(24-07-2023, 01:14 AM)zazik Kirjutas: Praegu tundub nii, et keegi kuskil pole viitsinud 20 aasta jooksul head lahendust välja mõelda, köis on lohisema lastud ja nüüd peavad lahenduse kinni maksma need, kes pole midagi valesti teinud.
Kas Te tõesti arvate, et ma tahan seda omast taskust kinni maksta, et paljud on sõidukid ebaseaduslikult lammutanud, saanud sealt hõlptulu ja registris fantoomistanud auto?
(24-07-2023, 01:34 AM)Marko Kirjutas: Seepärast on ka hendriku nõuanded sisuliselt väärtusetud, kuna nende menetluste algatamine põrkub esimese asjana vastu arki karistamist mittepelgavat kivimüüri.
Siis on tagumine aeg lüüa seal kord majja, vajadusel võtke Indrek Sirk appi.
(24-07-2023, 01:14 AM)zazik Kirjutas: Tõsimeeli arvad, et riigi poolt 19 aastat tegemata töö lahenduseks oleks vara maksustamine?
Ma tunnetasin juba eile, et jõuame argumenteerimisega tagasi algusesse. Me oleme automaksu teemad nüüdseks üheskoos seinast-seina läbi käinud. Seetõttu on aeg teha kokkuvõte, mis mina isiklikult sellest arvan.
Esmalt, millega ma ei nõustu:
Seisvate sõidukite, mis ei asu avalikus ruumis, maksustamine.
Seisvate mootorrataste ja mopeedide maksustamine, sest pool aastat neid Eesti tingimustes valdavas enamuses ei kasutata, neid ei vedele avalikus ruumis, nende ebaseadusliku lammutamisega ei kaasne olulist keskkonnakahju ja kuna nad võtavad võrreldes autoga oluliselt vähem ruumi, siis mõnel vennal on neid kogunenud kuradima palju. Iga seisva isendi pealt maksu maksta on liig, mis liig. Kui neile kehtestada maks, peaks see olema kasutuspõhine: makstakse siis kui osaletakse liikluses.
Kõik automaksust ja kütuseaktsiisist saadav tulu peaks minema teede ja tänavate ehitusse, kui raha läheb seal liiga paljuks, vähendada vastavalt kas automaksu ja/või aktsiisi.
Minu ettepanek: automaksu kehtestamine halli numbrimärgi erisusega
Plussid:
Riik saab peamiselt rikkamate inimeste arvelt enda taskuid täita, vaesed saavad pihta vähem.
Riik suunab inimesi uutest sõidukitest kasutama pigem ökoriistapuid, misläbi saaste keskkonnale väheneb.
Vanemaid sõidukeid saab jätkuvalt liikluses väikese maksukuluga edasi kasutada.
Ebaseaduslikult lammutatavate sõidukite arv väheneb, seetõttu satub keskkonda vähem (ohtlikke) jäätmeid.
Isikud, kes on tegelenud ebaseadusliku lammutamisega või lasknud seda teha, võetakse pihtide vahele.
Autoregistri saab
odavamalt korda teha ja fantoomid registrist minema.
Avalikust ruumist hakkavad ära kaduma roimad.
Miinused:
Osad ühiskonnakihid saavad pihta, igat kaasust peaks vaatama case-by-case. Seadusesse võiks teha teatud möönduseid, kuid iga erandiga kaasneb paratamatult ka petmine.
Ajakulu halli numbrimärgi taotlemiseks, asjaajamiseks, uuendamiseks.
Koormus Transpordiametile suureneb halli numbrimärgi taotlejate võrra.
Koormus politseile liiklusjärelevalve osas (kas automaks makstud) suureneb.
Siia teemasse ma rohkem ei postita, sest mulle see leiba lauale ei too ja isiklikust vaatepunktist automaks mind vaesemaks ei tee ehk jaurake aga ise edasi, kuid arvestage, et kuna
„Ei automaksule“ petitsioonile on allkirja pannud vaid ca 10 000 inimesest, siis nendest võib-olla 1000 läheb Toompeale, mis ei ole piisav kriitiline mass, et plaanitav maks annulleerida. Seda ma ütlen puhtalt Jaak Aaviksoo vastase tudengireferendumi eestvedamise põhjal. Seetõttu minu soovitus on pigem töötada erisuste kallal, mitte olla lihtsalt vastu. Lõpuks teevad poliitikud selle nalja ära nii, et kõik mudru läheb maksu alla.
Miks ma nii terav olen? Sest see paneb Teid aktiivselt mõtlema, argumenteerima. Olen saanud privaatsõnumeid ja isegi on helistatud. Kui ma oleksin siin mingit malbet teksti kirjutanud, siis poleks see saanud pooltki nii palju tagasisidet kui praegu. Ärge ainult vihaga meenutage, et ühel kodanikul kardinaalselt teine arvamus on.