Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

(24-07-2023, 00:57 AM)hendrik Kirjutas:  
(23-07-2023, 23:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  On see ikka füüsiliselt eksisteeriv romu või ajavad statistika umbe kõik need surnud inimeste nimel autod ja fantoomid?

Ma usun, et isegi Transpordiametil ei ole selle üle ülevaadet. Ülevaate puudumise tõttu olekski vaja register korda teha.

Tõsimeeli arvad, et riigi poolt 19 aastat tegemata töö lahenduseks oleks vara maksustamine?

Palju lihtsam lahendus oleks kõikvõimalikust statistikast peatatud registrikandega masinad lihtsalt kõrvale jätta. Igasuguseid reaalandmeid vajavaid protseduure ja andmetöötlust saab teha ju ainult aktiivse registrikandega sõidukeid kaasates. Sealjuures on omaniku poolt aktiivregistrist ajutiselt maha võetud sõidukid võimalik eristada süsteemi enda poolt mahavõetutest.

Praegu tundub nii, et keegi kuskil pole viitsinud 20 aasta jooksul head lahendust välja mõelda, köis on lohisema lastud ja nüüd peavad lahenduse kinni maksma need, kes pole midagi valesti teinud.

(24-07-2023, 01:14 AM)zazik Kirjutas:  Praegu tundub nii, et keegi kuskil pole viitsinud 20 aasta jooksul head lahendust välja mõelda, köis on lohisema lastud ja nüüd peavad lahenduse kinni maksma need, kes pole midagi valesti teinud.

Probleemi olemus on selles, et ARK on ennast alati pidanud kõrgemalseisvaks organiks. See oli nii 30 aastat tagasi, on ka praegu, seal on see probleem tegelikult. Olenemata sellest, kas pädevust jagub on neil alati olnud õigusi ja raha rohkem kui tohiks.
Sealt küsides pärimistunnistusega arvelt maha ei saa, tulge siia koos emaga ja siis vaatame, otsustame. Ei ole pakiline teema, aga näitab suhtumist. Seepärast on ka hendriku nõuanded sisuliselt väärtusetud, kuna nende menetluste algatamine põrkub esimese asjana vastu arki karistamist mittepelgavat kivimüüri.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Sobib sobib, võtame mõned tunnistajad ka siit kaasa siis  Cool

(24-07-2023, 00:57 AM)hendrik Kirjutas:  
(23-07-2023, 23:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kui sa soovid allikaid oma silmaga näha siis ma soovitan sotsiaal meedias vaadata, kus käib korralik romude äri. Näeb seal tihti Soomest ja Rootsist toodud autosid.

Käisin Facebookis otsimas sõidukeid, mida müüakse Eestis ja mille väärtus on 500 € ning alla. Silma jäi, et ca 80% on küljes Eesti numbrimärk, ülejäänutel neid küljes polnud, kuid ühtegi otseselt Rootsist või Soomest sisse imporditud romu ma ei leidnud. Kas ma teostan otsingut valesti või otsin valest kohast?

Kas lammutada võib ainult 500 euroseid autosid?
Kui 10000 eurosele autole stanget on vaja uut, siis kruvitakse see alla 500 euri maksva jäägi pealt alati?

Küll aga kui helistada läbi erinevad (ametlikud) lammutused, tuli välja, et tulesid ei saa - teise poole liikluse autod on valdavalt. Ja ülejäänud volvo lammutajad (loe: sotsiaalmeediast otsitud) tihtipeale neid Rootsist toovad.

Seega volvode puhul tuuakse küll päris palju neid ikka sisse mujalt.
Teiste markide kohta ei julge väita.

(21-07-2023, 10:11 AM)honkomees Kirjutas:  
(21-07-2023, 07:07 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Eks ka mina mõtlen õudusega oma 5 aastaseks saava liisingukastika esmaregistreerimismaksule Sad  Cool  selle oma nimele ümberkirjutamisel ...
Tuhnisin veidi seal juriidikas. Automaksu väljatöötamiskavatsusele on viide postis #328 Sealt lk. 3 loeb:
"Mootorsõiduki registreerimismaksu sihtrühm on need isikud ja ettevõtted, kes soetavad uue või kasutatud mootorsõiduki (M1, M1G, N1 ja/või N1G), mis kantakse esmakordselt Eesti Liiklusregistrisse."
Liisinguauto peaks olema juba liiklusregistris ja edasisel omanikuvahetusel ei tohiks rakenduda automaksu registreerimiskomponent?
Vastasel juhul jõuaksime ju jälle jabura olukorrani sõidukiga kaasas käiva paki o-m lepingutega.

(22-07-2023, 23:27 PM)Marko Kirjutas:  Tegelikult kumas kuskilt läbi, et muuseumid võivad sattuda löögi alla ja sellega peab tegelema...
Oletan, et pärit siit: viide.

"Saadiku sõnul toob tagasiside hästi välja, mille peale algselt ei mõeldud. „Kõige lihtsam tagasiside, mille ma ise olen inimestelt saanud, on see, et mis saab näiteks automuuseumidest. Asi, mille peale kohe ei pruugi tullagi,“ tõi ta näiteks."

Ehk nagu lugeda, palju segadust on alguse saanud asjaosaliste klikimeediale suunatud oletustest, arvamistest jms enne kui dokument ise on lõplikul kujul ilmunud.
Aga koostajatele on tõenäoliselt üldse uudis, et mis see must number veel on ja miks seda puhtaks ei saa. Alles oli, kui Pärnus keelas matkaautode parkimist ametnik, kellel polnud matkaautost vähimatki ettekujutust. Paraku sellist taset on ka, aga lahendus leiti esindusorganisatsiooniga viisakal ja asjalikul moel viide.

(24-07-2023, 08:12 AM)margus61 Kirjutas:  
(21-07-2023, 10:11 AM)honkomees Kirjutas:  
(21-07-2023, 07:07 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Eks ka mina mõtlen õudusega oma 5 aastaseks saava liisingukastika esmaregistreerimismaksule Sad  Cool  selle oma nimele ümberkirjutamisel ...
Tuhnisin veidi seal juriidikas. Automaksu väljatöötamiskavatsusele on viide postis #328 Sealt lk. 3 loeb:
"Mootorsõiduki registreerimismaksu sihtrühm on need isikud ja ettevõtted, kes soetavad uue või kasutatud mootorsõiduki (M1, M1G, N1 ja/või N1G), mis kantakse esmakordselt Eesti Liiklusregistrisse."
Liisinguauto peaks olema juba liiklusregistris ja edasisel omanikuvahetusel ei tohiks rakenduda automaksu registreerimiskomponent?
Vastasel juhul jõuaksime ju jälle jabura olukorrani sõidukiga kaasas käiva paki o-m lepingutega.
Sedand küll aga väljatöötamiskavatsuse autorid on mitu korda meedias suusõnaliselt maininud, et see käib kõigi ilma registreerimismaksuta autode kohta omanikuvahetusel. S.T. et kui liisingumasina või 15 aastat teisel omanikul olnud auto ei ole varem seda maksu tasutud, siis tuleb ümberregamisel tasuda.
Seega eriti raskes olukorras ongi need "vanade autodega sõitvad" justkui soodustuse saanud vaesed maakad - tema 20 a vana autot keegi selle lisamaksu pärast ei osta ja selle asemele 10 a vanust ostes tuleb ka reg. maks otsa.
Terve mõistusega võttes ei tohiks nii olla aga ...

Kasutatud autode esmasel registreemisel, et vähendada kasutatud sõidukite sissevoolu eestisse on ikka jutt olnud.

(24-07-2023, 09:53 AM)hobiautod Kirjutas:  Kasutatud autode esmasel registreemisel, et vähendada kasutatud sõidukite sissevoolu eestisse on ikka jutt olnud.
´´Kuna registreerimismaks tuleb maksta ka sellisel juhul kui enne mootorsõidukimaksu jõustumist on see vana auto Eestis ja ma soovin ta maha müüa, siis esmaregistreerimisel tuleb samamoodi kanda registreerimismaks. Ja kui me tõstame selle väga kõrgeks, siis me võtame inimeselt võimaluse seda auto Eesti sees ka edasi müüa, et saada endale näiteks sissemaksu või täiendavat raha selleks, et osta uut autot," rääkis Võrklaev.´´
Allikas:   https://www.err.ee/1609038983/kliimamini...ema-odavam

Tundub segane, aga ...mine tea.

Prooviks viisakalt debateerida. Henrik, oma arvamust ja narratiivi saab ka viisakamas stiilis avaldada. Kaasfoorumlaste suhtes tuleb olla austav ja viisakas. Hetkel midagi kustutama ei hakka, kõik on juba omad järeldused vast ka teinud, hiljem liigutab teemavälise ärplemise siit lõimest ära.

Kui mina peaksin mingil kujul automaksu kehtestama, siis saaks see olla ainult sarnaselt teekasutustasuga, nagu on üle 3500kg sõidukitel. Kui valitsus hakkab ka seisvaid sõidukeid maksustama, siis ma olen täiesti kindel, et järgmiseid makse kehtestab see erakond, kes gay seksist iga päev mõtleb.

Mis moodi ma saan esmaregistreerida autot mis on 15 aastat eesti registris olnud? Jah ma saan aru, et kui mul on usast 10 aastat tagasi toodud auto mis on tollitud ja kuulub ost/müük lepinguga mulle kuid ma pole teda arvele võtnud.
A ma olengi suht lollu ja ei saa asjadest aru.
Ok. Siis veel need sõidukid mis on kuskil vanade dokumentidega sinised ning kahepoolsed mida register ei näita ning on vaja auto ettenäidata.

(24-07-2023, 10:41 AM)hobiautod Kirjutas:  Mis moodi ma saan esmaregistreerida autot mis on 15 aastat eesti registris olnud? Jah ma saan aru, et kui mul on usast 10 aastat tagasi toodud auto mis on tollitud ja kuulub ost/müük lepinguga mulle kuid ma pole teda arvele võtnud.
A ma olengi suht lollu ja ei saa asjadest aru.
Sa pole üksi. WinkMa sama loll. Kuidas saab registris autot jälle esmaregistreerida. Või tehakse uus register kuhu hakatakse registreerima peale automaksu jõustumist? Cool

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)

Ma lugesin veel mitu korda. Jutt käib siiski vana autost mis pole arvele võetud mitte kasutatud registris olevast sõidukist. Vähemalt nii saan mina aru.
Mul on mõned vanad välismaa numritega autod mida ei saagi ennem arvele võtta kui puudused on likvideeritud.

Selline infokild ka siia, Rahandusministeeriumi kommunikatsiooniosakonnast vastus küsimusele:
"Millisele meiliaadressile tuleks saata muudatusettepanekud mootorsõidukimaksu väljatöötamiskavatsusele?"

Tere
Meiliaadress on auto@fin.ee.
Kõike head
Siiri Suutre

Hea kuulutus: otsin Camarot, mille müüsin 15 aastat tagasi aga pole suvatsetud ringi regada. Kui ei leia, siis müün paberid kellelegi edasi.

- iseenesest juriidiliselt huvitav probleem. Kui tüübil pole enam ostu-müügi pabereid alles, siis ostad dokumendid ja kuulutad varastatuks  Big Grin

Kui leping olemas, siis saab paberite ostja natukene vasta pükse ehk teab riske.

Mis on positiivne: Hr. On vanatehnika huviline. Tema jutust järeldub, et vana autot oleks võimalik ka eestis müüa ilma esmase registeerimis maksuta. Muidu müüakse kõik välismaale. Seega kõik sissetulev vanatehnika peaks ka olema vabastatud esmasest registreerimistasust.
Eestis kehtib seadus, et vanasõidukiks loetakse 35 aastat ja vanemat millele saab esitada mustanumbri taotluse.
Mingihetk oli FIVA lehel uudis, et vanasõiduki määra tõstetakse 30 aastalt 35 aastale. Põhjuseks toodi, et nn.klassikud on töökindlad ja igapäeva kasutuses saavad maksuvabastust jne.
Sellessuhtes oleme ka euroopas koguaeg esimesed olnud.

(24-07-2023, 12:23 PM)deus Kirjutas:  Hea kuulutus: otsin Camarot, mille müüsin 15 aastat tagasi aga pole suvatsetud ringi regada. Kui ei leia, siis müün paberid kellelegi edasi.

- iseenesest juriidiliselt huvitav probleem. Kui tüübil pole enam ostu-müügi pabereid alles, siis ostad dokumendid ja kuulutad varastatuks  Big Grin

Kui leping olemas, siis saab paberite ostja natukene vasta pükse ehk teab riske.
ElCamino oli....

(24-07-2023, 01:14 AM)zazik Kirjutas:  Praegu tundub nii, et keegi kuskil pole viitsinud 20 aasta jooksul head lahendust välja mõelda, köis on lohisema lastud ja nüüd peavad lahenduse kinni maksma need, kes pole midagi valesti teinud.

Kas Te tõesti arvate, et ma tahan seda omast taskust kinni maksta, et paljud on sõidukid ebaseaduslikult lammutanud, saanud sealt hõlptulu ja registris fantoomistanud auto?


(24-07-2023, 01:34 AM)Marko Kirjutas:  Seepärast on ka hendriku nõuanded sisuliselt väärtusetud, kuna nende menetluste algatamine põrkub esimese asjana vastu arki karistamist mittepelgavat kivimüüri.

Siis on tagumine aeg lüüa seal kord majja, vajadusel võtke Indrek Sirk appi.


(24-07-2023, 01:14 AM)zazik Kirjutas:  Tõsimeeli arvad, et riigi poolt 19 aastat tegemata töö lahenduseks oleks vara maksustamine?

Ma tunnetasin juba eile, et jõuame argumenteerimisega tagasi algusesse. Me oleme automaksu teemad nüüdseks üheskoos seinast-seina läbi käinud. Seetõttu on aeg teha kokkuvõte, mis mina isiklikult sellest arvan.


Esmalt, millega ma ei nõustu:

Seisvate sõidukite, mis ei asu avalikus ruumis, maksustamine.
Seisvate mootorrataste ja mopeedide maksustamine, sest pool aastat neid Eesti tingimustes valdavas enamuses ei kasutata, neid ei vedele avalikus ruumis, nende ebaseadusliku lammutamisega ei kaasne olulist keskkonnakahju ja kuna nad võtavad võrreldes autoga oluliselt vähem ruumi, siis mõnel vennal on neid kogunenud kuradima palju. Iga seisva isendi pealt maksu maksta on liig, mis liig. Kui neile kehtestada maks, peaks see olema kasutuspõhine: makstakse siis kui osaletakse liikluses.
Kõik automaksust ja kütuseaktsiisist saadav tulu peaks minema teede ja tänavate ehitusse, kui raha läheb seal liiga paljuks, vähendada vastavalt kas automaksu ja/või aktsiisi.


Minu ettepanek: automaksu kehtestamine halli numbrimärgi erisusega

Plussid:
Riik saab peamiselt rikkamate inimeste arvelt enda taskuid täita, vaesed saavad pihta vähem.
Riik suunab inimesi uutest sõidukitest kasutama pigem ökoriistapuid, misläbi saaste keskkonnale väheneb.
Vanemaid sõidukeid saab jätkuvalt liikluses väikese maksukuluga edasi kasutada.
Ebaseaduslikult lammutatavate sõidukite arv väheneb, seetõttu satub keskkonda vähem (ohtlikke) jäätmeid.
Isikud, kes on tegelenud ebaseadusliku lammutamisega või lasknud seda teha, võetakse pihtide vahele.
Autoregistri saab odavamalt korda teha ja fantoomid registrist minema.
Avalikust ruumist hakkavad ära kaduma roimad.

Miinused:
Osad ühiskonnakihid saavad pihta, igat kaasust peaks vaatama case-by-case. Seadusesse võiks teha teatud möönduseid, kuid iga erandiga kaasneb paratamatult ka petmine.
Ajakulu halli numbrimärgi taotlemiseks, asjaajamiseks, uuendamiseks.
Koormus Transpordiametile suureneb halli numbrimärgi taotlejate võrra.
Koormus politseile liiklusjärelevalve osas (kas automaks makstud) suureneb.


Siia teemasse ma rohkem ei postita, sest mulle see leiba lauale ei too ja isiklikust vaatepunktist automaks mind vaesemaks ei tee ehk jaurake aga ise edasi, kuid arvestage, et kuna „Ei automaksule“ petitsioonile on allkirja pannud vaid ca 10 000 inimesest, siis nendest võib-olla 1000 läheb Toompeale, mis ei ole piisav kriitiline mass, et plaanitav maks annulleerida. Seda ma ütlen puhtalt Jaak Aaviksoo vastase tudengireferendumi eestvedamise põhjal. Seetõttu minu soovitus on pigem töötada erisuste kallal, mitte olla lihtsalt vastu. Lõpuks teevad poliitikud selle nalja ära nii, et kõik mudru läheb maksu alla.

Miks ma nii terav olen? Sest see paneb Teid aktiivselt mõtlema, argumenteerima. Olen saanud privaatsõnumeid ja isegi on helistatud. Kui ma oleksin siin mingit malbet teksti kirjutanud, siis poleks see saanud pooltki nii palju tagasisidet kui praegu. Ärge ainult vihaga meenutage, et ühel kodanikul kardinaalselt teine arvamus on.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee

Hendrikul oli vähemalt mõni hea mõte isegi kui enamus temaga ei nõustuks. Kasvõi ta tõi välja hetkel võimalused fantoomidest vabaneda.

Aga kui üks ametkond ei tunnista teise ametkonna dokumenti on meil juba juriidiliselt bardakk. Ehk üks ministeerium võib elada hoopis oma mullis.

Meenus,et kunagi oli pealtnägijas saade(küll väga väga ammu). Kus ühel onul varastati kallis Aston Martin(võis ka muu briti auto olla) ära ja kaagid osandasid selle tükkideks ja vandaalitsesid selle kallal.
Mees aga ei saanud tookord politsei tõendiga sõidukit maha, sest ARK(praegune Maanteeamet) nõudis temalt auto numbreid tagasi, mida tal polnud. Ja uusi duplikaate ka ta ei saanud, sest vanad olid hävinenud. Muidugi nüüd saab duplikaati väga kergesti ilma igasugu liigse kisata. Seal võis veel olla asju, kes on nupumees leiab selle saate kuskilt arhiivist ka üles.
Kahjuks ei tea, kuidas lugu lõppes ja mis sellest auto saagast sai. Muidugi ma kirjutan selle näite oma mälu järgi ja kui siin esineb fakti vigu siis ärge mind ära pooge sellepärast.
 
Ideeliselt peaks PPA tõend olema ülim(suurema kaalukausiga) nagu ka Kaitseresursside oma, sest mõlemad on julgeolekuga seotud ametkonnad. 

Mis siis saaks kui oleksime sõjas ja sõiduk hävib sõjategevuse tõttu? Kas selle peale on Maanteeamet üldse mõelnud või arvestanud? Risk sõjaks on meil madal, kuid jõuame ristipidi tagasi algusesse,et millise tõendiga siis sõjas hävinud asi kustutatakse?

https://www.delfi.ee/artikkel/120218971/...-romukriis

Neid vastuseid lugedes saab selgeks, et mingit diskussiooni pole plaanis olnudki, ikka ja ainult teerull.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne