Lotus Esprit, X180 (SE-HW)
#61

(23-03-2025, 20:53 PM)zazik Kirjutas:  
(23-03-2025, 20:07 PM)siimik Kirjutas:  Varsti on kõik Eesti Lotused Sul uksetaga remondiootel.

Lõviosa neist on juba praegu. Mitte küll ukse taga vaid garaažis sees.

Eestis täna kokku pisut alla 20 Lotuse. Neli neist Esprit'd, millest kaks on Giorgetto Giugiaro keredega (mõlemad S3) ja kaks Peter Sevensi X180 keredega. Seega garaažis sees on tõepoolest pisut üle 10% Eesti Lotustest ja 50% Esprit'dest. Ning mõlemad ootavad vanematele Lotustele kohaselt pidevalt remonti Toungue .

   
Nüüd saab aga Esprit mootoriruumi ligipääsuabinõuga edasi liikuda. Juba raami ehitades mõtlesin, et kuidas pealmine pool lahendada. Mõttes oli vineer ja filmvineer. See aga kukkus ära, sest polnud sobivat plaati ning poodi ka ei soovinud minna. Pigem ikka jääkidest teha. Seejärel käis peast läbi OSB. See on aga liialt karm ja saad pinnud näppu ning kõhtu ka veel. Tegelikult olin üsna hädas, nii materjali kui otsustusvõimega. Täiesti juhuslikult aga komistasin kolikambrit revideerides paki vana puitparketi otsa, mille olemasolu olin täiesti ära unustanud. Jääk kunagisest magamistoa põranda ehitusest. Pakk ise veel kenasti kiles ja puha. Kohe lõi tule põlema, et kus ära kasutada saab...

   
Parkett on heasti paks ning lauad üle 2,2m pikad. Seega jätkama midagi ei pidanud. Isegi enne kokku löömist sai otsad vähe lühemaks pügada. Olin juba ära unustanud, kui vaevaline selliste tükkide kokkusobitamine on. Võttis naha seljas korralikult märjaks.

   
   
Otsustasin teha nii, et plaat kõigepealt raami peale, jooned kenasti raamiga paralleelseks ning see kõik siis hiljem mõõtu lõigata.

   
   
Fikseerimiseks kasutasin nn montaažikruvisid. Sobiva suurusega auk tuli muidugi ette puurida. Kokku kuus kruvi kogu laua kohta - sellest piisas. Igasse nurka üks ning pikema külje keskele mõlemale poole üks.

   
Selline pea on hea, sest ei riku puidu pinda (pinnud ei tõuse üles) ning peal aeledes ei jää riided ääre taha kinni.

   
Saagimiseks kasutasin aku-ketassaagi ning piirajana ühte üleliigset parketilauda.

   
   
Sai üllatavalt hea ning saagimisel ääri ära ei lõhkunud. Eelmist fotot vaadates ei pea uskuma, et laud oluliselt kõver on. Samsung S23 joonistab fotosid kõveralt Sad 

   
Ääred käisin kiirelt klotsi ja liivapaberiga üle, et kogemata pindu ei saaks. Küljed ongi kõige karmimad. Parketi enda lakitud pind on väga mõnusalt vetthülgav ja sile. Lausa lust tööriietega peal toimetada.

   
Valmistoote esimene test. Panin klotsid kõrgenduseks alla, nagu selle auto puhul planeeritud oli.

   
   
   
Lauale peale ronides oli küljealune stabiilne, kuid kerge kõhklus ikka sees. Ütleme, et koos iseenda ja tööriistadega oleks 100kg alla. Kokkuvõttes aga väga hea abinõu sellise auto mootorile ligipääsemiseks ilma autot ja iseennast lõhkumata.

   
Esimene korralik vaade tervele mootoriruumile - otsustasin selle kena hetke ka jäädvustada.

   
Ning siin kohe esimene töö ootamas. Hammasrihma ja rullikute vahetused koos generaatori eemaldamisega defekteerimiseks-remondiks. Tricky - nagu rallisõitjad ütlevad Rolleyes
Vasta
#62

...mootor maha  Big Grin
Vasta
#63

Kuidas seal kõva põranda peal saab tööd teha põrandapinnast madalamal ei kujuta hästi ette - kõhuli, istuli? 
Aga ma polegi eriti kõrge mõttelennuga..
Samas vajalik abivahend on juba ette ära leiutatud:  Smile
   

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#64

Elupõlise diislimehena loll küsimus...  Sad

Minu autole on tootja poolt ette nähtud kahe elektroodiga süüteküünlad (NGK BPR6EKN). Mootori tootja kirjutab ette ka pilu, mis peaks olema 1,00mm. 

Pakendis olevad uued süüteküünlad omavad minu väga umbkaudsete mõõtmiste järgi pilu 2x 0,7...0,8m. NGK ütleb, et pilu on paigas tehasest ja suurendamine ei ole soovitatav sest kahe elektroodi samale kaugusele saamine igast punktis on sisuliselt võimatu. Ning kui need pole samal kaugusel, siis süüteküünal korrektselt tööle ei hakka. Elektroodid on siis mitte siledate otstega, vaid kumerate otstega. 

Mis sellises olukorras ette võtta? Jätta nagu on?

[Pilt: 81Ez8aDYQtL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg]
Vasta
#65

Küünlatootja ei taha lihtsalt mingite omaalgatuslikele modimistele enda või edasimüüja aega kulutada ning ütleb oma väitega lihtsalt seda, et mod pole ok.

Tegelikkuses on mitu külgelektroodi lihtsalt küünla eluea pikendamiseks. Lükkad ühe 2mm peale, siis see ei hakka kunagi tööle ja küünla eluiga taandub selle ühe algseades 0,8mm elektroodi kulumisele.
Taustal on elementaarne füüsika: elekter valib tee, mis on talle kõige lihtsam. Mitme sarnase sädevahega elektroodi puhul käib säde juhuslikult eri elektroodidest sealt, kus elektriline takistus on parasjagu väiksem.

Kui lüüa otsimootorisse "ngk bpr6ekn gap", siis esimene vaste on kohe Su küsimusega sarnane Lotuse foorumist: https://forums.thelotusforums.com/topic/...k-bpr6ekn/

Praktikas kasutatakse tihti mootoritootja soovitusest erineva sädevahe või temperatuuriga küünlaid. On erinevad elektroodide materjalid jne ning mootoritootja soovitus ei pruugi olla tegelike küünalde valikul parim.

Kui juba küünaldest jutt, siis mu maailmas on nad väga lollikindlad asjad, kus sädevahe suurenemine ka algsest 0,2mm või enam ei muuda ei mootori tööd ega pane süütepooli/süütekassetti surema. Ning mu meelest soovitatakse neid mootoritootjate poolt vahetada jaburalt tihti - autotootjad lambi pealt võttes suurusjärgus 50..60Mm pealt ning nt Honda 160cc muruniidukimootoil oli ette nähtud lausa 50 töötunni järel. Kui kellelgi on ses osas erinevaid vaateid ja nägemus lühikese vahetusintervalli põhjendatusele, siis seda oleks huvitav kuulda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#66

Tänud 13. 

Välismaiseid foorumeid juba kamminud sh sinu lingil viidatu. Enamasti on seal kõik "spetsialistid", kuid teema lõpetuseks on ikkagi järgi vaid pudru ja kapsad. Sellepärast küsisingi siinselt kolleegiumilt arvamust. Hetkel käib maksa pihta see, et ma ei saa aru, miks ühel samal mootoril soovitatakse olenevalt seadest (tubo+karburaatorid, turbo+sissepritse, turbo+sissepritse+vahejahuti) kasutada kolme erinevat süüteküünla tüüpi. Minul siis see viimane tüüp ja viitega 1,00mm elektroodide vahele.

Probleem täpsemalt siis selles, et mootori töö on pisut ebaühtlane ning kiirendusel tuleb teatud kohta "jõnks" sisse. Otsustasin alustada lihtsamast ehk tavahooldusest - vahetada küünlad/filtrid jms. Kakkusin vanad bpr6ekn küünlad maha - olid visuaalselt ühte nägu kõik. Seejärel panin uued peale, millel tehase 0,8mm elektroodide vahe. No võiks arvata, et midagi justkui muutus (paremaks). Ilm mudane ja läbi kruusatee ning akukude hetkel purjetama ei hakka. Seega maantee test jäi esialgu ära. Kolmandaks kruvisin uued kahe elektroodiga bpr6ekn-id maha ja panin sinna asemele oma vanema NA Lotuse bpr7es'id (samuti uued) ühe elektroodiga küünlad, millel õhuvahe 0,9mm. Siin tekkis juba oluline vahe võrreldes eelnevatega. Nii tühikäigul kui pöördel muutus mootori töö tunduvalt paremaks ja sujuvamaks. Lotuse 910 mootor on tühikäigul algusest peale s*tt käija, seega tühikäigust palju järeldusi teha ei saa. Pöörde peal mootor laulis küll ilusti ning käis "punasesse" palju erksamalt. Seega summa-summaarum tundub, et õhuvahe suurus mängib selle mootori juures väga suurt rolli. Kas olemasolev 0.9mm nüüd 1,0mm peale suurendada - selles on küsimus. Ilmselt peab taas proovima hakkama. Kuid seda juba siis kui tee peale pääseb.
Vasta
#67

Küünla töötemperatuur peab vastama tembile silindris. Raamat ja päriselu alati ei klapi, kuna bens on üle maakera täna igal pool erinev ja see mõjutab. Kui tagumik ütleb, et üks toimib paremini, siis nii on. Küünla vahet ma ise ei regulliks, need ajad on möödas. Kõik mis on küünla tipus on seotud temperatuuriga ja jahutusega. Mitu elektroodi on ühest küljest marketing ja teisest küljest võimalik, et kestab kauem. See aga ei tähenda, et säde mõlema elektroodi peal kogu aeg keksib.

Võid ju panna erinevatesse silindritesse testiks erinevad küünlad, sõidad paar sada kilti, siis vaata mis nägu keegi on. Oluline on testimisel ,et auto peab tulema otse trassilt, õiget pilti ei näe kui lasta mootor tiksuda tühikäigul, küünla värv muutub väga kiirelt. Huvitab ju küünla värv koormusel, mitte tühikäigul.

Selles suhtes Denso on mugav, markeeringus viimane number näitab gap’i kui lõpus on 10, siis gap 1mm, kui 11 siis 1,1 jne
Vasta
#68

(23-05-2025, 23:49 PM)spitfire Kirjutas:   ühest küljest marketing ja teisest küljest võimalik, et kestab kauem.

13 seletas asja ilusti lahti.
Konkreetse hüperauto puhul aitab vaid testimine. Märkus "otse maanteelt" on väga hea.
Kusjuures küünaldel on mingi salapära, vähemalt minu jaoks, siiani olemas. 8-90ndate Fordid käisid hästi ainult Motorcrafti küünaldega.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#69

Rootsis on müügis üks Turbo, kui kellelgi peaks kiusatus tekkima.

https://bilwebauctions.se/en/majauktion-...urbo-53921


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#70

Olen märganud päris mitu korda, et raamatu järgi soovitatud täpilt õigel küünlal ei klapi sädevahe nõutud numbriga, küünal on olnud 0,1 vähem kui raamat soovitab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne