Autoregistri teema.

(28-11-2024, 22:59 PM)zazik Kirjutas:  
(28-11-2024, 10:29 AM)Telc Kirjutas:  Abipalve:

on auto, mille kohta register ütleb "kustutatud registrist kui riigist väljaviidud sõiduk"

Auto on reaalselt olemas, numbrid küljes, teh pass alles.

Kas sellele masinale on võimalik saada Eesti  transiitnumbrid, et see viia Ukrainasse.

Lahtiütlus: tegu ei ole minu, ega MTÜ Toeta Ukrainat autoga, aga pakutakse annetusena sellises õiguslikus vaakuumis sõidukit.

Kas treileri peal viimine tähendaks absurdset lisakulu? Nii peaks ju kõige lihtsam ja täiesti legaalne olema.

Üldiselt detailid lähevad siit teemast kaugele. Treilal viimine läheks tõesti kalliks ja keeruliseks, liiatigi on tegu aparaadiga mille BE treilatamiseks peab olema ette rakendada Wägew Weduk.
Mõnes vabateemas või privas võime edasi arutada.
Vasta

Protseduuriline küsimus.
Kui mul on nn. angaari aeg, kas selle juurde kuulub ka kontori aeg? Või tuleb see veel paberivormistamisteks eraldi bronnida?
Vasta

(29-11-2024, 09:49 AM)wax Kirjutas:  Protseduuriline küsimus.
Kui mul on nn. angaari aeg, kas selle juurde kuulub ka kontori aeg? Või tuleb see veel paberivormistamisteks eraldi bronnida?
Need on eraldi tegevused. Juhul kui kontori broneeringuteks aega õigel päeval ja kellaajal ei ole ja minek elavasse järjekorda, siis on kaval igaks juhuks kohapeal (esimene) kontori järjekorranumber vahetult enne angaariaega juba ette välja võtta. Võib olla olukord, kus pika järjekorra puhul jõuab angaaritoimingud ootamisaja sees ära teha. Siiski mina võtaks angaarist kontorisse tulles kohe ka igaks juhuks teise numbri ja seejärel alles jääks loteriid ootama, et kas esimesega vedas või mitte.
Vasta

(23-10-2024, 09:59 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Õhtuks on selge, kas saan "tellise" registrisse Cool
Lootust anti.
Tehakse järelpärimine Euroopa teise otsa...
Päringu vastus Itaaliast on positiivne. Lubatud sõiduk registreerida.
Ei läinudki aastat Rolleyes
Vasta

Esmaspäeval käisin Tartu Mnt-s sõiduki kontrollis. Kõik läks väga libedalt ja kiiresti. Mingit tunglemist kusagil polnud, suhteliselt vaikne. Mingi hetk oli angaaris 4 sõidukit ja teenindajat, ja siis mingi hetk olin täiesti üksi oma autoga. Vormistama läksin pärast üldjärjekorra numbriga, Enne mind oli vaid 4 inimest. Vabalt saaks 3x rohkem sõidukeid ja tehinguid läbi lasta...
Vasta

(04-12-2024, 14:47 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(23-10-2024, 09:59 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Õhtuks on selge, kas saan "tellise" registrisse Cool
Lootust anti.
Tehakse järelpärimine Euroopa teise otsa...
Päringu vastus Itaaliast on positiivne. Lubatud sõiduk registreerida.
Ei läinudki aastat Rolleyes

Näita meile ka, mis põnev asi on!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Täna külastas mul tööline ARK-i sooviga üks e28 ümber vormistada oma nimele. Autol siis vana kaheosaline tehniline pass ja nii öelda aktiivsest registrist maas(olemas mingis vanas registris). Ehk kui lööd numbri sisse,siis ütleb,et pole olemas sellist autot. Müügileping olemas ja kõik just kui korras.
Üllatuslikult teatas proua leti tagant,et mingit registreerimist ei toimu kuna see auto vanas registris ja tuleb kõigepealt ette näidata "angaaris"
Kas see ongi nii,või on see pigem proua oma algatuslik arusaam. Palve peale mõni seadusepügal nimetada, seda aga ei tehtud.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(04-12-2024, 23:43 PM)wagoneer Kirjutas:  Täna külastas mul tööline ARK-i sooviga üks e28 ümber vormistada oma nimele. Autol siis vana kaheosaline tehniline pass ja nii öelda aktiivsest registrist maas(olemas mingis vanas registris). Ehk kui lööd numbri sisse,siis ütleb,et pole olemas sellist autot. Müügileping olemas ja kõik just kui korras.
Üllatuslikult teatas proua leti tagant,et mingit registreerimist ei toimu kuna see auto vanas registris ja tuleb kõigepealt ette näidata "angaaris"
Kas see ongi nii,või on see pigem proua oma algatuslik arusaam. Palve peale mõni seadusepügal nimetada, seda aga ei tehtud.

Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord paragrahv 7 lõige 3 - Vajadusel, eelkõige juhul, kui muutuvad sõiduki andmed või neid on vajalik täpsustada või kui sõidukil puudub nõuetekohane identifitseerimisnumber, on Transpordiametil enne registriandmete muutmist õigus nõuda sõiduki esitamist kontrollimiseks.
Vasta

Huvitav mida tehakse nende "kurjategijatega" kellel on ka vanas registris mõni sõiduk kirjas. Kas neile lajatatakse ka automaksu malakaga... Või kui tulevikus tahan seda sõidukit ehk ka kasutama hakata ja uude registrisse tuua... kas siis võib ka mingi rahaline karistus järgneda kui siin paari aasta jooksul midagi ära ei lahenda? On ehk keegi kuulnud sellest midagi?
T.
Vasta

(05-12-2024, 00:17 AM)indreksirk Kirjutas:  
(04-12-2024, 23:43 PM)wagoneer Kirjutas:  Täna külastas mul tööline ARK-i sooviga üks e28 ümber vormistada oma nimele. Autol siis vana kaheosaline tehniline pass ja nii öelda aktiivsest registrist maas(olemas mingis vanas registris). Ehk kui lööd numbri sisse,siis ütleb,et pole olemas sellist autot. Müügileping olemas ja kõik just kui korras.
Üllatuslikult teatas proua leti tagant,et mingit registreerimist ei toimu kuna see auto vanas registris ja tuleb kõigepealt ette näidata "angaaris"
Kas see ongi nii,või on see pigem proua oma algatuslik arusaam. Palve peale mõni seadusepügal nimetada, seda aga ei tehtud.

Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord paragrahv 7 lõige 3 - Vajadusel, eelkõige juhul, kui muutuvad sõiduki andmed või neid on vajalik täpsustada või kui sõidukil puudub nõuetekohane identifitseerimisnumber, on Transpordiametil enne registriandmete muutmist õigus nõuda sõiduki esitamist kontrollimiseks.

Tänud Indrek, asi selge nüüd.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Õigus ei ole kohustus.
Võibolla mõnes teises butiigis ei nõuta kohale toomist.
Igal juhul tasuks proovida.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Nõutakse igalpool. Kui on vanas registris, tuleb auto ette näidata, peavad vin-i üle kontrollima ning autolt korrektsed mõõdud võtma ning andmed sisestama. Tädi leti taga ei saa enne ühtki toimingut teha, kui süsteemis pole tehnonõuetele vastavuse kontrolli akti.
Vasta

(05-12-2024, 01:07 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Huvitav mida tehakse nende "kurjategijatega" kellel on ka vanas registris mõni sõiduk kirjas. Kas neile lajatatakse ka automaksu malakaga... Või kui tulevikus tahan seda sõidukit ehk ka kasutama hakata ja uude registrisse tuua... kas siis võib ka mingi rahaline karistus järgneda kui siin paari aasta jooksul midagi ära ei lahenda? On ehk keegi kuulnud sellest midagi?
T.
Eestisse jõudsid esimesed autod üle 120 aasta tagasi ning neid hakati ka sajani alguses registreerima. Tsaariajal, esimese Eesti Vabariigi ajal, Nõukogude okupatsiooni, Saksa okupatsiooni, taas Nõukogude okupatsiooni ajal. Kui iseseisvuse taastasime, siis hakati taas registreid pidama, algul Riikliku Autoinspektsiooni paberkartoteegi jätkuna, seejärel elektrooniliste registritena. Rohkem kui 30 iseseisvusaasta jooksul on neid registreid uuendatud, kuid tänane nö kehtiv register on igaühele näha Transpordiameti e-teeninduse kaudu. 

Mootorsõidukimaks kehtib nendele sõidukitele, mis on selles meile kõigile nähtavas registris. Ühestki muust registrist andmeid ei võeta.

Meie tehnikaharrastajad üldiselt teavad seda, et Eestis on võimalik registreerida mistahes legaalselt omandatud sõiduk. Vahet pole, kas ta oli tsaariaegses, nõukaaegses või mingis muus registris. Tõendad omandi ning registreerid. Tõsi - üldjuhu on see esmane registreerimine koos sellest tulenevate kohustustega. Rõhutan - üldjuhul. Ja ei hakka praegu arutlema selle üle, et kas nt 1995. aastal registrisse võetud sõiduki puhul käsitletakse seda esmase registreerimisena või mitte ja miks see nii on. 

Karistada saab neid sõidukiomanikke, kes lasevad oma täna e-teeninduses nähtava ja tegelikult eksisteeriva sõiduki riigil endal automaatselt kustutada kui kadunud sõiduki. Selleks on tähtaeg 30. juuni 2026 ning see puudutab vaid neid sõidukeid, mis on olnud peatatud kandega juba seisuga 01.07.2019. Kõik hiljem peatatud kande staatusese jõudnud sõidukid või ajutiselt kustutatud sõidukid jäävad ikka registrisse ja neile rakendub ka mootorsõidukimaks alates 2027. aastast (vähemalt praeguse seaduse valguses, kuid on oodata muudatusi). 

Üldiselt on kõige keerulisem vastata just sellistele hüpoteetilistele ja pastakast väljaimetud küsimustele. Neis on alati nii palju konkse, sageli tuuakse esile uusi ning reaalses elus mitte-esinevaid asjaolusid, mistõttu tuleb nentida, et ega seadusandja ei olegi kõike täpselt reguleerida suutnud ja tuleb ka vastaval ametnikul kasutada loovust.
Vasta

indrek:

"Üldiselt on kõige keerulisem vastata just sellistele hüpoteetilistele ja pastakast väljaimetud küsimustele. Neis on alati nii palju konkse, sageli tuuakse esile uusi ning reaalses elus mitte-esinevaid asjaolusid, mistõttu tuleb nentida, et ega seadusandja ei olegi kõike täpselt reguleerida suutnud ja tuleb ka vastaval ametnikul kasutada loovust. "


Tänud Indrekule!

Lisan niipalju, et eks kõik küsimused tekivad ikka peas, paberile saavad tindiga ja suust tuleb külma ilmaga palju auru....

Tõsiasi on see, et kõigil on mure, sest võib tekkida palju kahju mille peame kõik omast taskust kinni maksma, mis sest, et oleme kõike omast-arust õigesti teinud. Praegu ongi selline asi minu sõidukiga. Kuna seda pole uues registris siis mulle öeldi nii ARK-ist, et need maksu alla ei lähe hetkel. Aga ka uues registris olevad sõidukid mille kanne on peatatud pikemat aega, need kustutatakse. Minu küsimuse peale, et ma ehk tahaksin tulevikus seda sõidukit kasutada aga arvele ma ei saa seda ennem, kui on läbitud TÜV ja tehtud kindlustus. Kahjuks kuna minu sõiduk ei läbi seda TÜV-d raudkindlalt siis arvele ma seda ei saa. Plaanis on seda kunagi hiljem kasutada. Kuidas saaksin sõiduki registrisse- sellele küsimusele ma täna vastust ei saanud, kuna see Jäätmeseadus on veel vastu võtmata ja ARK ei teadnud mulle midagi vastata. Paluti helistada uuel aastal. Ehk siis kuuleb. Mure on suur, sest paljudel on samas seisus sõidukeid. Ehk siis uuel aastal uue hooga. Ootame.

T.
Vasta

Toomase mõte teiste sõnadega:

Mootorsõidukimaks | Transpordiamet Keri allapoole, KKK nr 14.
Kõik sõidukid, mille registrikanne on olnud peatatud vähemalt 7 aastat, kustutatakse 2026 aasta 1. oktoobril registrist automaatselt. Selle vältimiseks tuleb sõiduki registrikanne enne kustutamist taastada. Säilib võimalus sõiduk registrist ajutiselt kustutada.

Ka mul mõned autod, mis on vähemalt 7 aastat olnud peatatud kandega, ja nende ülevaatusekõlbulikuks saamiseks läheks rohkem aega kui 2026 aasta oktoobrini. Sõiduk on alles, kustutatakse registrist, ja omanik ei saagi mitte midagi teha, sest: Peatatud kandega sõiduk. Sõiduk kantakse registrisse pärast tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist.
Vasta

Millest aru ei saa, on jutt "vanast registrist". Ilmselt ei saa siin asjadest aru talupoeg ja räägib ikka peatatud kandega sõidukitest. Need on kenasti oma andmetega registris olemas.

Nende pärast muretsemine ei ole praegusel ajal kohane. Kui vahepeal midagi tähtaegade osas ei muutu, siis on kohane nendega seonduvat vaadata pooleteise aasta pärast. Siit on nt läbi käinud (ma ei tea, mille alusel...) viide, et peatatud kandega sõidukitele tekib mingit laadi "teen VINst pildi ja laen üles" nn tõestamisvõimalus, mis asendab TÜV identitifitseerimise osa ja päästab masinad automaatsest kustutamisest.

Ootame need igati loogilised arengud nii seadusandlikul kui täidesaatval tasemel ära ja vaatame siis, kas on muretsemiseks mingi põhjus.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(05-12-2024, 12:24 PM)wax Kirjutas:  Toomase mõte teiste sõnadega:

Mootorsõidukimaks | Transpordiamet Keri allapoole, KKK nr 14.
Kõik sõidukid, mille registrikanne on olnud peatatud vähemalt 7 aastat, kustutatakse 2026 aasta 1. oktoobril registrist automaatselt. Selle vältimiseks tuleb sõiduki registrikanne enne kustutamist taastada. Säilib võimalus sõiduk registrist ajutiselt kustutada.

Ka mul mõned autod, mis on vähemalt 7 aastat olnud peatatud kandega, ja nende ülevaatusekõlbulikuks saamiseks läheks rohkem aega kui 2026 aasta oktoobrini. Sõiduk on alles, kustutatakse registrist, ja omanik ei saagi mitte midagi teha, sest: Peatatud kandega sõiduk. Sõiduk kantakse registrisse pärast tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist.

Aastal 2024 ei saa tõepoolest peatatud kandega sõidukit ajutiselt registrist kustutada. Aga Riigikogu menetleb eelnõud nr 461SE, millega selline võimalus luuakse. Kas just täpselt 1. jaanuarist 2025 see ka IT-lahendusena on valminud, seda ma ei tea. Räägitakse midagi 1. oktoobrist. Kui seadus on muudetud ja IT-lahendused tehtud, siis saab peatatud kandega sõiduki ajutiselt registrist kustutada ja sellega vältida automaatset kustutamist. 

See on kirjas seaduseelnõus 461SE alates selle Riigikogule esitamisest juulis 2024 ja ma olen seda linki neis haakuvates teemades korduvalt jaganud. Teen seda uuesti - https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...se-seadus/

Ja et ei peaks näpuga järge ajama, siis see tulevikus jõustuv säte on praegu eelnõus sellisel kujul:

10) paragrahvi 77 täiendatakse lõigetega 8.5 ja 8.6 järgmises sõnastuses:

”(8.5) Kui mootorsõiduki omaniku või vastutava kasutaja valduses on sõiduk, mille registrikanne on olnud peatatud kauem kui seitse aastat, peab ta:
1) sõiduki registrikande taastama käesoleva seaduse § 264.4 lõike 2 kohaselt;
2) taotlema sõiduki ajutist registrist kustutamist käesoleva seaduse § 264.4 lõike 3 kohaselt või
3) andma sõiduki üle jäätmeseaduse § 26.3 lõike 1 nõuetele vastavale jäätmekäitlejale.

(8.6) Käesoleva paragrahvi lõike 8.5 punktis 3 nimetatud toimingu tegemiseks peab sõiduki vastutav kasutaja saama sõiduki omaniku nõusoleku.”
Vasta

Mulle paistab, et Indreku tsiteeritu (mis on eelnõus tegelikult §2p8 ja mitte p10) sõnastuses on loetletud tegevuste ees puudu sõna "kas" või "tegema üht järgmistest tegevustest".
Praegusel kujul ütleb ju LS §77 lisatav tekst, et inimene peab esmalt taastama kande kahel eri viisil ning andma veel ka masina üle jäätmekäitlejale? Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(05-12-2024, 13:11 PM)13piisab Kirjutas:  Mulle paistab, et Indreku tsiteeritu (mis on eelnõus tegelikult §2p8 ja mitte p10) sõnastuses on loetletud tegevuste ees puudu sõna "kas" või "tegema üht järgmistest tegevustest".
Praegusel kujul ütleb ju LS §77 lisatav tekst, et inimene peab esmalt taastama kande kahel eri viisil ning andma veel ka masina üle jäätmekäitlejale? Smile
Tänan tähelepanelikku lugejat. Nii on palju konstruktiivsem, kui ka teised tuginevad faktidele, mitte ei mõtle ise asju välja. 

Vastan:
1. Riigikogu kodulehel olevas eelnõu tekstis on numeratsioon teistsugune sel põhjusel, et praegu käib suur töö kõikvõimalike muudatuste sisseviimisel, mis muudab ka numeratsiooni. Et kindlasti edasi anda just see sõnastus, mis täna kell 14.00 on ka Riigikogu keskkonnakomisjoni liikmetel laual, siis tegin väljavõtte minule teadaolevast kõige värskemast tekstist (ca nädala tagune seis). Aga sõltumata numeratsioonist see säte jääb samasuguseks. 
2. Õiguskeeles punkti 2 lõpus olev sõna "või" tähendabki seda, et normi adressaadil tuleb valida üks nendest kolmest alternatiivsest variandist. 

Ma veel rõhutan seda, et kui tegelikult olemasolev sõiduk lasta automaatselt registrist kustutada, siis just selles normis nimetatud tegevuse tegemata jätmise eest on ette nähtud karistus - füüsilisele isikule rahatrahv kuni 100 trahviühikut (800 eurot), juriidilisele isikule kuni 32 000 eurot. Toimingu tegemise tähtaeg on 31.10.2026. 

Kui on soov selline sõiduk alles hoida, siis tuleb ikkagi midagi teha. Karistusnormi adressaadiks on sõiduki omanik või vastutav kasutaja.
Vasta

(05-12-2024, 12:50 PM)13piisab Kirjutas:  Millest aru ei saa, on jutt "vanast registrist". Ilmselt ei saa siin asjadest aru talupoeg ja räägib ikka peatatud kandega sõidukitest. Need on kenasti oma andmetega registris olemas.

Nende pärast muretsemine ei ole praegusel ajal kohane. Kui vahepeal midagi tähtaegade osas ei muutu, siis on kohane nendega seonduvat vaadata pooleteise aasta pärast. Siit on nt läbi käinud (ma ei tea, mille alusel...) viide, et peatatud kandega sõidukitele tekib mingit laadi "teen VINst pildi ja laen üles" nn tõestamisvõimalus, mis asendab TÜV identitifitseerimise osa ja päästab masinad automaatsest kustutamisest.

Ootame need igati loogilised arengud nii seadusandlikul kui täidesaatval tasemel ära ja vaatame siis, kas on muretsemiseks mingi põhjus.

Talupoeg saab liiga hästi aru ja mõtleb ühe sammu asemel kolm sammu ette!

Mainisin  vanat registrit ja ka uut. Mul on mõlema puhul jamad mida praegu ilmselt lahendada miskitmoodi ei saa. Ja hetkel ei ole ka võimalik mul nende kolme näpunäite puhul midagi ette võtta, sest hävitamisega ma ei tegele. Ja kõiki sõidukeid ma TÜV vääriliseks ei suuda kuidagi teha. See pole ei rahaliselt ega reaalselt muudmoodi kuidagi võimalik. Hetkel ei soovi ka müüa. Ja mul pole probleeme ka kustutamisega. Soovin säilitada ja olla lihtsalt "Püha Graali valvur".
Ehk muretsen liiga palju. Aga see tuleb sellest, et rahakott na õhukesevõitu ja varandust ka pisut kogutud Big Grin

ps. Tänan Wax-i ametliku selgituse eest!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne