[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

(30-07-2024, 22:50 PM)KertP Kirjutas:  Praegu toimuv on Eestis tõesti väga jõhkraks läinud ja valitseval võimul pole mitte grammigi hoolivust oma rahvast. Ju siis koalitsioonile pakub selline olukord nauditavat emotsiooni, muud moodi raske hinnata.
Keskerakonnast riigikogulane telekas ütles, et igaüks võiks enda kaitseks kohtusse minna. Teoorias on ju hea mõte, aga vaevalt sealt võimuvastane kodanik abi saab?  Sad



Ei kavatse vaenulikku varamaksu heaks kiita praegu ega mitte ka tulevikus. Või tõesti peab postituste säilitamise nimel seda tegema...?


Olgem ausad, praegu pannakse iga inimese patriotism testile. Kuigi riik ja valitsus pole otseses seoses ja praegune valitsus ei kajasta kohe kindlasti kogu Eestlust selle parimas valguses nagu heatahtlikus, heanaaberlikkus, külalislahkus, abivalmidus jne, siis pannakse aga tõesti väga väga testile see osa, et kas ikka tahaks üldse enam eestlane olla. Igas riigis on omad vimkad, see on kindel aga hetkel tundub lätlane parem olla, või isegi soomlane...
Vasta

ksf kõrvalteemas elik automaksu põhiteemas kirjutas 
Tsitaat:Minuarust peaksid Riigikokku pürgijad läbima lihtsa kontrolli- kas suudavad vastata küsimustele jah ja ei piires!
Jah-Ei vastaja ei kvalifitseeru poliitikuks, seega riigikokku ei pääse.
Seepärast ei paista minu silmale KK mingi poliitikuna (nt huultelt lugemise värk), aga isegi justkui otsese ütlemisega Ligi on tegelikult palju ümarama tekstiga kuid hea poliitikuna oskab seda nii esitleda, et ei paista kajaliku eneseõigustamise ega valena.
Vasta

Huvitav. Küsiks siin targematelt, et kas see pidev kodanike mõjutamine ja hirmu all hoidmine mis näiteks pidevalt rikub ka minu sisemist hingerahu (arvatavasti väga paljudel kodanikel) ... kas ei saaks selle tekitajaid kuidagi karistada? On mingi paragrahv olemas meie riigis? Praeguseks oleme juba pikemat aega nii automaksu kui "rohepöörde" hirmujutte pidanud kuulama.... ja arvatavasti on ka paljud juba kahju kannatanud. Hetkel need uued lollused meil konti ei murra aga tulevikus võib asi minna nutuseks. Ja mis vanatehnika säilitamisest saab olla juttu kui mööda maad hakkavad uuskommunistidest nuuskurid ringi luusima....
T.
Vasta

Olgu täpsustatud,et Nõukogude liidu aegne kampaania polnud suunatud mitte isetehtud masinate(aiatraktorite) vastu. Vaid probleem oli selles,et paljud need isetehtud traktorid olid ehitatud asutuste tagant virutatud osadest. Isegi kui need olid utiilsed,mahakantud metalli jäätmed ja see jäi mingile ametnikule hinge kriipima. Appi võeti SORVO ja miilits ning tehtu reidid. Mõistagi olid siis ka omad koputajad, kes andsid eelinfot, kust otsima minna. Aga kõike nad kätte ei saanud ja neid, kes teadsid, et reid tuleb peitsid oma asjad õigel ajal ära.

Pigem kaldub kõik see selle suunas, et mida rohkem üritatakse jõuga asju kontrollida, seda rohkem see näitab kuidas süsteem ise lonkab. Teatavasti paber kannatab kõike.
Vasta

(07-08-2024, 22:37 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Olgu täpsustatud,et Nõukogude liidu aegne kampaania polnud suunatud mitte isetehtud masinate(aiatraktorite) vastu. Vaid probleem oli selles,et paljud need isetehtud traktorid olid ehitatud asutuste tagant virutatud osadest. Isegi kui need olid utiilsed,mahakantud metalli jäätmed ja see jäi mingile ametnikule hinge kriipima. Appi võeti SORVO ja miilits ning tehtu reidid.

Aga see näris neil hinge, et omavalmistatud traktoritel oli kasutatud veoautode ja traktorite osi. Tegelt tohtis kasutada ainult kaubandusvõrgus müüdavaid osi. Jutu järgi oli muu nagu keelatud.


See Sorvo tegeles veel pisemate asjadega. Minu kadunud ema Maria oli pikka aega uurimise all kuna kudus villaseid kampsuneid. Pinniti pikka aega ja äärepealt oleks kinnigi pandud. Kohtus ütles siis vanaisa: "Ma võin kinkida oma tütrele niipalju villa ja lõnga kui kulub!" See päästiski vanglast, kuna vanaisa pidas Vastemõisa kandis lambaid... Eks mõelge nüüd meie aega hetkes ja kujutage ette seda, et peaksite käima kohtus mingi kampsuni kudumise pärast!
Vasta

(07-08-2024, 22:49 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(07-08-2024, 22:37 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Olgu täpsustatud,et Nõukogude liidu aegne kampaania polnud suunatud mitte isetehtud masinate(aiatraktorite) vastu. Vaid probleem oli selles,et paljud need isetehtud traktorid olid ehitatud asutuste tagant virutatud osadest. Isegi kui need olid utiilsed,mahakantud metalli jäätmed ja see jäi mingile ametnikule hinge kriipima. Appi võeti SORVO ja miilits ning tehtu reidid.

Aga see näris neil hinge, et omavalmistatud traktoritel oli kasutatud veoautode ja traktorite osi. Tegelt tohtis kasutada ainult kaubandusvõrgus müüdavaid osi. ...

See oli ettekääne, kuna ainult kaubandusvõrgust müüdavatest osadest polnud võimalik ehitada trakat. Tegelikult ikka käis pinda et
(07-08-2024, 21:50 PM)E303 Kirjutas:  ... sest nendega teeniti mittetöist tulu oma põllulapi harimisel. ...
Vasta

Tulu teenimine oli muidugi kurjast. Õnneks mingist aastast alates lubati ja hakati leebemalt suhtuma kõigesse, kuna suur riik vajas toitmist. Mis aastast see pihta hakkas, täpselt ei mäleta. Aga ju see peale 80-ndat millalgi oli. Igatahes 85-87 olid  Pihkva-Ostrovi ja muud turud baltlasi täis kes kõik omakasvatatud kraami müüsid. Ja mingite traktorite äravõtmisest keegi tol ajal enam ei rääkinud.
Vasta

Olid ju poeletid tühjad , kuulutati välja "Toitlusprogramm" , ilmselt kukkus ära ameerika vili seoses afgaani sõjaga , kuigi olid jutud et ,  ameerika vili on puhas pask ja kõlbab vaid loomasöödaks aga polnud ju loomasöödaks ka teravilja .  Nii palju siis omaloodud traktorite juurde . Meediast on võimalik lugeda , et loomisel on ummikumaks
Vasta

Tervist!

Ma ei ole saanud lugeda Muinsuskaitseameti põhikirja jne. aga minu arvates Vanatehnika kogujad, taastajad ja säilitajad tegelevad täpselt samal eesmärgi nimel, et tulevastel põlvedel oleks midagi näha, kuulda ja katsuda. Kuidas siis nüüd meie riik edaspidi hakkab suhtuma vanadesse sõidukitesse ja tehnikakultuuri, ( praegusel ajal siis romudesse), sest teatud aja möödumisel muutuvad ka praegu täiesti tavalised asjad- sõidukid haruldasteks. Nii palju kui minu kõrv on kuulnud, tahetakse kõigist ja kõigest lahti saada ja hävitada. Kui see nii peaks hullemal juhul minema siis võiks ja peaks ka Muinsuskaitseameti laiali saatma! 
 
Viimasena võiks selle pika jutu kokku võtta järgmiselt- Kui keegi kuskil mingi pöördumise teeb, peaks selle eelneva ka ära mainima, sest kui läheb massiliseks vanatehnika hävitamiseks siis pole ka mõtet muuseumidel ega ametitel! Sest nagu juba mainisin, praegu seisev "romu" on tulevikus potensiaalne museaal! Kui aga  praegu neid hävitada jõuga, ei ole tulevikus enam midagi korjata ja koguda. Ehk siis meie tehnikahobil, elulaadil jne. ei oleks enam mõtet. Ja muidugi see omanikest tuimalt ülesõitmine.... sellest on juba kõrvalteemades nõrkemiseni kirjutatud.

T.
Vasta

(10-09-2024, 13:12 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Viimasena võiks selle pika jutu kokku võtta järgmiselt- Kui keegi kuskil mingi pöördumise teeb, peaks selle eelneva ka ära mainima, sest kui läheb massiliseks vanatehnika hävitamiseks siis pole ka mõtet muuseumidel ega ametitel! Sest nagu juba mainisin, praegu seisev "romu" on tulevikus potensiaalne museaal! Kui aga  praegu neid hävitada jõuga, ei ole tulevikus enam midagi korjata ja koguda. Ehk siis meie tehnikahobil, elulaadil jne. ei oleks enam mõtet. Ja muidugi see omanikest tuimalt ülesõitmine.... sellest on juba kõrvalteemades nõrkemiseni kirjutatud.
Ma olen kaugel sellest, et automaksu vajalikuks või õiglaseks pidada, aga kes sul mida hävitab?
Maksimum mis sult tahetakse, on 50 eurot aastas vanaauto kohta.
Vasta

(10-09-2024, 15:41 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(10-09-2024, 13:12 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Viimasena võiks selle pika jutu kokku võtta järgmiselt- Kui keegi kuskil mingi pöördumise teeb, peaks selle eelneva ka ära mainima, sest kui läheb massiliseks vanatehnika hävitamiseks siis pole ka mõtet muuseumidel ega ametitel! Sest nagu juba mainisin, praegu seisev "romu" on tulevikus potensiaalne museaal! Kui aga  praegu neid hävitada jõuga, ei ole tulevikus enam midagi korjata ja koguda. Ehk siis meie tehnikahobil, elulaadil jne. ei oleks enam mõtet. Ja muidugi see omanikest tuimalt ülesõitmine.... sellest on juba kõrvalteemades nõrkemiseni kirjutatud.
Ma olen kaugel sellest, et automaksu vajalikuks või õiglaseks pidada, aga kes sul mida hävitab?
Maksimum mis sult tahetakse, on 50 eurot aastas vanaauto kohta.

Kahjuks ei ole nii. Sellele lisaks pead läbima ülevaatuse. 
Kui seitse (või oli see lausa viis?) aastat pole kollasele kaardiväele ette näitamas käinud, siis antakse sulle veel kord võimalus, tõendada riista olemasolu, võimalik et tulevikus lepivad ka fotoga. Siis läheb nn " romutamisele". Perspektiiv on sant. 
Kuna tõde varjatakse kollase kleidiga ka siin foorumis hoolikalt, siis lõdva randmega saab ka see post siit kustutatud vaid loetud minutitega. 
Keda need uued muudatused päriselt huvitavad, siis läheb arutelule riigikogus 18. sept. 24
Vasta

(10-09-2024, 15:41 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(10-09-2024, 13:12 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Viimasena võiks selle pika jutu kokku võtta järgmiselt- Kui keegi kuskil mingi pöördumise teeb, peaks selle eelneva ka ära mainima, sest kui läheb massiliseks vanatehnika hävitamiseks siis pole ka mõtet muuseumidel ega ametitel! Sest nagu juba mainisin, praegu seisev "romu" on tulevikus potensiaalne museaal! Kui aga  praegu neid hävitada jõuga, ei ole tulevikus enam midagi korjata ja koguda. Ehk siis meie tehnikahobil, elulaadil jne. ei oleks enam mõtet. Ja muidugi see omanikest tuimalt ülesõitmine.... sellest on juba kõrvalteemades nõrkemiseni kirjutatud.
Ma olen kaugel sellest, et automaksu vajalikuks või õiglaseks pidada, aga kes sul mida hävitab?
Maksimum mis sult tahetakse, on 50 eurot aastas vanaauto kohta.

Vaat nii see päris pole. N1 omanikele virutatakse ikka sadades, kui nüüd lehte lugeda. Hetkel jah keegi ei hävita aga kui siit-sealt lugeda siis sinnapoole nagu tüürib.
Oleks siis üks ainuke 50€ vanaauto, kuid mida teha siis kui neid on kümneid ja siis hulgim N1-si.
Vasta

Juba pealkirjadest selgub miks meil maksud PEAVAD tõusma, firmad lähevad pankrotti ja maksumaksjaid napib.

https://www.err.ee/1609449428/impulss-si...amata-tasu 

https://www.err.ee/1609448630/hiinast-te...-protsenti 
Lisame siia tuleviku maksumaksjate arvukuse languse: https://www.err.ee/1609448723/tallinna-s...si-koomale 
Väga sünge tulevik meie riigile.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

N1 autodele rakendub ka vanuse koefitsent ja vanadele kastikatele, kaubikutele on teistega võrdselt 50eur aasta.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(10-09-2024, 21:03 PM)tõnn Kirjutas:  N1 autodele rakendub ka vanuse koefitsent ja vanadele kastikatele, kaubikutele on teistega võrdselt 50eur aasta.

See oli varasemas redaktsioonis nii. "Suure vastutulekuna töötavale rahvale" need erisused kaotati.
Vasta

(10-09-2024, 21:52 PM)zazik Kirjutas:  
(10-09-2024, 21:03 PM)tõnn Kirjutas:  N1 autodele rakendub ka vanuse koefitsent ja vanadele kastikatele, kaubikutele on teistega võrdselt 50eur aasta.

See oli varasemas redaktsioonis nii. "Suure vastutulekuna töötavale rahvale" need erisused kaotati.

Millel see viimane tõdemus põhineb? Naised saunas rääkisid? 

Kiire otsing leiab riigiteatajast automaksuseaduse ning selle vanuse kordajat puutuvas osas on kirjas: 

§ 14.  Mootorsõiduki vanusest sõltuv kordaja
  (1) M1-kategooria ja N1-kategooria mootorsõiduki maksumäär korrutatakse mootorsõiduki vanusest sõltuva kordajaga, mis on:
  1) 0,92, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 5 aastat;
  2) 0,84, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 6 aastat;
  3) 0,75, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 7 aastat;
  4) 0,67, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 8 aastat;
  5) 0,59, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 9 aastat;
  6) 0,51, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 10 aastat;
  7) 0,43, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 11 aastat;
  8) 0,35, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 12 aastat;
  9) 0,26, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 13 aastat;
  10) 0,18, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 14 aastat;
  11) 0,1, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 15 aastat;
  12) 0, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 20 aastat.

  (2) Mootorsõidukimaksu määra kordajat rakendatakse mootorsõidukimaksu summale, millest on lahutatud baasosa.
Vasta

Paneb siis juba ka viite sellele seadusele, mis 1.1.2025 kehtima hakkab
Mootorsõidukimaksu seadus–Riigi Teataja
Vasta

(11-09-2024, 08:56 AM)maaks Kirjutas:  Paneb siis juba ka viite sellele seadusele, mis 1.1.2025 kehtima hakkab
Mootorsõidukimaksu seadus–Riigi Teataja

Mul jooksutas § 2 ehk mootorsõiduki definitsioon juhtme kokku. 

Kas T2 kategooria traktor ei kuulugi sinna alla? T2, ratastraktor, 2500kg täismass, 1465kg tühimass, 33km/h suurima valmistajakiirusega
Vasta

Ja mina ei leia oma autole arvutuskäiku, st et tõenäoliselt on jällegi seaduseandja apsakas ja üks rida on ära jäänud tekstist
Mul on see N1 
Tsitaat:Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta puuduvad liiklusregistris andmed CO2 eriheite kohta, CO2 eriheite WLTP-meetodi referentsväärtus grammides kilomeetri kohta leitakse järgmise kolme komponendi summana, mis ümardatakse täisarvuni: ...
Tsitaat:  (7) Käesoleva paragrahvi lõigetes 3–5 nimetatud mootorsõiduki maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:
  1) käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;
  2) CO2 eriheite osa, mis leitakse WLTP-meetodi referentsväärtuse järgi.
Aga maksu arvutuskäiku ei ole antud, on küll  WLTP -meetodiga arvutatud CO2  masina ja NEDC -meetodiga arvutatud CO2 masina puhul
Tsitaat:(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta on liiklusregistris olemas andmed üksnes NEDC-meetodiga arvutatud CO2 eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:
  1)
 käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;
  2) CO2 eriheite osa selliselt, et esmalt korrutatakse CO2 eriheite näit koefitsiendiga 1,3 ja seejärel iga CO2 gramm vastavalt käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 2 sätestatule.
Kuna ilma co2 andmeteta masina kohta pole seaduses antud korrektset arvutuskäiku elik  minu poolt punaseks tehtud rida pärast teises tsitaadis (lõige 7) siniseks tehtut  siis ... maksu ei saagi arvutada Toungue . Indrek, aee ...
Vasta

(11-09-2024, 11:42 AM)honkomees Kirjutas:  Kuna ilma co2 andmeteta masina kohta pole seaduses antud korrektset arvutuskäiku elik  minu poolt punaseks tehtud rida pärast teises tsitaadis (lõige 7) siniseks tehtut  siis ... maksu ei saagi arvutada Toungue . Indrek, aee ...

Enne Indreku tülitamist täpsusta palun, miks täpselt sama § järmine lõige (3) ei ole korrektne. Sätestab arvutuse juhuks, kui registris puuduvad heitmeandmed.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne