MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

(09-07-2023, 10:28 AM)Martin2140 Kirjutas:  ... natuke kandid kulunud või padrun ei lähe korralikult otsa ja üle ta viskab. lisaks on nendel pead kergelt koonuses otsast ja eriti kerge padrunit otsast ära viskama.
pigem siis nagu mainiti sisekuuskant polt.

Kas siin räägib praktiline kogemus, et sisekuuskantpolt russi kardaaniristide vahel ikka võtit sisse võtab(ja pärast välja annab)? 

Halvad töövõtted või riistad rikuvad suvalise pea, ei ole siin E-pea mingi erand.
Vasta

Ei maksa selle poldimajandusega üle mõelda, kardaanipoldiks mõeldud tootel on silindriline osa umbestäpselt 10mm aga ettejuhtuval sisekuuskantpoldil umbes 0,1-0,2 alamõõdus.

Lisaks pole sellise silindrilise osa pikkusega tavatoodet veel kohanud.

Kas on keere lõpuni või siis keermeta osa liiga pikk ja peaks keeret edasi lõikama.



Muide, keegi siinsest rahvast ei taha omale kahte Belarusi originaalturbot?

Punane sõitnud autol ühe õlivahetuse ja selle viga oli tiiviku ja korpuse liiga suur vahe miks ta rõhku ei teinud, kuid see on nüüd parandatud.

Ehk siis turbo teeb mis ta on mõeldud tegema, ehk lisab mootorile niipalju jõudu, et põllutööd saab teha üks käik kõrgemaga.

On praktiliselt kontrollitud ja teeb 0,7 bar rõhku.

   

   

   

   

Must turbo on tulnud D-245 mootorilt mis oli ka töökorras kuni väntvõll murdus ja töötanud 1450 tundi.

Ise proovinud pole ja seega müün kui kontrollimata osa ja pigem sobib varuks või rumalateks katseteks.

   

   

Asuvad Võrus ja kokku maksab 300 raha.

Kes oskab see kaupleb ja kontakti saab kõnetraadil 5666 O925.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Äri väga ei läinud ja turbosid keegi ei tahtnudki...
Õigemini kolm helistajat lubasid järgi tulla aga ükski neist pole sellega hakkama saanud.
Ühe käest sain veel sõimata ka et miks ma nii kallilt müün ja ei saanudki aru kas tahtis osta või ei. Smile 

Müügitöö vaheaegadel aga vaatasin mis veel riiulil huvitavat ja leidsin veel ühe turbo GT2556 ja vaatas sellise näoga otsa et tahaks veel töötada.
Sai siis teist vaadatud et kuidas ta võiks sobida Mtz mootori külge ja ei tundunud just sobiv.
   
Üldiselt on teada, et Garretti Prantsusmaa tehase originaaltoode on üsna hästi keevitatav ja nii ta moonduma hakkas sobivuse suunas.
   
   
   
Flants sai tavaline T3.
Geomeetriaga turbol aga on veel üks ebameeldivus et seda ei saa niisama lihtsalt keerata ja peab puurima uued augud geomeetria kinnitamiseks mis on päris hulga tsentreerimist pöördlaual, tsentrite otsimist ja õigesse kohta puurimist sest kokku läheb vaid ühtmoodi ja aukude vahed on kõik erinevad.
   
   
   
   
Kes ära tunneb siis keskosal on keraamiline turbiin ja sisselaskel titaanist kompressoriratas...
Sisselaskele sai veel difuusor tehtud et õhuvool keeristeta kiireneks.
   
   
   
Siis veel põlv väljalaskele et toru kapotialt välja tuua ning peal ta oligi.
   
Esimene põlv peab laienema sujuvalt ja sellel sai kiil vahelt lõigatud ning torni peal ümaraks koputatud.
   
Geomeetria juhtimisega oli päris keerukas sest hoob mootoripool ja oleks valepidi ka lükanud ning pidi vahehoovastiku tegema kus võll roostevaba ja pronkspuksid sees sest muidu see roostetab kinni.
Ei tahtnud küll väga põhjalikult teha et kui ei tööta on raisatud vaev aga kes teda pärast enam ringi teeks...
   
   
   
Igatahes sai see kompott kõik külge keeratud ja käima ja kohe oli selge, et geomeetriaga pole nii, et keerad külge ja töötab.
Seal on päris korralik meesseksi komponent juures.
Keerad geomeetria liiga kinni, turbo spoolib hästi aga vasturõhk läheb nii suureks et sisselaskerõhk ei lähegi üles ja mootoril võib kolvigi ära sulatada.
Keerad geomeetria paar millimeetrit liiga lahti turbo ei hakkagi rõhku tegema...
Lõpuks tegin kõik nii nagu ei peaks ja asi töötab!
   
Väljalaskerõhk läheb üle 0,5 bar siis hakkab geomeetriat avama ja liikumine lõpeb 1 bar juures.
Sisselaskes on sel ajal kui avama hakkab 0,3 bar ja kui väljalaskes 1 on sisselaskes 0,9.
Päris keerukas on muide see toruots parajalt kokku pigistada et algul tekiks väljalaskes suurem rõhk aga geomeetria oleks kinni mis annab turbvõllile tõuke rõhu kiireks tõusuks.
Kindlasti ma täiustan veel süsteemi et kasutada diferentsiaalrõhku nii sisse kui väljalaskest et arvestada mõlema poole rõhkusid geomeetria juhtimisel.
Ideaalis peaks gaasi andes hoidma 2 sek geomeetria kinni ja siis jääma hoidma 0,5 bar et turbo üles kiirendada ning siis võtab juhtimise üle sisselaskerõhk.
Üldiselt siiski asi töötab, titaan ja keraamika annavad väga kerge pöörleva koostu mis kiirendab sekundiga ja rõhk teeb nii kohapeal gaasi andes.


Sõites tõuseb rõhk niimoodi:


Töötada on ka päris hea kui juba 1000 pöördega on 0,2 bar rõhku olemas ja see on nii teistmoodi kui lased niiduki mättasse kinni aga mootor ei sure välja vaid tal on pöördemomendi varu.

Igatahes katsed jätkuvad ja huvi korral saab jälgida...
Vasta

Jäi veits arusaamatuks, kas seda geomeetria liigutamist juhib mingi kontroller või on üritatud ilma elektroonikata hakkama saada?
Vasta

(24-07-2023, 01:33 AM)Sax Kirjutas:  Jäi veits arusaamatuks, kas seda geomeetria liigutamist juhib mingi kontroller või on üritatud ilma elektroonikata hakkama saada?
Täiesti ilma elektrita on rääkimata elektroonikast.
Vasta

Kollektori rõhk juhib aktuaatorit ja see omakorda geomeetriat.
Eeliseks on turbo tootlikkus palju laiema pöördevahemiku juures.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(27-07-2023, 22:36 PM)tõnn Kirjutas:  Kollektori rõhk juhib aktuaatorit ja see omakorda geomeetriat.
Eeliseks on turbo tootlikkus palju laiema pöördevahemiku juures.

Just nii on.
Õigemini oli sest ilmnes probleem selle voolikuga mis kollektorist rõhu võtab ja sinna peaks panema meetri vasktoru hoopis mis jõuab asja maha jahutada ning see peaks olema 3mm auguga mitte rohkem.
Katseliselt keerasin piirdekruvi poole kandi kaupa ja jõudsin piirkonda kus turbo suudab spoolida talutavas vahemikus ja rõhk tõuseb kiirelt.
See nähtus on vaid 1/6 kruvi keeramise vahemikus niiet hea et kogemata leidsin.
Nüüd pole väljalaskerõhku otseselt enam vaja aga ma tahaks ikkagi täiustada süsteemi et algul hoiab labasid kinni umbes 1,5 baarini väljalaskes sest see annab sekundi-pooleteisega sisselaskesse 0,8 bar.
Rõhk on aga tõesti laiemas vahemikus, 1000 pöördega 0,2 on väga suur väändelisa ja 0,9 bar saab kätte juba 1300 pöördega mida hoiab kuni 2000 pöördeni.
Lisan ka väikse liikuva pildi kuidas käitub ja sealt on näha, et nukkvõll piirab lõpu ära, rõhk on aga suitseb ja vääne kukub peale 2000 väga ära.
Proovisin korra ka kohaltvõttu 9 otsekäiguga ning juba gaasi andes tuleb rõhk üles ja sidurit päästes peab tagasi laskma et ei jääks libisema niiet kannatab kasutada küll.
Loomulikult see ei ole mis suure turboga kus vasturõhku pole aga seda ei aja käimagi.
Vasta

Nüüd traktor uue turboga töötanud paarkümmend tundi ja isiklikult küll väga rahul.
Arvasin et kütusekulu tõuseb kõvasti kuna takistus väljalaskel ees aga huvitaval moel ei tähelda tõusu vaid pigem väikest langust.
Kütusekogust sai päris tuntavalt tõsta ilma suitsema hakkamata sest praktiliselt tühikäigul on juba tuntav ülerõhk sees ja see on väga tuntav vahe.
Korrektori vedruga sai sätitud et rikasti hakkab rakenduma 0,4bar juures ja täisrikastus saabub 0,7 juures.
Ideaalis võiks olla miski kontroller mis keeraks geomeetriat vastavalt mootori pööretele lahti ja kinni ning rõhk tuleks kui gaasi anda ja heitgaas kuumaks ajada.
Kui see paika seada poleks rõhu järgi vajagi juhtida.
Ideaalne asi oleks tsentrifugaalregulaator aga kas selle küll valmis teeb...

Teravat elamust pakkus ükspäev selline juhtum.
   
Taga oli kärutäis vilja ja ei olnud meeldiv elamus.
Siiski ettenägelikult sai vara alustatud pidurdamist kuid korra ehmatab ikka.
Seda surveplaati keeratakse ju peale kui see ketas teda pöörlemissuunas kaasa veab, umbes nagu võimendi või nii.
Tagurpidi pidurdab teine ketas.
Muidu piduriosad nagu uued ja see treimine-sobitamine õigustas end täiesti.
   
   
   
   
   
Tegelikult neid Tara kettaid võib kiita sest kuigi kate kuivab kokku ja mõrad sees pole ühtegi tükki välja visanud.
Nendega tundub aga edaspidi kitsas käes olema sest saada olid vaid Indiast Poolakeelse kirjaga asjad mida sai täpselt üheks pidurduseks.
Neete neil pole ja hõõrdkate on valatud praktiliselt lahtiselt.
   
   
Siis tuli meelde, et mul peab laos olema karp õige Ukraina tootega ja peale suuremat inventuuri oligi 2 ketast leitud.
Südamik sai üle keevitatud profülaktika mõttes ja läks kokku üks vana uuega paaris et oleks võrdne.
Kunagi tuleb võtta ja lasta Pidurimeistril need kettad ära katta.
   
   
   
   
Selline lahendus on end küll 110% õigustanud.
Tehase versioon tingliku poolkerakujulise seibiga on raskelt liikuv ja mingit tunnet pole.
   
   
Loodetavasti polnud väga jama episood ja keegi ei pahanda et mingi kablemine käib...
Vasta

(08-08-2023, 00:09 AM)2715 Kirjutas:  ... saada olid vaid Indiast Poolakeelse kirjaga asjad mida sai täpselt üheks pidurduseks.
Neete neil pole ja hõõrdkate on valatud praktiliselt lahtiselt. ...
OT: pildi järgi on tegu ikkagi sugulasrahva keeles asjadega, millele on sulaselgelt peale kirjutet ungari keeles "mtz valatud piduriketas" ... ära siis kõike poolakatele ka pähe määri.
Vasta

Ei ole midagi, tuleb ikka Sinul ka minna ketaspiduri peale üle. Ujuv ketas ja kahe kolviga jäik sadul, mõlema pedaali alla oma pump.
Vasta

(08-08-2023, 08:39 AM)juss Kirjutas:  Ei ole midagi, tuleb ikka Sinul ka minna ketaspiduri peale üle. Ujuv ketas ja kahe kolviga jäik sadul, mõlema pedaali alla oma pump.

Ise ka juba mõtlen et ei ole mõtet saba jupikaupa raiuda ja teha see liigutus kohe ära.
Ma ujuvat sadulat ei kasutaks vaid ketas on juba nuutide peal ujuv ja otsib omale koha.
Minu plaan oli volkari tagapidurite sadul mille laseks natuke siledamaks ja mis läheb jäigalt kinni.
Klotsidele lõikaks raamid välja plasmaga kuhu nad sisse lähevad, ühesõnaga nagu autol ikka.
Käsipidur aga vedru ja õhuga mis rakendub kui õhk maha läheb.
Õnnetus on selles, et siis oleks pedaalid pidanud armatuuri alla panema aga seal pole sellist valmidust.
Moment asi jälle töötab ja pidurdab aga kui hakata rohkem veotöid tegema on pidurdamine aktuaalne.
Piisab kui 7 tonnise haagisega 100m allamäge tulla nii 10 korda ja asi on küps...
Autol malmketta võid ka punaseks lasta ja midagi ei juhtu, jahtub maha ja pidurdab jälle aga siin kuumutab plaat võlli tihendid ära ja pidur on õline.
Vasta

(08-08-2023, 19:36 PM)2715 Kirjutas:  ... kui hakata rohkem veotöid tegema on pidurdamine aktuaalne.
Piisab kui 7 tonnise haagisega 100m allamäge tulla nii 10 korda ja asi on küps...
Autol malmketta võid ka punaseks lasta ja midagi ei juhtu, jahtub maha ja pidurdab jälle aga siin kuumutab plaat võlli tihendid ära ja pidur on õline.

Seepärast ongi pidurid nõutud haagisel. Ei ela ühegi traktori pidurid üle seda, et mitmekordset eluskaalu makskiiruselt nulli kordi järjest pidurdada...

Sul haagiste piduritele ajam ikka on?
Vasta

Äkki isand V6sa teab nimetada kohta kust saab pidurikraani hüdropiduritele haagise tarbeks?
Vasta

Mõtled midagi säärast:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/2011-2611.html

Iseasi, kaua tegelik tarne aega võtab.

Samas pole tegelikult vahet, millise isetagastuva suunaventiili võtad, küsimus on vaid piisava rõhu tekitamises. Jaoturi pead niikuinii vahetamaSmile

Sul on Peetri talutehnika lähedal, neil ei ole miskit sobilikku varuosade riiulil?

Samuti on Tammeli tiiva all nüüd Võrumaa Masinaühistu (Rõuge vald, Nursi küla Tel: 78 79 346), neil võiks ka olla teadmine, millist tükki russilise külge keerata, et haagise hüdropidurid toimima saada. Või suhtled Türi meestega otseSmile
Vasta

(09-08-2023, 09:21 AM)v6sa Kirjutas:  Mõtled midagi säärast:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/2011-2611.html

Iseasi, kaua tegelik tarne aega võtab.

Samas pole tegelikult vahet, millise isetagastuva suunaventiili võtad, küsimus on vaid piisava rõhu tekitamises. Jaoturi pead niikuinii vahetamaSmile

Sul on Peetri talutehnika lähedal, neil ei ole miskit sobilikku varuosade riiulil?

Samuti on Tammeli tiiva all nüüd Võrumaa Masinaühistu (Rõuge vald, Nursi küla Tel: 78 79 346), neil võiks ka olla teadmine, millist tükki russilise külge keerata, et haagise hüdropidurid toimima saada. Või suhtled Türi meestega otseSmile
https://www.anythingtruck.com/product/480-03460426.html
Ma sellist raha ei pane küll sellesse süsteemi mis need asjad maksavad.
Lisaks on vaja hüdroakut ja selle laadimise klappi.
Vasta

Kui haagisel on hüdropidurid siis miks mitte võtte 40 unifitseeritud pidurikraan koos näiteks sõnnikulaotaja piduripumbaga ja ehitada sellest. Neid pakutakse aeg ajalt KB-s.  Ainult, et selle kraani juhtimiseks peab traktoril olema õhk. T-40 koos 6tonnise sitalaotajaga pidas see süsteem kinni nagu filmis. Kusjuures õhk töötab kui võimendi. Pidureid pidi vajutama nagu sõiduautol ainult varbaotsaga.

Käisin just vaatamas ja võrdlemas 52 peal seda kraani. Istub kenasti kabiini alla. Pidurikambri mis surub piduripumpa saab koos pumbaga panna üldse haagise külge ja kraanist viid tavaliste õhuotstega juhtimis õhu haagise külge.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(09-08-2023, 09:57 AM)2715 Kirjutas:  https://www.anythingtruck.com/product/480-03460426.html
Ma sellist raha ei pane küll sellesse süsteemi mis need asjad maksavad.
Lisaks on vaja hüdroakut ja selle laadimise klappi.

Sul on kärul pöördtoimeline hüdropidurispüsteem? Tavaliselt on neil otsetoimeline.

Odavad uued lääne tükid niiehknaa ei ole.

Eelkirjutaja pakutav lahendus tegelikult ju toimib ka. Õhk Sul ju on. Loomkatseteks võin ühe russi pidurikraani koos  eraldada, kui Sul laoseis nullis onSmile
Vasta

(09-08-2023, 14:25 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-08-2023, 09:57 AM)2715 Kirjutas:  https://www.anythingtruck.com/product/480-03460426.html
Ma sellist raha ei pane küll sellesse süsteemi mis need asjad maksavad.
Lisaks on vaja hüdroakut ja selle laadimise klappi.

Sul on kärul pöördtoimeline hüdropidurispüsteem? Tavaliselt on neil otsetoimeline.

Odavad uued lääne tükid niiehknaa ei ole.

Eelkirjutaja pakutav lahendus tegelikult ju toimib ka. Õhk Sul ju on. Loomkatseteks võin ühe russi pidurikraani koos  eraldada, kui Sul laoseis nullis onSmile
Mu laoseisus on belarusi pidurikraan olemas aga see laseb õhu välja kui pidurdada ja seal peab olema käru jagaja mis laseb käru õhupaagist rõhu piduritele kui toiteliini rõhk langeb ja see oleks eriliselt kobakas süsteem arendada.
Ma katsusin oma Gaz-53 tehtud käru seadustada aga see on mission impossible meie õigusruumis.
Legaalne ehitus ei tunnista lahendust et paigaldab piduripöörad ja kambrid vaid sild peab olema serdiga, pidurisüsteem e-tähti täis ja ei mingit omaloomingut.
Hüdropiduriga käru aegajalt saab laenatud ja sinna midagi lisaks ehitada on välistatud.
Pole osta ka kuskilt piduritega käru raaminumbrit et seda jama vältida.
Ülevaatusele sobiva lahenduse saab ikka kokku panna.
Ma julgeks ütelda, et sinna käru pidurisüsteemi läheb umbes 500ml õli sest silinder on ikka jäme ja pika käiguga niiet eraldi pidurisilindriga süsteem oleks komplitseeritud lahtiühendamise, õhutamise ja mahu poolest.
Päris süsteemil on ikkagi hüdroaku, selle laadimise süsteem ja konverter mis traktori pidurisüsteemi survega liigutab sellist pidurikraani meenutavad vigurit.
Vasta

kui hüdropidurid kärol olemas siis vahetada ainult ots ära ja saab panna hüdroväljavõtte alla. Ainult palun mitte luugi lahtitegemise kangi vajutada pidurdamise asemel - ma ühe korra seda mõnitamist kuulnud mis pärast järgneb, ei soovita kellegile.
Vasta

(10-08-2023, 00:21 AM)hillar2 Kirjutas:  kui hüdropidurid kärol olemas siis vahetada ainult ots ära ja saab panna hüdroväljavõtte alla. Ainult palun mitte luugi lahtitegemise kangi vajutada pidurdamise asemel - ma ühe korra seda mõnitamist kuulnud mis pärast järgneb, ei soovita kellegile.

Sellist asja ma keeldun kategooriliselt tegemast sest silinder on päris jäme, kinnitub 5mm kõrvadega ja varrest on pandud läbi 12mm tift.
See konstruktsioon muutub kasutuskõlbmatuks 99% kindlusega kui sinna peaks 180 bar sattuma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 40 külali(st)ne