Ikka ja jälle seda automaksu!

Kena vastus küll aga see number tuli Ford T le ministeeriumist mitte mingist kalkulaatorist.
Vasta

Paistab, et vähemalt härra Michael on saanud aru, et probleem on tõsine.
https://kliimaministeerium.ee/uudised/li...lihtsamaks
Vasta

(28-02-2024, 18:15 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Paistab, et vähemalt härra Michael on saanud aru, et probleem on tõsine.
https://kliimaministeerium.ee/uudised/li...lihtsamaks

Lausa nii tõsine, et 2027. aastast pead maksma 800 raha, kui enam automaksu maksta ei taha. Nutad ja maksad, raisk!
Vasta

(28-02-2024, 22:45 PM)denzu Kirjutas:  
(28-02-2024, 18:15 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Paistab, et vähemalt härra Michael on saanud aru, et probleem on tõsine.
https://kliimaministeerium.ee/uudised/li...lihtsamaks

Lausa nii tõsine, et 2027. aastast pead maksma 800 raha, kui enam automaksu maksta ei taha. Nutad ja maksad, raisk!

Soovitan natuke tähelepanelikumalt lugeda. See 800 raha kehtib ikka juhul, kui reaalselt pole mahakantavat autot utiliseerimiseks üle anda. Ehk siis kui fantoome selleks ajaks maha pole kandnud, siis edaspidi maksab fantoomi arvelt mahavõtt 800€. Reaalselt utiliseeritava auto arvelt mahavõtt on endiselt tasuta.
Vähemalt nii sain mina sellest aru.

Mis loomulikult ei muuda kogu seda represseerimist kuidagi mõistuspärasemaks.
Vasta

Ma ei ole teab mis suur poliitikaekspert aga olen mõelnud,et kas millalgi saabub taluvuspiir või ongi praeguse valitsuse eesmärk piire kombata kui kaugele kannatab minna.Ma kaldun arvama,et peale järgmisi valimisi neil enam Toompeale asja ei ole aga see võib luua olukorra kus tegijad on kõikvõimalikud populistid ja ka pole võimatu mingite vähe äärmuslikemate tegelaste pildile ilmumine.Sisuliselt võib tekkida midagi Ungari sarnast.
Vasta

(28-02-2024, 22:51 PM)zazik Kirjutas:  ... Ehk siis kui fantoome selleks ajaks maha pole kandnud, siis edaspidi maksab fantoomi arvelt mahavõtt 800€. Reaalselt utiliseeritava auto arvelt mahavõtt on endiselt tasuta.
Vähemalt nii sain mina sellest aru.

Mis loomulikult ei muuda kogu seda represseerimist kuidagi mõistuspärasemaks.
Ma sain aru, et fantoomid kantakse niiehknii automaagiliselt maha 2026 lõpuks. Aga uusi projektitoorikuid a la 4 doonorit ühe ehitamiseks ei kannata enam koguda ega projekti valmides arvelt maha saada.

Ise plaanin küll lasta sujuvalt need 15-25 aastat ülevaatuseta olnud masinad maha kanda ja vaadata, mis edasi saab. Kotlettidest ja vasikast juba räägiti elik rauahundist enam tagasi ei saa aga sinna saata alati.
Vasta

(28-02-2024, 23:13 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Ma ei ole teab mis suur poliitikaekspert aga olen mõelnud,et kas millalgi saabub taluvuspiir või ongi praeguse valitsuse eesmärk piire kombata kui kaugele kannatab minna.Ma kaldun arvama,et peale järgmisi valimisi neil enam Toompeale asja ei ole aga see võib luua olukorra kus tegijad on kõikvõimalikud populistid ja ka pole võimatu mingite vähe äärmuslikemate tegelaste pildile ilmumine.Sisuliselt võib tekkida midagi Ungari sarnast.

Mina arvan, et nad üritavad kombata kinnikeeratavate kruvide tõmbetaluvuspiire. Puruks ja siis pool pööret tagasi. Ja karta on, et suur osa rahvast läheb selle poole pöördega kaasa, alati on läinud. Need järelejäänud 3 aastat on ju väga pikk aeg, mille jooksul saab veel palju kurja teha ja seejärel palju soga üles keerutada, uusi tonte maalida ja muid hullutamise nippe kasutada.

Samas muidugi nii hulle pretsedente meie kohalikust ajaloost võtta polegi. Ansipi valitsuse otsused omal ajal ka paljudele ei meeldinud, aga lõppeks tõid mingigi tulu, riik elas masu vähemalt mingil kujul üle. Kas oleks saanud paremini, ei saa me päris kindlalt kunagi teada.
Praegused "lahendused" on juba ette määratud ebaõnnestuma, kui ühest otsast üritatakse majanduskriisi ajal riigi rahandust maksude tõstmisega korda saada, samal ajal teisest otsast raha tarbetult ja üha hoogsamalt põletades.
Vasta

zazik, lugesin tähelepanelikult. See 800 raha oli vastus küsimusele: Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?
Vasta

(29-02-2024, 02:11 AM)denzu Kirjutas:  zazik, lugesin tähelepanelikult. See 800 raha oli vastus küsimusele: Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?
Ilmselt oleks võinud siis tähelepanelikumalt lugeda - lammutustõendita on 800 euroruublit, kusjuures esialgsete plaanide kohaselt saab edaspidi lammutustõemdi ka osaliselt säilinud roima jahvatissevedamise eest. Ei näe ühtegi objektiivset põhjust, miks keegi ei peaks suutma fantoome tasuta perioodil hukata. Säilitamisele minevate sõidukite arveltmahasaamiseks on muud lahendused - "müük" kolmanda riigi kodanikule jne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(29-02-2024, 08:10 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(29-02-2024, 02:11 AM)denzu Kirjutas:  zazik, lugesin tähelepanelikult. See 800 raha oli vastus küsimusele: Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?
Ilmselt oleks võinud siis tähelepanelikumalt lugeda - lammutustõendita on 800 euroruublit, kusjuures esialgsete plaanide kohaselt saab edaspidi lammutustõemdi ka osaliselt säilinud roima jahvatissevedamise eest. Ei näe ühtegi objektiivset põhjust, miks keegi ei peaks suutma fantoome tasuta perioodil hukata. Säilitamisele minevate sõidukite arveltmahasaamiseks on muud lahendused - "müük" kolmanda riigi kodanikule jne.
Lubati ju peksa teha kui avastatakse, et mahakantud sõiduk ikka alles on.
Vasta

(29-02-2024, 08:28 AM)hobiautod Kirjutas:  
(29-02-2024, 08:10 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(29-02-2024, 02:11 AM)denzu Kirjutas:  zazik, lugesin tähelepanelikult. See 800 raha oli vastus küsimusele: Kas sõiduki registrist kustutamine on tasuline teenus?
Ilmselt oleks võinud siis tähelepanelikumalt lugeda - lammutustõendita on 800 euroruublit, kusjuures esialgsete plaanide kohaselt saab edaspidi lammutustõemdi ka osaliselt säilinud roima jahvatissevedamise eest. Ei näe ühtegi objektiivset põhjust, miks keegi ei peaks suutma fantoome tasuta perioodil hukata. Säilitamisele minevate sõidukite arveltmahasaamiseks on muud lahendused - "müük" kolmanda riigi kodanikule jne.
Lubati ju peksa teha kui avastatakse, et mahakantud sõiduk ikka alles on.
Ilma kohtu orderita minuteada läbiotsimisi teha ei tohi. A progresiivses ja roheidiootsusest kantud maailmas ei saa muidugi millegi peale kindel olla.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Siinkohal tasub meeles pidada, et seadust töötavad välja mitmenda põlve linlased, kelle jaoks sõnad "kodu", "eraomand" ja "vastutustunne" ei oma seda sisu, mida minusuguse maaka jaoks. Mul võttis selle dissonantsi taipamine aastaid.  Mõista ei suuda ikka veel. Heaks kiita ilmselt mitte kunagi. Sestap ka Riigi pakutud lahendus tõukub linnas ühist vähest maad "kuritarvitavatest" romuomanikest. Et kellelgi "mittemiljonäril" võib olla suisa ruum pooleliolevate tööde hoiustamiseks ja mitte iga autode uuskasutaja ei käitle ohtlikke vedelikke neid otse masse lastes, ei mahu sääraste kõrgesti koolitatud entusiastide pähe. Ning kõik see toimib naabrite pilgu eest varjatuna "metsa taga", ei mahu üldse nende maailmapilti.

Väljapakutav paariaastane tähtaeg registrite korrastamiseks on mõistlik ja seda tuleks teha igal juhul, sõltumata automaksu kehtestamisest või mittekehtestamisest.

Kogu automaksu temaatika võtmeküsimus on valetamine. Nagu siin teemaski näha, siis automaksu põhimõttelisi vastaseid on vähe. Enamus saab aru, et kuningal on papp otsas ja kuivõrd me oma kuningat tahame ülal pidada, siis valikud on vähe. Mingi maksu me kaela saame ja kuigi aus oleks seda teiste nimedega nimetada, siis auto kui selgelt jõustruktuuride huviorbiidis ja seaduse jõuga registrissesunnitud objekt sobib selleks oivaliselt. Küsimus on pigem rehkenduse talutavuses maksjatele. Ning siin on täna selgelt küsitavusi (on minulgi üks keskkonnavaenulik ja esteetiliselt sobimatu N1 kastikas, mille aastamaks kisub lahja tonni kanti). Ning need küsitavused käärivad. Käärimine aga tekitab rõhku. Katla kaas juba väriseb... Millest räägib ka naaberlõim.
Vasta

EAOL FB postitus.

Kuigi rahandusminister Võrklaeva sõnul töötab kultuuriministeerium välja meedet automuuseumidele, siis meile teadaolevalt ei ole kultuuriministeerium selles küsimuses pöördunud ei EAOLi, vanatehnika liidu ega teadaolevalt ka mitte ühegi vanasõidukite kollektsionääri poole.

Probleem on ka selles, et Võrklaev räägib muuseumide toetamist, kuid... Muuseumiseaduse mõistes on muuseum juriidiline isik või asutus, mille museaalidest vähemalt poolte omanik on muuseum või vähemalt poolte kohta on sõlmitud vähemalt 50-aastane kasutusleping või riigile kuuluva muuseumikogu kasutamise tähtajatu leping ning mis kogub eesmärgipäraselt vaimset või materiaalset kultuuri- või looduspärandit. Samuti peab muuseum tegema muuseumikoguga seotud uurimis- või teadustööd ja esitama regulaarselt selle tulemusi avalikkusele näituste, haridustegevuste või -sündmuste ja teaduslike või populaarteaduslike publikatsioonide vahendusel.

Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.

Ka ei aita olukorda oluliselt leevendada nii-öelda "musta numbriga" autode maksust vabastamine: kollektsioonides on hulgaliselt neid ajaloolisi sõidukeid, millel ei ole museaali staatust. Seega isegi juhul, kui museaalidele tehaksegi teatud maksusoodustusi, ei laiene see väga paljudele kollektsioonides olevatele autodele.

On arusaamatu, miks tahetakse seadusega loodava erandi asemel juurutada keerulist ja mitut ministeeriumi hõlmavat kompensatsioonimehhanismi. Seda enam, et kavandatava süsteemi puhul ei saaks ükski autokollektsionäär maksuvabastust.

Tundub, et Eesti ministrite ja ametnike saamatus on saavutanud uued kõrgused: ei ole ju normaalne, et rahandusminister on ametisse saamise hetkest tegelenud automaksu kehtestamisega, mängides sealjuures näilist kaasamist ning andes avalikkusele korduvalt ekslikku teavet. Sest ka jutt "50-eurosest sümboolsest maksust" ei vasta tõele - keskmiselt jääb autoomanik igal aastal vaesemaks ju ligi 500 euro võrra!

NB! Peagi peavad meie riigikogu liikmed otsustama, kas nad hääletavad selle poolt, et:
1) uute ja kasutatud autode hinnad tõusevad märgatavalt, muutes autod paljudele kättesaamatuks;
2) tekib juurde maks, mille puhul keegi ei tea, mis selle eesmärk on;
3) Eesti autopark "rondistub";
4) autokollektsionäärid peavad ajaloolist väärtust omavad autod müüma välismaale.

Kui mootorsõidumaks läbib vajalikud lugemised ja saab reaalsuseks, tabab koalitsioonierakondi krahh ilmselt juba europarlamendi valimistel.
Vasta

Miks peab muuseumiauto liiklusregistris olema?
Vasta

Võin lahjemat mürki võtta sellepeale, et vanatehnikaga tegelejatele tõmmatakse müts nii sügavale pähe et naba vaevu paistab.
Tegemist on konkreetse plaaniga võtta hobitegevuste pealt maksu sest kui on hobi-järelikult ka maksujõud.
Märksa raskem on võtta sealt kus on üksainus jõuvanker ja väike sissetulek sest sellest võidakse loobuda.
Vasta

(29-02-2024, 11:45 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(29-01-2024, 13:47 PM)2715 Kirjutas:  Lõpuks on ka autoomanike liit end liigutama, st. kirjutama hakanud...

Igaks juhuks, .....

Miks peab muuseumiauto liiklusregistris olema?
Ma olen küll tähele pannud, et aegajalt käiakse eksponaate tuulutamas, tehakse üritusi ja paljud asjad on ikkagi liikumisvõimelised ning miks aheldada elus asi kuhugi hoonesse liikumisõimetuna ilma numbri ja passita?
Väga raske on seda mõista...
Vasta

(29-02-2024, 11:45 AM)mellpoiss Kirjutas:  Miks peab muuseumiauto liiklusregistris olema?
Automuuseum on nagu loomaaed - miks on vaja loomaaias hoida elusaid loomi, kui võiks ka topiseid inimestele näidata? Kui soovime tutvustada vanatehnikakultuuri selle eheduses, siis tuleb sõiduk ka käima panna ja sellega sõita. Nii nagu me laulame rahvalaule ja tantsime rahvatantse (soovitavalt ka rahvariietes), mitte ei vaata rahvariideid muuseumis nuku seljas ja laulmist-tantsimist telekast. 

Muuseumiautoks saab auto pärast seda, kui teda on aastakümneid kasutatud liikluses transpordivahendina, mistõttu on sõiduki registreerimine liiklusregistris olnud kohustuslik (LS § 76). Liiklusregistrist sõiduki kustutamise nõuded ei luba seda lihtsalt kustutada (LS § 77), vaid see tuleb utiliseerida. Võime arutleda selle üle, kas on mõistlik kehtestada nõudeid prügi käitlemiseks või võiks igaüks sittuda toanurka ja visata oma prügi tänavale. 99,9% toodetud autodest on ühel hetkel kaotanud nii tarbimisväärtuse kui ka museaalse väärtuse ning on muutunud prügiks. Kuna inimesed ei ole kahjuks ühtemoodi keskkonnateadlikud, siis on vaja kõigile ühesuguseid reegleid prügiga toimetulekuks.

Ja tagasi küsimuse juurde - virtuaalses muuseumis võid vaadata vanu autosid piltide pealt, kuid tehnika-ajaloo tegelikuks näitamiseks on vaja auto panna käima ja sellega sõita. Kõik ülejäänud prügiks muutunud autod on aga vaja mõistlikult utiliseerida. Mõlemal juhul tagab süsteemi toimimise sõidukite registreerimine.
Vasta

(29-02-2024, 10:45 AM)hobiautod Kirjutas:  EAOL FB postitus.

..........
Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.
Kuimitu sealsest väljapanekust teedel-tänavatel vuramas on?

Räägime ikka muuseumitest mitte kellegi nn. "kollektsioonist". Mul omalgi mitmedkümned asjad registris (ja korralik litter tulemas) aga kultuurilooliselt ilmselt pole neil miskit väärtust. Paha komme on näpud ja nokud ühte patta panna ja siis jaurata.
Tuttavail kollektsionääridel, kellel angaarid rariteete täis, pole vist ühtegi meie liiklusregistris sõidukit. See ei sega neid kopka eest.
Vasta

(29-02-2024, 13:08 PM)mellpoiss Kirjutas:  
(29-02-2024, 10:45 AM)hobiautod Kirjutas:  EAOL FB postitus.

..........
Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.
Kuimitu sealsest väljapanekust teedel-tänavatel vuramas on?

Räägime ikka muuseumitest mitte kellegi nn. "kollektsioonist". Mul omalgi mitmedkümned asjad registris (ja korralik litter tulemas) aga kultuurilooliselt ilmselt pole neil miskit väärtust. Paha komme on näpud ja nokud ühte patta panna ja siis jaurata.
Tuttavail kollektsionääridel, kellel angaarid rariteete täis, pole vist ühtegi meie liiklusregistris sõidukit. See ei sega neid kopka eest.
See mõju saab ikka oluliselt laiem olema kui härra ettegi kujutab.
Näiteks herr Riisalul on umbes 100 isendit mis on liikumisvõimelised ja mida näiteks pulmalised ja filmitegijad laenutavad.
Tegelikult päris paljudel on selline erilisem sõiduk või isegi mitu mida kasutataksegi korra-paar aastas aga ta on valmis kasutamiseks ja varustatud ülevaatuse-kindlustusega, millelt on ka riigimakse võetud.
Paljudel ongi jumalast pohhui kas kas kellelgi on vanu autosid või mitte aga paljudel ei ole ja kui see seadus saaks mõjuda nii paar aastat ongi Eestimaa peal üks suure mootoriga pulmaauto mille rent on 1200 eurot.
Mingit uusajaloo filmi pole enam võimalik leida Uazi, Erazi ja muid autosid. Pannakse protestiks Daewoo Ticole katusele silt Uaz-452D või?
Ka muud asjad lähevad niipalju kallimaks, et ise ka eii usu ja osta ei jõua.
Kõik need erilisemad asjad mis vähe sõidavad keeratakse see maks kohe teenusesse.
Mingi diagnostikaseadmete või välitöid tegev auto näiteks mis on firma nimel ja ehk käib korra kuus tunni objektil keevitamas või teeb ekskavaatorile hüdrosüsteemi diagnostikat keeratakse sellele töötunnile otsekohe 30 eur otsa ja kui selle hinnaga teenust ei osteta pannakse kraam müüki ja auto pressi alla.
Enamusel on ka nüüd jumalast pohhui sellest et mingi töll kuskil ühemehe firma kinni paneb aga homme tõstavad teised ka selle hinna sinna ja edasigi sest konkurentsi enam pole.
KÕIKJALT kust konkurents kaob algab hinnaralli ja lõpuks polegi enam vahet kas keevitusteenus maksab 70 või 370 eurot tund kui maksevõime on 35 eurot tund.
Finaal on see, et me istume nende kalliste asjade otsas, keegi millegi eest maksta ei jõua.
See pole nii nagu eelmise majanduslanguse ajal kui firmad ja inimesed töötasid varem teenitu arvelt kahjumiga ja aitasid majanduse käima.
Seekord ei tööta keegi kahjumiga ja asjad lähevad aeglasemalt odavamaks kui maksejõud suureneb ja kõik jäävad oma varude otsa istuma.
Vasta

(29-02-2024, 16:17 PM)spitfire Kirjutas:  Pikem jutt on Maalehes, siin siis väheke peenjuriidikat :

„Oleme kokku leppinud ja see sai kirja ka seaduseelnõusse, et koostöös kultuuriministeeriumiga töötame välja meetme, millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima,“ selgitas rahandusminister. Ta lisas, et selle eelduseks on, et sõidukid on ka avalikult eksponeeritud.

Kui lihtsalt "musta numbri" autod maksust vabastada, siis jäävad riigi tähtsad ametnikud ilma tähtsa tööta. 
Miks ametnikud? Pigem seotakse vanasõidukite register auto "paiknemisaadressiga" ja luuakse võimalus "tagasisideks" - kui tagasisidest laekub "kaebus", et sõiduk ei olnud "sellel päeval ja kellaajal avalikult eksponeeritud" läheb "tagasimakse" registrisse signaal "cancel tagasimakse" ja ongi korras Rolleyes Eesti on ju IT riik ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: korvimees, 2 peidetud kasutaja(t), 9 külali(st)ne