KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Kerise küsimus, arvestage sellega ka, et kui 3f tennist 2tk läbi põleb, poleks vaja hakata uurima, kas sauna vundamenti saab taaskasutada.
Hiljuti tegelesin, kui mu ostetud garaažiboksist järgmisse on veetud mingi triikrauajuhtmega. Kõigi garaažide peale peakilbi kaitse 63A, peaks sealt ka läbi mahtuma, kui eelnevas 14 boksis kurat teab mis kvaliteedis jätku projekti soosivad...
Mul kilbis nullijuhtme isolatsioon mustaks kõrbenud, aga naaber seletab, et pole häda miskit, tal 3f kompressor käib hästi kõik viimased 40 aastat. Samas 2200W 1f kuumapuhur juba triikrauajuhtme nullisoone jaoks piiri peal. Edasi veel 4 boksi, kui seal keegi juhtub sama faasi peale koormuse laduma, oleks ma mitmest ilusast projektitoorikust ilma.
Kaablikaupmehelt seepeale vaatasin, et 5-soonelised kaablid on saada peenema nullisoone ja faasidega sama jämeda nullisoonega. Viimase valikul peaks saun jm alles jääma erinevate stsenaariumite korral. Aitab ka kaitselüliti arvestusega nullisoone ristlõikele. Ma panin 16A järgmiste naabrite ette vahele, kuigi faasi sooned kangemat kannataks. Tal edasi jätk tehtud portselankorkide M5 poldi all, Cu ja Al kenasti koos. Räägib et see peab 63A siiski välja kannatama, kuna too aeg polnud muud juhet muretseda...
Vasta

(18-03-2025, 15:55 PM)Jesper Kirjutas:  Enne ostmist vaata ka, mis valitud mõõdus uus rehv maksab - tavaliselt näevad need 20-25a pagassis seisnud rehvid üsna kurjad välja, kui juba asi nii suurelt ette võtta, siis pole mõtet poolikult teha, muidu järgmine kord istud oma kolm tundi koos kahe katkise rehviga. Ma kiirelt vaatasin, et 17" maksab 50€ ja 18" on 100€, seega päris suur argument, samas ei viitsi põhjalikku uuringut teha.
Jutt õige.Sügisel panin muldvana kitsekeele haagisele alla,et suts eterniiti utiliseerida ja kärul mass alla 100 kg ja käis pauk ühel hetkel poolel maal ja rehvist ribad...Kuna varuratast polnud siis sai veljel sõidetud 20 km ja velg muutus teerulliks...
Vasta

(19-03-2025, 09:42 AM)Walter Kirjutas:  
(18-03-2025, 22:25 PM)Raivo Kirjutas:  Golf 5.
Gabariittuledega koos põlevad numbrituled.
Kui lülitada lähituled, siis numbrituled kustuvad ja armatuuris veateade (numbrituled). Lõksutamisel viga ei kao.
Uuesti põlevad, kui teha "külm start".
Kuidas fixida või üle kavaldada?
Numbritulede pirnid on orig. või hiina led-id?

Proovitud nii ja ka teisiti.
Vasta

(19-03-2025, 10:33 AM)margus61 Kirjutas:  Kerise küsimus, arvestage sellega ka, et kui 3f tennist 2tk läbi põleb, poleks vaja hakata uurima, kas sauna vundamenti saab taaskasutada.
Hiljuti tegelesin, kui mu ostetud garaažiboksist järgmisse on veetud mingi triikrauajuhtmega. Kõigi garaažide peale peakilbi kaitse 63A, peaks sealt ka läbi mahtuma, kui eelnevas 14 boksis kurat teab mis kvaliteedis jätku projekti soosivad...
Mul kilbis nullijuhtme isolatsioon mustaks kõrbenud, aga naaber seletab, et pole häda miskit, tal 3f kompressor käib hästi kõik viimased 40 aastat. Samas 2200W 1f kuumapuhur juba triikrauajuhtme nullisoone jaoks piiri peal. Edasi veel 4 boksi, kui seal keegi juhtub sama faasi peale koormuse laduma, oleks ma mitmest ilusast projektitoorikust ilma.
Kaablikaupmehelt seepeale vaatasin, et 5-soonelised kaablid on saada peenema nullisoone ja faasidega sama jämeda nullisoonega. Viimase valikul peaks saun jm alles jääma erinevate stsenaariumite korral. Aitab ka kaitselüliti arvestusega nullisoone ristlõikele. Ma panin 16A järgmiste naabrite ette vahele, kuigi faasi sooned kangemat kannataks. Tal edasi jätk tehtud portselankorkide M5 poldi all, Cu ja Al kenasti koos. Räägib et see peab 63A siiski välja kannatama, kuna too aeg polnud muud juhet muretseda...

3f (kompressori)mootor töötab faaside vahelt, tal pole seda nulli vaja, kui seal mingit 1f automaatikat juures pole.

Mis puutub sellesse juhtmesse, mis on 63A kaitse taga, siis see peaks olema midagi muud, kui "laualambijuhe", sest juhe peab kannatama sama või rohkem, mis selle ees olev ülekoormuskaitse. Muidu võtab kaitsme rolli üle juhe. Alu ja Cu ei tohtinud lihtsalt niisama koos olla ka vene ajal. 

Ega seal muud paremat lahendust ei ole, kui juhtmestiku uuendus teha, mis peab siis käima ühistu tasemel.
Vasta

(19-03-2025, 22:13 PM)Raivo Kirjutas:  
(19-03-2025, 09:42 AM)Walter Kirjutas:  
(18-03-2025, 22:25 PM)Raivo Kirjutas:  Golf 5.
Gabariittuledega koos põlevad numbrituled.
Kui lülitada lähituled, siis numbrituled kustuvad ja armatuuris veateade (numbrituled). Lõksutamisel viga ei kao.
Uuesti põlevad, kui teha "külm start".
Kuidas fixida või üle kavaldada?
Numbritulede pirnid on orig. või hiina led-id?

Proovitud nii ja ka teisiti.

Kas see golf on juba nii uus, et aju on võtnud üle sulavkaitsme ülesanded? Kui jah, siis ma julgen pakkuda, et selles ahelas on piiripealne ülekoormus, mille peale aju võtab lihtsalt toite maha. Kui masinal on kärukonks, siis mina panustaks esimesena konksu juhtmestiku ja pistikupesa peale.
Vasta

Mis abinõud on mugavaks sisselasete (st turbomasinate sisselaske rõhu-osa) survestamiseks kohased? Sh ka rõhu piiramiseks.

Maamehe loogikaga kujutan ette mingit koonust (mille kinnitamine on küsimärk). Ning oma värvimis-lisapaagi reduktoriga saan vast survet piirata.

Aga äkki on kaubandusvõrgus lausa asi, millega tegevust mugavamalt ja rõhu vaates ohutumalt teha? Selline 4in1 kompaktne lahendus ehk koonus, millel suruõhu kiirliitmik + manomeeter + klapp /piiraja küljes?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/0/...emi+tester
Vasta

Aliexpressist

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Ei tea kas õige teema küsida, aga ka keegi teab kus asuvad golf 4 (1998) kere korrosioonitõrje avaused.
Vasta

(23-03-2025, 23:38 PM)Wiki432 Kirjutas:  Aliexpressist

Aitäh - jõudsin ise kah selle "smoke leak detector"-ni. Igati mõistlik asi.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Päevakorras ühe freespingi juhtimisseadme remont (mitte minu poolt, vaid asjatundja poolt). Tuli jutuks, et üks transistor on ka läbi plokil. Tehnilises kirjelduses oli gosti nr: TY16-432045-84. PILT TRANSISTORIST 
Soovin aidata tal seda leida. Ainult gotst nr sisse löömisel oli tulemus et 16-250A ja bipolaarne.
Kas kellelgi pakkuda või oskab suunata kust võiks küsida. Ootan ka muud tarka juttu selle transistori kohta, et vajadusel lääne analoog võtta.
Vasta

Sauna kerise 3F teema jätkuks - ehk keegi oskab mulle natuke N juhtme koormust selgitada. Pildil on Huum kerise kaabeldus. Juhtmete värvid natuke lappavad, sest on tehtud upgrade drop 4 pealt drop 9 mudelile (lisatud kaks TEN positsioonil 2 ja 4). Küll aga kaabeldus 1-1le nagu tehases drop 9 mudelil. Kui me nüüd õigesti mäletan, siis olid TEN-id järgmised 3x 1,5kw ja 2x kw. Tehase andmetel selle kerise toitejuhe on 5G2,5.

(NB turunduslikud drop keriste nimetused ei lähe 1-1le kokku reaalsete kw)

Sellise ühenduse puhul on tegu 1 faasiliste TEN-idega kuna kõik TEN-id on ühendatud vastava faasi ja N vahele. Ehk siis N juhtme koormus peaks olema 8,5kw? Ehk keegi targem elektrik oskab mulle selgitada kuidas arvestatakse N juhtme koormust sellises konfiguratsioonis?

[Pilt: knQ7Wxe.jpeg]

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

Vool neutraalis on rusikareegli järgi kolme faasi korral kõige väiksem (faasidega võrreldes), kuid kes vektoritega viitsib konkreetsema tulemuse välja arvutada/joonistada? Big Grin
https://petz.planet.ee/elekter/ttu/ET_al...siline.pdf
 Lehekülg 6 sellest pdf failist on lahenduskäik olemas.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(Eile, 14:29 PM)ratsoup Kirjutas:   N juhtme koormus peaks olema 8,5kw? 

Ei ole. Kui faasid on võrdselt koormatud, siis nulljuhtmes voolu ei ole. Kui sisse on lülitatud ainult 1 faasi peal olevad tennid (2,5kW ilmselt) siis on nullis sama vool nagu selles faasis. Muude vahepealsete variantide jaoks on juhend eelmises vastuses.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(Eile, 14:29 PM)ratsoup Kirjutas:  Sauna kerise 3F teema jätkuks - ehk keegi oskab mulle natuke N juhtme koormust selgitada. Pildil on Huum kerise kaabeldus. Juhtmete värvid natuke lappavad, sest on tehtud upgrade drop 4 pealt drop 9 mudelile (lisatud kaks TEN positsioonil 2 ja 4). Küll aga kaabeldus 1-1le nagu tehases drop 9 mudelil. Kui me nüüd õigesti mäletan, siis olid TEN-id järgmised 3x 1,5kw ja 2x kw. Tehase andmetel selle kerise toitejuhe on 5G2,5.

(NB turunduslikud drop keriste nimetused ei lähe 1-1le kokku reaalsete kw)

Sellise ühenduse puhul on tegu 1 faasiliste TEN-idega kuna kõik TEN-id on ühendatud vastava faasi ja N vahele. Ehk siis N juhtme koormus peaks olema 8,5kw? Ehk keegi targem elektrik oskab mulle selgitada kuidas arvestatakse N juhtme koormust sellises konfiguratsioonis?

[Pilt: knQ7Wxe.jpeg]

Järgnevates postitustes on vastus antud.
Aga küsimus ise on paraku selline, et ma tungivalt soovitaks kutsuda kerise tootja või vähemalt kompetentne elektrik ühendusi tegema.

Vältimaks võimalikke vaidlusi tulevikus.
Vasta

Noh - kui N ja G juhtme õigesse kohta saab ning kaablite ristlõiked vastavad kaitsmele, siis ei too elektrik lisaväärtust. Telc viidatud kerisetootjate omavaheline kisklemine räägib hägustest probleemidest toodetega ja nende lahendamine ei seostu kahe juhtme (N+G) õigesse auku pistmisega või kaabli jämedusega (mis on paigaldamise elektri-osa).

Aga küsimuse vastuseks visualiseerimisega:
3f 3 tennil olukorda kujutab manus (võtsin Tegelane5 viidatud materjali lk2):
   

Nagu pinge, käib ka vool siinust - vool tekib ju pinge (ja juhtivuse) tõttu. Need voolud on N suunal vastandmärgiga, aga liituvad faaside vahel, kuna N on ühine. Tähistasin ühes punktis faaside väärtused - sealt on hästi näha, et nende summa on 0. Sama summa on ka kõikidel muudel vooluväärtusel.

Sul on aga 3f peale 5 tenni. Kui tennide võimsused on võrdsed, siis ei ole süsteem päris tasakaalus: pool L1 ja L2 voolust on L1 poolt tasakaalustatud, pool neist jääb aga N-i koormama. Kuna see koormamine on kahe siinuse summa, siis vool varieerub. Kujuta pildil 3 siinuse asemel olevat 2 siinust liitumas. Tasakaalust lahutab L1 puuduv tenn ehk L1 praegune vool ühel tennil.

Teoorias võib muidugi L1 üks ja ainuke tenn olla muudest 2x võimsam ja siis on voolude summa 0. Praktikat ma ei tea.

Ka mul on selle teemaga küsimus: vähemalt osad kerisetootjad soovitavad mitte ühendada kerist RVK järele. Miks ja kas see on põhjendatud? Eks sinna kuuma maandatud korpusega kerise külge vooluahela osaks sattumine on ebatõenäoline küll, aga kuhu seal voolul lekkida on ja kas see leke on tõesti okei? Mu loogika on, et kerised on esimesed asjad, mille RVKga ühendada soovin.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Tänan selgitamast. Tenid on nii, et keskmised 3tk on 1,5kw ja äärmised 2kw. Seega Faasid koormatud:

L1 2kw
L2 3kw
L3 3.5 kw

Paremini neid jagada polnud võimalik ja peaks ka originaalis nii olema huum drop 9-l.

See saunumi ja Huumi vaheline catch on natuke naljakas. Pigem jään ise Saunumi poolele selles tülis. Kui automaatika villast paneb, siis hakkavad asjad küpsema olgu keris milline tahes.

Paraku on nii, et mõlema ettevõtte automaatika IT lahendused on paras saast. (Huumi oma pole viimased paar aastat testinud, aga vanasti oli bugisid täis). Saunumi oma on funktsionaaselt kehva ja samuti tuleb erroreid sisse. (Foorumi lugejale infoks - opereerin Saunumi kerisega sauna 5 päeva nädalas Smile )

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne