VANASÕIDUKITE REGISTER

(18-09-2022, 21:48 PM)Külahull Kirjutas:  On muudki kriitikat tulnud seoses hindamisega, siis panen paar mõtet kirja, mis seotud SELLE auto hindamisega. Kuna Gaz 69 on natuke tuttavam auto, siis mõned tähelepanekud viimaseks hinnatud eksemplarist. Pühakiri, ehk detailide kataloog netis on leitav SIIT.
Sõidukile on paigaltatud CT230E starter, mis kuulub Gaz 51/52 mootorile. Peaks olema CT20. Ploki kraan mootori küljel peaks olema ПС7 on aga ВС8-1, ilmselt jahutusradiaatoril sama, kuid pildilt ei näe. Süütepooli ja jagaja vahelisel kõrgepingejuhtmel peaks olema vahel takisti СЭ-01. Kõrgepingejuhtmed on originaalis lakitud tekstiilkattega, kuid ei saa välistada, et paigaldati millalgi ka kummikattega. Salongisoojenduse radiaatoril on originaalil sissetulekul 90kraadine põlv. Antud autol see puudub. Ilmselt on kasutatud radiaatorina Uaz tüüpi radiaatorit, mis mõõtudelt identne, kuid puudub põlv ja toruots lühike. Veepumba lõdvik peaks olema tekstiilkattega, antud tänapäevane võrguga voolik, sama karterituulutusega. Õlifiltrisse sissetulev toru peaks olema põlvega (detail 298458-П) ja õlifiter ise keeratud veel 90 kraadi vasakule. Elektrijuhtmed peaks olema tekstiilkattega, kuid antud juhul mingi kile/teip vist. 
Aktil märgitud, et märgutulede asukohad valed (5.6.3). Kui võtta aluseks Gaz 69-68 ELEKTRISKEEM, siis märgutuled on õigetes kohtades.
Tuvastatud on, et vedrukammitsatel on vedruseibid vahel (5.3.3), mida olema ei peaks. Tegelikuses näitab kataloog vedruseibide olemasolu.  Saan aru, et eksperdid ei tea kõike, kuid mingitele asjadele keskendumine ja teiste tähelepanuta jätmine tekitab kõrvalseisjatele küll kergelt tunde, et reeglid on kuidagi venivamad.
Kunagi vist Väravamehaanik pakkus ühes teises teemas välja, et üks võimalus oleks panna sõidukid avalikule hindamisele. Auto pildid on kas 2 nädalat või kuu üleval ja kõik saavad kommenteerida. Loomulikult teemasse ja viisakuse piirides. Peale seda arutatakse asi ekspertide poolt läbi ja kui mahub protsendi piiresse, siis väljastatakse akt. Edasikaebamise võimalus puudub. Lihtsalt välistaks analoogsed olukorrad, kus meie autonduse ajaloos masslevinud sõidukil isegi starter on vale ja aktil seda ei ole. Lihtsalt huvilisele tundub hetkel asi kuidagi imelik ja süvenedes asja on olnud mitmeid kordi selline "vau, tõsiselt või" tunne.

Ps. Kuna ei tunne auto omanikku ega eksperte, siis palun ärge pikka viha pidage.
Vähemalt 1968 a. GAZ69, UAZ450 kataloog näitab GAZ69 soojendusradikat ilma põlveta ehk pandi selline mis parasjagu oli. Ka läbiviigu katteid on 2 sorti: nii kolmnurkne sile pressitud soonega kui ka ovaalne 2 kõrvaga. Mõlemaid variante on viimaste aastate autodel näha. Tüüpiline tolle aja ja maa värk ning hindajatele kirstunaelaks.
Vasta

Siit leiab ilma põlveta radika ja kõrvadega läbiviigu katte pildi ka.
» Katalog części zamiennych GAZ 69 UAZ 450
Vasta

(29-12-2023, 15:55 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Akt nr 1266.
Hinnatud sõidukil veljed halli tooni (seestpoolt tehasevärvis ja markeeritud sõiduki valmistamisajaga).
Saan aru, et rehvid võeti maha? Nimelt velgede valmistamisaeg märgitud velje siseküljele, mida katab lohv ja rehv.
Kahel rattal võeti rehvid uuesti maha. Need oli ühesuguse väljanägemise ja markeeringuga. 02.03.2024 oli pildil olev velg kaasas Eesti Vanatehnika Klubide Liidu aastakoosolekul Türil, kus nii klubide esindajad kui kohal olnud asjatundjad said seda oma silmaga vaadata. Mitte keegi ei esitanud vastuväiteid sellele, et velje sisepinnal, st rehviga kaetud piirkonnas, on originaalvärv. Markeering veljel BA3-8 73. Väljaspoolt oli velg üle värvitud, kuid seestpoolt oli hall ja mitte hõbedane. Üldine seisukoht on siiski, et sellel ajal teadaolevalt värviti veljed hõbedaseks, kuid ei ole võimalik välistada ka seda, et veljed võidi värvida ka halliks. Lisan pildid.

   

markeering

   

markeering suurendatult

   
Vasta

Ja välistatud on, et 50 aasta jooksul pole velgi üleni taastatud/värvitud?
Soovitan võtta uus velje ja paigaldada rehv, lohv täis pumbata. Seejärel lasta lohv tühjaks ja eemaldada rehv.
Milline siis velje välja näeb. Sagu "sõjas käinu"?
Viimasel kolmel pildil just selline see velg välja näebki.
Vasta

(03-03-2024, 16:06 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Ja välistatud on, et 50 aasta jooksul pole velgi üleni taastatud/värvitud?
Soovitan võtta uus velje ja paigaldada rehv, lohv täis pumbata. Seejärel lasta lohv tühjaks ja eemaldada rehv.
Milline siis velje välja näeb. Sagu "sõjas käinu"?
Viimasel kolmel pildil just selline see velg välja näebki.
Mis probleemi me nüüd lahendame?

Muidugi ei ole välistatud, et veljed on täielikult puhastatud nii väljast kui seest (rehvide alt). Kui seda on tehtud, siis igatahes tehase käekirja väga täpselt järgides, kuna seni ei ole mitte ükski neid velgi vaadanud spetsialist esitanud väidet, et need on kindlasti üle värvitud. Erinevalt välispinnast, mis on väga selgesti nähtavalt üle värvitud. 

Sellele veljele ongi paigaldatud uued rehvid ja rohkem kui üks kord. Värv on kahjustatud sisepindadel, seda on puhastatud ka liivapaberiga, et näha alumisi kihte kuni metallini. Ülevärvimisi tunnuseid ei ole leitud. 

Autoehituses ei ole absoluutseid dogmasid. Antud juhul otsustasid konkreetset sõidukit hinnanud asjatundjad, et ei ole mingit tõendusmaterjali, et see sõiduk ei oleks tehasest välja sõitnud sellist värvi velgedega. Kuid kuna tegemist oli üldisest teadmisest erineva järeldusega, siis tehti vastav märkus akti. Ksf! ZIL 131 kriitika põhjal võeti kahel rattal uuesti rehvid maha, et laiem ring spetsialiste saaks neid uurida. 

Palun nüüd, et ksf! ZIL 131  esitaks nüüd ka omalt mõne viite, miks peaks antud juhul velgede värvi puhul asuma teisele seisukohale. Niikauaks võtame aluseks, et 1973. aasta VAZ 2101 tuli üldjuhul tehasest välja hõbedaste velgedega ning kui keegi taastamise käigus värvib need halliks, siis kontrollitakse uuesti üle, kas ka sellel autol on velje siseküljel säilinud halli värvi. Kui ei ole, siis loetakse hall värv sobimatuks (mis ainsa veana ei takista 50 aastat vanal autol saada tunnustatud vanasõidukina). Aga ikkagi suur tänu diskussiooni tekitamise eest. Pole meist keegi eksimatu ning sellised arutelud panevad pingutama, et targemaks saada.
Vasta
Car 

05.02.2024 väljastati akt nr 1273 sõidukile KMZ K1B Kievljanin, 1947
   
Vasta

Velgi toodeti liinil. Jah.
Veljed värvitakse liinil. Jah.
A,la sm. Fjodorov ei saa minna ja vahetada värvi, et tuleks teist värvi veljed n. Leonid Iljitši masinale.
Vasta

(06-03-2024, 02:03 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Velgi toodeti liinil. Jah.
Veljed värvitakse liinil. Jah.
A,la sm. Fjodorov ei saa minna ja vahetada värvi, et tuleks teist värvi veljed n. Leonid Iljitši masinale.
Aga kuidas see värv sinna liinile sai? Millel põhineb teadmine, et sm Fjodorov 1973. aastal absoluutselt iga kord täitis liinil olevad värvimahutid just hõbedase värviga, aga mitte kunagi halliga. Välistada ei saa ka seda, et tegeleti tootearendusega ning tehti ka mingi partii halle velgi, kuna planeeriti üleminekut teistsugustele velgedele. Üldine teadmine on endiselt selline, et sellel ajal värviti Volga Autotehases veljed ikka hõbedaseks, kuid konkreetsel autol on 1973. aasta tähistusega velgede siseküljel hall värv sellisel kujul, et seda oma silmaga näinud vanasõiduki asjatundjad olid seisukohal, et nad ei näe velje siseküljel ülevärvimise jälgi. Seetõttu otsustati, et halli värvi velgesid ei loeta veaks ning selle eest ei võeta punkte maha. Kuid just seetõttu, et üldine teadmine velgede värvist on erinev, tehtigi aktile velgede kohta sellises sõnastuses märkus - Hinnatud sõidukil veljed halli tooni (seestpoolt tehasevärvis ja markeeritud sõiduki valmistamisajaga). 

Ma ei taha olla ebaviisakas, aga ksf! ZIL 131 kirjades ei ole mitte ühtegi viidet sellele, miks peaks lugema õigeks ainult ja üksnes hõbedased veljed. Kuidas me saame teha Sinu maailma paremaks? Sooviksid ise vaadata neid velgi - sõidukit hinnanud asjatundjate kontaktid on avalikud, võta ühendust ja lepi kokku, et saad ka ise neid velgi vaadata. Aga tee seda kiiresti, et ei jõuaks rehve jälle peale tagasi panna ja võib-olla on omanik juba tüdinenud sellest, et tema autol korduvalt rehve velgedelt maha võetakse. 

Igal juhul aitäh kaasa mõtlemast ja tähelepanu juhtimast, on olnud hariv arutelu. Mitte küll ZIL 131-ga, vaid asjatundjatel omavahel.
Vasta
Car 

19.02.2024 väljastati akt nr 1274 sõidukile GAZ M-21I, 1961, registreerimismärk S303
   
Vasta

Tere 

Mis imetabane mootor rohelist Volgat liigutab?

Mootori võimsus kW
39
Silindrite asetus
R4
Mootori töömaht cm
2120
Vasta

(07-03-2024, 11:02 AM)Kadjakas Kirjutas:  Tere 

Mis imetabane mootor rohelist Volgat liigutab?

Mootori võimsus kW
39
Silindrite asetus
R4
Mootori töömaht cm
2120
pobi?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Andmed on Pobeda moodi, mootor piltidel Volga enda oma siiski. Mingi segadus on, aga küll saab korda. Reeglina võtab see aega siin.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Suur tänu tähelepanu juhtimast. Kuigi tunnustamist teostab kaks asjatundjat ning veel mitu silmapaari vaatab akti hiljem üle, siis levinud sõidukite puhul võib tekkida copy-paste meetodit kasutades selliseid vigu, mida ka mitu silmapaari ei märka. Lihtsalt taustateadmiseks, et GAZ 21 oma tootmise alguses kasutaski selliste parameetrotega GAZ 20 mootorit ning üks selline sõiduk on ka vanasõidukina tunnustatud - akt 1150, kuid sellel konkreetsel sõidukil on mootori andmed valed. 

Just sellist tagasisidet oodataksegi ning see aitab meil kõigil kvaliteetsemalt vanatehnikaharratusega tegeleda. Aitäh veelkord. Selle vea tekkimise eest vastutavad inimesed (sh allakirjutanu) tunnevad piinlikust, vabandavad ja hakkavad tegelema sellega, et dokumendid saaksid parandatud.
Vasta

Kogu selle loetelu autodest äkki ühel teist värvi veljed Sad
https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:8::::::
Vasta

(09-03-2024, 01:17 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Kogu selle loetelu autodest äkki ühel teist värvi veljed Sad
https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:8::::::
Kaua Sa jaksad jaurata. Esita oma Norra auto komisjonile ja vaidle asjad sirgeks.
Vasta

Kahjuks leidis 1973. aasta BA3 2101 kere numbriga 0608496 uue omaniku.
Vasta
Car 

12.03.2024 väljastati akt nr 1275 sõidukile VAZ 21063, 1989, registreerimismärk A607
   
Vasta

(07-03-2024, 08:22 AM)Andres_T Kirjutas:  19.02.2024 väljastati akt nr 1274 sõidukile GAZ M-21I, 1961, registreerimismärk S303
Annan teada, et tänu tähelepanelikule ja õigele tagasisidele on tehnilised andmed parandatud nii aktil kui ka liiklusregistris. Aitäh tähelepanu juhtimast.
Vasta

Oi mehed, mehed... GAZ 21 on ju kilovatte rohkem kui Pobedal, seega liikluskindlustus ka kallim. Oleks võinud jätta nii nagu oli. Kui ikka suur ja tähtis ARK-i ametnik niisuguse passi väljastas, no mida sa, lihtsurelik, ikka vastu vaidled Big Grin .

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
Car 

18.03.2024 väljastati akt nr 1280 sõidukile RAF 2203, 1986, registreerimismärk A715
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Andres_T, ivo86, Sm.Samajev, 2 peidetud kasutaja(t), 41 külali(st)ne