01-02-2025, 06:27 AM
T25 suitsemine.
01-02-2025, 11:57 AM
(23-01-2025, 19:48 PM)urulooki Kirjutas: ...
Õlirõngaid vaadates tundub.et neid
ei saagi valepidi panna,nad on mõlematpidi ühesugused. Aga tavarongaid annab küll valepidi panna.Tavarõngal on
ühel pool pisikene aste või väljalõige,kuidas keegi ütleb. Minumeelest peaks see aste olema allpool.(parandage ,kui
eksin).Ja millegipärast on üks rõngas nö haljas ja teised kaks karastatud ehk tumedad.Kas käib see haljas alumiseks?
Valepidi saab need kõik peale panna. Lõikasin akf! Roomiku viidatud allikast välja kolvirõngate pildi. Kui rõngakomplekt on originaal, peaks astmeta rõngas olema ülemiseks surverõngaks ja järgmised kaks õiges järjekorras.
Paned õlirõngad valepidi ja hakkabki pumpama õli põlemiskambri poole...
01-02-2025, 15:58 PM
Astmed käivad reeglina suurema rõhu poole, ehk siis ülemisel rõngal üles (põlemiskambri poole) ja alumisel rõngal alla (karteri poole). Idee on selles, et rõhk poeb astme vahele ja surub rõngast vastu silindriseina, aidates tihendamisele kaasa.
01-02-2025, 20:05 PM
HBR rõngad ei ole originaal rõngaste moodi. Neil on ühes tükis õlirõngad ja kui ma õigesti mäletan siis surverõngastel neid astmeid ka seal väga ei olnud. Küsija võiks oma rõngastest pildi teha, et siinsed spetsialistid saaksid täpsemalt menetleda.
01-02-2025, 23:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-03-2025, 10:25 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(01-02-2025, 15:58 PM)Jesper Kirjutas: Astmed käivad reeglina suurema rõhu poole, ehk siis ülemisel rõngal üles (põlemiskambri poole) ja alumisel rõngal alla (karteri poole). Idee on selles, et rõhk poeb astme vahele ja surub rõngast vastu silindriseina, aidates tihendamisele kaasa.
....
On sellele uudsele väitele madalalt forsseeritud massiivsete kolbide ja rõngasega traktorimootori kontekstis ka ehk mingit numbrilist väljendust esitada? Ei pea efekti võimatuks, aga olematuks küll. Astegi napp kolmandik millimeetrit kõrge ja millimeetrit kaks millimeeter lai. Ega see vormel ole...
Küll põhjustab aste rõnga väändumist kokkusurumisel ja nii ei suruta mitte kogu rõnga välispinda vastu silinderhülsi sisepinda, vaid ainult astmest diagonaalis asuvat serva. Väidetavalt kiireneb nii sissetöötamine. Tuletan taas meelde, et me räägime nõukogude viljastavates tingimustes loodud ja praeguse ajastu kapitalistliku optimeerimise taktikepi all toodetud detailidest

Samuti puudub igasugune loogika "karterirõhu" eemalhoidmisel. Neil mootoritel töökorras olles karterirõhku olla ei saa, kuivõrd rõhutasand, 10+ mm diameetriga toru, avaneb otse atmosfääri. Samuti on õlimõõtevarras sisuliselt lahti ja lendab minema väikesegi karterirõhu tekkel.
28-02-2025, 19:37 PM
Tere jälle. Panen siia mõned pildid rõngastest.Ei tulnud küll eriti hästi välja ,aga ehk saab aru.Õlirõngad on mõlemad ühesugused ja surverõngastel on
aste mõlemal ühel pool....... Paraku pildipanemine ei õnnestu , ütleb et liiga suur ja ei ole ka mingi eriline arvutiguru et kuidagi teistmoodi üritada.
aste mõlemal ühel pool....... Paraku pildipanemine ei õnnestu , ütleb et liiga suur ja ei ole ka mingi eriline arvutiguru et kuidagi teistmoodi üritada.
02-03-2025, 10:18 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-03-2025, 10:27 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Saabunud, vähendatud ja asjatust puhastatud pildid.
Aga mida need peaks näitama?
Kroomitud rõngas on ülemine, järgmised kaks on surverõngad. Rõngastatud kolbi silindrisse lükates jälgi, et lukupilud oleks 120 kraadi nihkes! Õlirõnga lukupilu jäta ventilaatori poole. Surverõngaste pilud oleks kaval sättida nii, et ükski ei jääks otse vastu KSPpoolset hülsiseina.
Samuti ei tee paha mõõta ära lukupilud silindris ÜSS lähedal, et need oleks alla 0,5 mm. Rõngad saad mõõtmiseks risti rõngasteta kolviga lükates. Ole ettevaatlik, et ära ei murraks!
Sama seadega saad kohe kontrollida ka liibuvust papp/plastketta ja lambiga. Praegu on head pimedad õhtud selleks
Praeguse aja varuosadele taotakse suvalisi märgiseid peale
Paned megapiluga rõngad lopergusse hülssi sisse ja kogu kulu on olnud asjatu.
Niigi on ära optimeeritud keskmise ja alumise rõnga erinevus (aste on mõlemal seespool, mitte alumisel väljas), kärab valmistaja arvates nii ka küll. Või on kirjad ühel astmega rõngal astme ja teisel astme vastaspoolel?
Aga mida need peaks näitama?
Kroomitud rõngas on ülemine, järgmised kaks on surverõngad. Rõngastatud kolbi silindrisse lükates jälgi, et lukupilud oleks 120 kraadi nihkes! Õlirõnga lukupilu jäta ventilaatori poole. Surverõngaste pilud oleks kaval sättida nii, et ükski ei jääks otse vastu KSPpoolset hülsiseina.
Samuti ei tee paha mõõta ära lukupilud silindris ÜSS lähedal, et need oleks alla 0,5 mm. Rõngad saad mõõtmiseks risti rõngasteta kolviga lükates. Ole ettevaatlik, et ära ei murraks!
Sama seadega saad kohe kontrollida ka liibuvust papp/plastketta ja lambiga. Praegu on head pimedad õhtud selleks

Praeguse aja varuosadele taotakse suvalisi märgiseid peale

Niigi on ära optimeeritud keskmise ja alumise rõnga erinevus (aste on mõlemal seespool, mitte alumisel väljas), kärab valmistaja arvates nii ka küll. Või on kirjad ühel astmega rõngal astme ja teisel astme vastaspoolel?
02-03-2025, 10:59 AM
Miks just 120 kraadi ja mitte 180 kraadi?Ise olen alati 180 pannud.
02-03-2025, 13:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-03-2025, 13:56 PM ja muutjaks oli lauren.)
Külavahel on paari 40nega olnud juhus kus uute hülsi,kolvi jne komplektidega veab kuuma mootoriga starter väga vaevaliselt, peale seda kui esimese rõnga lukupilu 1mm lihvida probleemi pole.
02-03-2025, 16:51 PM
lasnamäel on mõnikümmend komplekti T 40 SSSR aegseid malm kolvirõngaid rem mõõdus 105,7 mõned ka orig, mõõdus karbid. Parimat.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
03-03-2025, 09:23 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-03-2025, 09:49 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(02-03-2025, 10:59 AM)muska71 Kirjutas: Miks just 120 kraadi ja mitte 180 kraadi?Ise olen alati 180 pannud.
Sest 180 kraadiga on kahe rõnga lukud kohastikku. Millest ei ole lekke mõttes suuremat jama, kui need on I ja III, aga...
Väidetavalt kulutavad lukupilu juurest rõnga otsad hülssi enam, kui rõngas ise mujalt. Seega on mõistlikum panna rõngalukud igaüks jooksma eraldi "rajale" ning vältida ühel joonel kraapimist. Seda rõhutati koolis nii siin- kui sealpool piiri

Hakkasin kahtlema praegu kirjapandud 0,5 mm lukupilus õhkjahutusega mootorile. Kolb on ikkagi 100+ mm diameetris...
EDIT: Haa, ma teadsin, et foorumi raudvara on seda kusagil kirjutanud: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid315613
Seega pole kahtlemiseks alust, kuni 0,5 mm sobib ka orientiiriks, nagu väidab praktik: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid315641
Ülemise rõnga lukupilu rikkumise asemel oleks mõistlikum teha korda starteri kaabelduse kuumenevad lõigud, originaalne ikaldus asendada vähemalt 2,7 kW reduktoriga (3,2 oleks mõistlikum ja vaid veidi kallim) ning vahetada massilüliti mittekärssava vastu. Neil mootoritel on deko ning sissetöötamise ajal saab ju ometi sellega meelitades lasta elu sisse, kuniks sissetöötamise järel uuesti lobedalt ringlema hakkab.
H2rra, kas rõngastele lisaks ka toonaseid kolbe-hülsse leiad?
03-03-2025, 18:18 PM
(02-03-2025, 13:56 PM)lauren Kirjutas: Külavahel on paari 40nega olnud juhus kus uute hülsi,kolvi jne komplektidega veab kuuma mootoriga starter väga vaevaliselt, peale seda kui esimese rõnga lukupilu 1mm lihvida probleemi pole.
Mul hakkuri mootoril mille võsa utiiliks kuulutas oli ka mingi aeg külmalt no probleemo,aga kuumalt kohe peale täistuuridel töötamist ringi vedada starter ja isegi täku abiga ei jaksanud,nüüd mure kadunud.
03-03-2025, 23:19 PM
(03-03-2025, 18:18 PM)muska71 Kirjutas:(02-03-2025, 13:56 PM)lauren Kirjutas: ...
... hakkuri mootoril mille võsa utiiliks kuulutas oli ka mingi aeg külmalt no probleemo,aga kuumalt kohe peale täistuuridel töötamist ringi vedada starter ja isegi täku abiga ei jaksanud,nüüd mure kadunud.
Kas ma saaks palun viidet sellisele julgele avaldusele?
Kuumalt dekoga ka ei jaksanud ringi tõmmata? Mis oli kolvi lõtk silindris ja palju said lukupilud?
04-03-2025, 10:43 AM
(03-03-2025, 23:19 PM)v6sa Kirjutas:Jah ka dekoga ei jaksanud ja minu arust said lukupilud normi järgi.(03-03-2025, 18:18 PM)muska71 Kirjutas:(02-03-2025, 13:56 PM)lauren Kirjutas: ...
... hakkuri mootoril mille võsa utiiliks kuulutas oli ka mingi aeg külmalt no probleemo,aga kuumalt kohe peale täistuuridel töötamist ringi vedada starter ja isegi täku abiga ei jaksanud,nüüd mure kadunud.
Kas ma saaks palun viidet sellisele julgele avaldusele?
Kuumalt dekoga ka ei jaksanud ringi tõmmata? Mis oli kolvi lõtk silindris ja palju said lukupilud?
04-03-2025, 20:06 PM
(03-03-2025, 18:18 PM)muska71 Kirjutas:Lisan veel omaltpoolt, et käivitusosakond oli kõik korras ja nagu ksf muskal kadus probleem tasapisi sissetöötades ära.(02-03-2025, 13:56 PM)lauren Kirjutas: Külavahel on paari 40nega olnud juhus kus uute hülsi,kolvi jne komplektidega veab kuuma mootoriga starter väga vaevaliselt, peale seda kui esimese rõnga lukupilu 1mm lihvida probleemi pole.
Mul hakkuri mootoril mille võsa utiiliks kuulutas oli ka mingi aeg külmalt no probleemo,aga kuumalt kohe peale täistuuridel töötamist ringi vedada starter ja isegi täku abiga ei jaksanud,nüüd mure kadunud.
05-03-2025, 13:23 PM
Jääme siis ootama, kuidas läheb urulookil
Kas temal ka saab liiga tihe.

Kas temal ka saab liiga tihe.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne