Ikka ja jälle seda automaksu!

Tegelikult on meil see piiritaguste numbrite praktika ju olemas. Päris palju uusi ja kallimaid autosid sõidavad ringi Tšehhi numbritega ja seda samuti maksude pärast.
Vasta

Ma paneks kirja veel ühe kurva juhtumi mis tutvusringkonnas on ilmnenud ja üks inimene keeras jooma seepärast juba...

Lühidalt siis elab pere maal, koosneb vanematest ja noormehest kes 23 aastane.
Vanemad käivad tööl ja seda üsna miinimumpalgaga, üks poes saalitöötajana ja teine puidutööstuses.
Kummalgi hakkab töö eri aegadel ja pole lootustki bussiga tööle jõuda ning kummalgi on tagasihoidlik diiselkäru.

Nüüd kurvem osa:
Poiss kukkus trepilt nii halvasti et nüüd on halvatud alakehast.
Algul oli üle keha aga aastate pikkuse taastusravi tulemusena kasutab käsi.
On muidu lahtise peaga, tegeleb elektroonikaga ja aitas mulgi paar traktori aju ära remontida.
Nüüd veel kurvem osa:
Vanemad võtsid kätte ja müüsid metsatuka ära ja ostsid pojale Ameerika auto mis on juba spetsiaalselt tehtud erivajaduse jaoks.
Nimelt käivad sel kastiautol uksed kahele poole lahti ja tagauksed elektriga ning tagaistme asemel on tõstuk mis võtab tooli ja pakib selle autosse ning sulgeb ukse.
Juhtimine ja tõstuk on juba tehase poolt volitatud firmas tehtud Usas ja ütlen, et selline erimasin ei ole odav lõbu.
Nüüd kalkulaatori järgi selle auto pealt küsib riik 500 raha aastas ja see on ka liisingu vara.
Kui liising lõpeb küsib riik veel 3400 raha selle omale vormistamise eest.

Kuhugi ja kellelegi seda müüa on võimatu sest sõitmine käib kangist mis annab gaasi ja pidurdab.
See on ostetud arvestusega, et peab vähemalt 15 aastat kestma ja selle pidamine perele käib ülejõu ning müüa saab ainult varuosadeks.
Vot kuidas karistatakse maainimest.
Vasta

Sääraseid näiteid saab olema paljuSad

Et seda autot müüa ei saa, ei vasta tõele. Ostjaid on vähe, aga autosid on samuti vähe müügis. Lihtne ega kiire see olema ei saa. Ilmselt ei tule ostja ka siit riigist.

Suure tõenäosusega mingi maksuerand erivajadustega inimestele siiski tuleb (kuigi see on üsna sinisilmne eeldus, möönan).  Eeldan, et noormehel on osalise töövõime dokumentatsiooniga kõik joonel.

Kurb muidugi kuulda, et joomahakkamiseks piisab ka varjust seinal.
Vasta

No aga kes üldse peale foorumis kirumise mingit mõistlikku erandit välja kaupleb?
Autoomanike liit ei soovi mingit diskussiooni->nendega pole vaja arvestada.
Vanatehnika liit? Varjupaik? vms eranditaotlusest (mustale, hallile numbrile, minu poolest kasvõi lihtsalt mittesõitvatele üle 30 aastastele masinatele) pole ka midagi kuulda (kui on tehtud, vabandus ette).
Puuetega inimeste liit on vast ainus, kes oma huvide eest seisab.
Vasta

(09-08-2023, 10:04 AM)raulex Kirjutas:  No aga kes üldse peale foorumis kirumise mingit mõistlikku erandit välja kaupleb?
Autoomanike liit ei soovi mingit diskussiooni->nendega pole vaja arvestada.
Vanatehnika liit? Varjupaik? vms eranditaotlusest (mustale, hallile numbrile, minu poolest kasvõi lihtsalt mittesõitvatele üle 30 aastastele masinatele) pole ka midagi kuulda (kui on tehtud, vabandus ette).
Puuetega inimeste liit on vast ainus, kes oma huvide eest seisab.
Autoomanike liit.
On ainuke kellega vöiks ültse arvestada. Mingi kopromissi otsimine on selle seaduse juures möttetu raha ja aja raiskamine.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(09-08-2023, 10:04 AM)raulex Kirjutas:  No aga kes üldse peale foorumis kirumise mingit mõistlikku erandit välja kaupleb?
Autoomanike liit ei soovi mingit diskussiooni->nendega pole vaja arvestada.
Vanatehnika liit? Varjupaik? vms eranditaotlusest (mustale, hallile numbrile, minu poolest kasvõi lihtsalt mittesõitvatele üle 30 aastastele masinatele) pole ka midagi kuulda (kui on tehtud, vabandus ette).
Puuetega inimeste liit on vast ainus, kes oma huvide eest seisab.
Nagu ka varem oma plaanist kirjutasin, siis mina saatsin vastavalt viisakalt vormistatud tagasiside ministeeriumi üleskutsele auto@fin.ee aadressile oma ettepanekuga automaksu vähendamiseks üle 40 aasta vanustele autodele. Lisasin oma ideedele muidugi ka probleemi tausta, seletused, lahendused, põhjendused. Laias ja väga kokkuvõtlikus põhiplaanis rõhusin asjaolule, et varasema väljalaske aastaga kui 1980 on maanteemati statistika andmetel autoregistris (viide) sõidukeid kogu arvust 1.6%, neil puudub tõsiseltvõetav igapäevane praktiline tarbimisväärtus, ning nende arv väheneb tõenäoliselt veel kui ka surnud hinged eemaldada. Niivõrd vanade autode maksustamine võib olla kahjulik Eesti tehnikaajaloo säilitamisele ja eraisikute tegevusvabadusele. Üheks näiteks tõin ürituse Haapsalu Nostalgiapäevad, kus paljud tavainimesed oma säästu/rahva "uunikumidega" käivad ja linna jaoks olulise ürituse selgroo moodustavad. Kuna musta numbriga sõidukid on üldjuhul palju kallimad ja esinduslikumad võrreldes "rahva-vanaautodega", siis vajaksid mootorsõidukimaksu erisust ennekõike ilma musta numbrita vanasõidukid.

Vähemalt olen proovinud anda tagasisidet, kas sellest ka tegelikku kasu on näitab alles tulevik. Otseloomulikult loodan ka, et ma pole ainuke ning ka paljud teised eraisikud saadavad analoogseid ettepanekuid. Vastavad liidud ja ühendused omaksid kindlasti tugevamat sõnaõigust, kuid tahes-tahtmata nende poolsed tagasiside võimalused mootorsõidukimaksule on mõjutatud rohkemast kollektiivsest demokraatiast, bürokraatiast ja ka poliitikast võrreldes üksiku eraisiku võimalustega. Nii mõnigi sellise ühenduse kiri võib jääda tõenäoliselt ühtedel või teistel toodud põhjustel õigeks ajaks üldsegi valmimata/kooskõlastamata.

Igatahes kutsuks üles kõiki nii eraisikuid kui ka juriidilisi isikuid konstruktiivset ja põhjendatud tagasisidet saatma maksuerisuste loomiseks või üldsegi mootorsõiduki maksu tühistamiseks. Proovida mingilgi määral sõna sekka öelda on kindlasti mõistlikum kui kohe juba eos käega lüüa ja alla anda.
Vasta

Igatahes kui keegi, eelistatult mingi MTÜ, midagi vanasõidukite heaks kirjutada tahab, peab käbedalt tegutsema.
Arvamusavaldusi võetakse arvesse 18 augustini.

Ministeeriumi kommunikatsiooniosakonna peaspetsialist Siiri Suutre ütles ERR-ile, et mootorsõidukimaksu eelnõu väljatöötamiskavatsusele oodatakse tagasisidet ja ettepanekuid 18. augustini.
Vasta

Üldharivas mõttes, et meie naabrid ei kiirusta maksutõusudega kuni on selge millise suuna maailm võtab...

Kuidas aga meil suudeti see asi nii jätkusuutmatult ummikusse ajada on omaette saavutus.
Hea on vähemalt, et süüdlasi ei otsita sest need on teada.
Vasta

(09-08-2023, 20:12 PM)2715 Kirjutas:  Üldharivas mõttes, et meie naabrid ei kiirusta maksutõusudega kuni on selge millise suuna maailm võtab...

Kuidas aga meil suudeti see asi nii jätkusuutmatult ummikusse ajada on omaette saavutus.
Hea on vähemalt, et süüdlasi ei otsita sest need on teada.
Lätlasi pole Reformierakonna poolt välja koolitatud kõike pekki keerama  [Pilt: biggrin.gif]
Huvitav oleks teada, mida lätlased meie riigijuhtimise peale ütleksid, kui nad kuuleksid meie "kindlaid käsi"

Aga automaksu teemal ka midagi, muidu mõni kurjustab jälle teemast kõrvale kaldumise eest  [Pilt: biggrin.gif]
Paluks kaasfoorumlastel teha omapoolseid ettepanekuid Eesti Autoomanike Liidule. Koos tuleb ikka rohkem häid mõtteid.
Soovitasin neil oma tegevusi rohkem reklaamida, kuna muidu paljudeni info ei jõua - Lubati sellega tegeleda [Pilt: smile.gif]
Vasta

(09-08-2023, 20:24 PM)KertP Kirjutas:  Lätlasi pole Reformierakonna poolt välja koolitatud kõike pekki keerama  [Pilt: biggrin.gif]
Huvitav oleks teada, mida lätlased meie riigijuhtimise peale ütleksid, kui nad kuuleksid meie "kindlaid käsi"

Aga automaksu teemal ka midagi, muidu mõni kurjustab jälle teemast kõrvale kaldumise eest  [Pilt: biggrin.gif]
Paluks kaasfoorumlastel teha omapoolseid ettepanekuid Eesti Autoomanike Liidule. Koos tuleb ikka rohkem häid mõtteid.
Soovitasin neil oma tegevusi rohkem reklaamida, kuna muidu paljudeni info ei jõua - Lubati sellega tegeleda [Pilt: smile.gif]
Minu ettepanek Eesti autoomanike liidule oleks paluda õiguskantslerilt hinnangut selle planeeritava jama vastavuse kohta Eesti vabariigi põhiseaduse
1.peatüki § 1 ja 2 peatüki § 10, 11, 12, 13, 23 ja võibolla ka §32 mõttele.
Kui õiguskantsler ei leia vastuolu põhiseadusega siis tuleb võtta vastased kokku ja anda teada et ollakse vastu ning see on
kaugele näha.
Vasta

(14-07-2023, 12:37 PM)raulex Kirjutas:  No ja olengi rahul.
Automaks tuleb mõistlikuks keerata, mitte ära jätta.



(09-08-2023, 10:04 AM)raulex Kirjutas:  No aga kes üldse peale foorumis kirumise mingit mõistlikku erandit välja kaupleb?
Autoomanike liit ei soovi mingit diskussiooni->nendega pole vaja arvestada.
Vanatehnika liit? Varjupaik? vms eranditaotlusest (mustale, hallile numbrile, minu poolest kasvõi lihtsalt mittesõitvatele üle 30 aastastele masinatele) pole ka midagi kuulda (kui on tehtud, vabandus ette).
Puuetega inimeste liit on vast ainus, kes oma huvide eest seisab.


Kas austatud kaasfoormumlane selgitaks paari sõnaga seda kognitiivset dissonantsi? Ühest küljest taome trummi, et automaks peab tulema ja teisest küljest ahastame käed taeva poole, et erandit vaja paljudele. Kui otseselt nagu ise sellega seotud ei ole, siis raske üldse sellele põhjendust leida. Kujutame nüüd ette olukorda, et mingid ametnikud teevad tuhandeid töötunde, et automaks teostada. Seovad seadustesse asju, arutavad toimemehhanismide üle jne jne. Lõpuks tuleb paljukiidetud automaks. Seejärel on vaja erisusi hakata leiutama. Selleks ka tuhandeid töötunde. Erisused on palju suurem probleem, et kes saab ja kes ei saa ja iga juhtumit peavad ametnikud eraldi käsitlema. Mis sellest kõigest rahvamajandusele järgi jääb, kui suurem osa saadavast või prognoositavast mammonast asja menetlemisele ära kulub ametnike palkadeks? 
 Mingid vanatehnika huvilised on siiski lisalüpsi koht, olgem ausad. See, kui oled juba niigi suutnud auto osta, siis tähendab, et sinult on midagi võtta. See, et tegeled vanade autodega hobina, näitab ainult seda, et sa oled palju kõrgemal oksal, kui tavaline Škodaga ringisõitev Vello. Sinult on ikka palju rohkem võtta, seega ei ole mingisuguste erisustele eriti mõtet loota, sest see maks EI OLE mingisuguse keskkonna heaks vms, pappi on vaja ja öeldi otse välja ju.
Igasuguste palvekirjade, petitsioonide jms kirjutamine on rohkem selline ajaviide ja inimene saab hea tunde, kui paneb oma pookstaavi alla, et "tema on omalt poolt siiski kõik teinud". Maksu-Mart lükkab need samasuguse irvega lauasahtlisse, kui Nestori-kommar omal ajal ja mitte midagi ei muutu. See, et teha midagi, või arutleda, et kuidas teha on hobuse luul. Ainuke, kes võiks asjale pidurit tõmmata, on President, kuid viimaste sündmuste valguses ei saa sellele ka nagu loota. Tõenäoliselt lööb taat kulpi ja teeb mis kästud.  Ainuke, mis aitaks, oleks ilmselt see, et kõik sõidavad oma kärudega samal päeval linna ja lüüa liiklus konkreetselt mitmeks päevaks umbe. Teades tundes eestlaste mõttemaailma, siis oleks see utoopia.
Vasta

(09-08-2023, 22:30 PM)spitfire Kirjutas:  
(09-08-2023, 11:39 AM)mossepower Kirjutas:  
(09-08-2023, 10:04 AM)raulex Kirjutas:  Vanatehnika liit? Varjupaik? vms eranditaotlusest (mustale, hallile numbrile, minu poolest kasvõi lihtsalt mittesõitvatele üle 30 aastastele masinatele) pole ka midagi kuulda (kui on tehtud, vabandus ette).
Puuetega inimeste liit on vast ainus, kes oma huvide eest seisab.
Nagu ka varem oma plaanist kirjutasin, siis mina saatsin vastavalt viisakalt vormistatud tagasiside ministeeriumi üleskutsele auto@fin.ee aadressile oma ettepanekuga automaksu vähendamiseks üle 40 aasta vanustele autodele. Lisasin oma ideedele muidugi ka probleemi tausta, seletused, lahendused, põhjendused.
Kuna musta numbriga sõidukid on üldjuhul palju kallimad ja esinduslikumad võrreldes "rahva-vanaautodega", siis vajaksid mootorsõidukimaksu erisust ennekõike ilma musta numbrita vanasõidukid.

Väga tubli ja õigel kohal üleskutse. Kuni selle ülalpool toonitatud musta numbri osani. Miks on sellises pöördumises vaja musta numbri meestele lasso (loe libedam nöör) kaela visata? 
Millegi pärast meenus siinkohal ankdoot, mille algust teavad vast kõik..:  põrgus katelde all põleb tuli ja potid mulisevad tulel, ainult eestlaste poti juures valvet pole..? Miks? Sest eestlased tirivad ise selle venna potti tagasi, kes välja ronima hakkab.
Nagu ma kirjutasin siis ka kogu kiri oli palju pikem ja võtsin siia kokku sellest ainult põhilised ideed ja seisukohad. Lisan siis veel seletuseks, et erand musta numbri sõidukitele on väga-väga tõenäoline kuna nendel sõidukitel juba on riiklikult tunnustatud ajalooline väärtus Eestis ning lisaks on ka nende mootorsõidukimaksu vabastust juba aastaid ette reklaamitud. Lisaks on musta numbri taga hästi organiseeritud ja tunnustatud tegevus ja ka lugupeetud inimesed, kes sellesse oma aega ja ressursse pühendavad. Seega kui vanasõiduki erand tulebki, siis pigem ikka musta numbri sõidukitele. Kuidagi oli aga vaja põhjendada, et miks ka mitte-musta-numbri vanasõidukid võiksid kuidagi maksuerisuse alla saada ja maksu suhe sõiduki turuväärtusesse võiks olla üks põhjendus. Tõin ka näite, et €2000 vs €20 000 auto ning mõlema hoidmine garaažis 10 aastat saab maksma €300, ühe masina turuhinnast 15%, teisel 1,5%.

Konkreetsesse e-kirja said sisuteksti ja hiljem viimasesse kokkuvõtvasse lõiku sõna-sõnalt kirja laused "Seetõttu teeksin mina ettepaneku vähendada mootorsõidukimaksu vastavalt auto vanusele hoolimata sellest, et kas tegu on riiklikult Vanasõidukina tunnustatud (musta numbriga) sõidukiga või mitte." "Siinkohal loodan, et maksusoodustus hõlmab kõiki vanemaid sõidukeid ja mitte ainult riiklikult Vanasõidukina tunnustatud (musta numbriga) tehnikat."

Sisimas muidugi loodan, et Eesti Autoomanike Liit suudab sõiduki vanusest olenemata kõikide sõidukite maksule pidurit panna ning varu variante ja kompromisse "halli" ja musta numbri sõidukite või siis ainult musta numbri sõidukite jaoks ei lähegi tarvis.
Vasta

Vanatehnika huviline Allan saatsis mulle sos. Onlinine.ee 1 meiliaadress = 2 auto aastamaks???
Vasta

Proovime siis korra veel - viisakas inimene ei allu väljapressijatele. Väljapressijatega ei peeta läbirääkimisi. Väljapressijatele ei tehta järeleandmisi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Nii ongi....
Vasta

(09-08-2023, 20:24 PM)KertP Kirjutas:  Paluks kaasfoorumlastel teha omapoolseid ettepanekuid Eesti Autoomanike Liidule. Koos tuleb ikka rohkem häid mõtteid.

EI AUTOMAKSULE - on ainukene ettepanek. DevilDeVille iseloomustas seda hästi ja on seda öelnud siin pea igal leheküljel.

Miskipärast hakkab siin jälle tooni võtma see, et pohh, kannatab selle 30 euri ära ja jäetakse kõrvale võimalus, et järgmine aasta on see juba 60. EI KANNATA!
Vasta

Teadmiseks, Lätil pole Reformi erakonda vajagi.
Sõidukimaksu seadus: https://likumi.lv/doc.php?id=223536
Vasta

See Läti automaksu seadus, keda huvitab, siis Google tõlgib päris arusaadavaks.
Soodustused on  Lätis suurperedele, invaliididele, põllumeestele jne.
Mõned huvitavamad kohad Läti seadusest :

(1) Sõiduki kasutusmaksu ei tasuta:

1) üks sõiduauto, mootorratas, kolmerattaline või neljarattaline sõiduauto, mis on või on registreeritud puuetega inimese omandis, valduses või valduses;
...
12) sõiduk, millel on või on registreerimisel ajaloolise sõiduki staatus;

13) sõiduk, mis on registreeritud või registreeritakse sportsõidukina;
...
15) sõiduk, mis oma konstruktsiooni tõttu kasutab ainsa mehaanilise jõuallikana sõidukisse salvestatud elektrienergiat või energiasalvestit (näiteks aku, kondensaator, hooratas või generaator);

16) sõiduauto, mille omanikul, valdajal või valdajal või tema abikaasal on ülalpeetav puudega laps. Maksuvabastust kohaldatakse ühe sõiduauto suhtes, mis on registreeritud sellise isiku või tema abikaasa omandis, valduses või valduses;


Soovi korral saab erandeid teha küll ja veel
Välismaal registreerimise fännidele, kuidas seda kontrollitakse, on iseasi:
(1) Välisriigis registreeritud M1- või N1-kategooria sõiduauto maanteeliikluses kasutamise eest tasutakse sõiduki kasutusmaks vastavalt käesoleva seaduse § 4 lõikes kolm, neli, seitse, kaheksa või üheksa sätestatule, määrates sõiduki kasutusmaksu määra, mis arvutatakse järgmise valemi alusel:
sõiduki kasutusmaks = sõiduki kasutusmaks aasta eest 1/12 × ×kavandatud kuude arv, mille jooksul välisriigis registreeritud M1- või N1-kategooria sõiduautot hakatakse Läti maanteeliikluses kasutama.

(2) Välisriigis registreeritud sõiduki kasutusmaksu tasub sõiduki juht.
(3) Välisriigis registreeritud sõiduki tegevusmaksu haldavad maksuamet ja riiklik aktsiaselts Liiklusohutuse direktoraat.

Vasta

Lisaks veel, et andes numbrid riigile hoiule peatub see maks.
Vasta

(09-08-2023, 20:12 PM)2715 Kirjutas:  Üldharivas mõttes, et meie naabrid ei kiirusta maksutõusudega kuni on selge millise suuna maailm võtab...

Kuidas aga meil suudeti see asi nii jätkusuutmatult ummikusse ajada on omaette saavutus.
Hea on vähemalt, et süüdlasi ei otsita sest need on teada.
eelmise MASU ajal oli täpselt samamoodi - selle asemel, et kriisiajal riigitellimustega majandust stimuleerida, hakati jõhkralt kärpima.
Headel aegadel peaks koguma reserve, et halbadel aegadel neid kasutada ja kriisist kergemini välja tulla.
Meil aga oli ka hea majanduskasvu aastatel riigil raha pidevalt puudu - sest see suudeti ohjeldamatu sotsimise käigus ette ära kulutada ja veel võlgugi teha. Mingeid reserve pole enam ammugi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 108 külali(st)ne