Strycki mootor
#41

Enne lammutamist tasub klapiajami ja süüteajami asendid markeerida.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#42

Kui meie selle mootoriga tegelema hakkasime, siis see rong oli juba läinud. Silinder oli koos magneetoga maha võetud. Lisaks oli raksaja asemel aja jooksul paigaldatud tavamagneeto. Nii et süüde tuleb paika saada nullist.
Raamat annab selle kohta sellised juhtnöörid:
   
Õnneks on selleni veel aega. Hetkel on käsil liivapritsi kokku panemine, autentse värvitooni ja värvi valimine ja raksaja mähise remont.
Vasta
#43

Mootorile said uued klapid pähe, pesad korda ja säärtele hülsid. Hea kohe vaadata ja selle taha nüüd käima panemine küll ei jää.
       

Raksaja mähise viisin parima elektrooniku kätte, keda ma tean. Tema esimene vastus oli, et 140.- $ selliste asjade remondi juures on kommiraha ja "mine poodi". Peale väikest analüüsi selgus, et klemm tõepoolest loksub, sees on rohelist vaseoksiidi. Edasi kaevates tuli klemmi tagant välja ka mähise juhtme ots. Leppisime kokku, et kuna hetkel on kiire siis paari päeva jooksul teeb korda.
   
   
Vasta
#44

Ma pole küll sellist asja teinud kuid ehk saaks sellelt vanalt mähiselt kätte südamiku ja siis võtta mõni traktori magneeto mähis ja sealt akudrelli abil ühelt südamikult traadi teisele kerida?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#45

(11-10-2024, 13:25 PM)tõnn Kirjutas:  Ma pole küll sellist asja teinud kuid ehk saaks sellelt vanalt mähiselt kätte südamiku ja siis võtta mõni traktori magneeto mähis ja sealt akudrelli abil ühelt südamikult traadi teisele kerida?

Geniaalne mõte muidugi ja selle eest vähemalt 10 punkti. Pagarid ütlevad, et sitast saab saia teha küll, aga jahust tuleb kõvasti parem. Need mähised ei ole defitsiit.
Vasta
#46

(11-10-2024, 10:43 AM)nastik Kirjutas:  ... esimene vastus oli, et 140.- $ selliste asjade remondi juures on kommiraha

Antud juhul siis traadi ots uuesti klemmi külge joota ja klemm EPOga mähise külge valada. Big Grin Cool
Vasta
#47

(11-10-2024, 13:55 PM)Raivo Kirjutas:   traadi ots uuesti klemmi külge joota ja klemm EPOga mähise külge valada.

Logisev klemm võib olla mõned lühiskeerud tekitanud, sellisel juhul ei saa asja, peab uuest mähkima uue traadiga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#48

Kui Vico raksajat otsitakse, siis mul 2tk remonti vajavat on kuskil. Asjadel sentimentaalne väärtus ja raske südamega annaks ära, kui projekt selle taha jääb. Kunagi oli nende jaoks mootorgi, kuid 90ndad ja metallikratid virutasid mootori ära.

PS! Raske südamega osa oli nali. Mõte oli kahest üks toimiv kokku panna. Nii huvi pärast, kuid siiani pole selleks aega olnud. Vist ei tule ka seda aega.
Vasta
#49

(11-10-2024, 13:41 PM)Raudpats Kirjutas:  
(11-10-2024, 13:25 PM)tõnn Kirjutas:  -
.... Pagarid ütlevad, et sitast saab saia teha küll, aga jahust tuleb kõvasti parem. ...

Smile Selle tarkusetera soovitan küll poisil loovtöö tekstiosasse lisada   Big Grin  Toungue

Aga ksf Urmet48 pakkumine on väga ahvatlev. Saame mähise hetkel remonditud aga kas see päriselt tööle hakkab selgub natuke hiljem töö käigus. Ja elu on näidanud, et kui on varuosad käepärast võtta siis see tuleb tihtilugu väga kasuks. Kirjutan sulle privaatsõnumiga.
Vasta
#50

Mähise klemm sai tagasi joodetud ja mähis kokku pandud. See võiks nüüd iseenesest korras olla.
       

Küll aga selgus lähemal uurimisel kurb asjaolu, et raksaja varre otsas olev auk on liiga suur. Raamatus detailide mõõtmeid ei ole aga sellise mõõduga ei saa ekstsentrik kuidagi ringi käia, sest käigukasti korpus jääb ette. Nii et lisaks puuduvale ekstsentrikule on vaja kuskilt leida ka sobilik aas sinna ümber. Vastu on pakkuda selline suurem korraliku määrimistopsikuga.
   
Vasta
#51

Seuke huvitav küsimus - kas ehk poiss ise kirjutaks ka siia? Sel tasemel töötamise üsna suur osa on tutvuste loomine. 
Kui läks puht metsa mõttelõng, siis kustutan ommuku ise ära.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#52

(15-10-2024, 23:33 PM)Marko Kirjutas:  Seuke huvitav küsimus - kas ehk poiss ise kirjutaks ka siia? Sel tasemel töötamise üsna suur osa on tutvuste loomine. 
Kui läks puht metsa mõttelõng, siis kustutan ommuku ise ära.

Metsa ei läinud midagi. Väga julgustav ettepanek.
Vasta
#53

Mul oleks hea meel kui noormees oma mõtteid siia kirjutaks ja pakkusin talle seda võimalust. Ta arvas siiski, et ei ole selliseks asjaks veel valmis.
Eks iga asi omal ajal ja niimõnigi vanatehnika kallal nokitseja ei leiagi aega avalikkust oma tegevusest kajastada. Nii et hetkel peate leppima minu vaatenurgaga tegevustest ja loovtöö aruandeks tehakse märkmeid eraldi.

Vanu mootoreid vaatame küll selle projekti algusest täitsa teise pilguga. Et kuidas seal see ekstsentriku asi lahendatud on jms  Smile
Vasta
#54

Nädalavahetusel läks hästi ja halvasti. Hästi läks see, et mootor ja osad said liivapritsitud ja värvitud.
           

Värvi üritasime saada originaalile võimalikult lähedase. Tegime säilinud tükiga Tikkurilas analüüsi mõõteseadmega ja värvikaartidega ja tulemus oli taevasinise RAL5015. Uurisin ka teadjamate käest aga tundub, et ega keegi vist päriselt ei tea, millised need mootorid tehasest väljudes olid. Küll aga oli arvamus, et ilmselt võisid olla poolläikivad ja soovitati värvida millegagi, mis sinna kinni jääb. Niisiis värviks sai Temadur 20. Värvi kvaliteedis ei pea kahtlema ja lisaks on see algajale värvijale üpris lihtne valik, sest jooksma laskmiseks peab ikka vaeva nägema.

Lisaks on hea, et eemaldada õnnestus nukkvõlli otsas olev hammasratas. Ümmargune mutter on muidugi omaette geniaalne saavutus, mis sinna aja jooksul paigaldatud on. Aga nüüd siis saab tõsisemalt hakata tegelema sobiliku ekstsentriku otsimise või valmistamisega.
   

Halb asi on see, et kahe silma vahele on siiani jäänud päris oluline vana ja uue silindri erinevus. Nimelt on vanal katkisel olemas raksaja kinnitus uuel aga mitte. Hetkel ei ole selge, kuidas see Wico raksaja sinna üldse kinnitatud võis olla? Kinnituse kohal on "uuel" (mis ilmselt on vanuse poolest vanem) keermestatud auk, kuhu oli keeratud veekraan, mille otsa oli keeratud keermelatt ja sinna paigaldatud magneeto kinnitus. Sellest kompotist ei tahaks esimese pauguga midagi tagasi panna. Raamat ka siin abi ei anna, sest seal on silinder raksaja kinnitusega. Tuleb vist terasemalt hakata otsima teisi säilinud Strycki mootoreid, et järsku on mõnel sarnasel säilinud mingi osa originaalkinnitusest, millest eeskuju võtta. Teadaolevalt siis ksf Armexil peaks olema paar sellist ja ksf Vootele on maininud midagi säilinud eksemplarist Pranglil ja ehk oskab Rein Korrol ka mingit nõu anda.
       

       

   
Vasta
#55

Üks teooria on, et järsku see uus silinder on olnud kunagi algselt kahesilindrilise mootori peal. Seda toetab ka asjaolu, et silindril ei ole peal messingist tüübisilti.
   
Vasta
#56

Strycki mootorit oli vist ka Sillaotsa talumuuseumis. Võite proovida nendega kontakti võtta ja uurida, kas on või mäletan valesti. Kui on, siis äkki saab infot juurde.
Vasta
#57

(28-10-2024, 11:31 AM)gruppen Kirjutas:  Strycki mootorit oli vist ka Sillaotsa talumuuseumis. Võite proovida nendega kontakti võtta ja uurida, kas on või mäletan valesti. Kui on, siis äkki saab infot juurde.

Üks Stryck on ka meil https://www.muis.ee/museaalview/1168934 - aga mittekomplektne
paadimootorid Meremuuseumis https://www.muis.ee/museaalview/1777312 
ja https://www.muis.ee/museaalview/1777313
Vasta
#58

Seileri mootoreid oli nii selle Wico magneetoga kui ka boschi rootor magneetoga. Ma ei tea millest magneeto valik olenes.

Jõudu!
Vasta
#59

Raamatu andmetel oli Boschi magneeto võimalus kahesilindrilistel mootoritel:
   

Maanteemuuseumi mootoril on raksaja kinnitus teisel ehk hooratta pool silindrit aga üks neist Meremuuseumi omadest on küll täpselt samasugune ja isegi ekstsentrik ja raksaja vars paistavad küljes olevat. Uurin, et kas saame kuidagi minna seda mootorit uurima ja mõõdud võtta? Suured tänud vihje eest!
   

Ksf Telc googeldas ka vanu paadimootoreid ja ühel aegunud kuulutusel on magneeto kinnitus kaane ja silindi poltide alla kinnitatud kronsteini küljes. Selline lahendus töötaks meil ka. Küsimus muidugi on, et kas tegemist võib olla autentse asjaga? Aga parem ikka kui veekraani külge kinnitada Smile
       
Vasta
#60

Äkki õnnestub Wicole uus kinnitusplaat teha ja silindrile augud puurida ja ära keermestada et see plaat sinna kinnitada? Muidugi koht peab pigem täpne saama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: bom, 5 külali(st)ne