10-12-2023, 18:47 PM
Tagasiteel on taas veidi aega töövõitudest ette kanda.
Selle sõiduga viisime ära kolm autot:
1. Ford Ranger 2000a.
Ainsana roheliseks värvitud masin sellest grupist. Masin käitus üldiselt eeskujulikult aga teel selgus, et neliveoga on jõudu vähe nagu oleks pidurid peal. Kahtlustame, et silda on kuidagi vett sattunud, mis 10 miinuskraadiga on mahlapulgaks külmunud. Igatahes kohalikud Volodymyri mehhaanikud tegelevad asjaga edasi. Kaasa pakkisime ka küttefiltri.
2. Mazda B2500 2006a.
Masin pidi saama algselt roheliseks aga sellest plaanist loobusime masina naturaalse talvise camo värvi tõttu. Käisime lihtsalt karukeelega üle.
Kaks päeva enne sõitu selgus, et masin on omandanud õlilekke mootorist. Parandada enam midagi ei jõudnud, võtsime kaasa 10l õli. 1300km sõiduga kulus ära 3 liitrit õli, ülejäänud jäi autosse, tagavaraks.. Lisaks paistis masinal jätkuvalt olevat mingi kamm jahutussüsteemiga- ei läinud soojaks. Radika ette paigaldatud papitükk ajas asja ära ning masinaga kaasapakitud termostaadi ja ühe teepeal kaotatud ventikarihma parandavad juba Ukrainlased. Ventikarihm sai isegi kaasa pakitud, kuna oli näha, et üks rihm narmendab.
3. Hyundai H1 2004
Kuskil keset poolat lahkus starter. Lükkasime käima ja enne kohalejõudmist seisma ei jätnud. Ukrainas paigutasime masina kohe kohaliku elektriku hoovile, kes häda ära diagnoosib. Vajadusel saadab varuosad järele.
Pildil osa kohaletoimetatud abist. Osa läks edasi koos ksf. Telciga teise kohta, millest ta pajatab hiljem ehk eraldi. Üldiselt oli meil koorem väga kerge võrreldes ksf. Wagoneeri transitiga. H1 kong oli täis kasutatud maasturi rehve, saateauto Vivaro oli pooltühi ning Rangeri / Mazda kastid olid lausa tühjad. Põhjuseks peamiselt see, et meil ei olnud rohkem midagi, mida sinna viia. Osa abi jätsime ka ksf. Nastiku grupile viia. Täpsema lasti nimekirja lisan hiljem.
Grupipilt ka
Lisatud ka pilt keemilistest jalasoendajatest, millest pidi olema suur puudus käes.
Selle sõiduga viisime ära kolm autot:
1. Ford Ranger 2000a.
Ainsana roheliseks värvitud masin sellest grupist. Masin käitus üldiselt eeskujulikult aga teel selgus, et neliveoga on jõudu vähe nagu oleks pidurid peal. Kahtlustame, et silda on kuidagi vett sattunud, mis 10 miinuskraadiga on mahlapulgaks külmunud. Igatahes kohalikud Volodymyri mehhaanikud tegelevad asjaga edasi. Kaasa pakkisime ka küttefiltri.
2. Mazda B2500 2006a.
Masin pidi saama algselt roheliseks aga sellest plaanist loobusime masina naturaalse talvise camo värvi tõttu. Käisime lihtsalt karukeelega üle.
Kaks päeva enne sõitu selgus, et masin on omandanud õlilekke mootorist. Parandada enam midagi ei jõudnud, võtsime kaasa 10l õli. 1300km sõiduga kulus ära 3 liitrit õli, ülejäänud jäi autosse, tagavaraks.. Lisaks paistis masinal jätkuvalt olevat mingi kamm jahutussüsteemiga- ei läinud soojaks. Radika ette paigaldatud papitükk ajas asja ära ning masinaga kaasapakitud termostaadi ja ühe teepeal kaotatud ventikarihma parandavad juba Ukrainlased. Ventikarihm sai isegi kaasa pakitud, kuna oli näha, et üks rihm narmendab.
3. Hyundai H1 2004
Kuskil keset poolat lahkus starter. Lükkasime käima ja enne kohalejõudmist seisma ei jätnud. Ukrainas paigutasime masina kohe kohaliku elektriku hoovile, kes häda ära diagnoosib. Vajadusel saadab varuosad järele.
Pildil osa kohaletoimetatud abist. Osa läks edasi koos ksf. Telciga teise kohta, millest ta pajatab hiljem ehk eraldi. Üldiselt oli meil koorem väga kerge võrreldes ksf. Wagoneeri transitiga. H1 kong oli täis kasutatud maasturi rehve, saateauto Vivaro oli pooltühi ning Rangeri / Mazda kastid olid lausa tühjad. Põhjuseks peamiselt see, et meil ei olnud rohkem midagi, mida sinna viia. Osa abi jätsime ka ksf. Nastiku grupile viia. Täpsema lasti nimekirja lisan hiljem.
Grupipilt ka
Lisatud ka pilt keemilistest jalasoendajatest, millest pidi olema suur puudus käes.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.

Ja nii siis õnnestus lahendust oodates viibida seal umbes 4+h. Aga lõpuks saadi kuidagi vajalik number ja asjad tehtud. Päev oli juba rikutud ja läksime hotelli. Siis aga selgus uus tore asi,et fond kes asjad deklareeris peab tegema elektrooniliselt üleandmise aktid enne valmis kui kaupasid ära läheme viima kuna aktidele on allkirju vaja neilt,kes kauba saavad. Nii saigi hakatud jahtima vajalikke pabereid sõduritelt ja brigaadidelt ning haiglalt kellele hambaravitoolid läksid. Ma olen 48 ja midagi nagu mäletan tiblade aegsest paberimajandusest,aga olin juba heaoluühiskonda nautides sellise idiootsuse täiesti unustanud. Teed akti elektroonilises keskonnas,siis prindid välja ja hakkad templeid ja allkirju erinevatest kohtadest hankima
. Need siis korda tehtud ja laiali saadetud. Ülejäänud autode finantseerimine oli peamiselt UA omade poolt. Mina käisin vaatasin üle ja sobivusel ostsin ära. Siis loomulikult kõigile hooldused ja vajalikud remondi ning värvitööd. Viimased tööd siis juba toetajate ja enda rahastusel. Mõned autod ja kärud lisaks said ka Ants Ermile ette valmistatud. Enne käesolevat aastat polnud ma ei rongi ega reisibussiga sõitnud vast 25a. Nüüd nii mõnedki Eesti paigad bussiga läbi kolistatud ja kiire rongiga Soome linnu külastanud. Lisaks võiks öelda,et nii mõnigi tuhat kilomeetrit nii Eestis eri paigus kui ka Soomes Transiti ja treileri komboga liikureid toomas käinud. Siinkohal mega tänu KSF-ile kes selleks alati aega on leidnud ja neid kilomeetreid viitsinud läbida. Suur tänu ka kõigile abistajatele,kes oma õla alla on pannud. Ilma Teie abita ei oleks see number kindlasti selline. Lisaks siis see aasta tehtud 2 pikemat UA reisi(5000+ ja 6000+km)kus erinevatele üksustele varustust laiali jaganud ja üks lühike(2400km) reis kus siis ühe viisime ja teise tõime tagasi