Tere, käisin jälle oma ZIL 130-el kõhu all ja avastasin mõra blokis, saan aru, et see on vee kylmumisest aga minu kysimus on see, et kas mootorit saab ikkagi käivitada saan aru, et mootoril jahutust ei oleks aga kas see siiski töötaks?
Aitaks ka kui keegi oskaks öelda kust saax töötava mootori tulevikkus.
Sõjaväes olin ZIL-131 peal. Auto läbisõit oli 3000 + km. Oli ka eelnevalt mootor lastud lõhki külmuda. Umbes 25 cm pikkuselt oli sama lahendus, nagu eelneval pildil. Isegi hiljem tosool püsis mootoris.
Käivitada 5 sekundiks võib, kauem teeb liiga hülsi tihenditele ja saad hakata neid vahetama. Vesi õli sees. Kuidas kaane tihenditega juhtub, pole kuulnud.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-06-2024, 19:04 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(24-06-2024, 23:52 PM)MuhuMees Kirjutas: ... avastasin mõra blokis, ... aga minu kysimus on see, et kas mootorit saab ikkagi käivitada saan aru, et mootoril jahutust ei oleks aga kas see siiski töötaks?
Kui suur on mõra? Kui kiiresti jookseb vesi välja? Kas vesi satub ka õlisse? Külmumine enamasti sellel mootoril hülsse ei lõhu, aga võimatu see paraku pole.
Enamasti on leke sedapalju väike, et servani radikas jookseb kärjeni minuteid. Keegi ilmselt teab une pealt, aga sinna võiks nii poolteist pange vedelikku minna. Selle aja on jahutus kenasti olemas ja alati saab ju peale valada. Mootori käivitumist väline mõra kuidagi ei sega, aga nagu õigesti kirjutati, siis jahutuseta riknevad tihendid kiiresti. Kuniks jahutussüsteemis vedelik ringleb, on jahutus olemas. Et sellest märkimisväärne osa mõra kaudu välja tilgub, ei oma seniks tähtsust, kuniks radika korgiavast tase näha on. Mõneminutilise manööverdamise saab rahulikult ära teha, kui enne õhk välise kompressoriga üles pumbata (või seisupidurile lootma jääda tasamaal...) Vahepeal kontrollida ja vajadusel valad juurde.
Pärast ära unusta vett välja lasta!
Järgmise mootori saad Soovist/Kuldsest börsist/Lõustvihu turuplatsilt. Kuuluta ostusoovi ja looda
Kui eesmärk on seda sõidukit kasutada enamaks kui sõpradele näitamine paar korda aastas, siis on aja- ka kuluefektiivsem otsida uus mootor/plokk.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
(25-06-2024, 18:59 PM)Aspelund Kirjutas: Kui eesmärk on seda sõidukit kasutada enamaks kui sõpradele näitamine paar korda aastas, siis on aja- ka kuluefektiivsem otsida uus mootor/plokk.
A.
Ega tegelt muud põhjust polegi kui endale ilu pärast korda teha, töö autoks liiga kulukas.
(24-06-2024, 23:52 PM)MuhuMees Kirjutas: ... avastasin mõra blokis, ... aga minu kysimus on see, et kas mootorit saab ikkagi käivitada saan aru, et mootoril jahutust ei oleks aga kas see siiski töötaks?
Kui suur on mõra? Kui kiiresti jookseb vesi välja? Kas vesi satub ka õlisse? Külmumine enamasti sellel mootoril hülsse ei lõhu, aga võimatu see paraku pole.
Enamasti on leke sedapalju väike, et servani radikas jookseb kärjeni minuteid. Keegi ilmselt teab une pealt, aga sinna võiks nii poolteist pange vedelikku minna. Selle aja on jahutus kenasti olemas ja alati saab ju peale valada. Mootori käivitumist väline mõra kuidagi ei sega, aga nagu õigesti kirjutati, siis jahutuseta riknevad tihendid kiiresti. Kuniks jahutussüsteemis vedelik ringleb, on jahutus olemas. Et sellest märkimisväärne osa mõra kaudu välja tilgub, ei oma seniks tähtsust, kuniks radika korgiavast tase näha on. Mõneminutilise manööverdamise saab rahulikult ära teha, kui enne õhk välise kompressoriga üles pumbata (või seisupidurile lootma jääda tasamaal...) Vahepeal kontrollida ja vajadusel valad juurde.
Pärast ära unusta vett välja lasta!
Järgmise mootori saad Soovist/Kuldsest börsist/Lõustvihu turuplatsilt. Kuuluta ostusoovi ja looda
Silma järgi ytleks, et 10-25cm on mõra aga muud ma ei tea, sest et seda elajast pole peaegu 30 aastat pikka varregagi puudutatud. Passis on kirjas, et viimane ÜV oli 94.
Siis 95-96 jäeti seisma kus huligaanid tal taga klaasi ka sisse lõid, ilmselt ununes ka siis vesi mootorisse ja nii ta jäi.
Ma ei tahaks peorikkuja olla, aga näiteks kuldsest börsist võid vähemalt ühe zil mootori müügist leida. Ise ei müü, seisukorda ei tea.
Kui sa temaga sõita tahad, siis pead arvestama, et bentsu kukub sealt 30+ liitrit sajale läbi. Ilmselt palju sõita ei taha. Üldiselt need masinad läksid peale vene aja ja odava bensiini lõppu üsna kiirelt kasutusest välja põhjusega. GAZ-e kasutati oluliselt kauem.
(26-06-2024, 13:21 PM)Mahno Kirjutas: Ma ei tahaks peorikkuja olla, aga näiteks kuldsest börsist võid vähemalt ühe zil mootori müügist leida. Ise ei müü, seisukorda ei tea.
Kui sa temaga sõita tahad, siis pead arvestama, et bentsu kukub sealt 30+ liitrit sajale läbi. Ilmselt palju sõita ei taha. Üldiselt need masinad läksid peale vene aja ja odava bensiini lõppu üsna kiirelt kasutusest välja põhjusega. GAZ-e kasutati oluliselt kauem.
Kütuse kuluga peab lihtsalt lepima, ja isegi kui ta korda saaks (kunagi) siis sõidaks ta puhtalt ilu pärast.
Viimase aja Zil liikurid liikluses mida mäletan olid paljuski gaasi peale ringi ehitatud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2025, 20:46 PM ja muutjaks oli MuhuMees.)
Ma pole siin juba vaata, et aasta aega midagi teinud aga uue aastaga on tulnud ka ambitsioon siiski oma Zil tööle saada.
Nii palju kui ma seal all käisin sain aru et yks kõige suuremaid probleeme on mõra mootori blokis kuid kas seda millegiga paigata ei anna olen leidnud pildi kus on nagu polditede ja nagu mingi epoksiga kinni liimitud raud paik aga minu kysimus on see, et kas keegi on seda siin foorumis ka teinud ja mida selle jaoks vaja on?
Mis rauaga tegu on malm? Komatsu ekskavaatori malmplokil sai mõrale faas sisse lõigatud ja keevitusega kinni lastud, mitu korda sai veel poore lahti käiatud ja üle keevitatud. Pidama igatahes lõpuks jäi ning aasta tööd teinud probleemideta.
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2025, 22:31 PM ja muutjaks oli MuhuMees.)
(27-01-2025, 22:28 PM)lauren Kirjutas: Mis rauaga tegu on malm? Komatsu ekskavaatori malmplokil sai mõrale faas sisse lõigatud ja keevitusega kinni lastud, mitu korda sai veel poore lahti käiatud ja üle keevitatud. Pidama igatahes lõpuks jäi ning aasta tööd teinud probleemideta.
Malm kyll jah aga ilmselt keevitada on mõtetu nõnda lappida naq seal pildil on on targem
(27-01-2025, 22:28 PM)lauren Kirjutas: Mis rauaga tegu on malm? Komatsu ekskavaatori malmplokil sai mõrale faas sisse lõigatud ja keevitusega kinni lastud, mitu korda sai veel poore lahti käiatud ja üle keevitatud. Pidama igatahes lõpuks jäi ning aasta tööd teinud probleemideta.
Malm kyll jah aga ilmselt keevitada on mõtetu nõnda lappida naq seal pildil on on targem
Ei ole targem.
Aga miks sa siis siit nõu küsid kui ise paremini tead?
Malmi keevitamine on tänapäevaste imeelektroodidega lihtsamaks tehtud.
Terved mootoriplokid ei ole ka ilmselt maailmast otsa saanud. Kas siis peab tiktokivideo stiilis "remontima"?
Ma oma linna auku puruks sõidetud karteri lappisin ära keemilise metalliga (neopreen kinnastega näppude vahel muditav pasta) ja töötab suurepäraselt. Aga võib katsetada ka keevitamist. Siit leiad vihjeid elektroodivalikuks. Mõlemal juhul pead enne lahti faasima.
Keevitusega arvatavasti esimese korraga pidama ei saa. Ja kui enam keevitada ei viitsi siis võid neid kahte meetodit ka kombineerida.
Või noh minu poolest võid ka selle paigaga mässata aga ise sellisel asjal mõtet ei näe ja pigem ei viitsiks.
Kõik sõltub sellest, mis võimalused inimesel on. Ma alati arvan, et proovida tasub. Kui lappimismetoodika pidama ei jää, siis hiljem keevitada, plokki vahetada või midagi muud proovida saab alati.