Mõistusevastased manöövrid liikluses

Lisaks arutelule liikluskultuuri parandamise võimalustest viite hiljutisele teemakohasele arvamusele:
https://vikerraadio.err.ee/1609588341/in...sei-uksust
Vasta

(Eile, 09:22 AM)speedsta Kirjutas:  Kui juhtum mõni suurem õnnetus või kerkib mure päevakorda, et miks pole politseid liikluses näha,
...
Süüdi on ..., aga mitte kunagi ise.

Kas Sulle tundub, et lõputud jutud, hoiatuskaardid ja talgud kuidagi suudavad mõjutada teadlikult raskes joobes rooli istujaid, vastu punast sõitjaid, asulates inimeste vahel 90+ sõitvaid ISAsid vms. teadlikult liiklust räigelt rikkuvaid süüdimatuid ignorante?

Senine elukogemus näitab, et sihukest puuduliku koduse kasvatusega tegelast mõjutab ainult malakas. Kas see kantakse näkku koha peal või rahakotti veidi hiljem, polegi nii oluline. Oluline on, et rikkumine fikseeritaks KOHA PEAL ja IGAL KORRAL ning JÕUSTATAKS!

Mingid keskmise kiiruse kaamerad või foori fotolõksud mõjuvad vaid seadusekuulekale osale elanikkonnast, kes saadud arved kenasti tähtajaks ära maksavad. ISAd ei maksa, neil pole ei maad ega vara, kuid on head juristid. Nemad ei maksa, sest nemad on vaesed ja sissetulekuta...

Maksab kiirustav pereisa/-ema, kes põldudevahelisel tühjal teel 80+ tuiavast krusast möödasõidul kihutab kaamerasse 102 km/h, sest temal on sissetulek ja vara ja kohustused.
Vasta

Nagu tavaliselt - igas muus teemas trambime jalgu ja nõuame, et riik midagi rohkem teeks ja valvaks ja möllaks. A kui on aeg maksu maksta, siis trambime jalgu ja nõuame, et selle asemel riik end koomale tõmbaks.
Vasta

Et mitte ainult näpuganäitaja olla, siis minuarust on tegemist puhtalt mõtteviisi küsimusega, et kas liiklusohutus on meie peades meie kõigi asi ja probleem või kellegi teise, riigi ja politsei probleem. Neid hoobasid, millega saaks pildi paremaks ja mis riigile sentigi ei maksaks, on kümneid kui mitte sadu, lihtsalt neid ei kasutata, sest "pole minu asi". Näiteks on pea igas firmas, kus on palju kaubikuid või veoautosid, neile paigaldatud ka GPS jälgimine - on sisuliselt ainult paari klahvikliki küsimus võtta iga kuu välja statistika, kas, millal ja kui palju see näiteks eelmisel kuul linnas kiirust ületas ning vastavalt sellele mingid sanktsioonid rakendada. Aga keegi ei tee seda, sest pole tema asi ja takkatraavi kimab juhtkond ise oma dodžrammidega samamoodi kõigist mööda, läbi ja üle. Igas taksos on tänapäeval äpp, mis AI ja kogu maailma musta maagia abil arvutab välja misiganes imeasju, aga mitte seda, kui juht 40 alas 60-ga vajutab, see on jälle kellegi teise asi. Linnaliinibussid suudavad paarikilomeetrise lõigu peal järjest olla nii liikuva šikaani rollis kiirusega 30km/h kui trügija rollis kiirusel 60km/h, sest nende liikumise aluseks on püha GRAAFIK, sisuliselt 200 aasta vanune tehnoloogia. Ja lõpuks ei püsi nad ikka selles graafikus. Aga keegi ei küsi, kas meil on ikka vaja mingit graafikut või äkki saaks kuidagi paindlikumalt. Ja sellest ma ei räägigi, mis toimuma hakkab, kui see buss õhtul tühjana depoo poole punuma pistab, siis järsku on selline tuli mutris, et madala ja tuunituga noored kuked jäävad foori taga teiseks või isegi kolmandaks. Ja kindlustused, kui mingi majapõlengu puhul analüüsitakse stiilis elektrijuhtmete vase keemiline koostis ka ekspertiisis läbi, et hüvitist välja maksma ei peaks, siis mingite viiekohalise arvega "kõksude" puhul on pmst piiks-piiks ja kaskolt raha tuleb, keegi ei uuri, et millega see lollakas jälle roolis tegeles, et teisele tagant sisse kärutas. Kasko on hästi välja töötatud ja kasumlik süsteem, kedagi ei huvita muutused, peaasi et endal on hea ja mugav elu.

Ja kõige lõpuks, kui tahad ühiskonnas muutusi, siis pead ise eeskujuks olema, mitte nikerama mingeid "ma ainult natuke rase"-tüüpi argumente enda õigustuseks. Kui punase tulega teele sõitmine ei ole okei, siis ei ole okei ka propageerida igasugu "GPSi järgi pluss kümneid" ja mõnitada eeskirjade järgi liiklejaid, sest "mina olen kõige targem ja tean, mida võib rikkuda ja mida mitte".

Jah, need grupid ei moodusta 100% liiklusest, aga 100% järele ei jõua nagunii keegi kunagi valvata, oluline on saada kontrolli alla kriitiline mass, niiöelda "suunamudimine", pärast seda võtavad ülejäänud end juba ise joonele. Ja loomulikult pole kiirus ainuke võimalik rikkumine ning teiste järgi on keerulisem valvata, aga ma pole küll täheldanud et ükski paandunud kiiruseületaja kõiki teisi eeskirju kukununnuna täidaks, ikka käivad teised asjad ka samamoodi nurki lõigates, "pluss kümnega".

Ma isiklikult leian, et suures plaanis pole liiklusel häda midagi, rahulikult toimetades on võimalik riskid miinimumi viia. Aga kui üldsuse soov on siiski siit edasi areneda, siis lahendus pole politsei ja lahendus pole mingite joonte tõmbamine ning plastjunnide püstitamine, lahendus peab algama inimeste endi peadest. Analoogselt sellega, nagu riigikaitsega läks - kui 15-20a tagasi kiitles igaüks, mis nippidega ta ajateenistusest kõrvale hiilis (sest "mis ma lähen sinna aega raiskama"), siis nüüd lähevad poliitikud rohelises vormis erakonna suvepäevadele ja üldplaanis kiitleb igaüks, kuidas tema kaks teise kohta tõstetud õlekõrt on riigikaitse seisukohalt kriitilise tähtsusega sündmus. Politsei saab seda protsessi toetada ja soodustada, aga ootus, et ~5000 politseinikku suudavad muude oluliste ülesannete kõrvalt ~500000 autojuhti (pluss veel jalgratturid-jalakäijad) ära kontrollida, ohjata ja karistada, on pehmelt öeldes... noh, üks meie endine peaminister ütles kunagi midagi seemnete söömise kohta.
Vasta

(Eile, 10:22 AM)Jesper Kirjutas:  Nagu tavaliselt - igas muus teemas trambime jalgu ja nõuame, et riik midagi rohkem teeks ja valvaks ja möllaks. A kui on aeg maksu maksta, siis trambime jalgu ja nõuame, et selle asemel riik end koomale tõmbaks.

Oleks see kõik nii ilus, et raha kuluks ainult selleks, milleks ta on korjatud ... või kulutataks seda siis mõistlikult.
Vasta

Alati on ebaefektiivsusi ja nendega tuleb tegeleda, aga hetkel ma näen rohkem silmakirjalikkust - kui jutt läheb sellele, et kodanik peab ise midagi tegema (siin pole küsimus ainult maksudes, näiteks mitte väga ammu üks foorumlane deklareeris, et auto ümbervormistamise kohustus on hirmus ahistamine), siis "riik võiks mind rahule jätta", a kui teemaks on see, kuidas enda elu mugavam oleks, tuleb igasugu ideid, kuidas riik ei peaks asju "rahule jätma" nagu tuletõrjeauto voolikust. Ei saa korraga kooki süüa ja seda alles jätta.
Vasta

(Eile, 11:25 AM)Jesper Kirjutas:   Ja kindlustused, kui mingi majapõlengu puhul analüüsitakse stiilis elektrijuhtmete vase keemiline koostis ka ekspertiisis läbi, et hüvitist välja maksma ei peaks, siis mingite viiekohalise arvega "kõksude" puhul on pmst piiks-piiks ja kaskolt raha tuleb, keegi ei uuri, et millega see lollakas jälle roolis tegeles, et teisele tagant sisse kärutas. Kasko on hästi välja töötatud ja kasumlik süsteem, kedagi ei huvita muutused, peaasi et endal on hea ja mugav elu.

Eks näiteid leiab seinast seina - minu puhul ei peetud paljuks isegi hukatud liikuri aju saata Tehnikaülikooli lahtimuukimisele, et äkki ma ikkagi ületasin ilgelt kiirust, kui hakkasin liikuma rohelise tulega ja mingi tädike otsustas mulle ristmikul küljepealt sisselennelda. No ei läinud õnneks ja peale poolt aastat venitamist maksti lõpuks kaskorahad välja. Politseis jäin muidugi osaliselt süüdi sest "teil oli ju võimalus pidurdades õnnetust vältida". Sestap tasub alati autorooli istudes arvestada, et kui te poleks sel päeval rooli istunud, ei saaks ka jagatud vastutust õnnetuse korral rakendada. Rooli mitteistudes väldite enda juhitava sõidukiga toimuvaid liiklusõnnetusi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(20-02-2025, 20:21 PM)MeelisV Kirjutas:  Või siis Tammsaare teel kes tulid üle Sõpaka ja läksid Tondi suunas mööda bussi rada suunati esimesest võimalusest majade vahele tupikusse kuigi 99% tahtis sõita edasi Järvevana peale.

Millal see olla võis? Vähemalt viimased 10a on märgistatud ühissõiduki rada saanud Nõmme tee ristis otsa. Otse Järvevanale sõitmiseks pidi tol ajal veel rida vahetama, muidu sõitsid Rahumäele.
Alates u 2018 ristmiku rekonstrueerimisest, kui suurendati läbilaskevõimet, võid täiesti seaduskuulekalt olla alates Nõmme tee ristist paremas reas ja alles Tammsaare ärimaja juures hakata otsima võimalust ümberreastumiseks.
Vasta

(Eile, 12:27 PM)twist Kirjutas:  
(20-02-2025, 20:21 PM)MeelisV Kirjutas:  Või siis Tammsaare teel kes tulid üle Sõpaka ja läksid Tondi suunas mööda bussi rada suunati esimesest võimalusest majade vahele tupikusse kuigi 99% tahtis sõita edasi Järvevana peale.

Millal see olla võis? Vähemalt viimased 10a on märgistatud ühissõiduki rada saanud Nõmme tee ristis otsa. Otse Järvevanale sõitmiseks pidi tol ajal veel rida vahetama, muidu sõitsid Rahumäele.
Alates u 2018 ristmiku rekonstrueerimisest, kui suurendati läbilaskevõimet, võid täiesti seaduskuulekalt olla alates Nõmme tee ristist paremas reas ja alles Tammsaare ärimaja juures hakata otsima võimalust ümberreastumiseks.

ei mäleta kas oli eelmise aasta lõpus või selle alguses. ise ei näinud aga paarimees kes elab ise seal samas nägi.
autod kes tulid üle sõpaka ja mööda tammsaare bussirada suunati enne nõmme teed paremale elamukvartali vahele sest nii näeb ju seadus ette  Big Grin
kas neile selgitati hiljem või kas nad midagi õppisid sellest ei tea.

väidetavalt endlast tehnikasse suunatud juhtidele küll midagi ei selgitatud - bussirada, väljud esimsesl võimalusel palun see oli esimene võimalus mine
Vasta

Üks läbi aastate napakas koht on Kristiine keskuse juures Madarasse pööramise koht. 
Bussirajale ei tohiks reastuda keegi kes Madarasse ei pööra, reaalsuses reastutakse sinna suurel kiirusel ja hulgakaupa enne viadukti ja eriti debiilid isegi enne sellele eelnevat foori.
Vasta

(Eile, 11:49 AM)Jesper Kirjutas:  Alati on ebaefektiivsusi ja nendega tuleb tegeleda, aga hetkel ma näen rohkem silmakirjalikkust - kui jutt läheb sellele, et kodanik peab ise midagi tegema...

Mida oleks pidanud "iga kodanik" tegema ennetamaks trammi lõhkumist narkari istumise all olnud autoga?

Ilus jutt, aga sisutu. Pahalased ei usu juttu. Normaalsel inimesel pole seda epistlit vaja.

Lollide jaoks on Politsei. Ja sõjavägi, kui lollakaid on liiga palju.

Vähemalt peaks olema.
Vasta

Nõus, kokkuvõte on hea. Siiski jääb õhku küsimus - millise piirini peaks reaalalust irdunud või juhuslikult tekkinud lollidele piirangutele alluma? Nonii lambinäitena - kas 10 minutit raudteefoori taga seista teades, et rongi ei tule, on ikka vajalik? 
Küsimus on reaalsest olukorrast tuletatud, sai ka positiivse lahendi peale mu (tavakodanikuna) sekkumist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(Täna, 00:44 AM)Marko Kirjutas:  Nõus, kokkuvõte on hea. Siiski jääb õhku küsimus - millise piirini peaks reaalalust irdunud või juhuslikult tekkinud lollidele piirangutele alluma? Nonii lambinäitena - kas 10 minutit raudteefoori taga seista teades, et rongi ei tule, on ikka vajalik? 
Küsimus on reaalsest olukorrast tuletatud, sai ka positiivse lahendi peale mu (tavakodanikuna) sekkumist.

Kiidan Jesperit mõnusa kokkuvõtte eest. Niipalju teadmiseks, et kirjeldatud tehnoloogilised lahendused on juba mõjutamas ka inimeste rahakotti näiteks kasko kaudu. Täna on juba tavapäraseks muutumas see, et fooridega ristmikul ei saa punase tulega ristmikule sõitnud sõiduki omanik üldse kaskokindlustuse kaudu hüvitist, kuna ka kasko on mõeldud juhuslike sündmuste jaoks ning tahtlik või raskest hooletusest põhjustatud sündmus ei ole enam juhuslik. Samuti analüüsitakse üha enam uuemate autode nö musta kasti andmeid, mis salvestavad liiklusõnnetuse korral juhi viimaste sekundite tegevuse - kui ikka gaas oli põhjas või rooli asend selgelt vastupidine liiklusõnnetuse ärahoidmise suunale, siis jääb taas kaskohüvitis saamata. Ja osades ettevõtetes suhtutakse ka liiklusrikkumistesse resoluutselt. Meie "uudisekünnise" kipuvad ületama negatiivsed näited. Näiteks väga negatiivne teave, et eelmisel aastal tabati liiklusest ligi 6500 joovastavaid aineid tarvitanud juhte ning kõigist politsei poolt kontrollitud juhtidest 0,5% olid alkoholi tarvitanud. Aga selle uudise teine pool oli see, et 200-st puhuma pandud juhist 199 olid kained. Aitäh neile, ka nemad panustasid sel hetkel meie paremasse elukeskkonda. 

Markot ka kiidan - kuigi kahetsusväärselt on meie elu korraldama määratud ametnikud liiklejatega mõnikord erineval arvamusel ja meie arvamusega ei arvesta, siis rahulik pöördumine ja selgitamine võib anda ka tulemusi. Ametnikud igale poole ei jõua ning kõigist ebakõladest teada ei saagi, kui ei oleks tähelepanelikke inimesi, kes sellest teada annavad. Väga sageli tundub meile, et olukord on nii absurdne, et küllap sellest juba teatatakse. Aga ei pruugi - siis tulebki anda näppudele veidi tegevust ja kirjutada õigesse kohta. See on meie kõigi ühine kodu, kus lisaks õigusele nõuda elamisväärset keskkonda on meil ka kohustus sellesse ise panustada. 

Ära küsi, mida riik saab või peab Sinu heaks tegema, esita endale küsimus, mida saada Sina teha, et meil kõigil oleks siin parem elada.
Vasta

https://www.facebook.com/reel/1623797435...7S9Ucbxw6v
Vasta

(Täna, 09:48 AM)indreksirk Kirjutas:  Kiidan Jesperit mõnusa kokkuvõtte eest. ...

Ära küsi, mida riik saab või peab Sinu heaks tegema, esita endale küsimus, mida saada Sina teha, et meil kõigil oleks siin parem elada.

Lugupeetavad, kuidas oleks "meie kõik" saanud ära hoida ISA numbrit kandnud auto pusklemist Lasnamäe kanalis või selle viimase narkari rünnakut trammi pihta? Või mõnda suvalist muud räiget ja tahtlikku ühiselureeglite rikkumist, millega põhjustati kahju kõrvalistele.

Valedele inimestele peate epistlit!

Vähem toole politseimajja ja rohkem patrulle teedele on ainus lahendus, mis paadunud rikkujatele mõjub. Kiiruskaamerad ei mõjuta liiklusohutust mitte kuidagi, vaid täidavad tõhusalt riigikassat. Sealjuures oleme üsna tublid tasuliste kiiruste eest maksjad: https://www.err.ee/1609562284/piirkiirus...a-kasvanud.

Tänagi sai jälle mitmel puhul tõdetud, et suunatuli ja pikivahe ei kuulu praamile kiirustajate praktikasse. 103 km peale mitte ühtegi patrulli, aga kaks teepeenrale tõmbamist, et sõidumeistrid ohutult mööda mahuks. Ning loomulikult oli Lihula kaamera juures vaja pidurdada <80 , sest paar kilomeetrit varem minust kurvis korraliku ülekiirusega mööda lennanud oinas teadis  täpselt, kus on tasulise kiiruse makseautomaat. Õnneks kadus oma põlevate udutuledega kiiresti eest peale kaamerat.

Mida ma siis oleks pidanud tegema? Helistama 112 ja teatama mida? Et sõidab siin üks udutulega ilusa ilmaga. Kiiruse kohta ei ole mul ju miskit kosta - spidomeeter pole mõõtevahend. Ning nagu siin selgelt on välja öeldud, siis ilusa ilmaga <80 sirgel teel on kaitslik liiklemine, mitte liikluse takistamine.

Politsei number 110 säästeti ju ära. Olin päris tihe helistaja, tolku aga nema - "meil pole praegu seal patrulli...". Või: "lähim patrull on xkümne km kaugusel, palun edastage auto number. Me võtame omanikuga ühendust." Just, ma ilmselt pööran tagasi ja hakkan taga ajama just vastu tulnud "kolmanda rea meest/naist"... Kohtumishetkel on enamasti muudki teha, kui numbrit meelde jätta.

Ei saa jätta kiitmata patrulli, kes nii viksilt ja viisakalt mõõtis kiirust täna hommikul Pärnus Valgeranna teeotsas. Ilmselgelt lihtsalt juhus, mitte planeeritud operatsioon hilinevate  talverallurite liikluskuulekuse kontrollimiseks. Big Grin Kusjuures mõjus - sinivalge Vito rahustas liiklust! Tulime peale tanklast kohvi võtmist sealt uuesti mööda ja mitu linna poolt üksjagu kiiremini mööda lennanut tulid Lihula maanteel kenasti tagatuled ees vastu peale patrullist möödumist. Kiire sai kuidagi otsa...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Raivo, 14 külali(st)ne