Türi minivolga on ilmavalgust näinud hoopiski Põltsamaal, meistriks Eeri Lustus - Türile toimetas auto Eeri poeg Enno - aga piltide nimetustest näen, et seos Lustuse nimega ei ole autorile teadmata.
´72 tundub õige, sellisele tulemusele jõudis eile telefonis ka minu ema, Eeri tütar, kes samuti toona mõningatesse auto ehitamisel ette võetud töödesse oli kaasatud. Kusagil on säilinud ka väljalõige ajalehest, kuna auto valmimine leidis äramärkimist.
Töö olevat olnud pikaajaline ja vaevanõudev: kerele kuju andmiseks valmistati esiti laudadest vorm, mis tihedalt naelu täis löödi ja seejärel saviga kaeti. savi lihviti ja kaeti parafiiniga. Lätist toodi klaasriiet ja vaiku; kui need olid tahenenud, lõhuti seest vorm välja.
Autoga võeti 4-liikmelise perega sõite ette küll, aga minu ema arvas auto kõige pikemaks sõiduks olevat siiski Põltsamaa-Tallinn-Põltsamaa otsa - nimelt Tallinnas näidati auto ette ja saadi registreerimistunnistus.
Ise olen autos saanud lapsena istuda korra kui ta veel Põltsamaal baseerus ja ilmaoludest mõjutamata oli, sõitu ei ole saanud.
(28-06-2024, 14:04 PM)riivo Kirjutas: Türi minivolga on ilmavalgust näinud hoopiski Põltsamaal, meistriks Eeri Lustus - Türile toimetas auto Eeri poeg Enno - aga piltide nimetustest näen, et seos Lustuse nimega ei ole autorile teadmata.
´72 tundub õige, sellisele tulemusele jõudis eile telefonis ka minu ema, Eeri tütar, kes samuti toona mõningatesse auto ehitamisel ette võetud töödesse oli kaasatud. Kusagil on säilinud ka väljalõige ajalehest, kuna auto valmimine leidis äramärkimist.
Töö olevat olnud pikaajaline ja vaevanõudev: kerele kuju andmiseks valmistati esiti laudadest vorm, mis tihedalt naelu täis löödi ja seejärel saviga kaeti. savi lihviti ja kaeti parafiiniga. Lätist toodi klaasriiet ja vaiku; kui need olid tahenenud, lõhuti seest vorm välja.
Autoga võeti 4-liikmelise perega sõite ette küll, aga minu ema arvas auto kõige pikemaks sõiduks olevat siiski Põltsamaa-Tallinn-Põltsamaa otsa - nimelt Tallinnas näidati auto ette ja saadi registreerimistunnistus.
Ise olen autos saanud lapsena istuda korra kui ta veel Põltsamaal baseerus ja ilmaoludest mõjutamata oli, sõitu ei ole saanud.
Tere õhtust!
Toimetus ja autor vabandab kontrollimata faktide ja valeinfo esitamise eest! (pole ju autor ei põline türilane ja ka Põltsamaast on ta ainult kuulnud, kuigi ca 1,5 tundi tagasi ta ka sealt läbi sõitis, et Peipsi rannalt jälle Türile tagasi jõuda). Enno Lustus on autorile teada ja tuttav mees ning tundus kuidagi "tüüpilise põlitürilasena, info Sotši sõidu kohta on pärit ksf! Illi123 käest ja kui see osutub vääraks, siis süüdlased saadav karistatud, selles pole vaja kahelda! Omalt poolt pakun välja, et 4 - kesi on isegi Põltsamaa - Tallinn ja tagasi ots tõeline kangelastegu, seda vähemalt tagadiivanil mõnulejatele. Vb oli asi nii, et lapsed pandi televiisorist tädi Rutti vaatama ja vanemad kihutasid Krimmi poole, või viidi lapsed vanavanemate poole ... igatahes asja uuritakse.
Ja tore on tõdeda, et teemat loetakse ning ka parandatakse vigu ning lisatakse infot! (on ju nende postituste autor vaid elu- ja tehnikavõõras kunstnik ning luuletaja, kes kõiki maailma asju ei tea ega võigi teada, kirjutada aga tahaks vaatamata sellele, ikka!)
Enno Ööveli 85. sünniaastapäeva puhul jagan killukesi 50 aasta tagusest ajast, kui Enno registreeris iseehitatud auto. Paaril aastal jäi see ka vanatehnikaüritustel kaamera ette, kuid edasine saatus on teadmata.
Jagan infokillukesi, mis on saabunud Läti harrastajatelt.
Seda autot olevat nähtud ka 1976. aasta Talsi kokkutulekul Lätis. Sama numbriga, kuid osavõtja ei ole end registreerinud. Kuuldavasti oli auto müüdud juba 1975. aastal ühele Lätimaal elanud harrastajale. Hiljem olevat see mees kolinud Moskvasse ja autogi olevat ühes võtnud. Rohkem seda autot pole ka Lätis avalikult nähtud kui neil kahel suvel. Ka meie Riikliku Autoinspektsiooni arhiiv ei näita midagi enamat, kui see ühekordne registreerimine. Sellised andmed ei ole muidugi täiuslikud.
Taustalt on veel teada, et Enno Öövel osales 1975. aastal ise Riia kokkutulekul Ford Eifeliga ning selle kohta on säilinud nii registreerimiskaart (osavõtja registreerimisnumber 48) kui ka mõned fotod. Isevalmistatud autost aga registreerimiskaarti ei ole.
Ja üks legend räägib sellest, et see iseehitatud auto on kokku pandud Prantsuse autotootja Tracta baasil. eag.vanatehnika.ee andmetel toodi 1935. aasta Eestisse üks Tracta veermik - Tracta ise lõpetas autode tootmise 1934. aastal
(Seda postitust muudeti viimati: 17-10-2024, 08:56 AM ja muutjaks oli Walter.)
(28-09-2024, 10:24 AM)indreksirk Kirjutas: 31.08.1975 Riias
See kuidas üleelmise postituse viimasel pildil Horchiga (?) ringi käiakse on esmapilgul häiriv. Aga noh olid ajad olid kombed..
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Ma siiski arvan, et selle Horchi pardal seisab püsti tema omanik.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
(18-10-2024, 09:26 AM)Aspelund Kirjutas: Ma siiski arvan, et selle Horchi pardal seisab püsti tema omanik.
Ja omanik üldjuhul teab, kuhu ta toetuda võib. Erinevalt neist inimestest, kes jalgrataste ja lastekärudega näituste ajal autode vahel liiguvad. Või neeed, kes neetidega pükstega nühivad vastu autosid või tõstavad lapsi autode sisemust vaatama nii, et lapse liivased kinganinad nühivad vastu auto ust. Või inimesed, kes efektse pildi saamiseks istuvad või aelevad autode poritiibade või kapoti peal. Ja siis loomulikult inimesed (sh ka kaasharratasjad), kellel on silmad sõrmeotstes - logistades ka lukustatud linke, pöörates jõuga õrnu nuppe või näiteks kiskudes semafoor tüüpi suunatulesid oma pesadest jõuga välja.
Mina arvan, et omanik tehku oma autoga, mida tahab. Pangu või põlema. Selliseid omanikke, kes oma vanatehnikat teadlikult lõhuksid, on ikka väga vähe. Muretsema peab ikkagi pealtvaatajate pärast, sh ka kaashobikaaslaste pärast. Hoidkem ühiselt pilku peal ka teiste sõidukitel, kui oleme näitustel.
(08-06-2024, 21:13 PM)kass Kirjutas: Siin teema alguses ja ka hiljem on olnud juttu Türi - Paide kollasest, punasest ja valgest autost. Pildid, nii palju , kui neid oligi, on kadunud. Lisan siia 2 pilti, ühel on pooleli olev masin koos Unoga, teisel siis see "kollane". Punane peaks ka Türil veel alles olema, kui ma just ei eksi..
Kuna seda kõllast Taccol 1300 keegi pika müügioleku aja jooksul vist osta ei soovinud siis käisin tõin eile ära, leppisime hinnas kokku, maksin ära ka selle arusaamatu automaksu ja Taccol on nüüd minu nimel. Eks panen mõnipäev hääled sisse ja teen mõne tiiru ka.
See on nüüd küll hää uudis. Kui mõnda elektrilist jupstükki vaja, siis anna märku, kolalaos võib vanadest aegadest midagi varus olla.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Meelise uut varjupaigaautot vaadates hakkas kummitama üks lapsepõlvemälestus. Loetud ilmselt rublaajal paberilt ja säilinud ainud mõned mälestuskillud. Olen neid nii eesti kui vene keeles otsingusse toppinud, tulemus kahjuks ümmasgune null. Ehk on siin keegi, kes aitab järje üles võtta?
Esiklaas RAF bussikeselt (80ndate omalt)
Raske mootor üle esisilla.
Esisild veoautolt, põhjus seesama koormus, mille mootor tekitas.
Välimus ehk Lambo Countachi sarnane veidi. Ega sel ajal muud eriti olnudki eeskujuks võtta kui kandiliselt teha.
PS loendis võib olla ebatäpsusi. Ei pruugi olla Eesti toode.
(02-05-2025, 15:21 PM)Marko Kirjutas: Meelise uut varjupaigaautot vaadates hakkas kummitama üks lapsepõlvemälestus. Loetud ilmselt rublaajal paberilt ja säilinud ainud mõned mälestuskillud. Olen neid nii eesti kui vene keeles otsingusse toppinud, tulemus kahjuks ümmasgune null. Ehk on siin keegi, kes aitab järje üles võtta?
Esiklaas RAF bussikeselt (80ndate omalt)
Raske mootor üle esisilla.
Esisild veoautolt, põhjus seesama koormus, mille mootor tekitas.
Välimus ehk Lambo Countachi sarnane veidi. Ega sel ajal muud eriti olnudki eeskujuks võtta kui kandiliselt teha.
PS loendis võib olla ebatäpsusi. Ei pruugi olla Eesti toode.
Tuleks nigu meelde miskine vist Piiteri poiste tehtud üllitis... "LAURA" olnd vist nimeks pandud... Sel oli RAFi tuuleklaas hästi lapiti.