Ikka ja jälle seda automaksu!

Automaksust rääkides- mitme tuhande eurose esmaregistreerimistasuga kaasneb ju veel üks miinus riigile- just see võib olla põhjuseks, miks paljud nii kergekäeliselt enam uhiuut autot ei osta, sellega seoses jääb riigil saamata näiteks 20K auto puhul 4K käibemaksu, 50K auto puhul juba 10K, seda praeguste maksumäärade juures. Paneme sinna näiteks 5K esmase tegemise eest juurde ja tulebki ühe auto pealt 9-15K. Võib-olla ei tundu väga palju, aga natuke siit, natuke sealt ja kokku ei tulegi nii vähe.
Iga saamata jäänud euro tähendab ju miinust ja kogu see asi tähendab ikkagi seni Eestis registreeritud autode siia ringlema jäämist ja vastupidiselt ootustele autopargi vananemist.
Vasta

(12-10-2023, 13:07 PM)Aare R. Kirjutas:  Automaksust rääkides- mitme tuhande eurose esmaregistreerimistasuga kaasneb ju veel üks miinus riigile- just see võib olla põhjuseks, miks paljud nii kergekäeliselt enam uhiuut autot ei osta, sellega seoses jääb riigil saamata näiteks 20K auto puhul 4K käibemaksu, 50K auto puhul juba 10K, seda praeguste maksumäärade juures. Paneme sinna näiteks 5K esmase tegemise eest juurde ja tulebki ühe auto pealt 9-15K. Võib-olla ei tundu väga palju, aga natuke siit, natuke sealt ja kokku ei tulegi nii vähe.
Iga saamata jäänud euro tähendab ju miinust.

See on miinus ainult uute autode müüjatele. On naiivne eeldada, et auto ostust ülejäänud raha inimestel kulutamata jääks. Küllap ta mingi muu kasutuse leiab. Ja ükskõik kuhu mujale see raha läheb, siis käibemaks sealt pealt ikka makstakse.
Vasta

(12-10-2023, 13:07 PM)olli Kirjutas:  See on miinus ainult uute autode müüjatele. On naiivne eeldada, et auto ostust ülejäänud raha inimestel kulutamata jääks. Küllap ta mingi muu kasutuse leiab. Ja ükskõik kuhu mujale see raha läheb, siis käibemaks sealt pealt ikka makstakse.
Auto ostetakse üldiselt ikka vastavalt võimalustele, kui uut ei ole mõistlik osta, siis pole mõtet arvata, et ostetakse selle asemel 1000 eurone vana käru. Ostetakse lihtsalt mitte päris uut vaid veidi pruugitud, selline mille pealt maks on talutav. Raha kulub ikka autole ära, ainult et uus auto jääb ostmata.
Vasta

(12-10-2023, 13:22 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(12-10-2023, 13:07 PM)olli Kirjutas:  See on miinus ainult uute autode müüjatele. On naiivne eeldada, et auto ostust ülejäänud raha inimestel kulutamata jääks. Küllap ta mingi muu kasutuse leiab. Ja ükskõik kuhu mujale see raha läheb, siis käibemaks sealt pealt ikka makstakse.
Auto ostetakse üldiselt ikka vastavalt võimalustele, kui uut ei ole mõistlik osta, siis pole mõtet arvata, et ostetakse selle asemel 1000 eurone vana käru. Ostetakse lihtsalt mitte päris uut vaid veidi pruugitud, selline mille pealt maks on talutav. Raha kulub ikka autole ära, ainult et uus auto jääb ostmata.
No ja siis käibemaksu osa sealt kulust on juba olulislet väiksem absoluutnumbrilt kui uue ostult. Lihtne protsess, puhas matemaatika: ostetakse autolaenuga käibekata kasutatud Euroopast toodud masin, kaskot ei tehta ja sealt tuleb kuumakse sama mis liisingul. Seda just pisut edevamate markide puhul, odavmarkidel on kasko ka kopikad. Siit ei saa Riik käibekat kopikatki! Saab kütuselt, sealt ka aktsiis, aga kui see soetus kulutab olematud 4 toopi? Vahet pole, gaaasi või diislit, igal juhul kõvasti alla 10 euro sajale kildile, ümardame KÕMi 2€ peale. Mis mul siin on postkastis Joggerile: käibekas 3818,33€. See teeb siis 190tuhande läbisõidu kütuse pealt käibeka jagu!

Ja nüüd me jõudsimegi sinna, MIKS seda automaksu ja eelkõige regamistasu tehakse!!! See on imporditavate kasutatud autode pealt KÄIBEMAKSU alalaekumise kompenseerimine! Riik ongi rahanäljas. 

Tänu ühtse majandustsooniga ELile jääb puhtalt autodelt iga aasta saamata üüratu käibemaks. Selle on saanud ju teised Riigid. See oli ka asi, misk soomalsed võitlesid oma auto sissetoomise maksude eest megatrahvide hirmuski. Käibekas  ja aktsiis kadus ära, tuli muud välja mõelda. Ega see auto aastamaks tühi polegi oluline, need on enamusele "kopikad" nagu ka maamaksud! Korra krigistad hambaid ja maksad oma 160 raha ära, mis mul näiteks langeb uuest aastast meeletult (79,68 pealt prognoositava 46,34 peale ehk kogu maa eest miinus 66,56€)!  Teine teeema on seisvad, museaalid jne ehk mittesõitvad ja teeliikluses mitteosalevad autod ja nende maksustamine.
Ja ma käisin täna päriselt ja vaatasin selle 2.seeria peremulli üle! See 66.80 võimalikku aastamaksu tundub koos 4-liruse kuluga ju mõistlik sest see on täpselt mul maamaksu jagu Big Grin ehk maksukoormus ei muutuks.  Ja jomajoo kui suur ja meeletult mõnusa ruumikasutusega see GranTourer tegelikult on... Pisike tiiruke tegi selgeks, et seal ei ole mitte midagi Dacia Joggeriga võrrelda, isegi mitte ligilähedaselt. Kummaline, kuidas see mull on minust täiesti mööda läinud?
Ja eks praegu hakkab kiiresti mingi kaader samamoodi omi asju üle vaatama ja oma seisu lähiaastate perspektiivis tsementeerima. Eks see hiromantika ju on aga MINGI ajukääbikute mõtlemise suuna saab praegu juba kätte. Praegu liidab näppude peal kõik olemasolevad ja tulla võivad kulud kuus kokku ja selle põhjalt ju vaatab, millega oma tagumenti ilmamööda ringi vedada! CNG nulliti ülevaatuse kulude ja peedistamisega ära, lisaks need ju ei vea enamuses midagi, rohekütus LPG-gaas on ka jäetud selgelt tähelepanuta ja on potensiaalselt kallis pidada tänu bensu näitajatele, jäävadki poolmoodsad kusihappeta ökodiislid! Tegelikult ongi see peaagu parimate autode ajastu isendid, kus lisad ja turva on moodne aga roheterror pole veel kõike head sõidu poolelt päris ära nudinud.
Vasta

Muuseas, huvitav kas see pruugitud auto pealt esmaregistreerimise tasu võtmine ei lähe vastuollu topeltmaksustamise vältimise põhimõttega? Ostan näiteks mujalt euroliidust  kasutatud auto, kus see maks on juba makstud.
Vasta

Mina olen ka selline maainimene kes on harjunud kastikat omama. Vanaisade metsadest on küttepuid veetud, koju ehitusmaterjal kohale veetud, oma maatükil oksad lõkkese, vajadusel suurt treilat jne. Päris igapäev kastikat sihtotstarbeliselt ei kasuta aga nädalas korra-kaks ikka. Kastikatena on kasutuses olnud paarituhendeeurosed vanad mazdad. Nüüd pere suurenemisega seoses oli vaja "korralik" auto hankida ja kuigi oli suur kiusatus RAM võtta (peaks kolm turvaistet ilusti kõrvuti mahtuma ja gaasi kulu enamvähem võrdne 8l/100km diislile) siis automaksu hirmus sai võetud diiselbuss. Nüüd tuleb välja et oleks odavam RAM2500 vms C kati pill võtta igapäevasõiduks, teemaks on 500 eur/aasta, automaksu ei lisandu, vs siis praegusele bussile kalkulaatori poolt pakutav 600 eur/aasta automaks.
Vasta

Kui siiani üritati ikka autot uuemaks valetada müügikuulutustes lisades sinna igasugu MY märkeid siis automaksuga seoses tuleb osta just sama mudeli algusaasta masinat. Vaatasin just delfi kalkulaatorist enda auto baasil, et seda konkreetset isendit sellise konfiga tehti 2011 - 2017 ja automaksu tabel vastavalt

2011-114,70 euri
2012-172,94
2013-231,17
2014-289,41
2015-347,64
2016-405,88
2017-464,11

Päris korralik erinevus sellest, et auto on arvele võetud 29 detsember või järgmise aasta 2 jaanuar.
Vasta

(12-10-2023, 15:43 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mina olen ka selline maainimene kes on harjunud kastikat omama. Vanaisade metsadest on küttepuid veetud, koju ehitusmaterjal kohale veetud, oma maatükil oksad lõkkese, vajadusel suurt treilat jne. Päris igapäev kastikat sihtotstarbeliselt ei kasuta aga nädalas korra-kaks ikka. Kastikatena on kasutuses olnud paarituhendeeurosed vanad mazdad. Nüüd pere suurenemisega seoses oli vaja "korralik" auto hankida ja kuigi oli suur kiusatus RAM võtta (peaks kolm turvaistet ilusti kõrvuti mahtuma ja gaasi kulu enamvähem võrdne 8l/100km diislile) siis automaksu hirmus sai võetud diiselbuss. Nüüd tuleb välja et oleks odavam RAM2500 vms C kati pill võtta igapäevasõiduks, teemaks on 500 eur/aasta, automaksu ei lisandu, vs siis praegusele bussile kalkulaatori poolt pakutav 600 eur/aasta automaks.
Ärme unusta, et seda soovitakse ka tõsta ja minimaalselt kahekordseks Wink

Kujutage nüüd ette maameest, kes tegi küttepuid tasapisi müügiks Gaz-53 kasti ja kui koorem täis sai maksis riigile 12 eurot ja viis selle koorma linnainimesele kes maksis selle puu hinnale juurde.
Nüüd aga peaks ta juurde maksma 40 eur ja arvake kas maamees teeb veel küttepuud müügiks ja linnainimene saab omale taskukohaselt toa soojak s?

Kokkuvõtteks on praegu veel vara paanitseda sest see planeeritav maks on ilmselgelt üle taluvuspiiri ja selle seaduseks saamiseks peavad 51 inimest selle poolt hääletama.
Hääletus aga on avalik ja need näod-nimed jäävad rahvale väga hästi meelde kes poolt olid...
Ilmselt seotakse see usaldusega sest siis on sellest poolthäälest ka midagi võita valitsemise aja pikenemise näol.
Ma ikka tahaks loota, et peale kooskõlastusringe kui selle lõppvariant selgub mida hääletama hakatakse siiski rahvas mobiliseerub ja tuleb välja endast märku andma.

Üldharivalt siis rahvarahutuste ohtu võtavad valitsuse liikmed väga tõsiselt ja sellest annab märku karistuste tõstmine ja abipolitseinikele suuremate õiguste andmine.
Näiteks tüli "Põlva Passati" pärast kus umbes 100 nägu kogunesid Põlvas uurib juba Kaitsepolitsei.
Kaitsepolitsei ei hakanud isegi peaministri mehe äri vaenlasega uurima!

Vasta

A mis sa arvad, et ma ei maksa seda raha maamehele juurde? Jään külmetama või? Nähes neid viimaseaja torme ja katkestusi siis parem maksan küttepuude ees
t rohkem kui loodan puudega elektriühenduse peale. 
Vähemalt tuba on soe ja lapsed saavad sooja toitu. Ja sellega seoses ei osta ka elektri autot.
Vasta

(12-10-2023, 18:05 PM)hobiautod Kirjutas:  A mis sa arvad, et ma ei maksa seda raha maamehele juurde? Jään külmetama või? Nähes neid viimaseaja torme ja katkestusi siis parem maksan küttepuude ees
t rohkem kui loodan puudega elektriühenduse peale. 
Vähemalt tuba on soe ja lapsed saavad sooja toitu. Ja sellega seoses ei osta ka elektri autot.

Õhtust!
No selleks ju see automaks tehaksegi, et kliima korda saaks ja torme ning katkestusi ei oleks! Arueisaavõi?  Sad
Vasta

(12-10-2023, 22:53 PM)kass Kirjutas:  
(12-10-2023, 18:05 PM)hobiautod Kirjutas:  A mis sa arvad, et ma ei maksa seda raha maamehele juurde? Jään külmetama või? Nähes neid viimaseaja torme ja katkestusi siis parem maksan küttepuude ees
t rohkem kui loodan puudega elektriühenduse peale. 
Vähemalt tuba on soe ja lapsed saavad sooja toitu. Ja sellega seoses ei osta ka elektri autot.

Õhtust!
No selleks ju see automaks tehaksegi, et kliima korda saaks ja torme ning katkestusi ei oleks! Arueisaavõi?  Sad
no ega ilmaasjata 800 kliimaministeeriumi ametnikku palka ei saa, kiilmaparandus on tõsiselt käsile võetud! Smile
Vasta

Kõigepealt tehakse rahandus korda, siis tehakse riik korda ja lõpuks tehakse ka kliima korda. Kim jung kahvatub sellise partei kõikvõimsuse ees Smile
Vasta

(12-10-2023, 17:25 PM)2715 Kirjutas:  
(12-10-2023, 15:43 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mina olen ka selline maainimene kes on harjunud kastikat omama. Vanaisade metsadest on küttepuid veetud, koju ehitusmaterjal kohale veetud, oma maatükil oksad lõkkese, vajadusel suurt treilat jne. 
Kujutage nüüd ette maameest, kes tegi küttepuid tasapisi müügiks Gaz-53 kasti ja kui koorem täis sai maksis riigile 12 eurot ja viis selle koorma linnainimesele kes maksis selle puu hinnale juurde.
Nüüd aga peaks ta juurde maksma 40 eur ja arvake kas maamees teeb veel küttepuud müügiks ja linnainimene saab omale taskukohaselt toa soojaks?
Me jõuame loogilise järelduseni: kui ükskord suutsid maamehed traktrotega pealinna tulla, siis saavad nad seda ka edaspidi teha. No ja küttepuude vedu sadade kiltide taha ei tasu niigi ära, õigemini tasub pisibussiga. Just viisin Ohtust Tartusse Vito täie aka u.3 ruumi ja diisli kulu 40€ pole väga hull. 
Ütleme tänased traktorid sõidavad 30-70 km/h ja vedada võivad "jajebuu" suuri koormaid! Lisaks veel palju odavam ja maal multiotstarbeline multiliftindus jms. Kettaseadet pole, aega ei kulu liiga palju jne. Kasvõi selline ette, 50km/h, 28tonni haagis pluss laadur, koos Rootsist toodava haagisega kokku ikka odavam kui RAM! "Reiplast" tund Tallinnasse ja ega seal lolliteel keskmine üle 50 polegi Wink 
See komplekt oleks siis suurusjärk 75K€ maksudeta Eestis kohal ehk siis äri hind. Eraisikuna muidugi arutult kallim elik 90 tuleb ära aga jah, ega siis üldiselt sellist raha kasutada suutev maamees alla sellise ju osta, nii tundub Big Grin 

Seega jõuame tänu automaksule ÜHE mõstliku tulemuseni ka: ostke traktor ja haage, kui on vaja pidevalt kodukandis koormaid vedada! See veel odavam kokku, lihtsalt ei saa kaste vahetada ja maha panna ja tõstukit ka pole. Haagis küll 40km/h piiranguga passis aga 16250 kg on kandevõime Big Grin Olles piisavalt vana ja C-katiga, saab sellega mürada. Või siis T. Kusjuures too Valtra on ju ka tagurpidi roolitav Wink Kui Riik sellise mõtte välja ütleks, oleks ma isegi natuke päri. Et mul on maal koletut paljuvedust kastikat vaja sest lund sajab! OSTA TRAKTOR ja lükka lumi ära! Lihtne??? Ja ka loogiline. Ma olen siinsamas ka varem plärtsatanud maameeste ingu pelae, et "kodutee on halb vaja osta paljuvedu". Kurat, tee OMA tee korda! Mina ei tea viimastest kümnekonanst aastatst mitte ühte korrast ära valla ja veel vähem Riigiteed kogu Eestis ja ma ometi ole nsee sajand enamuse teedest läbi sõitnud Big Grin Varem neid tõesti oli, eriti kevadeti. 

PS: linnast pakkide-koormate vedu on ka ju päriselt-päriselt väljamõeldud loll põhjendus sest tegelikult asendab seda ka kattega kerghaagis mõistliku auto sabas. Ja selles osas on kastikas maailma kõige mõttetum masin üldse! Teljevahe üüratu ja istub igal pool kinni, kast olematu ja mitte eessugi ei mahuta, kaane kõi kuudiga veel hulelm jne. RAMi ainus mõte Eestis ongi haagsievedu! Ja ka USAs, kus neile on lubatud üüratud asjad sappa. Reaalselt on kastikate kast MÕELDUD selle ühenduse paigutuse kohaks mitte kaubaveoks Big Grin
Vasta

(13-10-2023, 09:47 AM)PlyVal64 Kirjutas:   
Ütleme tänased traktorid sõidavad 30-70 km/h ja vedada võivad "jajebuu" suuri koormaid! Lisaks veel palju odavam ja maal multiotstarbeline multiliftindus jms.

Ära taha Traktoreid teele. Ei ole üldse mõnus istuda sellise 50km/h kihutava traktori sabas, reede peale tööd. Rivi kogunes Ääsmäel ja mööda sai tast pärast Laitset.
Vasta

Niipalju tahan mina ütelda et traktorid on maanteetranspordiks väga kulukas lahendus.
Eespool viidatud Valtra võtab koormaga sõites diislit 40l/100km.
Lisaks on tal põllumajandusrehvid mis kuluvad ära alla 35 000km ja tagumise tükk maksab 1500 eur.
Mäletate kui Eestis veel teekasutustasu ei olnud?
Ühelgi pinnasetööl ei näinud traktoreid vaid olid veoautod.
Vanemad ja kehvemad küll aga kuskil objektil vedada nagu loodud.
Nüüd aga harva näeb autot kaevetöödel...
Vasta

No kes käseb panna põllumajandusrehvid alla, kui ainus eesmärk on teed mööda rallida. On ka kohasemaid susse.

Aga see traktor on rämedalt suur kuskile suvilakooperatiivi teele ukerdama.
Vasta

Õhtust!
No see traktorite asi.... ma saan aru - kvaliteetvoorum, vaidluses sünnib tõde jms möla. Aga tehke endile see asi selgeks, et ma teaks, kas minna üle aia Tauresse roosat Valmetit ostma, või on see jutt siin kõik tavaline pullikaka nagu siin voorumis on hea tavana kavaks!?
Aga vahet pole, mina usun Kaja Kallast ja Nõnne nimekaimu, tal on ikka sellised sisuga ja pikad postid, mida mina paraku lõpuni lugeda ei suuda!
Aga - hea voorum, paremat ei ole (no üldse teisi ei ole)! Laske automuusikat ka siia peale!
Võite kusta ka, tegelt mul ikkagi projekti, kui niisugust, (mida keegi kusagil projekteerib) ei ole !  Sad
Vasta

(13-10-2023, 23:12 PM)Mahno Kirjutas:  No kes käseb panna põllumajandusrehvid alla, kui ainus eesmärk on teed mööda rallida. On ka kohasemaid susse.

Aga see traktor on rämedalt suur kuskile suvilakooperatiivi teele ukerdama.
Kus ta suur on? Tavalise krusa suurus mis küttepuid veab. Tiheasustuses neil ju pisike isesõitev laadur kaasas. 
Aga eks see traktori teema on ju paraja irvitusega tehtud just nende pihta kes väidetavalt kogu aeg ja lõputult midagi veavad ja just kastikatega. Selleks tööks ongi traktor ja siis on lubatud kaalud täesti teises klassis. Küll praegu on kõik tuttavate kastikad töös paate vedamas ja Alunaudi Toyota on teel Poola, suur RIB sabas. Aga Tornimäelt Kuivastusse veoks on neil just spets traktori haagis ja traktoreid maal veel leiab. See oli kaugelt odavaim ja lihtsaim lahendus ülegabariidi jaoks. See tehnika on odavaim ehitada ja pidada.
Vasta

Et need kes kastikaga midagi kogu aeg veavad, saaks need veod asendada traktoriga? Metsamehed oma teenindusauto veod, ehitajad oma ehitusveod, põllumehed oma väikeveod...
Või mida täpselt silmas peeti?
Vasta

(14-10-2023, 20:56 PM)Meelis2 Kirjutas:  
Tutvusta teistele ka seda metsaärikat kes automaksu peale nuttes kännu kõrvale pikali viskab ja ahastuses sammalt närib.....
Miks jätkuvalt nii kriitiline?

Ei meeldi kellegile maksud, ei uued ega vanad. Aga olles vaheldumisi ametites nii riigi kui erasektori suht suurfirmades saan aru ja tean ikka midagigi maksudest, maksulaekumistest ja riigi toimimisest.
Ei ole kriitiline vaid veidi naljakas kui iga järgneva postitusega püütakse leida ühest ja samast asjast uut tahku miks seda "ei saa teha". Tulevad meelde need kunagistest kaastöötajatest klounid kelle ainukesed põhjendused tegemata tööle oli esmalt seesama pooletunnine monoloog miks "ei saa teha" ja kui see enam ei aidanud siis" aga Lõuna osakond on selles süüdi et Tallinna tehnikute plaan täitmata jäi, võtame nende eelarvest puuduva osa".
Ärge solvuga aga hindan inimesi kes on orienteeritud lahendustele mitte mölale, virisemisele ja teiste süüdistamisele. Ok Kaja valitsus mingil ajal nagunii lahkub, Reinsalu lubas automaksu tühistada aga mis te loodate et riigieelarvesse jääb sellest tühistamisest auk? Eksite, järgmine PM paneb sujuvalt veel 2% käibemaksu otsa ja kõik need praegused nutjad hakkavad siis selle üle nutma või on suu vett täis? Keda siis sõimate?
[/quote]

Miks kohe härra siis niimoodi...
Maksud ei meeldi kellelegi - nõus.
Raha võib puudu tulla kui samamoodi jätkata - nõus.

Millega nõus ei ole:
Puudujääki on võimalik vähendada või isegi ülejäägiks muuta kui kulutamise kohti ümber hinnata ja mõni juhe seinast tõmmata.
Käibemaks on üks loogilisemaid makse Eesti vabariigis ja kõik teavad mis protsendi peab riigile andma ja seda saab optimeerida ning kontroll selle üle on raha omaniku käes.

Automaks ei ole kuskilt otsast loogiline maks ja meie riigis on ta võtnud kaasa mõned enneolematud elemendid nagu näiteks peatatud registrikandega sõidukite maksustamine võrdselt aktiivses liikluses olevatega.
Niisama nagu ka täielik loogikavabadus eristada kaubikuid ja sõiduautosid ning ahistades teenimatult kaubikuomanikke.
Näiteks minu käru baasil mis on 2002 aasta Transistor töömahuga 1998cm3 ja võimsusega 55Kw ning mis on üle 20 aasta vana aga maksab praeguse kava järgi 194 eur.
Kui ma panen sinna istmed sisse muutub see summa 50 euro peale ilma et reaalselt mingigi saastamine väheneks!
Pigem suurendab see oluliselt saastamist sest kõik hakkavad omale tagumist istmerida hankima ja uued kaubikud arvake kas keegi ostab veel ilma istmeteta?
Istmete tootmine aga on ainulaadne protsess mis ei tekita grammigi saastet, onju?

Ma endiselt kordan, et autondus ON Eesti vabariigis juba kasumiga töötav ala kus kütus maksustatakse rohemaksuga, aktsiisimaksuga ja kõige selle pealt veel käibemaksuga mis teeb kütuseliitrist konkurentsitult suurima maksukoormusega kauba mida Eesti vabariigis on võimalik osta!
Ja on inimestel ka teatud valik palju nad tahavad toetada Eesti vabariigi eelarvet valides endale sobiva suuruse ja kütusekuluga jõuvankri.
Kui aga eelnevat arvesse võttes on maainimene, metsamees, kesiganes teinud väljamineku ja soetanud omale Ram-i, Hiluxi, misiganes siis ta on teinud pikemaajalise investeeringu ja tal pole olnud võimalust seda kulu ette näha, kuna enne valimisi polnud sellest sõnagi ja praegune valitsus on mandaadi jõuvankrite maksustamiseks saanud pettusega, mille peale pole võimalik kaevata!
Tema investeeringust on samuti kavas hammustada suur tükk sest auto jääkväärtuse arvestamisel pole olnud võimali inimesel seda ette näha.

Neil asjaoludel EI tohiks seda ajuvabadust heaks kiita ja selle vastu peaks aktiivselt võitlema!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 4 külali(st)ne