Kuna on uuritud,siis kriban natuke lähemalt viimase UA käigu tagamaadest.
Ütlen kohe ära,et ka auto annetanud inimene on kursis selle saagaga ja teab mis toimus ning,et auto nüüd jälle Eestis on. Samuti ei kasutatud sentigi abistajate vahendeid selle "oma" lolluse lahendamisel.
Aga asjast. Nimelt sai 27.07.2022 viidud UA sse see Patrol. Piiril ei olnud tol hetkel vormistatud vajalikke pabereid. Levis arvamus,et saab hiljem järgi teha need paberid ja pole hullu midagi. Ehk auto jäi tsiviilina minu nimele. UA seaduste kohaselt võib liiklusvahend(auto/motikas/järelhaagis) olla UA-s maksimaalselt 1a. Siis peab kas maksma impordi maksud või auto riigist välja viima. Aeg lendas ja kui selle lubatud aasta lõpus sai asju uurima hakatud selgus,et ega ikka ei saa enam tagant järgi midagi muuta. Sai suheldud nii UA saatkonnaga Eestis,siis tollivalitsusega UA-s ja isegi UA sõjaväe esindajatega. Asi tundus suht hapu,kuna maksud antud autolt oleks suurusjärgus 4000.- USD.
Ehk ainus terendav võimalus oli auto riigist välja tuua. AGA selleks hetkeks oli auto juba illegaal riigis,sest möödunud oli 1a ja pea 2 kuud. Ehk silme ees terendas protokoll koos trahviga mis võib olla kuni 40% tollimaksust. Lisaks jääb protokoll sulle sinna süsteemi sisse. No jälle ei olnud väga motiveeriv lahendus. Aga parem kui esimene. Leegionis autot kasutanud Hollandlane sai ka asjast aru ja tõi auto Bahmuti alt meile Novovolõnskisse ära. Kaasa tuli ka Leegionis teeniv Ardi,kes hetkel Eestis puhkusel viibis. Riiki sisenedes oli juba tunne,et polegi probleemi ja deklarid humanitaar ja järjekordse autoga said vormistatud. Öeldi,et oodake 5 min ja asjad siis valmis.Hakkasin putkast väljuma kui härra ametnik järsku hüüdis mind eesnime pidi ja käratas A Patrol!! Siis läks trall lahti. Protokoll ja trahv jne jutuga. Seletasin,et tulen homme tagasi selle autoga ja viin välja. Aga seaduse järgi ei saa mind riiki lubada,eriti veel koos järgmise autoga ning Transiti ja konnaga. Siin aitas leebumisele kaasa Ardi sõjaväepilet. Mees leebus ja üritasime leida väljapääsu,et mitte saada protokolli ega trahvi. Müts maha selle ametihärra ees. Otsis ja leiutas ning leiutaski lõpuks välja,et vot kui te homme piirile tulete,siis on vajalik Ardi sõjaväepilet ning paber Leegioni staabist,et see auto oli nende kasutuses kuni käesoleva ajani. Selleks õhtuks asi korras ja saime riiki sisse.
Hommikul palus Ardi oma pealikul vormistada vastav paber. Õnneks oli pealik staabis ja tegi soovitud paberi ära. Siis juba tagasi piirile Patrol sabas. Peale ülipõhjalikku Patroli läbiotsimist(ei suudetud meenutada,et oleks enne mõni sõjaväljalt naasnud masin piirilt tagasi läinud) enne UA piiriputkasid sai luugist sisse ulataud paberid. Paberid kõik sobisid aga aeg muudkui läks ja järjekord seisis meie taga
Läks natuke üle tunni enne kui sees olnud ametnikud said asja tehtud nii,et mulle ei vormistatud protokolli ja loobuti trahvist ja mis kõige tähtsam,saadi arvutis see auto mu nimelt maha. Nüüd Patrol jälle kodumaal ning ilmselt läheb peale kohendamist tagasi kuhu vaja
Aga kõigile kes sinna viivad midagi,siis ärge sisenege UA-sse kui ei ole vajalikud paberid KOHE vormistatud. Kui ei ole aksepteeritavat vastuvõtu paberit kas sõjaväe või mõne sealse volitatud abiorganisatsiooni poolt,siis jätke auto/käru Poola. Juttu,et pärast saab asjad korda ei maksa vähimalgi määral uskuda. Sest nii lihtne see ei ole
Kui kellegil on reaalselt selles valdkonnas nõu vaja,siis võin seda lahkelt jagada. On veel igasugu erinevaid variatsioone(paberite poolest) seal olevate ja tsiviilide nimel olevatest liikuritest.
Lõpp hea,kõik hea. Üks värskendav kogemus jälle juures.
Sõidust endast ja sellele eelnenust natuke hiljem.