4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

DasLehmake sai üle vaadatud ja täna ka värske halli selga.
Klaaside värvimine on alati selline kahe otsaga asi. Ilma karestamata tuleb kiirelt maha aga karastatud klaasi karestamine võib lõppeda ebasobilike tulemustega. Kolleegid värvimise vallast sellest mind ka informeerinud ja hoiatanud,aga siia maani pole ju juhtunud  Big Grin  Nüüd siis sain omal nahal ka selle ära kogetud. Päris lahe mütakas käis täitsa lambist mingi tunnike peale karestamist.


Manustatud failid Pilt (pildid)
               

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna osakond kuulutab välja järgmise kobeda pikapi kogumiskampaania.

Autot vajavad 65. brigaadi võitlejad, kes toimetavad Orikhivski kandis. Pikapi funktsiooniks saab olema mobiilne raketiheitja - kui auto käes siis otsustatakse, kas autokastis või puksiiris nagu näidispildil.

   

Asja mõte siis selles, et paar Grad-21 toru pikapil on ennast tõestanud kiiremana, mobiilsemana ja droonidele kättesaamatumana kui 21 torust koosnev laskeseadeldis Urali turjal.
(märksõna "shoot-and-scoot")

Võitlejatel on hetkel sõdimisega käed-jalad tööd täis ja meie seniste kampaaniate osaks olnud iluvideo jaoks neil lihtsalt pole aega ega võimekust. Isegi sõnumrakendustes suhtlemine käib pikkade viivitustega.

Meestega olen isiklikult nende vastutusalas kohtunud ja kahjuks saan ainult kinnitada seda, et sõda käib ja tüüpidel on tugev surve peal.
Pildid, mida tookord teha ja avaldada lubati, on juba reisikirjas avaldatud.

Rekvisiidid:

Toeta Ukrainat MTÜ
a/a EE387700771008885941
Selgitusse: maastur Ukraina kaitseväele

Eesmärk 6000€, mille eest plaanis soetada üks kolmest variandist:

Mitsu L200
Ford Ranger/Mazda BT-50
Isuzu D-Max

Paari auto ülevaatamine on juba selleks nädalavahetuseks kokku lepitud. Heal juhul on seejärel ette näidata broneeringukokkulepe ja konkreetne eesmärk.
Vasta

Eelmise sõidu üks autojuht - Anete on ka oma muljed kirja pannud. Väga mõjuv lugemine ja märkab ja tunneb asju, mida ise enam ei pane tähele või ei lase lähedale.

Ukraina

Ma ei tea kas mul olid minnes mingid ootused või hirmud. Minu asi oli sõita, varasem kolonnis sõitmise kogemus puudus ja see natuke hirmutas aga see oli ka kõik. Enne minekut küsis ema minult korduvalt miks just mina pean minema ja vastus oli lihtne- sest mina saan koju tagasi tulla.

Kuulen siiani palju seda küsimust, et kuidas Ukrainas oli? Teate Ukraina on imeline, sõin elu parimat pelmeeni, inimesed on sõbralikud ja linnad on üllatavalt puhtad. Volodõmõrist
Zaporižžjani ei märganud maas peaaegu üldse prügi. Oli vähem nö slaavilik kui ma ootasin - nt kõik nähtud vene autod võin kahe käe sõrmedel kokku lugeda ja nendega sõitsid üldiselt noored nagamannid, kes olid rohkem tuuningu peal väljas, vanad inimesed sõitsid vana fordiga täpselt nagu meil. Aga kuidas sõjaga oli? Ah sõjaga no sellega on perses ja kõigest on puudu sest kõike kulub. Ma arvasin, et seda teavad kõik niikuinii.

Hääletamise lood:
Kuna ma ise olen elus palju hääletanud ei taha ma kedagi tee äärde jätta. Kusagil Volodõmõrist Lvivi poole hääletanud naine koos oma tütrega rääkisid, kuidas tema vanema tütre mees kes teenib Kramatorski all, kulutab koos kogu oma väeosaga kogu oma palga droonide peale, sest varustust sinna ei jätku. Panime nad Lvivi äärelinnas maha, sõime meile pakutud väga häid õunu, mille sorti proovisime hiljem ära arvata ja teeme omalt poolt mida saame.

Lviv-Kiiev, õhtune aeg, mõnisada kilomeetrit enne Kiievit hääletab üks pundar inimesi, papitüki peale oli kirjutatud Kiiev. Peatudes selgus, et küüti vajab ainult üks. Võitleja, keda olid saatma tulnud naine ja vend koos perega. Vend sai veel nädalaks koju puhkama jääda. Need vennad on rindel olnud juba üle kahe aasta. Selle naise silmad, kes oma meest rindele saatis ei unune mul vist iial. Järgnes umbes 100km kõrvulukustavas vaikuses, lihtsalt ei oska midagi öelda ega küsida endal on klomp kurgus. Varasemalt kokkulepitud Tšeburekipeatuses kohtub kogu kolonn. Võitleja tuleb meiega kohvile kaasa. Tegu oli väga toreda ja jutuka tüübiga, räägitakse maast ja ilmast. Kõhud täis ja Lenini jalajäljed üle vaadatud asume teele, nüüd on jää juba murtud ja Võitleja jutustab meile teele jäävatest objektidest ja näitab kohta kuhumaani vaenlane oli veebruaris 2022 tunginud, waze andmete järgi oli see umbes 30km Kiievi kesklinnast. Paratamatult mõtisklen hirmuga, mis oleks, kui nad ei oleks suutnud toona vaenlast sealt tagasi tõrjuda. Kas me siis räägiks juba vahetust ohust meie oma piiridel.  Peatume Kiievi äärelinna metroopeatuses, võitleja peab jõudma rongile. Jätame hüvasti, vahetame patche, soovime talle kõike mida selles olukorras saab soovida ja saadame ta teele. Ülevoolav tänu, seda oli raske vastu võtta. Oli tunne justkui me poleks ju midagi teinud, pakkusime küüti ja akupanga, keeruline on mõista, et on olukordi kus ka nii väike asi nagu akupank võib päästa elu.

Kuna ma ei ole geograafias tugev siis kusagil kusagil Kiievi ja Zaporižžja vahel hääletas üks noor juuratudeng, tema tahtis saada Poltavasse, mis ei jäänud küll otseselt meie teele aga ei teinud ka suuremat ringi ja otsustasime neiu siiski ära viia ja siis Dnipros kolonniga taas liituda. Dniprole lähemale jõudes avastasime end nö valel pool jõge ja leppisime kokku uue kohtumispaiga Zaporižžjat, seal oli öösel olnud suurem pommitamine ja pihta sai kümme hoonet ja hukkus üks inimene, seega olukord oli veidi murettekitav. Jõudes Zaporižžjasse, avastasime end hoopis teisel pool linna kui ülejäänud. Tanklapaus, õhuhäire, pidasime nõu ja otsustasime, et turvalisuse huvides kohtume kõik kohalike partnerite juures. 

Kolonn sai uuesti kokku meie MTÜ Zaporižžja partnerite juures. Väsimatud kohalikud eesotsas Galinaga, kes meid ülevoolavalt vastu võtavad. Nemad vahendavad meie MTÜle infot rindel akuutsete vajaduste kohta ja tänu nende lakkamatule tööle jõuab palju abi just sinna kuhu seda parasjagu vaja on. Lisaks on seal kohalikud hambaarstid, torumehed ja muud spetsialistid nimetagem neid kohalikul tasandil kaitseliidu väikese üksuse ekvivalendiks kes treivad, testivad ja saadavad rindele hambaarsti kabinetis valmistatud pomme, et kaitsta oma kodumaad. Tundub jabur aga just sellise väikse rakukese 36h järjest kestnud 3D printimine ja laengute komplekteerimine aitas ühel hetkel hoida Pokrovski rinnet.

Ma saan väga hästi aru, et viies mõned autod ei mõjuta me suure tõenäosusega grammigi sõja suurt pilti. Aga peale suure statistika on sõjal ka teine, individuaalsem pool- kui kasvõi mõni inimene jääb ellu tänu meie viidud masinatele siis nendele peredele on see hindamatu väärtusega ja see on suur asi. Lisaks iga maastikuluurelt tagasi tulnud võitleja võib omakorda päästa kogu üksuse elu.

Mõelgem-  kas meie kujutame ette, et me hakkame laulu- ja tantsupidu kuskil keldrites korraldama? Kas me kujutame ette, et meie lapsed hakkavad maaalustes koolides õppima? Kas me kujutame ette õhuhäirega harjumist. See on täna Ukraina reaalsus ja ilmestab seda väidet, et kogu Ukrainas ei saakski nagu aru, et sõda on. Uskuge mind saab küll aru! Väljakutel korraldavad noored muusikud iga päev kontserte ja korjandusi armee toetuseks. Igas linnas ja asulas on oma kangelaste sein. Ka lääne Ukrainas on kehtestatud komandanditund aga isegi traagikas elu ju jätkub ja peabki jätkuma nende võimaluste ja piirangutega mis parasjagu on.


Palju on olnud juttu sõjaväsimusest ja sellest, kuidas sinna on juba üüratuid summasid ja abi antud ja kas sellest ei piisa. Vastus on lihtne sellest ei piisagi. Miks autod- sest neid kulub palju, autod ei saa varjuda ja tihti muutuvad sõidukid ühest tabamusest täiesti kasutuskõlbmatuks. Samamoodi kulub igasugust meditsiinilist varustust, kuna juba pikemat aega on olnud sihikul meditsiiniline personal ja taristu siis seda rohkem seda ka kulub. Meie ei saa väsida sest , meie isad, pojad ja vennad ei ole rindel ja me peame nägema vaeva, et see nii ka jääks.

Olen endalt palju küsinud mida saaks rohkem teha. Ühelt poolt nõutus sest pomme ma teha ei oska ja oma pere huvides ei saaks ma sinna minna ka pikemaks ajaks vabatahtlikuks. Raha mul ka ei ole. Aga alati saab midagi teha. Kasvõi levitada sõna. Päriselt ka iga euro loeb, meil on mitmeid usaldusväärseid MTÜsid, jälgige nende tegemisi! Küsige mida vaja on. Näiteks meie MTÜle võib pakkuda annetusena igasuguseid sõidukeid (müügiks nelikveolisi), oodatud on ka nt tulekustutid al 6kg, kõik mis töötab olgu või aegunud. Muud asjad lähevad juba vastavalt vajadusele sihtotstarbeliselt ja vajadused muutuvad. Aga julgustan tundma huvi ja küsima mida parasjagu vaja on kui raha annetada ei ole või ei raatsi.
Vasta

Klaaside värvimiseks võiks kasutada mõnda elastset värvi, näiteks plastitip värvi. https://www.plastidip.ee/
Või samasugune poolpehme kummilaadne mökerdis on hüdroisolatsioon mida kasutatakse vannitoa remontimisel.

Kogu sellel värgil oleks ka teine kasu, nimelt ei lenda klaas kildudeks peale purunemist vaid püsib koos.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Kobeda maasturi korjandusega läheneme umbes neljandikule eesmärgist.
Tänahommikuse seisuga on kobeda maasturi hankimiseks ettenähtud sihtotstarbelise korjanduse annetusi kogunenud 1334,6EUR.
   

Samal ajal käivad juba kobeda maasturi otsingud ning ega ka töökojas mehhaanikud ainult õlut ei larbi - töö käib erinevate valgete mazdade kallal.
Viimati hangitud, alloleval pildil nähtaval masinal on vahetatud mootoriõli, filtrid, tehtud ülejäänud mahlade kontroll, vahetatud üks eelsüüteküünal, esipiduriklotsid, stabika kondid ja eile vahetasime ka ühe piduritoru, mis luba küsimata purunes. Kahel õhtul on panustatud ka masina soomustamisse tõmbneedi, pleki ja kereliimiga kohtades, kus roosteuss on augu sisse purenud.
Pilt tehtud enne plekitöid, eks mõne aja pärast saab ka pildi peale seda.
   

Äsja saime ka tagasisidet meie poolt eelmise aasta lõpus Ukrainasse toimetatud samasuguse kastika osas - masin on elus ja teenib rõõmsalt saheedi-jahimehi.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ma jätkan ikka vanal lainel. Ja kuna aasta algusel peab nende äbarike eest keskmiselt 500.- rohkem maksma,siis üritan mõned enne veel soetada. Viimane siis sai soetatud Jõgeva lähistelt. Hinnaks 500.- Peale KSP remonti jäi seisma ja ei käivitu. Aga ühel doonoril on üleliigne KSP peal. Nii,et lootust on. Loomulikult karbi tagaotsad mädad. Raam auto all ronides isegi üllatavalt korralik. Aga eks kunagi kui tõstukile vean,siis näeb täpsemalt. Aga jah. 500.- eest on veel mõeldav selline soetada. 1000+ eest uuel aastal kindlasti mitte.
Ja suur kraaps ning kummardus jälle KSF-ile kes Jõgeva ringil Transiti rooli keeras. Ja seekord peatasid meid ka politseinikud,et uurida kas ikka sohvril on vastav täht lubadel.
Ja tänud ka A.A.Tööriistalaenutusele treileri laenamise eest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Põhja- Tallinna garaaži oktoobri väljavõte

Konto: EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat 

           

Rohelisega on meie end kantud rauarahad ja oranžiga Telci Twitteri annetus. 
Vasta

kui ma ei eksi, siis teile tehtud annetustelt saab ka tulumaksu tagasi?
Vasta

(01-11-2024, 14:34 PM)Peeter2 Kirjutas:  kui ma ei eksi, siis teile tehtud annetustelt saab ka tulumaksu tagasi?

Jah. MTÜ Toeta Ukrainat on maksuameti tulumaksusoodustusega MTÜ-de nimekirjas.
https://www.emta.ee/ariklient/registreer...ad-uhingud
Tulumaksu saab tagasi riigi poolt sätestatud ulatuses.
Konto väljavõttelt saab annetaja isikukoodid ja summad, mis esitatakse maksuametile, kes omakorda kannab info eeltäidetud deklaratsioonile.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ja peale Jõgevalt naasmist nokkisin peale tööd veel Tartu2 Soronti.  Vahetasin ära õlid ja kõik filtrid. Ning nagu ikka mida rohkem toksid,seda rohkem tööd tekib Smile  Lisaks peab natuke ka eelmise keevitaja poolt alustatut lõpetama. Ja kuna paak sai lekke pärast maha võetud,siis on seda nüüd ka lihtsam teha.
Ehk keevitus ja piduriklotside vahetus ning kütusepaagi remont veel teha siis.


Manustatud failid Pilt (pildid)
                                   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Kuna paagi liimimine ei ole mul isiklikult siiani pikemas perspektiivis õnnestunud siis ei ole eriti liimi usku ning päeval oli igapäeva tööülesannete hulgas ka keretinaga mässamine,siis parandasin jooksult ära ka Sorondi paagil kaks leitud augukest. Peale parandust villisin paagi silmini täis põrandal ja jätsin vedelema. Hetk tagasi lahkudes igaljuhul kusagilt enam niiske polnud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Sai siis üks pikem keevituspäev tehtud. Ei midagi ilusat,aga kõik mis vähegi pehme oli sai lapi peale. Tagasillas on eelmise keevitaja poolt üks torudest välja vahetatud juba. Ma nii usin ei olnud ja lõin vana toru sisse uue. Pärast must mastiks peale ja saabki paagi alla panna ning pidurid üle vaadata.


Manustatud failid Pilt (pildid)
                                       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Müstilised mehed siin, minu lugupidamine! Vägisi tulevad meelde 90ndad aastad kui sai sarnases stiilis Volgasid ja RAF-e uuele elule aidatud. Tolaal oli ostjate peamine huvi, et kas Piiterisse veab välja, küllap need vedasid, tagasi ei toodud ühtegi. See oli väga hea kool päris kereremondiks muuseas. Nüüd on uus teema esimese droonini. Kohati tehakse neid üheotsapiletiga autosid ehk isegi liiga hästi.
Au ja kiitus, kummardus jne mis veel võimalik.
PS katusereelingud on ikka veel alles.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(03-11-2024, 02:41 AM)Marko Kirjutas:  Nüüd on uus teema esimese droonini. Kohati tehakse neid üheotsapiletiga autosid ehk isegi liiga hästi.

Päris palju autosid on alles ja liikvel ka aasta+ hiljem.
Autode vajadus on jätkuvalt suur. Lisaks bürokraatia/korruptsioonitõrje, mis teeb auto mahakandmise keeruliseks, seega hoitakse masinat liikumas kuni seda vähegi on.

See meie viidud buss sai drooni, oli ka 200.
Saadeti foto, kus uute klaaside liim kuivab. Sõit läheb edasi.
   
Vasta

Viimasel ajal jah on kahjuks kaotused olnud neil tehnikas/varustuses päris suured. Ja seda just droonide pärast.  Palveid autosid/varuosasid saata tuleb päris palju. 
Aga jah. Kahjuks on taskukohased autod just sellises korras nagu nad on ja seega võtab nende korrastamine ka aega. Eriti kombineerides seda oma igapäevase tööga ja koduse elukesega. Ja veel nõmedam on teha valikuid kellele saata auto varem ja kellele hiljem või kellele üldse ära öelda. Aga valikuid peab tegema kahjuks.

NB! Hetkel on käimas suhtlus ka keemiliselt soojenevate sisetaldade ostuks. Praegu on hinde kusagil 2.- kandis koos välismaiste maksudega. Eks vaatab kuhu see välja viib.
      Lisaks on käimas ka läbirääkimised väikeste gaasiballoonide osas. Nendega see probleem, et need on nii öelda üle elanud mingi tulekahju laohoones. Hind oleks hea,aga hetkel keeldutakse neid saatma Eestisse kuna  nad on paberite peal märgitud kahjustatud kaubaks. Bürokraatia.

Nii,et igav ei ole.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Meie Põhja-Tallinna üksuse 50. auto GAZ Gazelle Next on Ukrainas.
Seekord läks meilt Gazell ja Randvere üksusest neliveduline vito.
   
Kuna Randvere üksuse Vitos oli veidi vaba ruumi,  pakkisime sinna euroaluse kustutitega ja kolm kasti voodipesu meditsiiniasutustesse edastamiseks.
   
Sel nädalal oli selline juhus, kus ühel päeval toodi meile kahest eri kohast kokku 40 kuuekilost kustutit.
Samal õhtul olid need juba koormas ehk võib juurde tuua!
Tähtis arvutustabel ütleb, et oleme erinevatesse koormatesse sel aastal pakkinud juba 860 kustutit.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Täna sai siis paak alla ja piduriklotsid vahetatud. Parem tagumine suport on natuke kahtlane kuna kolb läks isegi peale 5+ korda sisse ja välja pumpamist päris raskelt tagasi. Aga eks paistab kui sõitma saab. Kas hakkab peale jääma või ei.
Ja kuna tekkis lisa hetk aega,sai kiirelt ära ka matistatud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Seekord siis sooviti sellist värvi. Klaase ei julgenud näppida  Big Grin
Aga äkki paneb kleepsuga või leiutab midagi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Midagi pole teha. Kõik mis liigub,see ka kulub. Ei mina ega nii mõnigi Transitit elustada aidanud sõber ei uskunud elu sees,et sellest nii truu liikuri saab. 
Rooste oli kahjuks ära söönud tagauksed ja lükandukse. Nüüd siis sai need asendatud üli heas korras ustega. Kusjuures esimest korda nägin,et Transit bussil(doonoril mille ostsin) on kõlgedel pakettaknad Rolleyes . Nüüd on ka mul lükanduks pakett klaasiga Big Grin Kunagi sai üli ebamugava ja mitte reguleeritava kahese esipingi asemel pandud 75a Mazda 929 esiiste sisse. Nüüd sain korraliku originaalse ühese istme. Lisaks ka väga korraliku sohvri istme. Ehk ka see läheb vahetusse. 
Tagatulede pistikud olid ka purud ja oksüdeerunud. Nüüd jootsin doonorilt korralikumad pistikud külge ja sai tuled korralikult põlema. Natuke tuleb ka tehnikat näppida,et kestaks veel mitmeid sõitmisi. Vatti saab ta veel korralikult,sest ilmselt vaja ka konnaga autosid pikemat maad vedada.
Ja nii need ööpäevad veerevad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
           

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Vahel juhtub nii, et töö ja elu panevad jalaga kõige valemal hetkel ja segavad igapäevaselt meie pühaüritusega tegelemist.
Teatan alandlikult, et olen tagasi Ukraina abistamise lainel.
Korjanduse saldo hetkeseisuga on 3736,20€

   

Paneme aga edasi. 
Poisid Ukrainast saatsid ka väikese demovideo, millega nad seal täpselt tegelevad:


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne