KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(05-01-2025, 11:18 AM)muska71 Kirjutas:  Rav4 ja lumeketid alla panna siis kas esisilla mõlemile rattale või esisillal üks ja tagasillal teine diagonaalis?Edaspidi sõites veab esi parem ja taga vasak.Mersul nt on tark differ kui üks pool kohapeal ringi käib mõnda aega siis lülitub vedu teise poole rattale,kas ravil sama tark differ seda kahjuks ei tea.

https://awdwiki.com/en/toyota/
Vasta

(05-01-2025, 11:18 AM)muska71 Kirjutas:  ... Edaspidi sõites veab esi parem ja taga vasak.Mersul nt on tark differ kui üks pool kohapeal ringi käib mõnda aega siis lülitub vedu teise poole rattale,kas ravil sama tark differ seda kahjuks ei tea.

Teab keegi mis keere on mersu(kurvasilmne)puksiiraasal?

Pole seal punnsilmal mingit tarka difrit. Piduriga püütakse tühja kaapiv ratas kinni ja moment siirdub vabatahtlikult teisele rattale. ETS nimeks, uuematel on osa ESP funktsionaalsusest.

Rafik võiks sama osata, kui rattaid ikka kaapimas hoida. Kui ratas ringi ei käi, tszchydeem ei saa toimida.

Puksiiraasa keerme oskan öelda õhtupoole, kui olen käinud kiikamas. Mälu järgi oli miski esspetsjomm. Interneedus väidab olema M18x3.
Vasta

(05-01-2025, 11:18 AM)muska71 Kirjutas:  Rav4 ja lumeketid alla panna siis kas esisilla mõlemile rattale või esisillal üks ja tagasillal teine diagonaalis?Edaspidi sõites veab esi parem ja taga vasak.Mersul nt on tark differ kui üks pool kohapeal ringi käib mõnda aega siis lülitub vedu teise poole rattale,kas ravil sama tark differ seda kahjuks ei tea.

Teab keegi mis keere on mersu(kurvasilmne)puksiiraasal?

Kui ketid vedavale sillale siis ikka sillakaupa. Ajab isegi see (uuema aja) auto lolliks.Kui raskema jalaga, siis igasugu abs-id ja eps-id hakkavad vilkuma ja üritavad Sind pidama saada, klotside-ketaste kulumise arvelt. hea kui on nende kolmetähelist jaoks off nupp.
Järgmine küsimus on see kas ketid peale mahuvad, isegi terranoII-l jäi ruumi vajaka kui rattaid välja keerata, absi juhe ja logar kuludesse.


Vasta

Mis koht paneks sellist soojenudust diiselmootorile, mis aitaks kohapeal tuksudes soojaks minna ning soovitud temperatuuri saavutamisel lülituks ise välja. Auto enda toodetud elektriga kütaks juurde st. Hetkel vist tehases ka mingine on, aga töötempi (90 kraadi) ikkagi tiksumisel ei saavuta.
Vasta

Diislit kohapeal tiksumisega ei soojenda 90°-ni küll mitte ükski laiatarbegero. Webastot ja eberit pean siis silmas. 
Need hakkavad mõlemad umbes +70° pealt oma töökoormust vähendama. Läbivoolav vedelik siis 70°.
Võib-olla, et mingid igivanad releedega juhitavad mudelid niimoodi ei toimeta, aga kõik, milledel juba mõtlev mõistus külge poogitud justnimelt niimoodi käituvad, et ülekuumenemine kaugemale edasi saaks lükatud.
No ja need uuema aja diislid on sedavõrd külmad mootorid, et tühikäigul nad gerole ise midagi juurde ei anna. Nii et kokkuvõttes ongi üsna harkseis selle asjaga.
Vasta

(06-01-2025, 12:18 PM)oliveer Kirjutas:  Mis koht paneks sellist soojenudust diiselmootorile, mis aitaks kohapeal tuksudes soojaks minna ning soovitud temperatuuri saavutamisel lülituks ise välja. Auto enda toodetud elektriga kütaks juurde st. Hetkel vist tehases ka mingine on, aga töötempi (90 kraadi) ikkagi tiksumisel ei saavuta.

Kas just mootor peab minema 90 kraadi peale või peab tuba soojaks saama?

Mootori soojendamise kohta öeldi eespool kõik ära. Ei saa 90 peale ilma mudimata ja keemaajamise riski võtmata.

Toa saab soojaks hõlpsamalt mõne Trumaticuga: https://www.truma.com/product-category/h...s-heaters/
Vasta

oliveer - Su konkreetsele küsimusele mul vastust pole, aga küsimuse suund on küsitav. Janka eraldi fossiili põletava gero kohalduvuse selgitus: kui Sul mingi el lisasoojendus juba on, siis selle väheks-jäämise taga on füüsika, mida täiendava el tenniga ei muuda. Pardal pole energiat, millega seda kütta ja energiat saakski eelkõige täiendavalt fossiili põletades.
Teadupärast alalisvoolul P = U x I, kus U on ca 14V ning I on generaatori võimsusest ja aku laadimisest üle jääv. Kui on nt 120A generaator ja 40A jätta masinale+akule, siis max P on ca 1kW.
Kui juba on diislil tehasest mingi el lisasoendus, siis see kütab vast pigem ainult salongi puhutavat õhku? Mis on el energia piiratust arvestades mõistlik. Tootja nimetus võiks sel olla nt "electric auxiliary air heater", mis paikneb soojendusradikaga samas õhu-ahelas ja jahutussüsteemiga kokkupuudet ei oma. Nt VAG 3.0 traktorimootorite puhul on väga väärt asi.

(v6sa postituse poindist ei saa ma taas aru, aga selleks on ju oma teema Smile)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kui veel webastost pisut muliseda siis mullu talv sai pulli pärast katse tehtud.Väljas oli mingi -10 vast ja läksin kontserdile ja kuna toll ajal oli webasto juhtimine on-off nupust siis jätsingi katla tiksuma ja mingi tund+ hiljem autosse minnes ootas min ees endalegi üllatuseks praktiliselt töösoe mootor,80c võis kindlasti olla.
Vasta

(05-01-2025, 11:28 AM)deus Kirjutas:  
(05-01-2025, 11:18 AM)muska71 Kirjutas:  Rav4 ja lumeketid alla panna siis kas esisilla mõlemile rattale või esisillal üks ja tagasillal teine diagonaalis?Edaspidi sõites veab esi parem ja taga vasak.Mersul nt on tark differ kui üks pool kohapeal ringi käib mõnda aega siis lülitub vedu teise poole rattale,kas ravil sama tark differ seda kahjuks ei tea.

https://awdwiki.com/en/toyota/
Ketid pane ikka esisilla mõlemale rattale @muska71
RAV4-sid on toodetud 30a ja väga erinevate veoskeemidega (milledes vanasti kasutati mõnedel lausa LSD-d tagasillas), aga kaasaegsed XA40, XA50 on kõik esiveolised, millele aeg-ajalt juhtub et tagasild tuleb appi  Smile
Vasta

(07-01-2025, 11:28 AM)maaks Kirjutas:  
(05-01-2025, 11:28 AM)deus Kirjutas:  
(05-01-2025, 11:18 AM)muska71 Kirjutas:  Rav4 ja lumeketid alla panna siis kas esisilla mõlemile rattale või esisillal üks ja tagasillal teine diagonaalis?Edaspidi sõites veab esi parem ja taga vasak.Mersul nt on tark differ kui üks pool kohapeal ringi käib mõnda aega siis lülitub vedu teise poole rattale,kas ravil sama tark differ seda kahjuks ei tea.

https://awdwiki.com/en/toyota/
Ketid pane ikka esisilla mõlemale rattale @muska71
RAV4-sid on toodetud 30a ja väga erinevate veoskeemidega (milledes vanasti kasutati mõnedel lausa LSD-d tagasillas), aga kaasaegsed XA40, XA50 on kõik esiveolised, millele aeg-ajalt juhtub et tagasild tuleb appi  Smile
Jutt käib 2007 masinast ja sellel toas mingi 4x4 lülitusnupp,aga mida teeb pole kursis,ka elke ei suutnud vastata...Taga difrisse läheb mingi juhe sisse.Mullu talvel olin korra lumes kinni ja siis kraapis ees ainult parem papu.Tänud vastajatele ja ammendav vastus olemas minu jaoks.
Vasta

Kui vaevud sulle jagatud linki avama ning leiad minuti aega sellega tutvumiseks, saad veoskeemi ja nupu kohta vajaliku teada.

(Guugel annaks sarnase tulemu. Ning kui algtaseme inglise keele oskust ei ole, siis AI on pmst eesti keelde tõlkiv ja vastuseid filtreeriv otsimootor)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Ja kui vajad tõlketeenust, siis lihtsalt ütle, et English värki ei räägi, ChatGPT'ga suhelda ei oska ja browserile tõlkelisa ei oska ka panna või sisse ehitatut kasutada ja tõlgime sulle selle jupikese ära, pole probleemi. Pole mitte midagi häbeneda siinkohal.
Vasta

Hädas nagu mustlane mädas... 

   
Kas keegi teab, kas ja kust võiks Eestimaa pinnalt leida sellist pikendust? 1/2" on sobiv mõõt, 3/8 elaks hädapärast üle. Või mõni muu tööriist, millega saaks polte-mutreid keerata 90-raadise nurga all läbi piiratud ava (narre jms liigutamiseks ruumi pole). Mida pikem, seda parem. 250mm nelikantide vahel oleks peaaegu hea, 300mm juba ideaalne.
Vasta

Sarnane riist ei sobi?
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/su...ut-3085-mm
On olemas, kui igaveseks pole vaja, võin laenata.
Vasta

(09-01-2025, 18:43 PM)Lauri_L Kirjutas:  Hädas nagu mustlane mädas... 


Kas keegi teab, kas ja kust võiks Eestimaa pinnalt leida sellist pikendust? 1/2" on sobiv mõõt, 3/8 elaks hädapärast üle. Või mõni muu tööriist, millega saaks polte-mutreid keerata 90-raadise nurga all läbi piiratud ava (narre jms liigutamiseks ruumi pole). Mida pikem, seda parem. 250mm nelikantide vahel oleks peaaegu hea, 300mm juba ideaalne.

Kodumaine netipood justkui lubaks:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/to...t-38cm-3-8
Vasta

Tänud Telc ja Roomik. 

Selle pikenduse tellisin ära - järgmisel nädalal lubatakse tarnet. Tundub, et ei ole auto juures ainuke koht, kus seda vaja läheb. Juba praegu on peegel abiks, et mutritele üleüldse pihta saada. 

Suruõhu narre päästaks praeguses olukorras vist isegi hädast välja. Kirjutan.
Vasta

(09-01-2025, 19:27 PM)Lauri_L Kirjutas:  ...
Selle pikenduse tellisin ära - järgmisel nädalal lubatakse tarnet. ...

Tänan hea vihje eest. Kui ülekanne käes, palun kasutuskogemust. Kui suur on lõtk tagasisuunas.

Imetlen müüja julgust anda nii õrnale asjale lubadus kasutada löökvõtmega...
Vasta

(10-01-2025, 08:14 AM)v6sa Kirjutas:  Imetlen müüja julgust anda nii õrnale asjale lubadus kasutada löökvõtmega...

Absoluutselt. Siiski tuleb tähele panna seda:

Tsitaat:Max moment 71,87Nm

Nii et kui raamitala poltide vms keeramise järel tükid taga, siis ega eriti kedagi teist peale iseenda süüdistada ei ole. Big Grin
Vasta

Mul on sahtlisse sattunud selline 1/4" vars aga praktikas ei ole vajadust tekkinud selle järele niiet kasutusmugavust kommenteeerida ei oska, kataloogis on 1/2" ka olemas.
Vasta

   
Annan kindlasti tagasisidet, kuidas tellitud võti ennast üleval peab. Olen arvestanud, et tegemist ei ole kvaliteettööriistaga. See on juba välistest gabariitidest ja eelkõige hinnast näha, et väga suurt varu selles võtmes ei ole ning seda ei maksa üle "pingutada". Võtme pilt (1/2"), mille ma oma esialgsesse posti panin ja mille täiendav foto üleval on, on oma reaalsetelt mõõtmetelt ikka väga suur. Juba väliselt võib arvata, et päris jõuline kett sees. Seda 7kg piirangut nägin ise ka ning sellega peab arvestama. Õnneks on suurus, mis enamasti on ka käe sees. Seega ei pea alati dünamomeetrilise võtme järgi haarama. 

Aga eile ei andnud süda ikka rahu. Leiutasin nii kaua, kuni oma kangekaelse poldi ikkagi lahti sain. Tahtsin siia pilti teha, kus urruaugus see asub, kuid fotokas ei mahtunud ja asja arusaadavalt pildile ei saanud. Sisuliselt võtame 2" toru 50mm pikkuselt ja läbi selle peaks hakkama opereerima polti, mis on torust veel ca 20cm kaugusel. Lisaks muud kergemad takistused tee peal. Lahenduseks sai kaks 1/2" kardaani, mis fikseerisin omavahel kokku 90-kraadiseks nurgaks ja liimisin kokku kuumaliimi püstoli ning plastikuga. Pikk vars otsa ning nii sain selle asja läbi kitsa koha poldi peani toimetada ilma, et asi kokku variseks. Seejärel löökmutrikeeraja otsa, millega sain poldi lahti "ehmatatud" (plastik andis järgi ja kardaanid koos võimaldasid korraks 90-kraadise nurga all keerata). Käsitsi keerates see asi aga koos ei püsinud. Õnneks oli polt selline, et pärast ehmatust liikus kergesti ning selle lahti kruvimiseks ei kulunudki palju üle poole tunni Big Grin

Tellitud võti aga jääb siis asja kokkupanemiseks ning tulevikus mutrite-poltide opereerimiseks auto mootori ja tulemüüri vahel. Näha on, et see on järgmine koht, kus sellist tööriista päris kindlasti vaja läheb. 

Aga siinse foorumi kasutajatele veelkord suured tänud. Väga kiire ja asjakohane abi, nõuanded ning eelkõige soov aidata. Vägev!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne