Ikka ja jälle seda automaksu!

Et need kes kastikaga midagi kogu aeg veavad, saaks need veod asendada traktoriga? Metsamehed oma teenindusauto veod, ehitajad oma ehitusveod, põllumehed oma väikeveod...
Või mida täpselt silmas peeti?
Vasta

(14-10-2023, 20:56 PM)Meelis2 Kirjutas:  
Tutvusta teistele ka seda metsaärikat kes automaksu peale nuttes kännu kõrvale pikali viskab ja ahastuses sammalt närib.....
Miks jätkuvalt nii kriitiline?

Ei meeldi kellegile maksud, ei uued ega vanad. Aga olles vaheldumisi ametites nii riigi kui erasektori suht suurfirmades saan aru ja tean ikka midagigi maksudest, maksulaekumistest ja riigi toimimisest.
Ei ole kriitiline vaid veidi naljakas kui iga järgneva postitusega püütakse leida ühest ja samast asjast uut tahku miks seda "ei saa teha". Tulevad meelde need kunagistest kaastöötajatest klounid kelle ainukesed põhjendused tegemata tööle oli esmalt seesama pooletunnine monoloog miks "ei saa teha" ja kui see enam ei aidanud siis" aga Lõuna osakond on selles süüdi et Tallinna tehnikute plaan täitmata jäi, võtame nende eelarvest puuduva osa".
Ärge solvuga aga hindan inimesi kes on orienteeritud lahendustele mitte mölale, virisemisele ja teiste süüdistamisele. Ok Kaja valitsus mingil ajal nagunii lahkub, Reinsalu lubas automaksu tühistada aga mis te loodate et riigieelarvesse jääb sellest tühistamisest auk? Eksite, järgmine PM paneb sujuvalt veel 2% käibemaksu otsa ja kõik need praegused nutjad hakkavad siis selle üle nutma või on suu vett täis? Keda siis sõimate?
[/quote]

Miks kohe härra siis niimoodi...
Maksud ei meeldi kellelegi - nõus.
Raha võib puudu tulla kui samamoodi jätkata - nõus.

Millega nõus ei ole:
Puudujääki on võimalik vähendada või isegi ülejäägiks muuta kui kulutamise kohti ümber hinnata ja mõni juhe seinast tõmmata.
Käibemaks on üks loogilisemaid makse Eesti vabariigis ja kõik teavad mis protsendi peab riigile andma ja seda saab optimeerida ning kontroll selle üle on raha omaniku käes.

Automaks ei ole kuskilt otsast loogiline maks ja meie riigis on ta võtnud kaasa mõned enneolematud elemendid nagu näiteks peatatud registrikandega sõidukite maksustamine võrdselt aktiivses liikluses olevatega.
Niisama nagu ka täielik loogikavabadus eristada kaubikuid ja sõiduautosid ning ahistades teenimatult kaubikuomanikke.
Näiteks minu käru baasil mis on 2002 aasta Transistor töömahuga 1998cm3 ja võimsusega 55Kw ning mis on üle 20 aasta vana aga maksab praeguse kava järgi 194 eur.
Kui ma panen sinna istmed sisse muutub see summa 50 euro peale ilma et reaalselt mingigi saastamine väheneks!
Pigem suurendab see oluliselt saastamist sest kõik hakkavad omale tagumist istmerida hankima ja uued kaubikud arvake kas keegi ostab veel ilma istmeteta?
Istmete tootmine aga on ainulaadne protsess mis ei tekita grammigi saastet, onju?

Ma endiselt kordan, et autondus ON Eesti vabariigis juba kasumiga töötav ala kus kütus maksustatakse rohemaksuga, aktsiisimaksuga ja kõige selle pealt veel käibemaksuga mis teeb kütuseliitrist konkurentsitult suurima maksukoormusega kauba mida Eesti vabariigis on võimalik osta!
Ja on inimestel ka teatud valik palju nad tahavad toetada Eesti vabariigi eelarvet valides endale sobiva suuruse ja kütusekuluga jõuvankri.
Kui aga eelnevat arvesse võttes on maainimene, metsamees, kesiganes teinud väljamineku ja soetanud omale Ram-i, Hiluxi, misiganes siis ta on teinud pikemaajalise investeeringu ja tal pole olnud võimalust seda kulu ette näha, kuna enne valimisi polnud sellest sõnagi ja praegune valitsus on mandaadi jõuvankrite maksustamiseks saanud pettusega, mille peale pole võimalik kaevata!
Tema investeeringust on samuti kavas hammustada suur tükk sest auto jääkväärtuse arvestamisel pole olnud võimali inimesel seda ette näha.

Neil asjaoludel EI tohiks seda ajuvabadust heaks kiita ja selle vastu peaks aktiivselt võitlema!
Vasta

(14-10-2023, 19:36 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(14-10-2023, 17:50 PM)vant Kirjutas:  Misukeste muude masinatega metsakale kütust veetakse? Kastikaga siis kohe üldse mitte? Ma kohe mitut lollpead tunnen, kes kangekaelselt just sellise autoliigiga seda teevad. Et saaks langile ligemale neliveoga, oleks natuke kandevõimet ja enam- vähem inimlik sõita.


Tutvusta teistele ka seda metsaärikat kes automaksu peale nuttes kännu kõrvale pikali viskab ja ahastuses sammalt närib.....
Hea küsimus Smile ma ka ei tea selliseid ..
Vasta

Mitte ükski põhjendus ei ole kehtestada autodele VARAMAKSU. Siin pole mõtet rääkida riigi sellest või tollest seisust. Eraomandi kallale ei tohi minna ja kõik!
Kui ka tulevikus riik inimesi piinab majanduslikult ja vaimselt, seda rohkem saab haiget kodanike tahtmine osaleda riigikaitses õigel hetkel. Loodetavasti seda kommentaari ei eemaldata(oht alati suur), aga arvamus kattub vägagi algse teemaga - Riigi mainele ja kaitsele aitab kaasa rahvast hoolimine. 
Praegune plaan "valitsejatel" on muuta inimeste autod riigi varaks - Kohustuslik automaks tähendab põhimõtteliselt autode rentimist, mitte omamist!

Sobilik video kommentaari lõpetuseks.

https://www.youtube.com/watch?v=axNPFu7DLhI
Vasta

(14-10-2023, 22:08 PM)KertP Kirjutas:  Mitte ükski põhjendus ei ole kehtestada autodele VARAMAKSU. Siin pole mõtet rääkida riigi sellest või tollest seisust. Eraomandi kallale ei tohi minna ja kõik!
Kui ka tulevikus riik inimesi piinab majanduslikult ja vaimselt, seda rohkem saab haiget kodanike tahtmine osaleda riigikaitses õigel hetkel. Loodetavasti seda kommentaari ei eemaldata(oht alati suur), aga arvamus kattub vägagi algse teemaga - Riigi mainele ja kaitsele aitab kaasa rahvast hoolimine. 
Praegune plaan "valitsejatel" on muuta inimeste autod riigi varaks - Kohustuslik automaks tähendab põhimõtteliselt autode rentimist, mitte omamist!

Sobilik video kommentaari lõpetuseks.

https://www.youtube.com/watch?v=axNPFu7DLhI



Vist oli see Mannerheim kes ütles midagi taolist: "Kõigepealt tuleb üles ehitada riik mida kodanikud kaitsta tahaksid."

Antud juhul ma siiralt kahtlen , et .......

Aquila captas non muscas.
Vasta

Peatatud registrikandega autode maksustamine oleks ikka ERILISELT debiilne lüke. Olen ka ise kunagi seal Järva-Jaani muuseumis käinud, seda küll aastaid tagasi, kuid ääretult kahju oleks, kui see vähenegi tehnikaajalugu lipsuga ja elukaugete inimeste poolt ära hävitatakse. Nagu muusemipapagi ütles, et ilmselgelt on neil otsustajatel midagi kusagil viltu läinud.
Automuuseumitest meenub esimese hooga veel küll vaid Halinga, kuid küsimus ei olegi vaid muuseumites, vaid üleüldse kõigis autodes, mille registrikanne on erinevatel põhjustel peatatud. Olen täiesti kindel, et kõigi registrikanne ei ole peatatud vaid seetõttu, et auto on lihtsalt kuskile põlluserva vedelema jäänud. Üleüldse ei ole see automaks kuskilt otsast mõistlik!
Vasta

Minu teada ei maksustata ka Lätis ja teistes Euroopa riikides peatatud registrikandega sõidukeid. See pole mitte ebaõiglane vaid ka õigussüsteemiga vastuolus, minu meelest?
Kas mitte onu Siimuke polnud see, kes oli vara maksustamise vastu? Muidugi ehk on tal nüüd arvamus muutunud aga ma ei näe,et sellest maksust midagi paremaks muutuma hakkaks. 
Mujal Euroopa riikides on põhimõte, kui kasutad (teed, autot jne) siis maksad. 
Praegu on näha jälle seda exeli tabeli mentaliteeti. Ju on las maksab või saadame täituri sulle kaela. Teisi sõnu seaduslik väljapressimine.

Kus juures on keegi sellele mõelnud, mida siis need teevad, kellele on nt 60 sõidukit hingekirjas aga pole mitte mingit sissetulekut ega vara? Ma usun,et kohtunikud saavad siis füüsilise isiku pankrotte korralikult välja kuulutada. Lõpuks aegub nõue ja kõik muu jääbki õhku rippuma. Seda muidugi teoorias.
Kui natuke mõelda saab riik selle maksuga küll raha juurde aga samas tuleb väga palju muid probleeme. Need omakorda hakkavad raha välja viima, seega tundub,et analüüsitud on seda maksu mõju kuidagi väga ühepoolselt.
Vasta

Isegi Indrek Neivelt ütles, et selle automaksu planeerimisel lähtutakse puhtalt Exceli tabelist, mitte mõistusest.
Vasta

Suur arutelu oli kastikatest,need maksustatakse korralikult ja kui mingiks jamaks läheb siis seesama riik korjab need käest ara ka.Põhimõtteliselt maksadki oma raha eest ostetud asja eest renti.
Vasta

Vaatasin, et transiti aastamaks on 207 eurot, ning kindlustus oleks 304 eurot aastas. See teeb rohkem kokku ühes aastas, kui ma auto eest maksin. Hetkel ehitan teda matkaautoks, ning hakkasin mõtlema et kas on mõtet selliste hindadega projektiga lõpuni minna. Võimalus on veel dokumendid maha kanda ja kere metsa viia jahionniks, aga see on viimane variant. Palju teie kindlustus on. Auto 1979 n1. Varem pole enda nimel olnud ühtegi kindlustuslepingut, ning hetkel ka load on alles tegemisel.
Vasta

(19-10-2023, 16:39 PM)WAG Kirjutas:  Vaatasin, et transiti aastamaks on 207 eurot, ning kindlustus oleks 304 eurot aastas. See teeb rohkem kokku ühes aastas, kui ma auto eest maksin. Hetkel ehitan teda matkaautoks, ning hakkasin mõtlema et kas on mõtet selliste hindadega projektiga lõpuni minna. Võimalus on veel dokumendid maha kanda ja kere metsa viia jahionniks, aga see on viimane variant. Palju teie kindlustus on. Auto 1979 n1. Varem pole enda nimel olnud ühtegi kindlustuslepingut, ning hetkel ka load on alles tegemisel.
71 euri 220kW eest ja 94 euri 300kW eest, aasta. M kategooria masinad samas, ma ei tea, kas see loeb. 0 avariid 2 aastat (sõitsin üks kord püstol paagis minema, mis läheb liikluskindlustuse alla) ja kindlustanud juba aastast 2002 erinevaid asju.
Vasta

Kui ehitad matkaautoks saad registreerida m1-ks ja jääb praeguse seisuga üle 20 aasta vana auto aastamaks 50 euri.

Mul oli ka esimese oma nimel N kategooria kindlustus kallis kuigi soiduautosid oli olnud varem. Paari aastaga on mõistlikumaks läinud makse.
Vasta

Ei pruugi saada M1-eks, aga võib ning ilma lisakauslita matkaaauto. Ühe sellisega on isiklik kogemus: algselt nõuti kõikide matkaauto nõuete täitmist ja registreeriti M1-na ja sõiduauto(kiirabi transporter). Aga kindlustusega on veel hapum, lubab teha vaid kuuks ajaks ja ülevaatuse läbimiseks(masin N1, arvelt maas ca 10a uaz buss). Viis pakkumist, vähim 17 ja suurim 60 kuus, kahjudeta ajalugu ulatub rubla juurde. Ega teiste kogemused ei pruugi aidata, mina seda projekti edasi ei teeks.
Vasta

Kindlustusega on nii, et pealinna ligidal on ikka kordades kallim kui ääremaal.

Oleneb kus ehitaja elab, vb on mõistlikum oopis ääremaa sissekirjutus hankida.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Kuni auto on ehitamisel, tuleb ta mnt ametis arvelt ajutiselt maha võtta, siis pole mingit kindlustust vaja. See peaks kehtima jääma ka nüüd viimaseid sundkindlustuse tuuli arvestades.

Automaksust sa ilmselt ei pääse. Kategooriat muutma saad ka kardetavasti siis, kui ehitus valmis.

Ühelt poolt võivad summad tunduda suured, samas kui elustiil on selline, siis mis alternatiivid on? Rentimisel küsitakse vähegi matkaauto moodi asja eest sajaline päevas. Pigem tuleks vist sissetulekute poolt kuidagi ümber vaatama hakata.
Vasta

Tänane Reporteritund on esmaklassiliselt piinlik kuulamine, samas sugugi mitte üllatav: https://vikerraadio.err.ee/1609128365/re...t-mojudest

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Rahandusministeeriumi hinnangul võiks kooskõlastusringil oleva automaksu eelnõust maha võtta punkti, millega vanade autode esmaregistreerimise tasu langeb auto vanuse kasvades
Vasta

(24-10-2023, 14:59 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Tänane Reporteritund on esmaklassiliselt piinlik kuulamine, samas sugugi mitte üllatav: https://vikerraadio.err.ee/1609128365/re...t-mojudest

Tore kuulda, et ka kütuseaktsiis tõuseb. Paneb rõõmust käsi plaksutama suisa.
Vasta

Rasmus Kits on võtnud kätte ja analüüsinud väiteid automaksu kehtestamiseks ja leidnud, et need pole päris õiged, ütleks isegi et päris valed.

Kel näoraamatut pole siis ka tekst, loodan et autor ei pahanda ja nagu kommentaarides kirjas on ka selle jagamine takistatud inimeste vahel.

Head sõbrad ja lugejad
Kuna automaksu teema kütab tõsiselt kirgi, siis otsustasin, et võtan kooskõlastamisele esitatud eelnõu süvitsi ette ja hakkan selle sisu ja välja toodud väiteid analüüsima. Etteruttavalt ütlen kohe, et ma ei ole andmeanalüütik, kliimateadlane, majandusteadlane, maksuspetsialist jne-jne. Olen tavaline haridustöötaja, kelle üheks hobiks on ka motondus ja sellega seonduv. Seega minu seisukohad on subjektiivsed, kuid üritan oma seisukohtade tõenduseks leida võimalikult kvaliteetsed andmed ja nende tõlgendused. Keskendun oma analüüsis eelnõu seletuskirjas välja toodud põhimõtetele ja nende tegelikule sisukusele, mitte konkreetselt maksumetoodikatele või õiguslikele alustele.
Kuna seletuskiri on väga mahukas, siis ei ole mõistlik kogu analüüsi teha ühes osas. Keskendun igal nädalal konkreetsele lõigule ja selle sisule ning seletuskirjas välja toodud ja minu enda poolt leitud andmestikele. Alustan sellest, et avaldan seletuskirjas välja toodud seisukoha ja üritan siis seda kontrollida ehk saada kinnituse, kas andmestik ja info on õige või mitte. Kui info on õige, siis saab väidet määrata sildiga „ÕIGE“, kui info on enamuses õige, siis saab öelda, et on „OSALISELT ÕIGE“ ja kui info on pigem väär, siis saab öelda sildiga „VALE“. Hakkame siis aga pihta.
Väide 1: Eestis on igapäevases kasutuses Euroopa Liidu peaaegu kõige vanem ja saastavam autopark. Samuti on meil keskmisest kõrgem sõidukite arv ühe inimese kohta. – VALE!
• Eestis on igapäevases kasutuses Euroopa Liidu peaaegu kõige vanem autopark – VALE!
• Eestis on pigapäevases kasutuses Euroopa Liidu peaaegu kõige saastavam autopark – VALE!
• Eestis on keskmisest kõrgem sõidukite arv ühe inimese kohta – VALE!
Sõidukite tegelik vanus Eesti teedel
Eelnõus välja toodud allika järgi on Eestis on kokku registris. 825,936 sõiduautot, mille keskmine vanus on 16,8 aastat.
Transpordiameti statistika järgi on Eestis kokku registris 862 152 (M1 ja M1G) kategooria sõidukit. Nende keskmine vanus on kaalutud aritmeetilise keskmise meetodi alusel 16,7 aastat, mis põhimõtteliselt klapib eelõus välja toodud allikaga. Kui aga võtta arvesse reaalselt teedel liikuvaid sõiduautosid (659 127), siis tuleb sama metoodika järgi keskmine vanus tegelikkuses hoopis 13,3 aastat ja peatatud registrikandega sõiduautodel (203 021) on keskmine vanus 27,8 aastat. Euroopa liidu sõiduki keskmine vanus on 12.0 aastat ja Eestis 13,3. Seega mediaankeskmise (12,4) järgi on Eesti autopark täiesti keskmise Euroopa autopargi vanuses - ei oluliselt rohkemat, ega vähemat. Kolmandikus Euroopa Liidu riikides on sõidukite keskmine vanus suurem, kui Eesti keskmine. Eesti keskmine jääb kõige levinumasse mediaanvahemikku (keskmisesse kolmandikku), mis on vahemikus 10,5-13,5 aastat). Kõige ekstreemsem näide on Kreeka, kus sõiduki keskmine vanus on 17 aastat. Eestis EI OLE peaaegu kõige vanem sõidukipark Euroopa Liidus.
Peaaegu kõige saastavam autopark
On tõendatud, et diiselmootor emiteerib vähem süsihappegaasi, kui bensiinimootor. Selle kohta on palju uuringuid ja ei hakka eraldi viitama. Mõjutajaks saab järjekordselt see, et pea neljandik autopargist, mis on küll Eestis registris tegelikkuses teedel ei liikle ja seega süsihappegaasi ei emiteeri. Kuna kolm neljandikku (75%) peatatud registrikandega sõidukitest on just bensiinimootoritega sõidukid, siis mõjutab see diiselmootori ja bensiinimootoritega sõidukite osakaalu. See osakaalu mõju ei ole küll suur, aga on siiski olemas, mis on umbes 6% bensiinimootorite kahjuks s.t. tegelikkuses liikleb Eesti teedel umbes 6% vähem bensiinimootoriga sõidukeid, kui väidab seda registris olevate sõidukite mootorite osakaal. Oluline on siinjuures see, et Eestis liikleb teedel sisuliselt samas suurusjärgus bensiinimootoritega sõidukeid, kui keskmiselt Euroopa Liidus (51%), aga siiski rohkem diiselmootoritega sõidukeid EL keskmine 42% ja Eestis 48%), mis tähendab seda, et meil on vähemsaastavamate sõidukite osakaal natuke suurem ja jääb pigem Euroopa Liidu keskmisesse, mitte sellest madalamale. Seega meie teedel liiklevad sõidukid EI SAASTA ROHKEM ja kindlasti ei saa öelda, et meil on Euroopa Liidu pea KÕIGE SAASTAVAM autopark.
Kuna 24% registris olevatest sõidukitest igapäevaselt Eesti teedel EI LIIKLE. Seega ka ei tekita heitmeid ja EI SAASTA.
Sõiduautode tegelik arv Eesti teedel
Eelnõus välja toodud allika järgi on Eestis on kokku registris. 825,936 sõiduautot. Ise-enesest on see õige fakt, aga unustati ära, et registris on ka palju sõidukeid, mis tegelikult igapäevases liikluses ei osale. Ehk siis nende mitteliiklevate sõidukite mõju ei avaldu nii keskkonnale heitmete kui ka näiteks taristule. Seega manipuleeritakse arvudega.
Transpordiameti statistika järgi on Eestis kokku registris 862 152 (M1 ja M1G) kategooria sõidukit.
Oluline on aga tähele panna seda, kui palju sõidukeid aktiivselt registris on. Seega konsulteerisin tuttavaga, kes on tegev liikluskindlustuse valdkonnas ja sain kinnituse, et põhimõtteliselt saab teel liiklevaks sõidukiks lugeda seda, millel on kohustuslik liikluskindlustus, sest kui seda ei ole, siis rakendatakse see jõumeetodil või on tegemist sõidukiga, mis on ajutiselt registrist kustutatud. Kuna ajutiselt registris kustutatud sõidukid on samuti avalikest andmebaasidest tuvastatavad, siis on tulem järgmine. Registris on teel liiklevaid sõiduautosid 659 127 ja peatatud registrikandega sõidukeid 203031. Ehk siis tegelikkuses üritatakse eelnõus statistikaga manipuleerida ja väita, et Eestis on justkui nagu rohkem sõidukeid kasutuses, kui see tegelikkuses on. See vahe on 24% ehk neljandik. See on VÄGA SUUR ERINEVUS.
Sõiduautode arv 1000 elaniku kohta
Hetkel on Eestis 1365884 elanikku ja kui võtta arvesse kokku registris olevate sõidukite arvu, siis tõepoolest on keskmine 631 sõidukit 1000 elaniku kohta. See number on väga sarnane eelnõus välja toodud allikale, kus 2021 aasta seisuga oli see arv 621. Küll aga on endiselt meil 24% sõidukitest Eesti teedel mitteliiklevad (pane tähele – väites oli selgelt öeldud „igapäevases kasutuses“), seega tegelikult on Eestis kasutuses 482 sõidukit iga 1000 elaniku kohta, mis on MADALAM kui Euroopa Liidu keskmine - 562. Seega on täielikult vale väide, et meil on keskmisest kõrgem sõidukite arv 1000 elaniku kohta.
Eelnõus välja toodud allikas: =AT1STTfhkRpyaZwqz2p3FQwLjL74r3zDerh5tJIN1cMFiYiylDpCrDAZtPQmMTW9jExMoSVsQZlhxUylKaeVUyplzNhaO3kn119_6fRqDtm_6Y-0xtiHgTG4qtBd5ny1O3T-g9URGTzxe5K1wUXBy_rtag]https://www.acea.auto/.../ACEA-report-vehicles-in-use...
Minu poolt leitud ja kasutatud allikas: =AT1STTfhkRpyaZwqz2p3FQwLjL74r3zDerh5tJIN1cMFiYiylDpCrDAZtPQmMTW9jExMoSVsQZlhxUylKaeVUyplzNhaO3kn119_6fRqDtm_6Y-0xtiHgTG4qtBd5ny1O3T-g9URGTzxe5K1wUXBy_rtag]https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika
P.S. Minu postitust võib laialt jagada ning kommenteerida ja arutleda. Kui aga vähegi võimalik, siis arutleme originaalpostituse all, et jõuaksin vajadusel ka väidetele ja/või küsimustele vastata."


Mis mulle ei meeldi on, et Maario Kadastik on kodanikule peale hüpanud ja asunud Chat GPT abil tõestama kui saastav ja hirmohtlik on ikkagi seisev automobiil keskkonnale.

"Miks sa vägivaldselt eemaldad 200k autot ja siis väidad, et väited ei klapi kui väited on tehtud kogu autopargi osas?
Ma võiks ka ju valida ainult enda autod ja öelda, et misasja, kõik autod on elektrilised, et mida te ajate  see siiski pole point."
[attachment=99858]
Vasta

Ma leidsin ühel päeval autost ämbliku. Ei teagi nüüd, kuhu peaks teatama või kuhu ennast üles andma?

Mulle hakkab järjest rohkem tunduma, et vaenamisele rohekleebise külgekleepimisel on kõik täiesti korras.

Lekkiv õhk ja esteetiline vaade ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne