Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

Pirukamossele on vajalik ~100kW, eri isenditel on miskipärast veidi varieeruv kandevõime passis. Minuarust täitesti normaalne võimsus ju sellises suuruses autole, ei pea närvi minema spido järgi liikluse takistajate peale, vaid saab kenasti mööda sõita Smile

Kuidas see rakett pärast pidama saadakse, on muidugi küsimus minust oluliselt targematele...

(13-03-2024, 09:01 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(12-03-2024, 16:29 PM)Jesper Kirjutas:  Vanadest V8 kastikatest rääkides, keegi kuskil jagab matsu Big Grin

Tsitaat:N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta liiklusregistri andmetel, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendades füüsiliste isikute puhul ka mootorsõiduki vanusest sõltuvat kordajat.
Sellega on säändne paha lugu, et marupaljudel üle 20 aasta vanustel kastikatel jääb 50-100 vatikilu puudu, et kvalifitseeruda sõiduautoks. N1 reegleid äraspidiselt rakendades, peaks olema võimalik veoseruumi vähendamisega kvalifitseeruda sõiduautoks. Aga miski pole kindel enne, kui see on kindel.
Eile seda koosviibimist kuulates jäi küll selline mulje, et FullThrotle esindaja küsimusest ei saadud aru vaid jaurati mingist pseudo kaubikust.

Lihtsalt meeldetuletuseks - ka sellise asja eest tahavad tublid poliitsotsiopaadid koorida seitse nahka:



[Pilt: AKT_ID_9579_20240127081007_P1_2_72440137_cropped.jpg]


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

(27-03-2024, 16:50 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Lihtsalt meeldetuletuseks - ka sellise asja eest tahavad tublid poliitsotsiopaadid koorida seitse nahka:
See kalkulaator võtab aluseks 09.10.2023 eelnõu. Vahepeal lisati N1-kategooria autodele sõltumata omandivormist ja juriidilistele isikutele kuuluvatele M1-kategooria autodele veel üks lisakomponent. Selleks on vanus - iga aasta vanust suurendab maksu (ca 20 euro võrra) ja nagu teada, siis juriidiliste isikute M1-kategooria ning mistahes omandivormiga N1-kategooria sõidukitele ei kohaldada ka "sotsiaalset komponenti" ehk vanusest tulenevat maksu vähendavat kordajat. Seetõttu on täna Riigikogu menetluses oleva eelnõu kohaselt selle konkreetse auto aastamaks 391 eurot ning see suureneb iga aastaga 20 euro võrra, kuni saavutab maksimaalse võimaliku suuruse, milleks on 563 eurot. 

Aga see oli lihtsalt remargi korras. Selgitustöö rahva poolt meie üle otsustama valitud inimeste seas jätkub ning tuleb vaid oodata, millise poliitilise valiku langetavad Riigikogu liikmed.

Seadus ja sellega seotud seisukohad ning Riigikogu liikmete muudatusettepanekud on nähtavad Riigikogu koduleheküljel.

Indrek äkki sa oskad vihjata ka mingile kalkulaatorile mis näitaks hetkel ideeks olevat registreerimise maksu? Liigub erinevaid kalkulaatoreid ja järg on käest,et mis see hetkel neil päevakorras on.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)

ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

Seal kalkulaatoris on bensiinil ja diislil erinev maksimum, aga ma ei loe eelnõust küll välja, et see päriselt nii oleks. Pärast kõiki liitmisi-korrutamisi on 350g/km maksimum ja moos.

(27-03-2024, 21:47 PM)13piisab Kirjutas:  ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks
Minu sõidukitele annab ERR ja see codelab arvutus täpselt samad numbrid, aga viimases on lisaks eraisik/jur.isik valik, ehk siis see võib olla õigem Rolleyes
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)

(28-03-2024, 10:50 AM)maaks Kirjutas:  
(27-03-2024, 21:47 PM)13piisab Kirjutas:  ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks
Minu sõidukitele annab ERR ja see codelab arvutus täpselt samad numbrid, aga viimases on lisaks eraisik/jur.isik valik, ehk siis see võib olla õigem Rolleyes
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)
Ei saa neid usku, mul annab ERR 179 ja codelab 255, õiget kalkulaatorit vist polegi.

(28-03-2024, 14:48 PM)honkomees Kirjutas:  
(28-03-2024, 10:50 AM)maaks Kirjutas:  
(27-03-2024, 21:47 PM)13piisab Kirjutas:  ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks
Minu sõidukitele annab ERR ja see codelab arvutus täpselt samad numbrid, aga viimases on lisaks eraisik/jur.isik valik, ehk siis see võib olla õigem Rolleyes
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)
Ei saa neid usku, mul annab ERR 179 ja codelab 255, õiget kalkulaatorit vist polegi.
Mõlemas kalkulaatoris on vanade sõidukite aastamaksu arvutamiseks valem vigane. 

Mina võin saata tõsisele huvilisele Excelis tehtud tabeli, kuhu andmeid sisestades saab arvutada sellise sõiduki aastamaksu ja registreerimistasu, mille kohta puudub CO2 näit liiklusregistris. Sellega ei saa arvutada sellel sajandil valmistatud autode maksu suurust. 

Aga ma olen nõus seda tegema üks kord ja sellisele inimesele, kes oskab selle teha kättesaadavaks kõigile viisil, et valemid ei läheks katki ning seetõttu ei tekiks järgmist segadust tekitavat rakendust.

Manuses on Indreku jagatud kalkulaator. Üldjuhis:

Tsitaat:Kõigepealt tuleb ülemises rohelises reas täita tehnilised andmed ja sealt saadud CO2 näit tuleb kanda alumisele rohelisele reale arvestusega, et üle 350 g ei tuleks (+ massikompnent M1 kategooriale).

muutsin ühtlasi foorumimanustena lubatuks kuni 3MB suurusega .xlsx ja .docx failid.


Manustatud failid
.xlsx Automaksu kalkulaator_ilma co2 Margus + Indrek.xlsx Suurus: 19.65 KB  Tõmbamised: 46

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

Ma ei imesta, kui varsti pead Tartust Tallinna jala minema, kuna ühistransport ei toimi, jalgrattast ei jöua pidada ning autosid ei ole. [Pilt: 1f603.png]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

(28-03-2024, 17:28 PM)13piisab Kirjutas:  Manuses on Indreku jagatud kalkulaator. Üldjuhis:

Tsitaat:Kõigepealt tuleb ülemises rohelises reas täita tehnilised andmed ja sealt saadud CO2 näit tuleb kanda alumisele rohelisele reale arvestusega, et üle 350  g ei tuleks (+ massikompnent M1 kategooriale).

muutsin ühtlasi foorumimanustena lubatuks kuni 3MB suurusega .xlsx ja .docx failid.
Juhin tähelepanu et aastamaksu sheetil on lahtris E18 (N1 sõidukitel) vale kirje "vanus(a)" , peab olema "valmistamisaasta".
Ehk rohelisse lahtrisse E20 tuleb sisestada tootmisaasta või hoopis reg. aasta? ja siis tekib sinisesse lahtrisse E21 vanus, mis läheb automaagiliselt valemiga arvutamisel arvesse.
Sisestasin rohelistele numbreid nagu juhendati ja sain müstilise CO2 ekvivalendi, midagi üle 10 000, natuke põhjalikumalt teisi tabeleid uurides sain aru, et tegu on näpukaga. Siis tekkis juba normaalne number 252.

(28-03-2024, 22:32 PM)miniest Kirjutas:  Ma ei imesta, kui varsti pead Tartust Tallinna jala minema, kuna ühistransport ei toimi, jalgrattast ei jöua pidada ning autosid ei ole. [Pilt: 1f603.png]
Kas sul on vaja seal kàia? Pigem mine Riga.

(28-03-2024, 22:32 PM)miniest Kirjutas:  Ma ei imesta, kui varsti pead Tartust Tallinna jala minema, kuna ühistransport ei toimi, jalgrattast ei jöua pidada ning autosid ei ole. [Pilt: 1f603.png]

Mis seal imestada kui peaks juhtuma et keegi kuskil elektrijuhtmed seinast tõmbab. Ei lae elektriautot ega tangi tummast tanklast kütust. Ainult mis sinna Tallinnasse siis veel minna?

On rida tanklaid, kus on genekas, mis tanklapumba käima paneb.

Niisama lällamisele vahele ka üks uudislink: https://www.err.ee/1609301673/pealtnagij...e-edetabel.

Ikka nad jahuvad miskist müstilisest KIIMA eesmärkidest.

Maakeral moodustab CO2 vaid 0,04% ja kui me vähendaksime seda, 0,02% siis sureks juba taimestik välja. Kui meie osa sellest maailma 0,04% pidi olema 0.06% siis see teeb jalajäljeks tegelt 0,000024%

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Julgen arvata, et Kliima ja saastava autopargi teema on ikkagi hea ja seaduslik vabandus, maksu kehtestamiseks.
Vaatasin ise ka Pealtnägija saadet ning jäin mõtlema. Kui see oli vaid esimesed kümme suurimat maksumaksjat. Siis tegelikult jäid, sealt välja palju teisi erakollektsionääre.
Kellel on autod küll eraisiku nimel aga samamoodi peaksid üüratud summad aastas maksma? 
Mis on siis lahendused? Tegelikult rahandusminister ühtegi ei pakkunud ja läks kuidagi sujuvalt mööda oma jutuga. 
Ja ridade vahelt võis lugeda,et automaks ei puuduta justkui riigile kuuluvaid autosid ja autoparki? Seega tagasi Nõukogude liitu???

Ettevõtjate sisukohalt näen seda, et riik tahab jõuga saada makse ja eeldab, et kõik toodavad meeletult kasumit. Aga kui vaadata viimase aja käibe statistikat siis kõik on enam vähem languses v.a mõne erandiga. Seega pannakse sind ettevõtjana sund olukorda. Ehk kas lõpeta tegevus või koli ära, kui oled väike ettevõtja. Suur ettevõte saab ehk optimeerida ja paneb tootele ja teenusele hinda juurde. Edasi aga omakorda inflatsioon ja hinnatõus. Nagu näha saatest ükski ettevõtja seda maksu sellisel kujul ei pooldanud ja 
lisaks kõigele muule see ongi vara maks. 

Minu jaoks suurim küsimus on kas kogu see raha läheb ikka üüratu eelarve augu täiteks või nt Rail Balticu alla? Miks on selle ja igasugu muude maksude kehtestamisega järsku kiire?

(04-04-2024, 01:11 AM)miniest Kirjutas:  Ikka nad jahuvad miskist müstilisest KIIMA eesmärkidest.

Maakeral moodustab CO2 vaid 0,04% ja kui me vähendaksime seda, 0,02% siis sureks juba taimestik välja. Kui meie osa sellest maailma 0,04% pidi olema 0.06% siis see teeb jalajäljeks tegelt 0,000024%
Vaata siin on selline nüanss, et need 0 koma kohad on mõnedes õrnades süsteemides tegelikult päris tähtsad.
Matemaatilise mudeli järgi pidavat siin mõnekraadisest maa keskmise temperatuuri tõusust piisama, et ookean aurustuks ja planeet elamiskõlmbamtu. Mis pole ka otseselt vale, sest kui jahtumist poleks, siis tekiks ilus kasvuhoonegaasi ahelreaktsioon. Õnneks üleval veel jahtub see kasvuhoonegaas maha, kondenseerub ja tuleb alla tagasi sama rõõmsalt. Veel.
Mis aga puutub automaksu vabandustesse, siis need pole kuidagi seotud ei veeauru ega co2 kartmisega, ei saa aru, kas valetatakse aind seepärast, et iseennast uksuma panna või siis sattuski sedakorda imbetsillide kamp sinna ülesse, kes päriselt ka usuvad, mida nad räägivad.

Nii DevilDeVille poolt kui ka minu poolt kui ka teiste poolt on öeldud, et hetkel on pretsedendi loomine. Selle tõestuseks saab tuua 30 ja 40 ala tekkimised kesklinnas - jah, ma olen teadlik, et omaviletsus on seda tegemas, mitte riik aga nagu erakond valitseb linna, valitseb ta ka riiki, vähemalt üritab ehk näite toomine õigustatud.
Nimelt nüüd juba räägivad, et kogu kesklinn 30 peale ja magistraalid 40 peale.
Juba selle kiirusepiirangu alguses oli näha, et rohepesukarud sinna suunas tüürivad. Sama läheb ka automaksuga, järgmine aasta 50, siis juba 75, sest hinnad juba teevad rallit tõususuunas jne jne jne, vabanduse leiab ikka.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne