Ikka ja jälle seda automaksu!

Olen nõus sellega,et ega see 50eur ei jää kehtima ja tulevikus annab seda uutesse kõrgustesse kruvida. Sisuliselt võib nii öelda uus roheline on vana punane.
Vasta

https://www.err.ee/1609301796/euroopa-ko...e-omanikke


Nu see rahandusministrilaadne toode on väsimatu - mõjuanalüüsis on kirjas, et täismahus realiseerudes tähendaks see automaksu nimeline roppus 0,1 (jah nullkomaühe) protsendilist muutust eesti CO2 emissioonis aga ega see ometi ei takista idiootlikku roheiba suukaudu väljutamast: 

"Võrklaev ei välistanud võimalust, et minnakse Euroopa Komisjoniga vaidlema, sest kirjas viidatakse aastate tagusele kohtuotsusele, aga vahepeal on Euroopa kliimaeesmärgid märkimisväärselt muutunud.

Registreerimismaksust täiesti loobumist ei pea Võrklaev mõistlikuks, sest siis kaoks keskkonnaeesmärk üldse ära ja automaks muutuks vaid riigikassa täitmise maksuks."

Seltsimehe debiilsest tekstist võib jääda mulje, justkui mingid kiimaeesmärgid muudaksid ilma liikmesriikide konsensuseta euroliidu aluspõhimõtteid.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Samal teemal:
https://virumaateataja.postimees.ee/7994...maksueurot
Vasta

Head hobikaaslased

Eesti Vanatehnika Klubide Liit on automaksu seadusega seotud seisukohtades tuginenud ka teiste riikide praktikale. Meil kõigil oli lootus, et riigi esindajad ka ise tutvuvad teiste riikide kogemuse ja praktikaga, kuid nüüdseks on selgunud, et seda ei ole siiski tehtud. Riigikogu liikmetele on kättesaadavad näiteks Transport & Environment (2022), The good tax guide: A comparison of car taxation in Europe või ACEA Tax Guide 2022. Paraku need ei sisalda vastuseid just hobisõidukitega seotud küsimustele.

Seetõttu palume kõigi asjatundlikku abi, mida palume kinnitada ka algallikaga, mitte kuulujuttude tasemel. Vanatehnika vaatenurgast on olulised järgmised küsimused iga Euroopa riigi kohta: 
1. Kas automaksu makstakse varamaksuna või üksnes sõiduki kasutamise aja eest? Mida tuleb teha, et mittekasutatava sõiduki eest ei peaks maksu maksma?
2. Kas automaksu määr on erinev füüsilisele isikule ja juriidilisele isikule?
3. Kas ja millises määras erineb M1 (M1G) automaks võrreldes N1 (N1G)?
4. Kas vanus vähendab maksu?
5. Milline on maksumäär 30+ autodele võrreldes uuemate autodega? Kas on mingi muu vanusepiir, millest maksumäär muutub või kaob?
6. Kas ajaloolise väärtusega sõidukitele (historic vehicle) on teistsugune maksumäär või maksuvabastus? Mis on sellise sõiduki kriteeriumid?

Teadmiseks EVKL senistes pöördumistes kasutatud meie lähinaabrite sisendid:

Läti – vanasõidukina registreeritud sõidukitel (VS-registreerimismärk) ei ole automaksu, samuti sõidukitel, mis on ajutiselt registrist kustutatud (allikas: Latvijas Antiko Automobilu Klubs ehk AAK – Valts Ceplevics)
Leedu – automaksu ei ole, kuid 2021. aastal algatatud maksuseaduse eelnõu menetlemisel olid vanasõidukite osas ette nähtud maksuvabastus. 2022. aasta kevadel võeti maksuseadus päevakorrast maha (allikas: Retromobile Ramunas Kardelis)
Soome – vanasõidukitel (museoajoneuvo – ca 30 000 sõidukit) ning registrist ajutiselt kustutatud sõidukid ei maksa automaksu, maks on ainult M- ja N-kategooria sõidukitele, kuid mitte mootorratastele (allikas: Suomen Ajoneuvohistoriallinen Keskusliitto ehk SAHK – Leo Belik).
Rootsi – mootorsõidukimaksust on vabastatud kõik vähemalt 30 aastat vanad sõidukid, mida ei kasutata ärilistel eesmärkidel ja sõidukid, mis on ajutiselt registrist kustutatud, tasumine kuu kaupaesmase registreerimise tasu ei ole vähemalt 30 aastat vanadele sõidukitele (allikas: Motorhistoriska Riksförbundet ehk MHRF – Jan Tägt)
Norra – enne 1984. aastat valmistatud sõidukitel on olulised maksusoodustused, maksu ei ole registrist ajutiselt kustutatud sõidukitel (allikas: Landsforbundet av Motorhistoriske Kjøretøyklubber ehk LMK)
Taani – vähemalt 35. aasta vanustel sõidukitel on maksumäär 25%, tasumine võimalik päevakaupa (allikas: Motorhistorisk Samråd ehk MhS – Johnny B. Rasmussen)
Vasta

Kõigile kuuele küsimusele vastamine nõuab natuke ettevalmistamist. Aga sellel lingil on vähemalt osasliselt püütud vastata neile küsimustele.
Info allika õigsuses ei oska kaasa rääkida.

https://mobire.ee/koik/automaks/
Vasta

(11-04-2024, 09:12 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kõigile kuuele küsimusele vastamine nõuab natuke ettevalmistamist. Aga sellel lingil on vähemalt osasliselt püütud vastata neile küsimustele.
Info allika õigsuses ei oska kaasa rääkida.

https://mobire.ee/koik/automaks/
Aitäh saadetud lingi eest. Tegemist on autode renti pakkuva ettevõtte kodulehega, kus mootorsõidukimaksu alane teave on seisuga sügis 2023, st ei arvesta tegeliku seaduseelnõuga. Autorendiettevõtted on oma ärihuvidest tulenevalt automaksu pooldajad, kuna see toob neile kliente juurde. 

Abipalve oli esitatud saamaks teiste Euroopa riikide kohta teavet. Saadetud lingil on võrdlus vaid kahe välisriigiga - Läti ja Soomega, mis on juba teada ja argumendina kasutusel. Pealegi ei käsitle see viidatud ülevaade välisriikide praktikast mitte ühtegi esitatud küsimust. 

Meie enda Riigikogus olevat seaduseelnõud oskame me kõik ka ise lugeda, Balti- ja Põhjamaade õiguslik regulatsioon on juba läbi töötatud ning olulisem sellest ka samas postituses esitatud. Abipalve oli esitatud selle kohta, kuidas on teistes riikides lahendatud just esitatud küsimused. 

Vabandan oma järgneva seisukoha pärast, aga kui midagi öelda ei ole, siis on mõistlik olla vait. Kui on tahtmine vastata ja midagi arvata, kuid see nõuab ettevalmistust, siis valmistu ette ja vasta siis. Vabandan veelkord.
Vasta

Hispaania automaksude kokkuvõte

Hispaanias on autoomanikuga seotud kaks peamist maksu:
1. Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica (IVTM):
  • See on igal aastal kehtestatav munitsipaalmaks kõikidele Hispaanias registreeritud sõidukitele (sh elektri-, hübriid- ja bensiinimootoriga).
  • Maksumäär sõltub mootori võimsusest ja asukohast.
  • Mõned omavalitsused pakuvad teatud tüüpi sõidukitele soodustusi.
  • Maksuperiood on 1. jaanuarist 31. detsembrini, maksta saab aga tavaliselt aprillist juunini.
  • Maks makstakse kohalikule omavalitsusele.
2. Lõiv (IEDMT):
  • See on ühekordne maks, mida makstakse sõiduki esmakordsel registreerimisel Hispaanias, olenemata sellest, kas tegu on uue või kasutatud autoga.
  • Määra määravad sõiduki CO2-heited ja tüüp (autod, mootorrattad jne).
  • Mõned erandid võivad kehtida, näiteks kui impordite sõiduki elukoha Hispaaniasse kolimise korral.
Lisaks neile kahele maksule kehtivad Hispaanias ka teised autoga seotud tasud:
  • ITV (Inspección Técnica de Vehículos): See on kohustuslik perioodiline ülevaatus, mida kõik Hispaanias registreeritud sõidukid peavad läbima. Seda tehakse selleks, et tagada sõidukite ohutus ja vastavus keskkonnastandarditele.
  • Automaatne teemaks: Mõnedes Hispaania teedel ja tunnelites kehtib automaatne teemaks, mille saab tasuda krediitkaardiga või eelnevalt ostetud piletiga.
Hispaanias on automaksu tasumisel mitu erandit:

Täielikud maksuvabastused:
  • Elektri- ja hübriidautod: Need on vabastatud IVTM-ist esimesed 4 aastat pärast esmakordset registreerimist. Seejärel kehtib tavaline maksumäär, mis on tavaliselt madalam kui bensiini- või diislikütusel töötavatel autodel.
  • Invaauto: Invaautod, millel on kehtiv puudekaart, on täielikult vabastatud IVTM-ist.
  • Ajalooline sõiduk: Sõidukid, mis on vanuses 30 aastat või vanemad ja millel on ajalooline registreerimisnumber, on vabastatud IVTM-ist.
Osalised maksuvabastused:
  • Suuri perede autod: Peredele, kellel on 3 või enam last, kehtib IVTM-ile 50% soodustus.
  • Kerge veoautod: Kergetele veoautodele, mida kasutatakse kaubanduslikel eesmärkidel, kehtib IVTM-ile tavaliselt madalam maksumäär võrreldes sõiduautodega.
  • Maanteetranspordi sõidukid: Maanteetranspordi ettevõtted võivad taotleda IVTM-ile erisoodustusi.
Lisaks neile erandeid kehtib teatud asjaoludel ka muid soodustusi:
  • Sõiduki ajutine kasutusest kõrvaldamine: Kui kavatsete oma autot pikemat aega kasutusest kõrvaldada, võite taotleda IVTM-i ajutist peatamist.
  • Varastatud või hävinud sõidukid: Kui teie auto varastatakse või hävib, võite taotleda IVTM-i tagastamist.
Maksuerandid ja soodustused võivad erineda sõltuvalt asukohast ja omavalitsusest, sest maksu kogumisega tegeleb kohalik omavalitsus

Lisateabe saamiseks Hispaania automaksude kohta: vanasõiduki nõuded hispaanias siin lehel: https://www.dgt.es/nuestros-servicios/tu...historico/

siin lehel on ka veel ingliskeelne ülevaade, kus on ka mingil kujul erinevate piirhindade hinnataseme tabel: https://n26.com/en-es/blog/road-tax
Vasta

Automaks Taanis. 

Allikas: 
https://motorst.dk/en-us/individuals/veh...-and-rates

1. Kas automaksu makstakse varamaksuna või üksnes sõiduki kasutamise aja eest? Mida tuleb teha, et mittekasutatava sõiduki eest ei peaks maksu maksma?

Taani näitel, maksustatakse sõidukit eelkõige tema väärtuse alusel, kuhu sisse arvestatakse ka käibemaks. Otseselt pole öeldud, kas tegu on omandi/vara või kasutuse maksuga. Vastavalt sõiduki vanusele maksumäär muutub.
Maksu erandid ja erisused sõidukitele: https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947289 

2. Kas automaksu määr on erinev füüsilisele isikule ja juriidilisele isikule?
Ei ole otsest erisust füüsilisele ja juriidilisele isikule. Välja arvatud sõiduki registeerimise tasu osas.  

3. Kas ja millises määras erineb M1 (M1G) automaks võrreldes N1 (N1G)?
Sõiduautod [b]M1 (M1G)[/b]

  • 25% of DKK 67,800 (2023), DKK 70,200 (2024)

  • 85% of DKK 67,800-210,600 (2023), DKK 70,200-218,100 (2024)

  • 150% of the rest. 
[*]

Väike veoautod  N1 (N1G)
DKK 0 of the first DKK 78,100 (2023), 80,900 (2024)
50% of the rest.


Exemption: For open vans and trucks (pick-ups) and box vans with no window on the left-hand side behind the driver, with a permitted total weight of more than 3,000 kg, the tax may not exceed DKK 47,000.


CO komponent on väga marginaalne:

Private cars are subject to a surcharge added to the vehicle registration tax that is calculated on the basis of the number of grammes of CO2 the car emits per kilometre. 


[*][*]0-121 grammes CO2 = DKK 270 (2024) per gramme of CO2
121-155 grammes CO2 = DKK 539 (2024) per gramme of CO2
> 155 grammes CO2 = DKK 1,024 (2024) per gramme of CO2

[*]
[*]For vans and lorries, as well as motorhomes, the surcharge for CO2 emissions is calculated at the lowest rate of DKK 270 per gramme of CO2, irrespective of how many grammes of CO2 the car emits. 


4. Kas vanus vähendab maksu?


Jah, sest vanuse suurenedes auto jääk väärtus, turuhind muutub. Maks arvutatakse vastavalt sõiduki kommerts väärtusele Taani turul.
Siin on ametlik kalkulaator nii uute kui kasutatud autode jaoks: https://motorst.dk/en-us/individuals/veh...ration-tax


5. Milline on maksumäär 30+ autodele võrreldes uuemate autodega? Kas on mingi muu vanusepiir, millest maksumäär muutub või kaob?

Päris täielikult ei kao maksumäär aga kui sõiduk loetakse vanasõidukiks siis maks oluliselt väheneb. Samuti ka kasutatud autode puhul. Lisaks on ka palju erandeid.

Erand juhud, mitte maksustavatest sõidukitest Taani keeles.
https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947226
Erandid omakorda, jaotuvad alam katagooriatesse.

[*]Rule on tax exemption for vehicles ( IA1.3.1 )


[*]Vehicles for the royal house, the state, firefighting, rescue service, etc. ( IA1.3.2 )


[*]Passenger cars licensed for commercial passenger transport, which are used exclusively for this purpose ( IA1.3.3 )


[*]Buses ( IA1.3.4 )


[*]Cars with a permissible total weight of more than 4 tonnes ( IA1.3.5 )


[*]Crew cars ( IA1.3.6 )


[*]Other duty-free vehicles, etc. ( IA1.3.7 ).



6. Kas ajaloolise väärtusega sõidukitele (historic vehicle) on teistsugune maksumäär või maksuvabastus? Mis on sellise sõiduki kriteeriumid?

Sõidukid, mis on rohkem kui 35 aastat vanad, määratletakse kui vanasõiduk, vastavalt Taani sõidukite registeerimise aktile (Registreringsafgiftsloven)

Selliste sõidukite registeerimise maks kalkuleeritakse vastavalt üldistele põhimõtetele kasutatud sõidukite puhul. 
Siiski maks ei tohi see ületada arvutuslikku baasi, mis on 75%(40% mootorrataste puhul) hinnast uuena müüdud sõiduki puhul Taanis, lisanduvalt käibemaksuga, kuid välja arvatud sõiduki registeerimise tasu. Vanasõidukiks ei loeta kommerts eesmärkidel kasutatavaid kasutatud sõidukeid olenemata vanusest.
Vasta

Taanis saad auto ekspordiks müües soetusmaksu tagasi muide.
Vasta

(11-04-2024, 17:39 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Automaks Taanis. 

...
CO komponent on väga marginaalne:

Private cars are subject to a surcharge added to the vehicle registration tax that is calculated on the basis of the number of grammes of CO2 the car emits per kilometre. 

[*]0-121 grammes CO2 = DKK 270 (2024) per gramme of CO2
121-155 grammes CO2 = DKK 539 (2024) per gramme of CO2
> 155 grammes CO2 = DKK 1,024 (2024) per gramme of CO2

[*]For vans and lorries, as well as motorhomes, the surcharge for CO2 emissions is calculated at the lowest rate of DKK 270 per gramme of CO2, irrespective of how many grammes of CO2 the car emits.
Ma lõin need "marginaalsed" CO2 numbrid €-ks, Eesti planeeritav automaks on selle kõrval kökimöki  Big Grin
0-121 grammes CO2 = 0-4 377,8€
121-155 grammes CO2 = 8 739,8-11 195,6€
>155 grammes CO2 = 21 269,1€ ...
Vasta

Matemaatika pole kõige tugevam külg mul olnud.Seega palun, mind kohe mitte risti lüüa. Üks abivahend kõigile on kursi kalkulaator.
https://www.xe.com/currencyconverter/con...DKK&To=EUR
Ma natuke lugesin valesti alguses CO osa aga see selleks. Nende numbrite alusel järeldub, et eesmärk on Taanis suunata inimesi ostma võimalikult väiksema CO heitmega autosid ning kes vaatas eelpool olnud linke on soositud ka hübriid ja elektriautod, millel on maksuerisused. Ehk automaks on Taanis suunatud teatud osas keskkonna, kliima eesmärkide täitmiseks.
Vasta

(10-04-2024, 12:42 PM)indreksirk Kirjutas:  Head hobikaaslased


1. Kas automaksu makstakse varamaksuna või üksnes sõiduki kasutamise aja eest? Mida tuleb teha, et mittekasutatava sõiduki eest ei peaks maksu maksma?
2. Kas automaksu määr on erinev füüsilisele isikule ja juriidilisele isikule?
3. Kas ja millises määras erineb M1 (M1G) automaks võrreldes N1 (N1G)?
4. Kas vanus vähendab maksu?
5. Milline on maksumäär 30+ autodele võrreldes uuemate autodega? Kas on mingi muu vanusepiir, millest maksumäär muutub või kaob?
6. Kas ajaloolise väärtusega sõidukitele (historic vehicle) on teistsugune maksumäär või maksuvabastus? Mis on sellise sõiduki kriteeriumid?
Tere.
Mina uurisin Šveitsi kohta.

1. Makstakse kasutatava masina eest. Tuleb viia nr registrisse ja öelda, et ei kasuta sõidukit.
2. Ei erine.
3. Ei erine.
4. Ei vähenda.
5. Alates 30+ autod on võimalik saada nö vanasõidukiks.
6. 30+ on võimalik reg vanasõidukiks, tasu 270CHF-i ja automaks väheneb umbes 25%-le täishinnast.

Šveitsi kohta ei ole ühest maksupoliitikat, ka automaks erineb regiooniti, aga suurusjärgud on õiged. On võimalus omada kahte autot ka nii, et neil on ühed numbrid, siis maksad kindlustust kallima järgi ja odavama automaksust ka ainult 30%.
Registreerimis tasud on umbes 30CHF, ei sõltu väga tehingust. 
Automaksu suurus on seotud mootori suurusega. Näiteks 2L mootor maksab 276CHF aastas, iga lisanduv 0,1L maksab 12CHF rohkem.
Vasta

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120289...eb-koigile
Vasta

Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.
Vasta

(30-04-2024, 23:15 PM)hobiautod Kirjutas:  
(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.
Julgen ennustada, et päris paljud liisingust väljaostud saavad juhtuma ennetähtaegselt enne röövseaduse jõustumist. Mis paraku N1 puhul ei päästa neeruhinnaga aastamaksust.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kas kellegil on aega üles otsida, see EL õigusest need puntid, mis sellist võrdsust sätestab?

Huvitav, et Soome presidendile osteti uus Audi ja selle registreerimistasu(automaks) on pool auto hinnast ehk pool miljonit euri. Kuidas näiteks teistes riikides on nii, et üle 30a sõidukitel ei ole registreerimismaksu jne.

Kas EVKL ehk saaks teha enda liikmete hulgas ja ka üldisemalt hobiautode omanike seas küsitluse, et kui palju nad oma hobisõidukile kulutanud on 2023 aasta lõikes. Ainult arvetega tõestatud kulutused, remondile-hooldusele.
Vasta

See on kaupade vaba liikumise osa! EU ei luba nimelt erinevalt maksustada teistes liikmesriikides vs siseriiklikult toodetud/ müüdud kaupu/ tooteid.
EU-l ei ole mingit probleemi kui kõikidele sõidukitele lajatatakse ühtemoodi maks sõltumata sellest kus nad esmaregistreeritud on ja see maks võib olla erinevates liikmesriikides erinev.
Vasta

(01-05-2024, 06:24 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(30-04-2024, 23:15 PM)hobiautod Kirjutas:  
(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.
Julgen ennustada, et päris paljud liisingust väljaostud saavad juhtuma ennetähtaegselt enne röövseaduse jõustumist. Mis paraku N1 puhul ei päästa neeruhinnaga aastamaksust.
Tehtud, kuna ka liising läks väga kulukaks võrreldes mõne aasta taguse lafaaga. Invaliidsuspensionil abikassa aitas. Aastamaks  Sad Sad Sad
Vasta

Huvitavad arengud. Ma ei hakka kommenteerima, mida ma asjast arvan. Kuid soovitan lugeda mõttega läbi.

https://www.err.ee/1609330671/maksu-ja-t...-keeruline
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne