Ikka ja jälle seda automaksu!

ERR on lasknud välja loo , et eksport kivina kukub.
Mõned tsitaadid:

"Kuigi reeksport püsib mullusel tasemel, on pihta saanud just Eestis toodetud kaupade eksport. Langus on kestnud juba pikalt, nii et jooksevhindades on Eesti eksport kukkunud umbes kahe aasta, püsivhindades aga enam kui viie aasta tagusele tasemele. Peamiselt on pihta saanud töötlev tööstus."

"See asi sai alguse täpselt aasta tagasi, kui kerkisid meeletult energiahinnad. /.../ Meil on Eestis kõige kõrgem inflatsioon Euroopa riikidest ja kõige suurem majanduslangus. Need kaks asja kokku annavadki selle olukorra, kus me täna oleme," sõnas mööblitootjate liidu juht Enn Veskimägi."

Mida arvab asjast aga minister?

"Majandusminister Tiit Riisalo peab olukorda aga paratamatuseks, mis kaasneb majanduse ümberstruktureerimisega.
"Mõnes mõttes on paratamatu, et kui me tahame selles arenevas maailmas, kus meil on soov panna järjest rohkem rõhku kõrge lisandväärtusega teadusmahukale tootmisele, siis nii lihtsalt juhtub," rääkis Riisalo.
"Selline see turumajanduse paratamatus on, jah," vastas Riisalo "Aktuaalse kaamera" küsimusele, kas ta mööblitootjatel soovitab siis teha midagi muud."


Ma loen siit välja, et riik on võtnud ette plaani lõpuks ära leiutada "Lotte kuukivi" ja hakata seda tootma mittemillestki ning müüma miljon eurot tükk. Smile 

Seniks aga kui töötud mööblitootjad seda leiutavad tõstame käibe ja tulumaksu ning teeme automaksu et nad kiiremini leiutaks. Wink Wink Wink 

Üks asi on mida praegu tõsta võiks ja see on karistus varavastaste kuritegude eest sest praegu on kõigil veel hea, (püksid on küll märjad aga veel on soe olla) ja selle vastu väga ei protestitaks kui kõik trahvimäärad ja karistused tõusevad.

Varsti jõuab kuritegevus ka järgi ja siis on võimalik kuritegevuselt kasu lõigata ja politsei isemajandavaks muuta.
Vasta

(11-08-2023, 22:51 PM)jaan mmc Kirjutas:  Kui ikkagi enamus sellist poliitikat (tänast koalitsiooni, mis sest et valetavat) soovib ja valib siis nii on. Mõningad kõhklused enamuses muidugi on aga ilmselgelt päris mandaaditu koalitsioon ja selle poliitika pole. 
 
Ei tea ju kui suur osa on enamus, enne valimisi automaksust juttu polnud ja riigi rahaasjade korda tegemine kõlas ka laristamise vähendamisena, mitte maksude tõstmisena. Mina hääletaks täna teisiti ja tean päris mitmed minu lähedased teeksid sama.
Vasta

Poliitika kohapealt ütlen,et ministeeriumid ei ole teinud kärpimisi vaid hoopis kulud on eksponentsiaalselt suurenenud läbi aja. Kui palju sellest on olnud põhjendatud suurenemine ei oska ma kahjuks öelda. 
Oli siin või ka mujal, mõte,et maksustame pankasid. Mitte panka ei ole vaja maksustada vaid väljaviidava kasumi pealt tuleb neil suuremaid kümniseid tasuda. Praegu on see % ikka väga olematu vs palju raha välja kanditakse iga aasta. Mind ei ärrita isegi see fakt,et igasugu kommerts pangad ajavad oma äri. Vaid see, et kohalikud peavad igasugu lollusi kinni maksma, mida oleks saanud juba ammu enneta. Lisaksin seda, et eesti inimene on kohati ikka jube ahne ja see pidev vahelt võtmine ongi ajanud osad hinnad lakke. Kui ainus viis ära elada ongi 3x vahelt võtta siis ma ei tea, mulle jääb mulje,et majandus ongi üks suur mull.  Sad Ehk nagu onu Lenin ütles: röövida, röövitud. 

LKF seisukoht vahendatud meedia vahendusel:
https://majandus.postimees.ee/7831826/li...-kustutada

Jõuga registrist maha kustutamine lahendaks paljude jaoks ühe suure mure. Aga, mis siis saab kui sa tahad nt 3-5a mitte kasutuses olnud sõidukit jälle kasutada?
Uuesti arvele võtmine saaks siis olema päris soolase hinnaga. Sellisel juhul, teatud % autosid enam tagasi liiklusesse kunagi ei ilmu. Maks arvele võtmiseks on nii suur,et asi lõpetab varem või hiljem metalli kokkuostus.
Vasta

(12-08-2023, 08:57 AM)jaan mmc Kirjutas:  Ei tea ju kui suur osa on enamus, enne valimisi automaksust juttu polnud ja riigi rahaasjade korda tegemine kõlas ka laristamise vähendamisena, mitte maksude tõstmisena. Mina hääletaks täna teisiti ja tean päris mitmed minu lähedased teeksid sama.


Ma söön oma mütsi ära kui peale kütteaktsiisi või kkmi tõusu paljud sama ei mõelnud, Kaja paraku on ikka valitsuse juht. On see lühike mälu, enesepiitsutamine, parema valiku puudumine või mis ?
Tarbijakaitseseaduses on lause, mis võtab selle olukorra lakooniliselt kokku:

"Kauplemisvõte on eksitav ka siis, kui selle mõjul konkreetses olukorras, arvestades kauplemisvõtte kõiki asjaolusid, teeb või tõenäoliselt teeb keskmine tarbija tehinguotsuse, mida ta muul juhul ei oleks teinud."

Kahjuks poliitikas pole selliseid eetilisi põhimõtteid kohustuslik rakendada ja tarbija(valija) eksitamine on lubatud.
Asi oleks hoopis teisiti, kui hääletamine oleks nimeline ja kui keegi Rainer tunneb, et tema antud häält on kuritarvitatud saab teha avalduse ning selle tagasi võtta.

Ma seda muidugi teha ei taha sest valisin Isamaad ja minu valitu on käitunud minu ootustele vastavalt.

Aga nagu ma kuskile juba kirjutasin, tüüpiline valija elab suures linnas, maksab laenu-liisingut ja töötab ning tal polegi aega süveneda poliitikasse ning talle on vaja vaid hüüda piisavalt kaua talle sobivaid lauseid ning sellest talle piisab.
Ma olen ikka soovitanud, et võrrelge eelarve tulusid-kulusid omavahel eri riikidel ja jagage summad inimeste arvuga ja on kohe näha kuhu meil raha kaob.
Nüüd on aga see tehtud eriliselt keerukaks muutes eelarve nii segaseks, et keegi ei saagi aru kuhu raha kaob.
2023 aasta eelarve järgi maksab iga töötav inimene keskmiselt aastas riigile 21253 eurot ehk kuus 1771 eurot.
Keskmine palk on samas suurusjärgus, ehk see kisub kuidagi sinna orjapidamise poole...

Elame aga üle oma võimete, riigil kus on alla miljoni tööealist elanikkonda ei saa olla oma kosmoseprogrammi, ei saa olla neljarealisi teid ja veel paljusid asju mida meil tahetakse teha.
Lõpuks aga taandub kõik töötundidesse mitte rahasse ja kui keskmine inimene töötab päevas 8 tundi siis 4 töötab ta omale ja 4 riigile.
Seda suhet saab kindlasti veel rohkem töölise kahjuks pöörata sest Eestlane ei protesti millegi vastu.
Vasta

(11-08-2023, 22:51 PM)jaan mmc Kirjutas:  ..... Me võime siin veel kurta aga ühelt maalt anname oma tehnika marginaalse tugriku eest ühiskasutus jaamadesse või muul skeemil riigile. Seda vastavat rohelobi tuleb ju meedias söögi alla ja peale ja seda ei tehta niisama. Ja see pole mingi uudis, nt. energia kokkutõmbamise plaanid olid juba u. 10 aastat tagasi, miks ma seda väidan, sest siis hakkas eesti energia lobistama ja helistama, et nt. maal võimsusi piirata, st. tehti konkreetseid ettepanekuid osa ampreid nö. ära anda. Siis pani see õlgu kehitama, täna on selge, et energia kättesaadavuse vähendamine sai juba siis alguse.

Hommik!
Nagu ma aru saan, siis see teema on ka juba sujuvalt läinud suvalise mula ajamise kohaks, seega  lisan omalt poolt seda veel juurde.
Mul on üldiselt nii, et enamusest siia forumisse postitatud jutust ma aru ei saa ja sestap tundub see arusaamatu jutt mulle targa ja tõesena, olenemata sellest, et ma ise seda juttu mõista ei suuda. Aga kui ma vahel harva piskust kirjutatust arvan aru saavat ja see tundub mulle viisakalt öeldes tobe, siis ma juba kipun kahtlema ka sama autori muus jutus, no selles targas osas, millest ma aru ei saa!
Tsiteeritud postitust lugesin juba eile õhtul ja oli plaan autorit hoiatada, et ta enam peale ei võtaks, aga ei hakanud lgp. poliitvaatlejat eksitama ja tegin ise hoopis veel ühe õlle...
Vasta

(12-08-2023, 10:55 AM)2715 Kirjutas:  
(12-08-2023, 08:57 AM)jaan mmc Kirjutas:  Ei tea ju kui suur osa on enamus, enne valimisi automaksust juttu polnud ja riigi rahaasjade korda tegemine kõlas ka laristamise vähendamisena, mitte maksude tõstmisena. Mina hääletaks täna teisiti ja tean päris mitmed minu lähedased teeksid sama.

Ma söön oma mütsi ära kui peale kütteaktsiisi või kkmi tõusu paljud sama ei mõelnud, Kaja paraku on ikka valitsuse juht. On see lühike mälu, enesepiitsutamine, parema valiku puudumine või mis ?

Elame aga üle oma võimete, riigil kus on alla miljoni tööealist elanikkonda ei saa olla oma kosmoseprogrammi, ei saa olla neljarealisi teid ja veel paljusid asju mida meil tahetakse teha.
Lõpuks aga taandub kõik töötundidesse mitte rahasse ja kui keskmine inimene töötab päevas 8 tundi siis 4 töötab ta omale ja 4 riigile.
Seda suhet saab kindlasti veel rohkem töölise kahjuks pöörata sest Eestlane ei protesti millegi vastu.

Just - me elame üle Riigi suuruse võimete! Me ei anna ühte tõsisemat linnagi välja, samas on tohutu territoorium hõredalt asustatud. Erinevalt suurte territooriumitega Riikidest, ksu suur osa ongi elanike ja teenuste "Vaba", ja sinan viib enamasti kas üks tavaline maanteeke ja raudteee + on mingi väga piiratud teenuste kogum, sisi meie püüame IGASSE nurka kolmele külamutile ka selle 4-realise ehitada koos kosmdroomi ja kurat-teab millega veel! ÕNNEKS on siiani ära jäänud rahahukkamsie Saaremaa püsiühendus... 
Tegelikult ol iMõisaJürkal õigus - Suur-Tallinn ehk Harjumaa on Eesti elanikkonnale paras plats, siis saab see ka efektiivselt toimida. Ja Harjumaa suures piires toimibki. See on 600 000 elanikku + raplamaa mis on ka osaliselt Tallinna eeslinn. Tartu maakond oma 150 000 elanikuga on juba liiga pisike isetoimimiseks. Ikka seesama töötundide arv, lisandväärtuse loomine, söögi kasvatamine jne.

Me elame selgel ülejõu olles samal ajal ülalpeetavad! Meid peab tegelikutl euroliit ja NATO "üleval" ja arvata on et selle eest tahavad nad midagi meilt VASTU saada! Mida on meil pakkuda, on vaid maavarad. Täpselt sama mis Moskva võimu ajal...  Maavarad on ka suured inimtühjad Loodusalad, kus naatod saavad mõnuga lagastada jne. Meid on JUBA aborigeenideks madaldatud ja Eesti on muudetud koloniaalmaaks! Me oleme tagasi 19.sajandi lõpus, kus inimmass surutakse linna kokku, barakkidesse (lihtsalt modosamad kolemagalad, nagu nad on) elama ja selleks ongi käesolev varamaksustamine. Auto kalliks et peaks sellest loobuma, elu maapiirkonnas tuleb muuta raskeks ja kalliks jne. Siia juurde käib see 15-minuti linna jutt, "rohe"pööre jms. Me andsime raskelt kättevõidetud iseseisvuse käest 28.november 1995 öiroliiduga ühinemise avalduse esitamsiega ja kohe saab ju täis 20 aastat reaalselt iseseisvuse kaotusest aastal 2004! Tasumise aeg hakkab kätte jõudma...  Meie pere ütles referendumil EI! Hea on olla kogu elu aus ka valimistel, hääletades südametunnistuse põhjalt. Natsionalist, Peremees ja Omanik, mõttelaadilt kapitalist nagu ma olen. Minu hääl ei ole meid siia toonud, kus me oleme! Minu valikud Isamaast on ajanud alati piisavalt rahvuslikku aga teistega arvestavat ja enesemääramisõiguse agendat. Laar, Vahtre, Nutt. Ja Brüsselisse Madisson on parim valik olnud. Kaks korda olen libastunud: Nõmme KOV valimistel Mart Meri ja Indrek Tarand öiroopasse! Sots on nakkushaigus...
Vasta

(12-08-2023, 12:40 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Just - me elame üle Riigi suuruse võimete! Me ei anna ühte tõsisemat linnagi välja, samas on tohutu territoorium hõredalt asustatud. Erinevalt suurte territooriumitega Riikidest, ksu suur osa ongi elanike ja teenuste "Vaba", ja sinan viib enamasti kas üks tavaline maanteeke ja raudteee + on mingi väga piiratud teenuste kogum, sisi meie püüame IGASSE nurka kolmele külamutile ka selle 4-realise ehitada koos kosmdroomi ja kurat-teab millega veel! ÕNNEKS on siiani ära jäänud rahahukkamsie Saaremaa püsiühendus... 
Tegelikult ol iMõisaJürkal õigus - Suur-Tallinn ehk Harjumaa on Eesti elanikkonnale paras plats, siis saab see ka efektiivselt toimida. Ja Harjumaa suures piires toimibki. See on 600 000 elanikku + raplamaa mis on ka osaliselt Tallinna eeslinn. Tartu maakond oma 150 000 elanikuga on juba liiga pisike isetoimimiseks. Ikka seesama töötundide arv, lisandväärtuse loomine, söögi kasvatamine jne.

Me elame selgel ülejõu olles samal ajal ülalpeetavad! Meid peab tegelikutl euroliit ja NATO "üleval" ja arvata on et selle eest tahavad nad midagi meilt VASTU saada! Mida on meil pakkuda, on vaid maavarad. Täpselt sama mis Moskva võimu ajal...  Maavarad on ka suured inimtühjad Loodusalad, kus naatod saavad mõnuga lagastada jne. Meid on JUBA aborigeenideks madaldatud ja Eesti on muudetud koloniaalmaaks! Me oleme tagasi 19.sajandi lõpus, kus inimmass surutakse linna kokku, barakkidesse (lihtsalt modosamad kolemagalad, nagu nad on) elama ja selleks ongi käesolev varamaksustamine. Auto kalliks et peaks sellest loobuma, elu maapiirkonnas tuleb muuta raskeks ja kalliks jne. Siia juurde käib see 15-minuti linna jutt, "rohe"pööre jms. Me andsime raskelt kättevõidetud iseseisvuse käest 28.november 1995 öiroliiduga ühinemise avalduse esitamsiega ja kohe saab ju täis 20 aastat reaalselt iseseisvuse kaotusest aastal 2004! Tasumise aeg hakkab kätte jõudma...  Meie pere ütles referendumil EI! Hea on olla kogu elu aus ka valimistel, hääletades südametunnistuse põhjalt. Natsionalist, Peremees ja Omanik, mõttelaadilt kapitalist nagu ma olen. Minu hääl ei ole meid siia toonud, kus me oleme! Minu valikud Isamaast on ajanud alati piisavalt rahvuslikku aga teistega arvestavat ja enesemääramisõiguse agendat. Laar, Vahtre, Nutt. Ja Brüsselisse Madisson on parim valik olnud. Kaks korda olen libastunud: Nõmme KOV valimistel Mart Meri ja Indrek Tarand öiroopasse! Sots on nakkushaigus...
Kuigi me vahel erimeelsusi oleme ilmutanud siis praegu ma olen kõige sellega täielikult nõus väikse mööndusega mis puudutab Natot.
Mina arvan, et me asume väga halvas kohas kahe suure vahel ja siin EI OLE võimalik olla erapooletu sest siis neelatakse meid emma-kumma poolt alla ja poole oleme valinud keerates end lääne poole ning sellel on hind nagu ka itta keerates.
Maavarade kohalt olen täiesti päri, et meie varad koonduvad järjest välismaalaste kätte kes ei tegutse nendega meie huvides ja ei tehta seda balti raudteed ka siia selleks et mats saaks minna Berliini kohvi jooma roheliselt.
Juba vaikselt käib suunamudimine, korra aastas kerkib pilti fosforiit, et on ikka vaja uurida ja võibolla siitsealt labidaga katsuda aga me kaevama kindlasti ei hakka vaid tahame teada palju seda on ja kas seda saab kaevandada. Smile
Meil on veel metsa, põlevkivi ja natuke veel seda ja teist ning see kõik hakkab siit välja minema ja kui hästi läheb tuleb meile ka asemele midagi mille sisse me oma töötunde panna saame et eurooplane hästi elaks.
Igatahes on meid vähe ja me elame hõredalt veel esialgu ja ei ole võimalik, et igaüks saab asfalti pidi taluväravani ja igas külas on vallamaja, kool ja haigla.
Vaatame kasvõi Soomet, kus kaugemates kohtades on vaid postkontor ja külapood, kuhu saab inimene omale asju tellida.
Või vaatame Ameerikat, kus tööränne on pidev.
Tehakse Eesti suurusel alal metsa, tekib sinna ka linn ja tehas ning kui see kõik on otsas jääb see tühjaks et kuskil uuesti tekkida.

Ühesõnaga tuleb kulusid kokku tõmmata, igasse linna pole vaja teatrit, igasse külasse kooli ja vallamaja ning pensionid-riigiteenistujate palgad ei saa kerkida nagu pärmitaigen.
Me ei peaks ka püüdlema kultuuririigiks või teadusriigiks ning meil on kõrgemaid haridusasutusi liiga palju elanike arvu kohta.
Selle kõrgema teadusega ei jõua me jõukamate riikide sekka kui meil pole käes odavaid maavarasid sest paekivist võime ju sealiha püüda teha aga see ei vii kuhugi.
Niisama ei saa meist kosmoseriiki, kosmoseriigiks saamiseks on vaja kulud jagada ja seda võib igaüks ise vaadata näiteks USA näitel kui palju peab tarbijaid olema et endale kõrgemat teadust lubada.
Igasugune idunduse toetamine tuleks lõpetada seni kui eelarve on ülejäägis sest nad ei suuda leiutada midagi mittemillestki ja selleks et võtta Hiinast paar akut, panna need kokku Hiina kontrolleri ja mootoriga ning teha sinna ümber vene plekist kest ei ole meie edulugu enam sest neid asju ei anta meile enam trükitud raha eest.

Mina peaks seda riiki majanduslikult-jätkusuutlikult juhtima siis ma vähemalt paneks kõik mis vähegi saab pausile ja ei tõstaks kellelgi palkasid kes ei loo lisaväärtust.
Kodanikupalk ja lühendatud töönädal oleks ka teema sest kõigil kes praegu midagi teevad ei ole mõtet seda teha sest tootlikkus on meie tegevusel ülimadal.

Kindlasti ei lahenda neid probleeme automaks ja see kui inimesed võtavad arvelt maha pooled autod.
Seda statistikat ei pea niimoodi tegema ja esitama, et meil on miljon autot registris vaid et meil on 50 000 sõitvat autot ja seda on hajaasustusega riigi kohta piisavalt vähe.

Isand Kassile aga tahaks edasi anda mõtte, et praegu pole poliitika veel Konsumi taha jõudnud aga ta jõuab ja tegeleb metoodiliselt ka nendega kes seal on kui nad ei võta seda poliitikat Konsumi ees peatada.
Vasta

Teeme mõne asja selgeks.
Raha ei trüki Eesti Vabariik, ega Kaja. Raha trükkimise otsus tuleb Saksamaalt Frankfurdist.
Ursula Gertrud von der Leyen ütles küsimusele, et Ida - Euroopa riigide alamatel on läinud raskeks laenude tagasimaksmisega (inflatsioon ja euribor), et see on nende Ida - Euroopa valitsuste mure!
Vasta

Mina külmutaks esimese asjana RB  , muidugi hakkab kohe hala - EU hakkab trahvima , trahvi maksku idee autor , 10 miljonist dollarist .
Vasta

(12-08-2023, 17:06 PM)2715 Kirjutas:  Isand Kassile aga tahaks edasi anda mõtte, et praegu pole poliitika veel Konsumi taha jõudnud aga ta jõuab ja tegeleb metoodiliselt ka nendega kes seal on kui nad ei võta seda poliitikat Konsumi ees peatada.

Õhtust!
Mõte vastu võetud, aru küll nagu tavaliselt ei saanud midagi!  Sad 
Vb oli mulle pühendatud lause tingitud minu poolt mainitud ....läheb mulaks nagu tavaliselt, aga ma pidasin konkreetseid postitusi silmas selle hinnanguga. Samas on rõõm tõdeda, et ka teised foorumlased ei saa minu postitustest aru, samamoodi, kui mina nende omadest!
Üldiselt meil seal Konsumi taga mingeid autusi kasutada ei ole ja sellega pole ka vaja irmutada, et vaat, kui maks tuleb, siis läheb Sarviku või Elektra õlu nii kalliks, et kõrist alla ei mahu! Naviitarid - on hinnad ja elu mis nad on, janusse pole veel keegi surnd, selle peale võite mürki võtta!  Cool Paljud tublid kasutajad (mitte foorumi, vaid konsumi)  palgatööl ei käi ja üldse meil on suva, mis palka siin ja mujal makstakse....
Kuna kirjutada juba tahaks ja on veel jäänud viimane, 3 -s postitus, siis võtan veel kommenteerida... Mitmete ksf! 2715 mõtetega viimases postituses olen nõus. Maavarasid aga võiks kaevandada ja müüa ja pole vaja hakata jälle hakata Nauru juttu ajama, käisin ise ka esimesel ja teisel roheliste ratta retkel "Kuhu lähed... ja kuidas elad..." ja suunas mind sinna kohaliku ettevõtte partorg, partei oli sellal NLKP, kui keegi on unustanud.
Lihtsustatult selle mulaks muutumise kohta tahtsin öelda, et tehti ju eraldi teema selle mula jaoks, mis otseselt automaksu ei puuduta, aga ikka enamusel on suva, saaks aga omi häid mõtteid ja objektiivseid hinnaguid raffale edastada. 
Ja veel, kui keegi lgp. politoloog valdab eesti kirjakeelt nõrgemalt, kui mina, siis mul tekib kerge kahtlus, et kas ta on ikka nii tugev politoloog nagu võiks tekstist arvata ja loota (jutt ei ole ksf! 2715 -st, vaid üldisemalt)... saan muidugi aru, et siinne majanduspoliitiline foorum ei ole mingisugune vilolookige hääletoru, aga komasid, komasid võiks ikka rohkem panna, kuigi mina ise ka ei tea, kuhu nad täpselt peaksid käima. Lgp. ksf! PV tegi isegi hiljuti teema foorumi emakeelest vms, et ikka ilgelt jube hea keelekasutus on siin ja präääägu!
Vasta

Vaatame kasvõi Soomet, kus kaugemates kohtades on vaid postkontor ja külapood, kuhu saab inimene omale asju tellida.
Või vaatame Ameerikat, kus tööränne on pidev.
Tehakse Eesti suurusel alal metsa, tekib sinna ka linn ja tehas ning kui see kõik on otsas jääb see tühjaks et kuskil uuesti tekkida.

Pole siin maailmas midagi nii must-valget kui tundub, paistab et ökonoomitamine kogub tuure üleilmselt. Käis just külas kamraad Soomest kes rääkis just sedasama et kohapealt kaugenevad järjest riiklikud teenused, koolid, arstiabi, politsei jne. Rääkis hiljutisest juhusest kus metsatööline pidi ise läbi telefoni teel juhendamise endal jalahaava kinni õmblema kuna lähem medasutus asus ca 250 km kaugusel jne. Rääkimata automaksust mis on ca 15 aasta vanusel Citroenil ca 300 euri aga ka tänu sellele et bensukas, diislile pidavat diislimaksud olema. Aga muidu eluga rahul.
Vasta

Natuke naiivne on arusaaam, et rohe-eesmärkide täitmisest on võimalik mõne teise poliitilise jõu valitsedes kõrvale hiilida.
Tõsi, väga suures ulatuses on võimalik saavutamise meetmeid valida, aga mitte kliimaeesmärkide täitmist vältida.
Automaksu alternatiivina on täiest võimalik toetada tõhusat ühistransporti (kasvõi viimase kilomeetri taksot),säästliku auto ostmist (enamus EL riikides kasutusel, küll koos automaksuga), jalgrattaga tööl käimist(on riike kus  seda ka tehakse)jne. Esimene kaheliitrine õlu jalgrattal poodi saabunule võib põhimõtteliselt ju ka tasuta olla.
Palju (vähe) kõigeks selleks raha on, on iseküsimus.

Lihtne näide, kui sul ei ole 100% taastuvenergia sertifikaati (ja seda ei nõua täna ei Eesti ega EL), siis on sinu toodetele kogu põhjamaade turg suures osas suletud.
No mitte päris, mõnes väikses kioskis mingi marginaalne müük on võimalik teha. 

Railbalticule on ka alternatiiv Tori veohobustele eluvaim sisse puhuda. Meil on umbestäpselt kümme sadulveokit (Metsavenna Talu elektriline ja mõned CNG/LNG), mis sobiksid 2030 mõistliku kuluga maanteesuunda teenindama. Ei, diislid ei kao kuhugi, aga veokilomeetri hind läheb nendega ropult kalliks.
Vasta

(13-08-2023, 08:31 AM)raulex Kirjutas:  Natuke naiivne on arusaaam, et rohe-eesmärkide täitmisest on võimalik mõne teise poliitilise jõu valitsedes kõrvale hiilida.
Tõsi, väga suures ulatuses on võimalik saavutamise meetmeid valida, aga mitte kliimaeesmärkide täitmist vältida.
Automaksu alternatiivina on täiest võimalik toetada tõhusat ühistransporti (kasvõi viimase kilomeetri taksot),säästliku auto ostmist (enamus EL riikides kasutusel, küll koos automaksuga), jalgrattaga tööl käimist(on riike kus  seda ka tehakse)jne. Esimene kaheliitrine õlu jalgrattal poodi saabunule võib põhimõtteliselt ju ka tasuta olla.
Palju (vähe) kõigeks selleks raha on, on iseküsimus.

Lihtne näide, kui sul ei ole 100% taastuvenergia sertifikaati (ja seda ei nõua täna ei Eesti ega EL), siis on sinu toodetele kogu põhjamaade turg suures osas suletud.
No mitte päris, mõnes väikses kioskis mingi marginaalne müük on võimalik teha. 

Railbalticule on ka alternatiiv Tori veohobustele eluvaim sisse puhuda. Meil on umbestäpselt kümme sadulveokit (Metsavenna Talu elektriline ja mõned CNG/LNG), mis sobiksid 2030 mõistliku kuluga maanteesuunda teenindama. Ei, diislid ei kao kuhugi, aga veokilomeetri hind läheb nendega ropult kalliks.
Üsna nürimeelselt järjekindel ülbitsev ja üheülbaliselt üleolev jutt. Nagu miski parteisõdur oleks pildilt maha astunud. Rohe- eesmärkide ja kliimaeesmärkide täitmine? Kvootide, piirangute, trahvide ja sertifikaatidega? Keegi ei teagi täpselt veel, mida mis moodi mida täita vaja on, aga juba täidameSmile. Las kriis saab õige hoo sisse, siis näeme, mis moodi me neid eesmärke täidame. Kas sakslase moodi sütt ahju ajades või poolaka moodi seda nii palju tehes, et sakslasele ka jätkuks. Oma jalgrataste, elektritõukside ja ühistranspordiga võivad ametnikujunnid ja muu kontorirahvas oma suures vene külas kimada, palju süda lustib, mujal on pigem päriselu ja vaja pärisasjadega tööd teha- maad künda, puid vedada või mida iganes. Seni kuniks tehnoloogiat pole, ei saa ka napakate keeldude- käskudega elektritraktorit põllule ega elektri- ekskavaatorit tee- ehitusele. Ah jaa, teid pole ju enam vaja, Rail baltic tuleb Smile Rail Baliticule on ainus alternatiiv Tori hobune Smile Mis asjadega mis asju selle Railbalticuni veetakse? Elektrihobesega? Sest see Tori oma on ju ka saastav, emiteerib metaani ja muid pahasid gaase mis kole.
Vasta

Panen otsekohese ütluse omaltpoolt.
Rohepööre on pettus ja kuritegu rahva vastu. Põhjendus?
Eesmärk on totalitaarne ühiskond, ning "rohepöörde" nime all tahetakse piirata meie vabadusi, elukvaliteeti, maksustada kõik liigutused ja eraomand.
See on minu arvamus, kuna "kliimapäästmisega" pole mingit pistmist. Lihtsalt ettekääne nende tegevuse põhjendamiseks.
Reaalselt loodusele head tegemine - Metsade, veekogude puhastamine jpm pole nende plaanides.
Mina olin 2004a väike poiss, ning EL liitumise poolt/vastu ei hääletanud.
Viimased 3-4a olen EL-ist lahkumise tugev pooldaja.
Minu arust on ka teine variant EL-is olemiseks, aga see ainult sel juhul, kui 2024 Eurovalimistel uued ja paremad inimesed sinna valitakse. Vabandust väljendi eest, aga praeguste psühhopaatidega liigub Euroopa kuristikust alla.
Vasta

(13-08-2023, 12:59 PM)KertP Kirjutas:  Panen otsekohese ütluse omaltpoolt.
Rohepööre on pettus ja kuritegu rahva vastu. 
[Pilt: NEZ3UBXUTJVWFLUY2P7FV5UAOE.jpg]
Vasta

(13-08-2023, 12:59 PM)KertP Kirjutas:  ...
See on minu arvamus, kuna "kliimapäästmisega" pole mingit pistmist. Lihtsalt ettekääne nende tegevuse põhjendamiseks. ...
loomulikult, kliimamuutused tulevad niikuinii, inimtegur on siin olemas aga ma ei tähtsustaks seda üle. Jääajad ja suured sulad olid ka enne inimest. Keskenduda tuleb hoopis kliimamuutustega kohanemisele, mitte kliimaga võitlemisele. Tuleb välja arendad tunduvalt efektiivsemad tehnoloogiad soojenevas kliimas toimetulekuks, sh energeetikas ja transpordis. Praegu aga tegeldakse nende sektorite väljasuretamisega ...
Vasta

(13-08-2023, 12:59 PM)KertP Kirjutas:  Mina olin 2004a väike poiss, ning EL liitumise poolt/vastu ei hääletanud.
Viimased 3-4a olen EL-ist lahkumise tugev pooldaja.
Minu arust on ka teine variant EL-is olemiseks, aga see ainult sel juhul, kui 2024 Eurovalimistel uued ja paremad inimesed sinna valitakse. Vabandust väljendi eest, aga praeguste psühhopaatidega liigub Euroopa kuristikust alla.

Kena päiksepaistelist keskpäeva!
Mina hääletasin EL-ga liitumise vastu ja tollal kõik, keda usutlesin, olla ka vastu hääletanud, va üks väga soliidses eas sõbramees. Tänaseks on uusi tuttavaid siginenud, kes kindlasti poolt hääletasid...
Aga välja astumine oleks väga õige, hakkaksime priskelt elama nagu Norra, Švets ja  Suur - Britannia!  Cool Kõik muulased ka minema, tuleks ilus armas ja jõukas rahvusriik. Juba ainuüksi Väätsa raba külastuse müümine jaapani, aafrika ja lõuna-ameerika turistidele peaks meid vabalt ülal ja õlleaktsiisi saaks üldse ära nullida, ma arvan  Rolleyes , rabas võiks veel mütata ja turiste sõidutada mingi eksootilise sõidukiga, näiteks ZiL 157 või MTZ 52 jne, mul mõtteid on, saaks ainult Eesti vabaks!  Wink
Ma ei teagi, äkki saaksime endid jälle vabaks laulda?! (ma ise küll eriline laulumees ei ole, vähemalt mitte enne 10.30-t)
Vasta

Kuidas see viimane lehekülje täis sisutut möla haakub automaksu teemaga? Adminn, ae?
Vasta

Rohepööre, Euroopa Liit ja automaks haakuvad omavahel küll.
Roheliberaalid hakkasid arendama autodevastast viha sel hetkel, kui Brüsselist igasuguseid "kliimaeesmärke" välja nuputati.
Ksf honkomees ütles väga õigesti - Kliima muutub ja inimesed peaks kohanema vastavalt oludele.
Vasta

Või ütleme lihtsamalt- kliima muutub ja meist sõltub kas paneme hagu alla või võidame endale natuke aega muutustega toimetulekuks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne