Gaz M1 Emka
#1

Tere õhtust!
  
Soovin Teile tutvustada  järjekordset projekti, milleks on Gaz M1 ehk rahvakeeles tuntud ka kui EMKA. Seda autot toodeti Gorki autotehases ajavahemikul 1936-1942 kokku 62 888 eksemplari ning ajastu mõttes oli ta GAZ A järglane ja GAZ-M20 POBEDA eelkäija. Vaatamata suhteliselt suurele tootmisarvule on neid tänaseni säilinud ehk kokku vaid 2-3%, nii taastatud kui vrakkidena. Märkimisväärselt palju sai neid hukka teises maailmasõjas, nii idarindel kui ka suurte taganemiste käigus.
 
Üldajalugu ei hakka väga pikalt kirjutama, kuna kaasfoorumlased on seda kõrvalfoorumis juba põhjalikult teinud ja samuti hulganisti pilte lisanud.
 
Natuke projektist. Antud auto soetasin 2021. aastal Ukrainast ning üle piiri saamiseks sai isegi koostatud hindamisakt, kuhu märgiti ja kirjeldati, et auto on mittekomplektne ja tal puudub kultuuriline väärtus ning tänu sellele, et neid autosid oli ka registris piisavalt palju, läks see läbi. Auto oli juba mingil määral “taastatud”, kuid paraku üsna viletsal tasemel, värvkate mullitas mitmes kohas ja uksed vahtisid viltu, radiaator oli vale, pidurisüsteem vale, sisustus oli vale materjaliga kaetud jne. Aga auto üldine seisukord oli väga hea, ta oli komplektne ja puudus läbiv rooste - see auto oli taastamiskõlblik. Olemas on laias laastus kõik tehase joonised, mis on vajalikud auto restaureerimiseks. Antud auto endine ajalugu on täiesti teadmata.
 
Antud projekt on tänaseks kestnud veidi üle kahe aasta, mille jooksul on täielikult taastatud raam ning veermik ja mootor. Alustasime hiljuti keretöödega. Püüan taastamisprotsessi võimalikult põhjalikult kajastada, alustades juba tehtud tööst ja jätkates tulevaste arengutega.

   
   
   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne