Äri väga ei läinud ja turbosid keegi ei tahtnudki...
Õigemini kolm helistajat lubasid järgi tulla aga ükski neist pole sellega hakkama saanud.
Ühe käest sain veel sõimata ka et miks ma nii kallilt müün ja ei saanudki aru kas tahtis osta või ei.
Müügitöö vaheaegadel aga vaatasin mis veel riiulil huvitavat ja leidsin veel ühe turbo GT2556 ja vaatas sellise näoga otsa et tahaks veel töötada.
Sai siis teist vaadatud et kuidas ta võiks sobida Mtz mootori külge ja ei tundunud just sobiv.
Üldiselt on teada, et Garretti Prantsusmaa tehase originaaltoode on üsna hästi keevitatav ja nii ta moonduma hakkas sobivuse suunas.
Flants sai tavaline T3.
Geomeetriaga turbol aga on veel üks ebameeldivus et seda ei saa niisama lihtsalt keerata ja peab puurima uued augud geomeetria kinnitamiseks mis on päris hulga tsentreerimist pöördlaual, tsentrite otsimist ja õigesse kohta puurimist sest kokku läheb vaid ühtmoodi ja aukude vahed on kõik erinevad.
Kes ära tunneb siis keskosal on keraamiline turbiin ja sisselaskel titaanist kompressoriratas...
Sisselaskele sai veel difuusor tehtud et õhuvool keeristeta kiireneks.
Siis veel põlv väljalaskele et toru kapotialt välja tuua ning peal ta oligi.
Esimene põlv peab laienema sujuvalt ja sellel sai kiil vahelt lõigatud ning torni peal ümaraks koputatud.
Geomeetria juhtimisega oli päris keerukas sest hoob mootoripool ja oleks valepidi ka lükanud ning pidi vahehoovastiku tegema kus võll roostevaba ja pronkspuksid sees sest muidu see roostetab kinni.
Ei tahtnud küll väga põhjalikult teha et kui ei tööta on raisatud vaev aga kes teda pärast enam ringi teeks...
Igatahes sai see kompott kõik külge keeratud ja käima ja kohe oli selge, et geomeetriaga pole nii, et keerad külge ja töötab.
Seal on päris korralik meesseksi komponent juures.
Keerad geomeetria liiga kinni, turbo spoolib hästi aga vasturõhk läheb nii suureks et sisselaskerõhk ei lähegi üles ja mootoril võib kolvigi ära sulatada.
Keerad geomeetria paar millimeetrit liiga lahti turbo ei hakkagi rõhku tegema...
Lõpuks tegin kõik nii nagu ei peaks ja asi töötab!
Väljalaskerõhk läheb üle 0,5 bar siis hakkab geomeetriat avama ja liikumine lõpeb 1 bar juures.
Sisselaskes on sel ajal kui avama hakkab 0,3 bar ja kui väljalaskes 1 on sisselaskes 0,9.
Päris keerukas on muide see toruots parajalt kokku pigistada et algul tekiks väljalaskes suurem rõhk aga geomeetria oleks kinni mis annab turbvõllile tõuke rõhu kiireks tõusuks.
Kindlasti ma täiustan veel süsteemi et kasutada diferentsiaalrõhku nii sisse kui väljalaskest et arvestada mõlema poole rõhkusid geomeetria juhtimisel.
Ideaalis peaks gaasi andes hoidma 2 sek geomeetria kinni ja siis jääma hoidma 0,5 bar et turbo üles kiirendada ning siis võtab juhtimise üle sisselaskerõhk.
Üldiselt siiski asi töötab, titaan ja keraamika annavad väga kerge pöörleva koostu mis kiirendab sekundiga ja rõhk teeb nii kohapeal gaasi andes.
Sõites tõuseb rõhk niimoodi:
Töötada on ka päris hea kui juba 1000 pöördega on 0,2 bar rõhku olemas ja see on nii teistmoodi kui lased niiduki mättasse kinni aga mootor ei sure välja vaid tal on pöördemomendi varu.
Igatahes katsed jätkuvad ja huvi korral saab jälgida...