ORJUS”
„TEADMATUS ON JÕUD”

Samas on linnainimeste, kes looduse aineringest mitte midagi ei tea, jaoks ainus mõeldav viis jäätmeid käidelda, neid arututes kogustes kokku vedada ja "ohutult käidelda" (loe: kokku vedada ja mahamüüdavast üle jääv labaselt mäkke matta). Loomulikult ei mahu sellesse narratiivi jäätmeid liigiti koguv ja neid võimalusimööda loodusele vähimal kahjulikul viisil käitlev üksikisik, kuna "seaduses pole seda nii sätestatud".

Nii, nagu üks karupoeg ei teadnud muud võimalust trepist alla tulla, kui kuklaga põnts-põnts-põnts mööda trepiastmeid.

Ühte täiesti ohutut ja kontrollitud "intsidenti" Tallinna lennujaama (ja Ülemiste järve) naabruses me alles nautisime, kus inimliku hooletuse tõttu muutus olematuks hulk probleemseid vedelikke täiesti keskkonnaohutul viisil, sest kõik seaduste ja määruste nõuded olid kvaliteedikäsiraamatu tabelite kohaselt täidetud.
Vasta

(21-07-2023, 22:44 PM)entson Kirjutas:  Kõik õige  ,aga autot füüsiliselt ei ole  ja ta on ikka minu nimel ! Kuidas siis saan ARK-ist maha?```???
Kui teed avalduse, et annetatud Ukrainasse siis võetakse maha ja rohkem mingeid küsimusi ei esitata. Mu sõber sai nii oma 20 aastat tagasi paberiga müüdud Jawa tsiklist lahti.
Üldiselt olen nõus, et Eestis ollakse selle registrist eemaldamisega ebanormaalselt ranged. Soomes piisab avaldusest ja ei mingit jama.

Aga kui kellelgi on paberiteta auto(kere) ja ise ei viitsi tegeleda siis võib seda meile pakkuda. Anname muu Ukraina toetuseks mineva vanaraua koormates ära.
Vasta

Iroonia: täna müüsin varuosaauto pealt mootori. Täiesti legaalselt, auto on minu oma, ostsin lammutusest pärast utiliseerimisprotsessi läbimist paberil. Tsekil on kerenumber/vin. Hoov on endiselt õlivaba (välja arvatud üks õnnetu juhus kui kauaseisnud auto sai õue tiksuma jäetud ja automaatkastiõli jooksis maha) ja mul on ikka veel täiesti savi, mida rohehullud kodus lammutamise ohtudest kirevad.

PS ei ole ahne, hind jäi ostja määrata

PPS viskan veel soola peale, ma sõitsin selle autoga peale ostu, mootor nurrus nagu V12, suhtkoht haruldane erimudel, paraku uuesti registrisse saamine selles riigis osutus võimatuks. Seekord siis teistpidi registrivigur, tahaks arvele tagasi, aga ei saa. Oli plaan, olid osad olemas, essugi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(22-07-2023, 08:11 AM)wax Kirjutas:  
(21-07-2023, 14:21 PM)13piisab Kirjutas:  saab jätkuvalt VIN-ga plekk-kesta + teh passi viies selle ka registrist maha
 
Kahjuks mitte. Ikka päris komplektne peab olema. Tükkidena või mittekomplektsena viies arvelt maha ei võeta.
Oli suur oblikas,7 kohta sees,lõikasin pooleks kuna muidu ei saanud peale tõsta ja viisin kahe reisuga kere ja selle kõrvale kõik need nõutavad asjad mis kõik olid pärit suvalistelt pillidelt ja rääkisin ära,et sorry,aga kere ei mahu ühes tükis peale ja mina sain küll kaubast lahti ja arvelt maha.Kuna oligi doonoriks ostetud siis müüjaga kohapeal ostümüügi leping+metalli kokkuostja poolt nõutud volikiri ja nende papritega kustus registrist.
Vasta

Samas, lubas MNT registris olevalt autolt võtta mootori ja k.k ja müüa teise automargi omanikule, kes paigaldas selle komplekti ja tegi muutused MNT registris Rolleyes
Vasta

Ilmselt on vahe, kas räägime romulast või metalli kokkuostust.
Romula tõenäoliselt pooleks lõigatud autot vastu ei võta. Metalli kokkuostul on ilmselt poogen, kui masin on juppidena ja samas nõutavad asjad kaasas.
Tolmets tahab vähemalt kodulehe järgi sordile "12 AM autod" lisaks kerele ainult mootori olemasolu.
Mootoriga vana auto kuulub kategooriasse 12AM, ilma mootorita vana auto kategooriasse 12M. Pärast auto vastuvõtmist väljastavad TOLMETSi töötajad kliendile sõiduki likvideerimise tunnistuse ja võtavad auto arvelt maha.
Tallinnas nad seda "12M" ja"12AM" ei osta, keegi võib Tartus või Pärnus proovida, kuidas päriselt on.
Või krt äkki saabki ka ilma mootorita masinaid ära anda olmetehnikana "12M". "Karistus" on lihtsalt odavam hind (täna "12AM" 200,"12M" 80 EUR).
Sorri:
Tartus "12M" pole ja Pärnus "12 M" hinnale liikudes tuleb kiri "Mootorita autod. Lammutustõendit ei väljastata"
Segane värk ühesõnaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne