VANASÕIDUKITE REGISTER
14-09-2023, 08:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-09-2023, 08:25 AM ja muutjaks oli Andres_T.)
14.08.2023 väljastati akt nr 1182 sõidukile ZIL 115, 1980, registreerimismärk 115ZIL
14-09-2023, 15:28 PM
(04-09-2023, 22:25 PM)Illimar Kirjutas:Kriitika on igati asjakohane ning asjatundjad tänavad selle tagasiside eest. Põhiliselt ju liiguvad meie piirkonnas pärast 1945. aastat valmistatud mootorrattad ning seetõttu varasematega on kogemusi vähem. Tõepoolest on sellel konkreetsel mootorrattal mitmed detailid hilisemast perioodist ning oleks pidanud olema aktis ka vastavalt kajastatud. Igatahes on kaasfoorumlase abiga läbi viidud üks tõsine õppepäev ning tulevikus on asjatundjatel oluliselt parem materjal selle konkreetse mudeli hindamiseks. Ärge kartke tagasisidet anda, eriti sellist, kus on ka konkreetsed viited. Antud juhul andis ksf! Illimar foorumi väliselt väga head ja asjakohased sisendid.(04-09-2023, 20:22 PM)Andres_T Kirjutas: 21.08.2023 väljastati akt nr 1186 sõidukile BMW R35, 1938, registreerimismärk M435Tere!
[attachment=ang="et]
Sooviksin teha konstruktiivset kriitikat, sest minu silmad peavad nägema järjekordset kõrge originaalsusega ennesõjaaegset R35-t, millel on silmnähtavalt pärast sõda valmistatud detailid küljes. Antud isendi puhul soovitan pöörata esmalt tähelepanu käigukasti (kogu krempel), õhufiltri, generaatori ja bensiinikraani suunas. BMW arhiivist on, või vähemalt oli võimalik hankida pea iga aastakäigu detailikatalooge, sealt peaks selgus majja tulema, ei ole vaja õunte pealt midagi ennustada. Vabandan südamest kui minu kommentaarid on asjatundmatud ja külvan lihtsalt segadust.
15-09-2023, 10:07 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2023, 13:45 PM ja muutjaks oli kass.)
Hommik!
Tundub tänavu hea BMW - tsiklite aasta olevat! Mina neid ei tea ega tunne, aga kas esimese seeria BMW 2/4 tulidki tehasest Bosch JN5 tagalaternatega? Ma saan aru küll, et kuidagi peab lahendama selle väikese ebakõla, et vist kuni 1934 polnud Saksamaal taganumber eriti moes ja tsiklid tulid tehasest ilma taganumbri aluseta ja polnudki vaja numbrimärki, mida polnudki, valgustada. Aga akti märkuste lahter on olemas või ka see alajaotis aktis, kus tuled - viled jne värk.
Bosch JN5 vist tuli küll 1931 juba tootmisse ja esitulega sobib ka komplekti, aga I seeria R2 - l oli minu teada ikkagi hoopis teine tagatuli porilaua küljes, või mis? (vt. lisatud fotot, igaks juhuks lisan, et seal on II seeria R2, aga seda enam)
Vb liigne norimine, aga see on juba teine selline R2 ja võib juhtuda, et nüüd panevad kõik I seeria R2 omanikud, keda kindlasti on meil siin palju, rahuliku südamega JN5-d ja ütlevad, et nii on ja kõik on ära põhjendatud...
Tundub tänavu hea BMW - tsiklite aasta olevat! Mina neid ei tea ega tunne, aga kas esimese seeria BMW 2/4 tulidki tehasest Bosch JN5 tagalaternatega? Ma saan aru küll, et kuidagi peab lahendama selle väikese ebakõla, et vist kuni 1934 polnud Saksamaal taganumber eriti moes ja tsiklid tulid tehasest ilma taganumbri aluseta ja polnudki vaja numbrimärki, mida polnudki, valgustada. Aga akti märkuste lahter on olemas või ka see alajaotis aktis, kus tuled - viled jne värk.
Bosch JN5 vist tuli küll 1931 juba tootmisse ja esitulega sobib ka komplekti, aga I seeria R2 - l oli minu teada ikkagi hoopis teine tagatuli porilaua küljes, või mis? (vt. lisatud fotot, igaks juhuks lisan, et seal on II seeria R2, aga seda enam)
Vb liigne norimine, aga see on juba teine selline R2 ja võib juhtuda, et nüüd panevad kõik I seeria R2 omanikud, keda kindlasti on meil siin palju, rahuliku südamega JN5-d ja ütlevad, et nii on ja kõik on ära põhjendatud...
15-09-2023, 11:23 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2023, 20:20 PM ja muutjaks oli kass.)
(04-09-2023, 17:22 PM)Andres_T Kirjutas: 21.08.2023 väljastati akt nr 1187 sõidukile EMW R35, 1952, registreerimismärk M433
Tere!
Huvitav punane EMW R35! Kui see tsikkel ikkagi algselt on olnud tumepunast värvi, siis ilmselt Soomest või Rootsist toodud? Ei ole vist mujale eriti sellist värvi EMW tsikelid tarnitud? Kui nii, siis võiks jällegi kusagil märkuste lahtris olla viide, et eksportmudel Põhjamaadesse vms? Muidu kõik "seibitäpsusega restaureerijad" võõpavad oma EMW-d "vanajaava" karva ja lasevad silmal tsiklipeal puhata...
Ja kui on tõesti punane eksportvariant olnud, siis on muidugi seda raskem hinnata, sest kes täpselt teab, missugune see tsikkel algselt oli. Aga vähemalt osa neist punastest eksport EMW-dest veeresid tehasest välja velgedega, milledel keskosa oli norsunluu karva värvitud, mitte velg ei olnud ühtlaselt tumepunane. Vb muidugi just sellel isendil oli nii nagu tal praegu võõbatud on, mina ei tea. Eks sellistel juhtudel on kõva argument, kui omanik väidab, et just nii oligi. Ja kuna olen väikestviisi tagatulefetišist, siis igaks juhuks küsin ka üle, et kas 1952 aasta EMW -del olidki sellised tagatuled küljes või olid eksportvariantidel või olid ikkagi nn "nõianina" - tüüpi tagumised laternad?
Üks video ka, milles keegi sell sellist punast soome EMW - d ei jõua ära kiita. Paistab vist must värv punase all, (kas taastatud masinal ikka on must punase all olemas? )
Mina EMW keel ei mõista, aga kommentaator on küll üliõnnelik seda tsiklit kiites...
https://www.youtube.com/watch?v=j8wrtD8RbcY
Kasutan juhust ja küsin veel, et kas 1952 EMW-l olidki IFA logoga sadulad, lihtsalt ei ole kursis, võisid olla ka mingi unifitserimisega seotud protsessi tulemina?
15-09-2023, 13:55 PM
Repliigi korras. Esivanema mälestuste kohaselt müüdi 1954 või 1955 Leningradis sealse Balti jaama taga olnud täiturul punast EMW-d.
A.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
15-09-2023, 14:47 PM
See on huvitav mälestus! 1955 millalgi lõpetati R35 tootmine. Võimalik, et punaseid sattus ka NL-i või mingi Soomest tagasi saadetud ehk toodud tsikkel? Seda huvitavam oleks kuulda, palju selle akteeritud R35 minevikust on teada, tagatuli viib ikkagi vägisi mõtte üle lahe! Ja kuidas on mudeli R35-3 (R35/3) nimetusega, kas see on ametlik nimetus?
15-09-2023, 17:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-09-2023, 17:23 PM ja muutjaks oli Andres_T.)
01.09.2023 väljastati akt nr 1202 sõidukile GAZ 24, 1975, registreerimismärk A625
18-09-2023, 17:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-09-2023, 17:56 PM ja muutjaks oli Andres_T.)
01.09.2023 väljastati akt nr 1203 sõidukile MMZ M1A, 1949, registreerimismärk M425
18-09-2023, 20:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-09-2023, 21:26 PM ja muutjaks oli Andres_T.)
13.09.2023 väljastati akt nr 1208 sõidukile GAZ 24, 1981, registreerimismärk A610
19-09-2023, 10:20 AM
(15-09-2023, 14:47 PM)kass Kirjutas: See on huvitav mälestus! 1955 millalgi lõpetati R35 tootmine. Võimalik, et punaseid sattus ka NL-i või mingi Soomest tagasi saadetud ehk toodud tsikkel? Seda huvitavam oleks kuulda, palju selle akteeritud R35 minevikust on teada, tagatuli viib ikkagi vägisi mõtte üle lahe! Ja kuidas on mudeli R35-3 (R35/3) nimetusega, kas see on ametlik nimetus?Hommik.
Tsikli ajalugu, et ostetud osadena 90nendatel Soomest ja algselt punane värvus. Aga Soome sattus mitte uuena, vaid selle võttis kaasa eelmine, vene rahvusest omanik kui tekkis võimalus ümber kolida omaaegsest Leningradist. Oli see juhtunud juba millalgi enne Liidu lagunemist.
19-09-2023, 10:36 AM
(15-09-2023, 10:07 AM)kass Kirjutas: Hommik!
Tundub tänavu hea BMW - tsiklite aasta olevat! Mina neid ei tea ega tunne, aga kas esimese seeria BMW 2/4 tulidki tehasest Bosch JN5 tagalaternatega? Ma saan aru küll, et kuidagi peab lahendama selle väikese ebakõla, et vist kuni 1934 polnud Saksamaal taganumber eriti moes ja tsiklid tulid tehasest ilma taganumbri aluseta ja polnudki vaja numbrimärki, mida polnudki, valgustada. Aga akti märkuste lahter on olemas või ka see alajaotis aktis, kus tuled - viled jne värk.
Bosch JN5 vist tuli küll 1931 juba tootmisse ja esitulega sobib ka komplekti, aga I seeria R2 - l oli minu teada ikkagi hoopis teine tagatuli porilaua küljes, või mis? (vt. lisatud fotot, igaks juhuks lisan, et seal on II seeria R2, aga seda enam)
Vb liigne norimine, aga see on juba teine selline R2 ja võib juhtuda, et nüüd panevad kõik I seeria R2 omanikud, keda kindlasti on meil siin palju, rahuliku südamega JN5-d ja ütlevad, et nii on ja kõik on ära põhjendatud...
Hommik.
Asjakohane märkus. Aga ikkagi. Tagatuledega tegelesid vähemalt 4 inimest. Sai uuritud omaaegseoid katalooge ja internetiavaruste pilte. Täit selgust ei saanudki. Kuna kuskilt leidsime suht ajastukohase pildi kus sarnane valgusti kasutusel, ei puutunud teemat rohkem. Erinevaid tootjaid ja kooslusi oli rohkem kui küll. Täit õiget vastust küsimusele ei oska kirja panna. 12 aasta pärast saab uuesti hinnata, äkki siis oleme targemaks saanud ja võimalikud möödalaskmised saab ära märkida.
Lisamärkusena- R2 JA R4 olid toodud Eestisse mäletamistmööda Tšehhist.
Paremat!
Margus Siilbek
19-09-2023, 14:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-09-2023, 14:25 PM ja muutjaks oli kass.)
Tere!
Tänan Margust ka siin ametlikult vastuste eest! Olime küll juba enne seda omavahel suhelnud.
Poleks mul olnud vaja seda teemat torkida, üldse võiks vb olla eraldi teema "Musta numbri aktide kommentaarid" vms, aga ilmselt poleks sellel ka erilist mõtet, kes ikka kommenteerib ja milleks...
Aga et 12 aasta pärast vb on paremad teadmised jms, siis on meil 1 varem hinnatud BMW R2 seeria I saanud kerged miinused ka läikivosade pinnakatte eest, väidetavalt enne 1932 toodetud BMW tsiklid peaksid olema nikeldatud, mitte kroomitud. Sel aastal on seeria I BMW R2 (https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2023/...04923R.pdf) hinnanud sama hindaja ja pildi järgi on ka see tänavune kroomitud, nagu ka Marguse poolt hinnatu, aktis galvaanilise katte kohta midagi kirjas aga pole. Rehvimõõt ka vist oli seal aktis 3,25 x 19", muidu on olnud 3,0 x 19"...
Tartumeeste hinnatud R2 - l (https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2023/...QOOOO2.pdf) on ka vale spidomeeter skaalaga 80 km/h, peaks olema seeria I R2 - l valge taustaga P&S firma 100 km/h, kindlasti on kahtlasi asju veel - ei ole kerge see hindamise töö!
Aga ikkagi R2 seeria I ja II tagatuledest. Minu arusaamist mööda ei olnudki tehasest tagatuld, kui sellist, oli nn kassisilm (Katzenauge) ehk refleksklaasiga topsik ilma elektrilambita, polnud ka tollal Saksamaal tsiklitel kasutusel taganumbrit ja selle hoidukut. Tänapäeval eriti see variant ilmselt ei sobi ning ega originaalset kassisilma või selle koopiat ilmselt pole eriti võtta ka. Taastatud ning hinnatud R2 - del kasutatud Bosch JN5 tagatuli on igati mõistlik valik, sest JN5 on juba Boschi 1931 aasta kataloogides olemas, aga akti märkustes võiks ikkagi ajalooline tõde kirjas olla? Lisan eelnevalt esitatud originaalse R2 seeria II fotoöe ka seeria II varuosade lehekülje ja lehe seeria I artiklist ja joonistuse R2 seeria I - st.
Tänan Margust ka siin ametlikult vastuste eest! Olime küll juba enne seda omavahel suhelnud.
Poleks mul olnud vaja seda teemat torkida, üldse võiks vb olla eraldi teema "Musta numbri aktide kommentaarid" vms, aga ilmselt poleks sellel ka erilist mõtet, kes ikka kommenteerib ja milleks...
Aga et 12 aasta pärast vb on paremad teadmised jms, siis on meil 1 varem hinnatud BMW R2 seeria I saanud kerged miinused ka läikivosade pinnakatte eest, väidetavalt enne 1932 toodetud BMW tsiklid peaksid olema nikeldatud, mitte kroomitud. Sel aastal on seeria I BMW R2 (https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2023/...04923R.pdf) hinnanud sama hindaja ja pildi järgi on ka see tänavune kroomitud, nagu ka Marguse poolt hinnatu, aktis galvaanilise katte kohta midagi kirjas aga pole. Rehvimõõt ka vist oli seal aktis 3,25 x 19", muidu on olnud 3,0 x 19"...
Tartumeeste hinnatud R2 - l (https://arhiiv.evkl.ee/aktid/aktid_2023/...QOOOO2.pdf) on ka vale spidomeeter skaalaga 80 km/h, peaks olema seeria I R2 - l valge taustaga P&S firma 100 km/h, kindlasti on kahtlasi asju veel - ei ole kerge see hindamise töö!
Aga ikkagi R2 seeria I ja II tagatuledest. Minu arusaamist mööda ei olnudki tehasest tagatuld, kui sellist, oli nn kassisilm (Katzenauge) ehk refleksklaasiga topsik ilma elektrilambita, polnud ka tollal Saksamaal tsiklitel kasutusel taganumbrit ja selle hoidukut. Tänapäeval eriti see variant ilmselt ei sobi ning ega originaalset kassisilma või selle koopiat ilmselt pole eriti võtta ka. Taastatud ning hinnatud R2 - del kasutatud Bosch JN5 tagatuli on igati mõistlik valik, sest JN5 on juba Boschi 1931 aasta kataloogides olemas, aga akti märkustes võiks ikkagi ajalooline tõde kirjas olla? Lisan eelnevalt esitatud originaalse R2 seeria II fotoöe ka seeria II varuosade lehekülje ja lehe seeria I artiklist ja joonistuse R2 seeria I - st.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Aspelund, diselist, murgens, saark, 38 külali(st)ne