[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

Misukeste muude masinatega metsakale kütust veetakse? Kastikaga siis kohe üldse mitte? Ma kohe mitut lollpead tunnen, kes kangekaelselt just sellise autoliigiga seda teevad. Et saaks langile ligemale neliveoga, oleks natuke kandevõimet ja enam- vähem inimlik sõita.
Vasta

(14-10-2023, 17:50 PM)vant Kirjutas:  Misukeste muude masinatega metsakale kütust veetakse? Kastikaga siis kohe üldse mitte? Ma kohe mitut lollpead tunnen, kes kangekaelselt just sellise autoliigiga seda teevad. Et saaks langile ligemale neliveoga, oleks natuke kandevõimet ja enam- vähem inimlik sõita.


Tutvusta teistele ka seda metsaärikat kes automaksu peale nuttes kännu kõrvale pikali viskab ja ahastuses sammalt närib.....
Vasta


Tutvusta teistele ka seda metsaärikat kes automaksu peale nuttes kännu kõrvale pikali viskab ja ahastuses sammalt närib.....
[/quote]
Miks jätkuvalt nii kriitiline?


Ei meeldi kellegile maksud, ei uued ega vanad. Aga olles vaheldumisi ametites nii riigi kui erasektori suht suurfirmades saan aru ja tean ikka midagigi maksudest, maksulaekumistest ja riigi toimimisest.
Ei ole kriitiline vaid veidi naljakas kui iga järgneva postitusega püütakse leida ühest ja samast asjast uut tahku miks seda "ei saa teha". Tulevad meelde need kunagistest kaastöötajatest klounid kelle ainukesed põhjendused tegemata tööle oli esmalt seesama pooletunnine monoloog miks "ei saa teha" ja kui see enam ei aidanud siis" aga Lõuna osakond on selles süüdi et Tallinna tehnikute plaan täitmata jäi, võtame nende eelarvest puuduva osa".
Ärge solvuga aga hindan inimesi kes on orienteeritud lahendustele mitte mölale, virisemisele ja teiste süüdistamisele. Ok Kaja valitsus mingil ajal nagunii lahkub, Reinsalu lubas automaksu tühistada aga mis te loodate et riigieelarvesse jääb sellest tühistamisest auk? Eksite, järgmine PM paneb sujuvalt veel 2% käibemaksu otsa ja kõik need praegused nutjad hakkavad siis selle üle nutma või on suu vett täis? Keda siis sõimate?
Vasta

Kisub jälle kangesti sinna poolitatud emotsiooniteema kanti, aga vastan siin, ehk keegi tõstab ringi.
Üks riigi tunnuseid on maksukogumisvõime. Selle vastu ilmselt keegi ei vaidle, ma loodan. Vastasel juhul saame Kreeka või muu sarnase koha, kasvõi NSVL-i kus kah kogu raha oli rahva käes, parimatel poegadel kartulikottides hoiustatult. Rekordiline pikimat aega sama korteriüür, ehk 50+ aastat? ei ole oluline antud kontekstis.
Seega peab riik raha, mille väärtuse see garanteerib, kuidagi uuesti enda kätte saama. Ainuke võimalus selleks ongi maksustamine. Kuidas jagada koormust tööjõu, tarbimise ja kohalike elanike vahel, see on võtmeküsimus. Iga grupi kiusamine põhjustab mingeid muutusi ja selle tasakaalu leidmine on suur kunst. Paraku on praeguseks hetkeks asjad juba nii viletsad, et vaja on kriisiprogrammi, kunagi nimetati seda bandet krokodillide komisjoniks vist? Riigiaparaadist on lõigata küll ja veel, muidugi mitte päästekomandosid.
Iroonilisel kombel ütles tõe välja Taavi Rõivas - riik on enamvähem valmis, vaja peenhäälestada. Pärast seda algasid valimislubadused ja hullem veel, nende täideviimine. Siin me oleme!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-10-2023, 22:08 PM)KertP Kirjutas:  Mitte ükski põhjendus ei ole kehtestada autodele VARAMAKSU. Siin pole mõtet rääkida riigi sellest või tollest seisust. Eraomandi kallale ei tohi minna ja kõik!
Kui ka tulevikus riik inimesi piinab majanduslikult ja vaimselt, seda rohkem saab haiget kodanike tahtmine osaleda riigikaitses õigel hetkel. Loodetavasti seda kommentaari ei eemaldata(oht alati suur), aga arvamus kattub vägagi algse teemaga - Riigi mainele ja kaitsele aitab kaasa rahvast hoolimine. 
Praegune plaan "valitsejatel" on muuta inimeste autod riigi varaks - Kohustuslik automaks tähendab põhimõtteliselt autode rentimist, mitte omamist!

Sobilik video kommentaari lõpetuseks.

https://www.youtube.com/watch?v=axNPFu7DLhI

Oli kunagi kellegil jah plaanis selline riik kus kõik olid õnnelikud- Utoopia vist oli nimeks. Paluks sellise riigi nime kus pole ühtegi maksu, kogu valge maailm võtaks sinna kolimiseks järjekorda.
Vasta

Tsitaat:...
Ei meeldi kellegile maksud, ei uued ega vanad. ... Eksite, järgmine PM paneb sujuvalt veel 2% käibemaksu otsa ja kõik need praegused nutjad hakkavad siis selle üle nutma või on suu vett täis? Keda siis sõimate?
Kellelegi (NB! Riigiteenistuja peaks korrektset eesti keelt valdama) ei meeldi maksud ja üldse võiks ilma maksudeta elada ... aga kui makse nii väga vaja on siis olgu nad solidaarsed ja võimalusega valida, kas ostan saia või sepikut. St nt käibeka tõus mind tabab, aga ma saan kulusid optimeerida elik ei pea iga aasta ostma uut nutifööni või diivanit, trampima väljamaale puhkama jms (OT: nutikas on mul 7 a vana hiinakas ja diivanid on veel mu isa ostetud elik umbes 45 a tagasi ja teenivad veel, puhkused veedan kodutalus). Automaksu vältida ega optimeerida ei ole maainimesel reaalne, tuleb valida auto, mis vastab vajadustele - mitte aladimensioneeritud mikromootoriga punn. Automaks on ebavõrdsuse võrdkuju, autoomanikku diskrimineeritakse, mõttetuid hipstereid soositakse, kaubikuomanikust maainimest või paljulapselist peret diskrimineeritakse veel eriti.
Automaks võiks olla luksusmaks ja ainult nn luksusautodele ehk suurtele luksusedaanidele ja -maasturitele ning sportautodele (mersud, bemmid rääkimata royssidest ja igasugu porsched jms) aga mitte seotud mootori kubatuuri, võimsuse või auto massiga.
Vasta

(14-10-2023, 22:28 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(14-10-2023, 22:08 PM)KertP Kirjutas:  Mitte ükski põhjendus ei ole kehtestada autodele VARAMAKSU. Siin pole mõtet rääkida riigi sellest või tollest seisust. Eraomandi kallale ei tohi minna ja kõik!
Kui ka tulevikus riik inimesi piinab majanduslikult ja vaimselt, seda rohkem saab haiget kodanike tahtmine osaleda riigikaitses õigel hetkel. Loodetavasti seda kommentaari ei eemaldata(oht alati suur), aga arvamus kattub vägagi algse teemaga - Riigi mainele ja kaitsele aitab kaasa rahvast hoolimine. 
Praegune plaan "valitsejatel" on muuta inimeste autod riigi varaks - Kohustuslik automaks tähendab põhimõtteliselt autode rentimist, mitte omamist!

Sobilik video kommentaari lõpetuseks.

https://www.youtube.com/watch?v=axNPFu7DLhI

Oli kunagi kellegil jah plaanis selline riik kus kõik olid õnnelikud- Utoopia vist oli nimeks. Paluks sellise riigi nime kus pole ühtegi maksu, kogu valge maailm võtaks sinna kolimiseks järjekorda.
Pole kuskil maininud riiki, kus pole ühtegi maksu. 
Minu sõnumi mõte on järgmine - Majanduslanguse ajal makse ei tõsteta. Veel vähem ei ole sobilikud uued maksud. Maksud peaksid jääma sellele tasemele, mis hetkel kehtivad.
Veel vaesema rahvaga ei tule mingit positiivset tulemust, vaid ainult suurem kriis ja probleeme juurde. 
Jääb arusaamatuks, kuidas ostujõu tapmine riigile rohkem raha toob?
Vasta

(14-10-2023, 22:28 PM)Meelis2 Kirjutas:  ... Paluks sellise riigi nime kus pole ühtegi maksu, kogu valge maailm võtaks sinna kolimiseks järjekorda.
eks neid riike ikka ole, iseasi, kas kõik sinna kolida tahavad, moraalinormid on karmid, igasugu pederastiat jms ei tolereerita. Nt 

Tsitaat:Praegu ei kehtesta AÜE föderatsioon föderaalset ettevõtte tulumaksu Emiraatides ….

Araabia Ühendemiraatides töötavatele isikutele ei ole praegu kehtestatud föderaalse ega emiraadi taseme üksikisiku tulumaksu. Araabia Ühendemiraatides kehtib sotsiaalkindlustusrežiim, mida kohaldatakse GCC kodanikest töötajate suhtes. Üldiselt on Araabia Ühendemiraatide kodanike sotsiaalkindlustusmakse määr 17,5% töötaja brutopalgast … 5% maksab töötaja ja ülejäänud 12,5% maksab tööandja. … Araabia Ühendemiraatides pole praegu käibemaksu. …
Vasta

(14-10-2023, 22:35 PM)honkomees Kirjutas:   Automaks on ebavõrdsuse võrdkuju, autoomanikku diskrimineeritakse, mõttetuid hipstereid soositakse, kaubikuomanikust maainimest või paljulapselist peret diskrimineeritakse veel eriti.
Automaks võiks olla luksusmaks ja ainult nn luksusautodele ehk suurtele luksusedaanidele ja -maasturitele ning sportautodele (mersud, bemmid rääkimata royssidest ja igasugu porsched jms) aga mitte seotud mootori kubatuuri, võimsuse või auto massiga.

Mulle tundub see veidi silmakirjalikuna. Autoga sõit ongi paras luksus, võimaldab kuivalt ja segamatult liikuda meie kliimas.  Baasvajadus (A to B) mille auto lahendab, on sama nii Octavia, 760 või mingi Hiina elektriime puhul. Jätame erivajadused ja isiklikud eelistused hetkel kõrvale. 

Luksusautod ongi ju ka selle praeguse kava järgi suhteliselt rängalt maksustatud. Ma toksisin üks õhtu Lamborghini Uruse kalkulaatorisse ja selle regamine hakkab vist 35k maksma. Võtmesõnadeks Co2 ja mass, mingeid näitajaid pead ju aluseks võtma seadusloomes. Päris jabur oleks teha automaksu seadus kus seisab, et see kehtib näiteks  kümnele automargile. Miks me siis ühte gruppi ühiskonnast veel rohkem diskrimineerima peaksime sellega, et laseme kogu eelarveaugu ainult neil kinni maksta? 

Maksu õigustamist palun mitte välja lugeda, arvan lihtsalt, et see oli ikka ammu ette näha, et see maks tuleb. Me oleme püüdlikud euroliidu liikmed ja kui kõik maksavad siis meie ikka ka.
Vasta

Auto omamine ega sõitmine ei peaks olema luksus, vaid taskukohane kõigile soovijatele. Praeguseks ajaks on ühiskond liikunud väga vales suunas, ning isikliku auto omamist tahetakse demoniseerida. Sellist sooja auru ajavad suust uue põlvkonna punarohelised, kes end kuskile kinni liimivad või mingit kunstiteost määrivad. 
Ajas tuleks tagasi minna ja selle hetkeni, kust suund pööras valele poole. Auto omamine peaks olema hea märk edust ja vabaduse tundest, millega soositakse järgmistele põlvkondadele hobid, mitte rohehulluse propagandana neid hüüda kliimatapjateks.
Eesti "Vabariigi" juhtimist ei peaks ülimuslikult üle võtma EL, vaid riiki peaks juhtima ikkagi Eesti ministrid. 
Püüdlikud peaksime olema Eesti inimeste elude aitamises ja juhtimises, mitte kellegi teise-kolmanda järgi. 

Jutu võib vabalt tõsta "emotsioonigruppi", kui siia ei sobi.
Vasta

Kui ma olen Uruse raha legaalselt saanud ja olen riigile juba maksnud nii, et süda läheb pahaks. Ja siis maksan veel käibeka... 
Sama on või saia ja vorstiga ning kütusega jamaeiteamillega veel...
Tuleb kohe meelde see lugu kui Japsid käisid vaeses eestis ja nägid meie autoparki ... Investorid lahkusid. 
Jaa Kass Mul on projekt. A ma ei oska projekte kirjutada. Pilti võin teha a keda see huvitab?
Vasta

(14-10-2023, 23:51 PM)otipoiss Kirjutas:   

...
Luksusautod ongi ju ka selle praeguse kava järgi suhteliselt rängalt maksustatud. .... Võtmesõnadeks Co2 ja mass, mingeid näitajaid pead ju aluseks võtma seadusloomes. ...
ja nende näitajate alusel maksustame rängalt lihtsaid, elementaarautosid ilma mingite lisade ja nahksisudeta a la UAZ. Mass ja tseekaksoo ju on suured nagu lambol Sad . Maksustamise aluseks võiks olla (uue auto) soetushind (nn tootja soovituslik hind vms), see kõige objektiivsem luksustaseme näitaja. Minu kastika hind oli pool elektrilise seebikarbi hinnast, vana kastika hind oli natuke üle veerandi elektrikate hinnast - toetan Toungue .
Vasta

(15-10-2023, 00:18 AM)KertP Kirjutas:  Auto omamine ega sõitmine ei peaks olema luksus, vaid taskukohane kõigile soovijatele. Praeguseks ajaks on ühiskond liikunud väga vales suunas, ning isikliku auto omamist tahetakse demoniseerida. ... Auto omamine peaks olema hea märk edust ja vabaduse tundest, millega soositakse järgmistele põlvkondadele hobid, mitte rohehulluse propagandana neid hüüda kliimatapjateks. ...
Istu, viis pluss!
Vasta

(14-10-2023, 19:36 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(14-10-2023, 17:50 PM)vant Kirjutas:  Misukeste muude masinatega metsakale kütust veetakse? Kastikaga siis kohe üldse mitte? Ma kohe mitut lollpead tunnen, kes kangekaelselt just sellise autoliigiga seda teevad. Et saaks langile ligemale neliveoga, oleks natuke kandevõimet ja enam- vähem inimlik sõita.


Tutvusta teistele ka seda metsaärikat kes automaksu peale nuttes kännu kõrvale pikali viskab ja ahastuses sammalt närib.....
Ega vist küsimuse mõttest ega sellest, kellele see suunatud oli, aru ei saadud. Aga noh, las ta olla. Aga kui juba ärikad mängu toodi, siis - kas harvesterijuht või väljavedaja on ärikas? Oma töö ja vaevaga tehnika soetanud, teenust teinud, arenenud, tehnikat juurde ostnud, remontinud ja mehe moodi makse maksnud. Ikka ärikas...
 Kena proletaarlase mõtteviis.
Vasta

Riik hakkab ainult unes nägema neid cayennide ja uruste kümnetesse tuhandetesse ulatuvaid registreerimistasusud. Ega rikas inimene pea alati loll olema. Tahtmatult jääb mulje, et tubli majatäis ametnikke, kes rahaministri utoopia loetud nädalate jooksul reaalseks plaaniks pidid vormima, koosneb enamuses 30-50 tädidest, kes oskavad väga hästi exceli tabeleid hallata, aga autondusest ja päriselust ei tea halligi. Aga eks elagu oma unistustes edasi.
Vasta

(15-10-2023, 11:38 AM)alfredo Kirjutas:  Riik hakkab ainult unes nägema neid cayennide ja uruste kümnetesse tuhandetesse ulatuvaid registreerimistasusud. Ega rikas inimene pea alati loll olema. Tahtmatult jääb mulje, et tubli majatäis ametnikke, kes rahaministri utoopia loetud nädalate jooksul reaalseks plaaniks pidid vormima, koosneb enamuses 30-50 tädidest, kes oskavad väga hästi exceli tabeleid hallata, aga autondusest ja päriselust ei tea halligi. Aga eks elagu oma unistustes edasi.

No ma usun küll et Eestlane on leidlik ja suudab kalkuleerida kus riigis on kallist autot soodsam pidada ning need libisevad meie maksuameti käeulatusest välja.
Hobiautosid on praeguse maksukava järgi meie naabrite juures soodsam pidada kui ei kavatseta talvel sõita siis saab oluliselt soodsama päeva hinna.
Kuuldavasti tehakse Leetu autorendifirma kellele saab 10 dollariga auto müüa ja sealt rentida autosid.
Mingi koguse ületamisel tuleb siia ka Leedu ülevaatuse mobiilne punkt kus ülevaatus on küll pisut kallim kuid ei pea välismaal käima.
See teenus kujuneb ilmselt väga populaarseks väikefirmade kaubikupargile.
Hinda lähevad vanemad autod ja kui seadus vastu võetakse algab nende sissevedu ja neid saab ka paarina osta kus komplektis kaks või enam samasugust autot.
Hoogustub autode ümberehitus ja hakatakse otsima tagumisi istmeridasid ja selle juurde käivat turvavarustust.
Tutvusringkonnas olevate puudega inimeste autopark suureneb oluliselt ja puude taotlemisest saab rahvussport maainimeste hulgas kel nagu natuke ongi aga nad pole veel hakanud asju ajama.

Praktika on näidanud, et Eestlase ülemaksustamisel hakkab ta siplema ja leiab lahendusi mida kõiki ei teagi veel pakkuda sest seadus on veel vastu võtmata.

Poliitiline olukord on aga selline, et nad kardetavasti võtavadki selle vastu ära häälteenamusega kui ei alga just massirahutused või veel midagi sellist.
E 200 hääletab poolt sest neil rohkem kaotada enam ei ole ja võita on valitsuses olevate palgaliste ministrite rahasid.
Sotsid hääletavad ka poolt aga hakkavad tegema nägu et see neile ikka päris ei meeldi ja et ega me ainukesena poolt polnud.
Koalitsiooni lagunemine kui algab siis reformi seest ja seda kui kehtiv peaminister langeb populaarsuselt kolmandaks-neljandaks.
Kui aga oma erakonnas populaarsuselt 2-3 vahetatakse ta kindlasti välja.

See hetk, kui oleks saanud asja muuta oli esimese maksukava ajal kui toimus meeleavaldus.
Algne plaan oli kaheastmeline kus võetakse madalama tariifiga vastu ja siis tõstetakse aga selle plaani 2 etapp jäeti ära ja tõsteti esimeseks.
Sel hetkel ütles E200 et neile see ei sobi rahva vastu minna ja oleks siis tulnud korralik rahvamass kokku oleks ka sotsid ei ütelnud.
Siis tegi reform strateegilise käigu ja lükkas asja edasi, mispeale jõudis kõigi populaarsus veel langeda ja rohkem kaotada oli võimalik vaid parteile raha toovate ministrite lahkumisega.
Paraku tuli kohale 50 inimest ja sealt saadi julgust plaaniga edasi minna.
Plaan aga laia laastuga töötas ja Eestlastele kombeks olevalt võtsid kõik köieveoks ringi ja hakkasid aga sikutama.
Vanatehnikahuvilised sikutasid eraldi tahtes vanadele autodele erandeid, mingid rühmad tahtsid veel erandeid ja ainus kes väljapressijatega polnud nõus rääkima oli autoomanike keskliit kellel aga kas polnud õiget infot või toetust liikmete hulgas tulid meeleavaldusele välja kahekesi...

Opositsioon on ka samamoodi lõhki ja ei taha end koos näidata ning proovib üks meeleavaldust teha ei tule teine kaasa ja nii ta läheb.
Mingi lootus veel on muidugi, et võetaks rahvas kokku aga selleks on vaja eeltööd teha ja teavitada ning selleks ei saa kasutada massimeediat kus need uudised lihtsalt ei ilmu vaid muid vahendeid sõna levitamiseks.
Eelkõige pole sellist tõsist eestkõnelejat ja ei näe ka seda kuskilt tekkima.
Ekre ei võta ka teemat käsile sest Isamaa teema olevat ja nii ta ära sumbub kardetavasti.
Vasta

(15-10-2023, 06:58 AM)honkomees Kirjutas:  
(14-10-2023, 23:51 PM)otipoiss Kirjutas:   

...
Luksusautod ongi ju ka selle praeguse kava järgi suhteliselt rängalt maksustatud. .... Võtmesõnadeks Co2 ja mass, mingeid näitajaid pead ju aluseks võtma seadusloomes. ...
ja nende näitajate alusel maksustame rängalt lihtsaid, elementaarautosid ilma mingite lisade ja nahksisudeta a la UAZ. Mass ja tseekaksoo ju on suured nagu lambol Sad . Maksustamise aluseks võiks olla (uue auto) soetushind (nn tootja soovituslik hind vms), see kõige objektiivsem luksustaseme näitaja. Minu kastika hind oli pool elektrilise seebikarbi hinnast, vana kastika hind oli natuke üle veerandi elektrikate hinnast - toetan Toungue .
Selle hinna järgi maksustamisega on ka nii ja naa. Ilmselt oleme kõik näinud Tšehhi numbritega kallimaid autosid liiklemas. Ei ole nad siin turismireisil vaid teatud ettevõtte ärimudel on neid pille siin müüa, hinnavõit pidi a'la 20% olema meie rikastele. 

Rõhutan veel, et tegelikult saab ka oluliselt hullemini. Euroopas on riike kus see automaks on meile vastupidine, arvestatakse lisaks võimsusele ja co2-le ka euronormi. Mis tähendab, et 20 ja rohkem aastat vana diisel liikur saab seal ikka väga rämeda laksu. Meie tublidel ministritel on veel palju õppida...
Vasta

Kahjuks ei näe maski taha, aga tundub, et KIIMA,- vöi AHASTUSministeeriumis on üks vajalik töötukoht juurde tehtud. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/12023...ema-70-kmh

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(15-10-2023, 13:29 PM)Daff Kirjutas:  Esimese maksukava ajal oli mitte meeleavaldus automaksu vastu vaid oli Isamaa kängi reitingutõstmise üritus. Kui Lgp. 2715 kohal käis oleks võinud vaadata lahtiste silmadega seda tausta ja kujundust.
Palju oli loosungeid automaksu vastu? 
Aga palju oli loosungeid Kaja teemal?
See oli rohkem päevapoliitiline kokkusaamine.
isamaa on nii palju käkke keeranud ja teisi reetnud, et sellepärast konservatiivse maailmavaatega poliitikud ja rahvas sinna ei läinudki. Oli rohkem tuulelippude koosolek.
Saage käima ei taha tõmmata aga 2715 läks automaksuvastasele meeleavaldusele ja et seal veel mingeid muid asju aeti pole minu võimuses muuta.
Korraldagem siis üks päris erapooletu meeleavaldus ja luban kohal olla.
Praegu on see köievedu koalitsiooni ja opositsiooni vahel kus üks osapool sikutab köit ühes suunas ja teine pool on köie rõngasse keeranud ja sikutab rõngast suuremaks.
Vasta

(15-10-2023, 22:31 PM)2715 Kirjutas:  
(15-10-2023, 13:29 PM)Daff Kirjutas:  Esimese maksukava ajal oli mitte meeleavaldus automaksu vastu vaid oli Isamaa kängi reitingutõstmise üritus. Kui Lgp. 2715 kohal käis oleks võinud vaadata lahtiste silmadega seda tausta ja kujundust.
Palju oli loosungeid automaksu vastu? 
Aga palju oli loosungeid Kaja teemal?
See oli rohkem päevapoliitiline kokkusaamine.
isamaa on nii palju käkke keeranud ja teisi reetnud, et sellepärast konservatiivse maailmavaatega poliitikud ja rahvas sinna ei läinudki. Oli rohkem tuulelippude koosolek.
Saage käima ei taha tõmmata aga 2715 läks automaksuvastasele meeleavaldusele ja et seal veel mingeid muid asju aeti pole minu võimuses muuta.
Korraldagem siis üks päris erapooletu meeleavaldus ja luban kohal olla.
Praegu on see köievedu koalitsiooni ja opositsiooni vahel kus üks osapool sikutab köit ühes suunas ja teine pool on köie rõngasse keeranud ja sikutab rõngast suuremaks.
[Pilt: img_1_1697207301005.jpg]
Kordupost.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne