MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

Sai käruga pisut asjatatud ja läks ka objektiivist sisse mingi osa.
Koormaks 2690kg vanarauda.
Vana turboga seda viimast tõusu pidanuks 8 käiguga võtma ja pole lootustki mäel käiku vahetada.
Nüüd aga 9 käik kohe alt ja poolel mäel käigupoolitaja kiirema peale.
Täpselt siduri piiril on küll et kui kütust natuke lisada tõuseb ainult pööre ja suits.
Vasta

Kellele huvitav, siis tagasisideks et muutuva geomeetriaga turbo läks laiali.
Tegi ta seda täiesti oma lohakusest sest geomeetria juhtimise voolik sattus kollektori peale ja sulas mispeale kukkus geomeetria kinni umbes 80% koormuse pealt ja tulemus oli igati ootuspärane.
Voolik pidi küll olema kuumakindel ja mõeldud väljalaske rõhuanduri ühendamiseks tahmafiltriga autol.
   
   
   
   
   
   
Turboradika jõudis ka lõhki puhuda aga see võis enne ka sealt katki olla sest tundus et kuidagi langeb häälestatud rõhk aga pidasin geomeetriat liigutava hoovastiku liikumiseks lahtisest poldist ja see ka täiesti oma lohakus.
   

Nüüd tuleb uus radikas hankida aga seni on toru otse sisselaskesse suure turboga ja ei saa salata, et see annab mootorile elu kui 1,5bar õhu peale pressib ja väljalaske vasturõhk jääb alla 1,6bar. Muidu olekski kõik hästi aga rõhku võiks 500 pööret madalamalt teha ja rohkem polekski vaja näppida.
Vasta

Kahju, et nii läks ja hea ,et hullemini ei läinud. Eks saab mingi kogemuse jälle teadmiseks võtta.
Vasta

Videod on ka ägedad ja näha on, et masin hästi liigub. Ei tea, mis nägu linnas tehakse kui traktoriga mäkki burgerit võtma minna või mõnele masinale tagumisi tulesid näidata. Mingid tegelased ikka vahest üllatavad, kui mingi vanem tänaseks haruldane tehnika on korda aetud ja linnapildis vahel näha on.  Vot kombaini võiks keegi linnasõiduks kohandada päris paljudel oleks suu lahti.
Vasta

(16-08-2023, 17:45 PM)Laurimetall Kirjutas:  Videod on ka ägedad ja näha on, et masin hästi liigub. Ei tea, mis nägu linnas tehakse kui traktoriga mäkki burgerit võtma minna või mõnele masinale tagumisi tulesid näidata. Mingid tegelased ikka vahest üllatavad, kui mingi vanem tänaseks haruldane tehnika on korda aetud ja linnapildis vahel näha on.  Vot kombaini võiks keegi linnasõiduks kohandada päris paljudel oleks suu lahti.
Üldiselt ma traktoriga niisama ringi ei käruta vaid katsun ikka majanduslikke tegevusi ühitada millegi uue katsetamisega...
Vahepeal ei andnud hing rahu ja vahetasin nukkvõlli ära selle õige 240 mootori oma vastu ja hoopis teisiti on kohe.
Nüüd tahab kohe liigagi hästi pöördesse minna ja isegi suur turbo hakkab tööle 1900 pöördest ning 2900 peal saab 1,5 bar rõhku sisselaskesse.
Pumba piir on ka käes ja enam suurema nurgaga rikasti koonust pole olemas.
   
Muidugi saab veel juurde keerata üldist kogust aga seda ei tee sest tegu ikkagi tarbesõidukiga mis ei peaks suitsema kui normaalselt sõita.
Lihtsalt õli saastab tahmaga ja piinlik ka on avalikus kohas...
Praegu ongi rikastil vedru mis hakkab tööle alles 0,5bar pealt ja lubab viisakalt sõita kuni 2000 pöördeni kui rõhk üle selle läheb.
Mootorile mõeldes päris nii ei ole et vareseid tuleb torust vaid midagi sellist vahepealset.
Pikemalt koormust hoida näiteks käruga või vastumäge siis läheb laaderõhk natuke üle 1,6 bar mis juba nagu on midagi ja sidurile ka ei meeldi...
Niimoodi siledal teel ei lähe rõhk nii kiirelt üles et libisema hakkaks.
Vasta

Jälle huvitav teada. Kas visuaalselt oli nukkvõllidel mingeid erinevusi? Veel uuriks kütusekulu kohta. Üldiselt saan aru, et nukkvõll mõjutab kogu mootori tööd ja iga nukkvõll suvalisse mootorisse ei sobi, mitte ,et ei töötaks aga geomeetria on kohandatud vastavalt töörežiimile. Kas saab väita, et see nukkvõll on traktoriga töötamiseks väändemomendi  ja ökonoomsuse saavutamiseks sobivam? Või on pigem maksimaalse võimsuse seisukohast parem.
Vasta

(23-08-2023, 13:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Jälle huvitav teada. Kas visuaalselt oli nukkvõllidel mingeid erinevusi? Veel uuriks kütusekulu kohta. Üldiselt saan aru, et nukkvõll mõjutab kogu mootori tööd ja iga nukkvõll suvalisse mootorisse ei sobi, mitte ,et ei töötaks aga geomeetria on kohandatud vastavalt töörežiimile. Kas saab väita, et see nukkvõll on traktoriga töötamiseks väändemomendi  ja ökonoomsuse saavutamiseks sobivam? Või on pigem maksimaalse võimsuse seisukohast parem.
Visuaalselt kui võlli otsast vaadata siis on küll näha et nukid on rohkem koos ja klapid samal ajal lahti.
Veel kui kõrvuti vaadata siis on nuki ots laiem ja klapitõusu on ka rohkem.

Kütusekulu ei oska nagu välja tuua praegu aga tunda on, et õhk käib vabamalt läbi ja pole seda tunnet nagu enne et üle 1700 pöörde enam väänet ei ole vaid nüüd tahaks ta vedada isuga kuni 2000 pöördeni.
Võibolla algusest alla 1000 pöörde on pisut väänet kadunud aga muidu ütleks et kõik asjad läksid paremaks, turbo spool on varasem, vääne püsib pikemalt ja väljalaske temperatuuri sai ka alla pisut.

Saada oli päris raske ja lõpuks ühest kolhoosi laost näkkas sest tehti teda ikkagi ammu ja paari aasta pärast tuli 243 mootor peale ning sel on ilmselt vastupidavuse jaoks võetud kraade ja klapitõusu maha.
Number tagaotsal peaks venelastel näitama mis versioon ja kopeer tegemisel oli ja see number on 440 mida ka vene foorumis soovitati kui mootorit auto peale panna.
Vasta

Et järgida soovitust püsida ühes teemas siis prooviks...
Nimelt laadeõhu jahutamise radiaator on edukalt paigaldunud.
Kõigepealt oli kava panna niimoodi et õhk käib kaks korda läbi kärje aga selle takistus osutus olema liiga suur ja tuli väike täiustus et kompaktsemaks saada.
   
   
   
   
Väga jämedaks torudega ei läinud ja torustik on 60mm.
Lõpuks ka korralik pesa kuhu see radikas sisse panna ja sahtel kuhu võrk käib et pääseks radikast seemnete nokkimisest.
   
   
   
Pisut halvasti sai küll et võrk ülalt sisse läheb mitte küljelt aga vast saab hakkama.
Mis veel?
Sisselase sai ringi tehtud ja enda meelest märksa loogilisemaks kus mõlemad silindripaarid on võrdsemas olukorras.
Keevitada kusjuures väga keerukas sest kipub keetma saasta välja ja jääb auklik, mille vastu mitu korda üle sulatada.
   
   
   
   
Lõpuks 140 raha eest voolikuid ja klambreid ning installatsioon.
   
Toruotsad ka vastava rakisega viisakalt et midagi otsast ära ei viskaks.
   
   
   
Siis torud vahele ja tehtud.
   
   
   
   
Katsetused on veel pooleli aga sisselaske temperatuur tuli küll alla.
Otse sulatas ära plastikvooliku aga läbi cooleri on teatud menetlusega mõõtes alla 45c.
Jõudlusele on kahtlemata positiivne mõju kui laadida jaheda õhuga ja esimene kasu on kohe näha heitgaasi värvist.
Teine kasu on spetsiifilise matsutava heli kadumine tänu ühepikkusele sisselaskele.
Edasi enam ei ole mõtet ehitada ja mootor on senini kestnud paar väga koormavat katset.
Näiteks sai koormaga veetud 4 km MAN TGA tüüpi sõidukit mille käigus mootori pöörded olid 2800 ja laaderõhk 1,3-1,4 bar ning kiirus 56km/h.
Vesi püsis ilusti 90 peal ja mootoriõli 110 peal ning kaanetihend jäi ka vahele.
Sellise koormusega on kindlasti käigukasti õliradikat vaja sest kast oli väljast 98c ja kastiõli hais oli salongis.

Kokkuvõttes on mootori näol tegu üsna sitke vastasega mis talub nii mõndagi ja suudab kindlasti hoida 150-170 hj võimsust mingi aja jooksul.
Siiski teda kellelegi ei soovita sest tema niimoodi koostamine on kahepoolne peavalu ja võrreldes selle ajaga kui ma teda tegin on osade kvaliteet läinud paar levelit alla.
Vasta

See heli on ikka selline et üks silinder pingutab natuke rohkem mitte turborõhuga seotud.

Käisin teist põllul ka piinamas, kultivaator S-piidega 5m laiust ja 12cm sügavust.
Põld 5,5ha ja kütust läks paagitäis.
Tagasi ka ei hoitud, 8 käik ja tempo peal sest taheti õhtul ära külvata.
Peremehe kuuesilindrine Belarus oli jälle katki (teine väntvõll sel aastal).

Aga tundub, et miski hakkab kastiga juhtuma sest ka põllul läheb kast 90c peale.
Eks tuleb õli välja lasta ja vaadata kas magnetite küljes on miskit huvitavat.
Vasta

Kas ma sain õigesti aru, et sees on praegu D-240 nukkvõll?

Aquila captas non muscas.
Vasta

20 l/hektarile?
Või pillil mingi pisike paak?
Vasta

Nukkvõll on numbriga 440.

Paak on 65 liitrit.
Vasta

Eelnevalt on kütuse kulumisse kahetsusväärne eksitus juhtunud sest põline põllumees valas 30 liitrit peale mida mulle ei ilmutatud.
Seega hektarile kulus 17 ja peale liitrit.

Kasti kuumenemise uuringud leidsid ka süüdlase ja selleks osutus...õli.
Nimelt asendasin kastiõli värske määrdevedelikuga mida turundatakse meil kui TEP-15 ja mis on ilmselt mingi solk, näiteks masuut tehtud vedelamaks diislikütusega.
Igatahes peale väikest ekspluateerimist osutus olema paks nagu hapukoor ja ma võtsin õlipunni maha ja panin teise asemele et magnetit kontrollida nõnda et maha läks mõni gramm õli.
Tuleb uus õli osta ja vene õli enam ei sest misasi see tegelikult on mida Erimell müüb ei tea keegi.
Pang diislikütust juurde ja kast vaid leige.
Vasta

80w90 gl5 sisse ja anna minna,  mis te üldse seda saasta sinna valate aru ma ei saa
Vasta

Erimell müüb Mannoli, ka tundmatus pakendis. Kas gl-5 liiga hea ole et hakkab lausa undama.
Vasta

Milline see tundmatu pakend on? Lihtsalt "valges kanistris"?
Kui mannol peaks sobima, siis siit saab 2x odavamalt: https://ristmik.ee/et/transmissiooni-ja-...80w90.html
Vasta

Õli probleem on töös ja paanikaks põhjust pole.
Seal oligi enne importõli aga nagu ikka inimene rahul ei ole ja isu proovida kas saab kast vaiksem ja jõuvõtuvõlli sidur veab paremini.
Mõlemad asjad ka juhtusid.
Esimene asi on muidugi subjektiivne sest müra kasvab õli soojenemisega sel monoviskoossel vedelikul aga multiviskoossel on ta algusest peale.
Vasta

(30-09-2023, 14:08 PM)jaan mmc Kirjutas:  Kas jõuvõtuvõllil on nn. märgsidur ?

Märg on küll, aga MTZ jõusiirdevõlli lülitus käib planetaarülekande pidurite ümberlülitamisega. Ei ole nüüdisajal levinud mitmekettaline hüdrolülitusega siduripakk.

Siin on üks video junntükist laual:
https://www.youtube.com/watch?v=LTgKG7ceXGY

Mis puudutab õli, siis ma ei näe mitte ühtegi põhjust, miks hästi koostatud käigukasti peaks tapma mingi veremaise õlilaadse tootega, kui on võimalik sinna osta sarnase hinnaga normaalse tootja jõuülekande poolsünt sisse ja mitte muretseda temperatuuride pärast...

Kordamine on tarkuse ema: see teema on iga russist unistaja piibel ja kohustuslik lugemisvaraSmile
Vasta

(01-10-2023, 09:23 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-09-2023, 14:08 PM)jaan mmc Kirjutas:  Kas jõuvõtuvõllil on nn. märgsidur ?

Märg on küll, aga MTZ jõusiirdevõlli lülitus käib planetaarülekande pidurite ümberlülitamisega. Ei ole nüüdisajal levinud mitmekettaline hüdrolülitusega siduripakk.

Siin on üks video junntükist laual:
https://www.youtube.com/watch?v=LTgKG7ceXGY

Mis puudutab õli, siis ma ei näe mitte ühtegi põhjust, miks hästi koostatud käigukasti peaks tapma mingi veremaise õlilaadse tootega, kui on võimalik sinna osta sarnase hinnaga normaalse tootja jõuülekande poolsünt sisse ja mitte muretseda temperatuuride pärast...

Kordamine on tarkuse ema: see teema on iga russist unistaja piibel ja kohustuslik lugemisvaraSmile
Selle õliga pole paanikaks põhjust, eluaeg on MTZ kastides Tep-15 kasutatud ja senini pole sellest ka mingit pöördumatut probleemi sündinud.
Nüüd aga tuleb nentida, et mingeid imesegusid müüakse.
Proovisin muide külmkapis hoida ja umbes -9 peal lõpetab voolamise.
Vana näidis aastast 2013 ilmutas voolavust veel sügavkülmast -18 juurest võetuna niiet nüüd ma ei soovita enam kasutada seda õli.

Soovitus lugeda aga ei muuda midagi.
vene traktori tarvitajatele on see täiesti kasutu sest see olla alatu laim et varuosade kvaliteet halb on ja kõik olla korras.
Vähemalt nii kinnitas hiljuti üks Belarusifänn kes ei tunnista ühtki teist marki mis on keerulised remontida, jupid on kallid ning veel see elektroonika on kurjajuur...
Huvitav väide muidugi sest kabiini on pandud tahavaatekaamera ja Android ning mootor on commonrail, kuid see selleks...
Vasta

Teades et sul pole enam vene jagaja peal siis küsiks hüdropumba flantsi kohta.
Ma eeldan et sul on pandud pumbast väljuvale poolele flants kuhu on keeratud stutser ning edasi läheb voolikuga.
Vat ostsin agrovarust ühe flantsi, kummirõngas ka. ja pidama ei jää. ilma surveta immitseb isegi vaikselt läbi. võtsin lahti, lagastasin vahekasti jälle õli täis ning lihtsalt avastada et kõik on silmaga vaadates ilus.kui kummirõngas on ilusti pesas siis on 0.5-1mm umbes hari väljas. pesa on tal tehtud lai aga mitte sama sügav ning see võiks paras olla. poldid on kinni. ning lekkib just ühest nurgast. lahtivõtmisel keerasin kummirõnga teise asendisse aga leke jäi samasse kohta. võimalus on ka et pumbal on üks poldiauk liiga sügav tehtud ning sealt pressib läbi keerme läbi. sama pumbaga varem originaal toruga ei lekkinud sealt.
lisaks survega lekib ka selle sama flantsi ning stutsi vaheline vaskseib kuigi sai korralikult kinni keeratud.
milline flants sul on kasutusel ning on võimalus et on suudetud ka sellise lihtsa flantsi valmistamisel praaki toota? need kaks leket on ainukesed mis tekkisid. kõik teised ühendused jäid esialgu pidama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne