(Seda postitust muudeti viimati: 17-07-2024, 12:28 PM ja muutjaks oli hobiautod.)
(17-07-2024, 11:41 AM)AnatoliJermakov Kirjutas: Kui välja jätta see põhiidu, siis on tegemist suht suvalise Saabiga, milliseid saab heas korras küll ja veel mõnetuhande euroga. Et sellise taastamine pole mõttekas. Sama on ju ka selle kuulsa Oettingeri Audi100ga, mis hiljaaegu taastati - et suht plank tavaline Audi aga lugu ise on see, mille pärast ta taastati.
(17-07-2024, 12:14 PM)Jesper Kirjutas: Nojah, kutsuge mind vanaks kraaklejaks, aga seda ideoloogiast nõretavat lauset stiilis "õige on ikka ehitada-keevitada-möllata, mitte osta" on siia foorumisse igasugu noorte ja tihaste poolt postitatud ilmselt tuhandeid kordi. ... see järjekordne "ostjate" alavääristamine ajas sulge haarama.
Eks ta üks "ideoloogiline" küsimus ole. Ise olen küll vana aga nende "noorte ja tihaste poolt".
Musta numbri registrisse masslisanduvaid (lääne) masinaid ei viitsi vaadatagi, enamasti lihtsalt saadu ei kutsu selleks.
Aga need mehed, kes vene ajal ja tsutt hiljemgi oma kätega ilma varuosakataloogide ja -ladudeta ehitasid üles masinad, vaat nende vastu on tõeliselt sügav austus. Noh nt mees kes muu seas tegi järgi ZISi kella vms.
Praegu tekitavad tõelist austust ksf Indrek Sirgi kajastatud projektid.
P.S. Ise oma kätega midagi olulist teinud ei ole aga oma muuseumis nö projektijuhi tööd küll ei pea restaureerimiseks (meenutab ärimeeste projekte - raha on ja tellin)
(Seda postitust muudeti viimati: 18-07-2024, 07:45 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(17-07-2024, 12:17 PM)Marko Kirjutas: Jesper on valitsuse agent!
Ning panganduse
Ma siiski ei leia akf! xa88 postitusest seda kohta, kus oleks raha eest sisse ostetud tehnika soetamist halvustatud. Kas keegi hea inimene ehk tooks selle välja? Selle vastu, et täna välismaalt siia laevatatud kiiskav ja nurruv "mis-iganes-auto" on vaid ilus asi, ei saa kuidagi. Väärtuslikuks muutuvad asjad ikka alles loo lisamise järel ning nõukaaastatel siia tekkinud (ning siin ellu jäänud ) autodel on igaühel oma lugu rääkida. Kui on ainult kuulajat...
Paar aastat tagasi jõudis lõpule mu enda üks projektidest. Täiesti mitteharuldane usakas, mille oleks saanud mikistanist miski 2k taalaga kätte. Ma vana loll tagusingi mitme aasta jooksul oma projekt 5 kohalise summa sisse ja taon siiamaani. Kunagi mõtlesin, et küll hakkan igapäev sõitma ja töö vilju nautima. Sittagi, hoopis veeres õuele järgmine 50 aastat vana roostekäkk, millele ilmelt kulutan järgmise 5 kohalise summa. Jõudsin järeldusele, et mulle meeldib protsess sitast saia teha, selle asemel, et poest kohe sai osta. Usun, et paljudega on sama lugu.
Mis üldse ei tähenda, et täna meie maale saabuv sile lääneuunikum ei pane sellega kirja oma loo esimest lauset...
Ja pea kõik nõukaaegsete läänlaste lood sisaldavad peatükke "Nomenklatuur" ja "Defitsiit". Miskipärast eelistatakse ümber jutustada just neid, heites tänastele võimalikele "kirjanikele" ette nende lahedaid võimalusi.
Mul aeg-ajalt meenub, kuid on vist alati ununenud suuremast ringist uurida, et kas keegi mäletab, mis automüügikohaga oli kaheksakümnendate lõpus või üheksakümnendate alguses tegu Tallinnas Koplis, Sirbi peatuses?
Ma läksin 1989 esimesse klassi Kopli Kunstigümnaasiumisse (õigemini sel hetkel veel Tallinna 24. keskkool) ning mäletan, et seal trammipeatuses oli Ameerika autode müügisalong,
kus ka mitmed autod, ca 3-4tk äkki, seisid.
Mälestus võib küll olla ka mitte päris 1989 pärit, sest häguselt on tunne, et äkki seal oli kohapeal a la Ford Taurus, Thunderbird ja bubble-kerega
Chevy Caprice (mis paigutaks aasta minimaalselt vähemalt 1990-1991 peale, sest see kere tuli ju alles siis välja), kuid ega ma pole enam ka 100% kindel, et just need autod seal olid.
Lihtsalt mingi säärane tunne nagu oleks.
Paar korda olen püüdnud ka googeldada, kuid mingit infot pole leidnud.
Kellelgi äkki meenub miskit sellise poe kohta?