4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Küsimus Põhjatallinna Sorentoistidele. On keegi kunagi mõnel sorondil salongiventikat vahetanud? Kas selle tegemiseks on vaja lisaliigestega käsi/näppe ja vahetust peaks alustama tagastange eemaldamisest või on see teostatav normaalselt?

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(30-06-2025, 16:39 PM)wagoneer Kirjutas:  Küsimus Põhjatallinna Sorentoistidele. On keegi kunagi mõnel sorondil salongiventikat vahetanud? Kas selle tegemiseks on vaja lisaliigestega käsi/näppe ja vahetust peaks alustama tagastange eemaldamisest või on see teostatav normaalselt?

Minu mäletamist mööda peaks olema tavapärane: kindalaegas ja selle alt metall eest ära ja siis selili limbos kundeistme ees saab ventika kopsiku lahti. 

Ventikaid peaks ka laos jaguma.
Vasta

Üks soront: https://www.facebook.com/share/1Ed4RCgBGi/
Vasta

(30-06-2025, 18:53 PM)iisak Kirjutas:  Üks soront: https://www.facebook.com/share/1Ed4RCgBGi/

Ilma dokumentidetta vist raske üle piiri sõita Toungue
Vasta

(30-06-2025, 19:18 PM)klemm Kirjutas:  
(30-06-2025, 18:53 PM)iisak Kirjutas:  Üks soront: https://www.facebook.com/share/1Ed4RCgBGi/

Ilma dokumentidetta vist raske üle piiri sõita Toungue

Vahest on vaja masinaid ka varuosadeks... Aga vist mitte hetkel. Vihjed jätkuvalt teretulnud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Mina nägin tänast tegevust peamiselt nii
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ok. Uurin seda kindalaegast mõnipäev.
Aga järgmine küsimus Sorontistidele. Pidev 4wd ja 4wd low ei lülitu. Saadud lülitusmehanism maas keerab kenasti. Peal aga ei tee midagi. Tõstukil 4wd iseeneset töötab. Tekkis mõte proovida võtta välja kaitse nr 13,mis peaks siis muutma auto 2wd versiooni. Aga kaitsme eemaldamine ei muutnud midagi. 4wd ikka toimis,kuigi väidetavalt peaks lõpetama esisilla kaasaveo. On sellise asjaga mingeid kokkupuuteid olnud? Äkki see on kuidagi seotud 4wd low mitte lülitumisega.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Sellise lülitumiskavaga pole kokku puutunud. Sorentode hingeeluga on kõige paremini kursis ksf Margus62. Samas see kui kaitse välja võtta ja nelivedu jääb ikka tööle on küll kahtlane märk. Ma olen maanteesõiduks ja Ukrainasse sõitmiseks selle kaitsme tavaliselt välja tõmmanud ja mingit nelivedu pole toimunud.

Aga tänase päeva töö tulemust nägin mina nii
       

Hobi ja tööd pidi saama nii eristada, et kui tegeled hobiga siis ei ole kohustust midagi saavutada. Eriti hea on see kõrva taha panna siis kui hobi ja töö on sama asi. Hoolimata sellest, et Ukraina sõjaväe toetamine on meie hobi sai tänaseks seatud eesmärk täidetud ja Rangeri kere ja raam lahutatud. Suur tänu veel kord ksf Linnukesele, kes ka täna juba enne mind demonteerimisega alustas.
Vasta

Ok. Eks peab siis sinna vahekasti toimise põhimõtetesse süübima. Seal pideva  4wd puhul kasutusel TOD süsteem mingi mag clutch asjaga,mis siis jagab vedu vastavalt vajadusele. Äkki see siduripakk seal kinni põlenud ja ongi permanentselt 4wd nüüd. 

Igaljuhul sai eile tagasillale korralikud vedrud vahele ja kõik tagapidurid uuendatud. Esisuport sai ka oma kohale tagasi värskete juppidega. Esitiibadele laiendi paigaldamiseks pidi ennem sinna natuke plekki lisama. Nüüd nagu uus Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Mu tarkus vahekasti kohta kõik pärit lisatud dokumendist, olgu see siin teemas ka käepärast.
Lk. 37. Kui lülitusmehhanismi elektriajam küljest ära, keera tangidega välja turritavast võllist 90* ja 180* ja uuri kardaanide pööramise teel toimuvat.
Lisa peale viimast posti - see eeldusel, et 4WD (lülitusnupul 3 asendit) versioon. Friktsioonkettad on AWD versioonil (lülitusnupul 2 asendit) ja korraliku kulumise korral võib kogu sõlm kinni kiiluda küll. Sellised on ka tööle saadud.

.pdf Sorento BL 4WD repair manual.pdf Suurus: 2.54 MB  Tõmbamised: 8
Vasta

Mul lülitusnupul 2 asendit. Ehk 4wd(piltlikult öeldes püsiv 4wd) ja siis 4wd/low. Ehk see TOD peaks reaalselt ise jagama vastavalt vajadusele vedu sildade vahel ja on kogu aeg aktiivne. Low lülitab vahekastist mehaaniliselt ülekannet ning siis peaks see TOD süsteem minema suhtesse 50:50 sildade vahel.
Praegu just plahvatas,et äkki on asjaga seotud ka mitte toimiv ABS (peale põlengut hakkas tuli põlema ja ei tööta). Kuidagi peab ju  see TOD aru saama mis libiseb ja mis ei libise,et lisada vastavalt vedu. Krdi ajukümnastika. Fronterad on lihtsad. Asjad toimetavad vaakumiga ja on mehaanilised. Ei ole igasugu mambojambosid seal veel leiutatud  Big Grin Ok. Üks mootor on samuti mis 4wd sisse krutib vahekastis.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(30-06-2025, 22:35 PM)wagoneer Kirjutas:  ... 4wd low ei lülitu...
Selline juhus oli ka. Ravimine oli lihtne - tuli läbida RTFM protseduur, mille käigus tekkis teadmine, et M/T kasti puhul on vaja lülitumiseks sidurit all hoida...
AWD kettapaki test võiks olla umbes selline, et seisva mootoriga vähemalt 1 esimene ratas õhus (tagumised paigal) keerata esimest kardaani või ratast ja peaks tunda olema veidi rasket käiku nagu friktsioonketastega limited slip difri läbilibisemist. Siis mehaanika töökorras. Kui esimene ja tagumine kardaan jäigalt koos, siis mehaanikaga jama.
Vasta

(01-07-2025, 09:40 AM)wagoneer Kirjutas:  Mul lülitusnupul 2 asendit. Ehk 4wd(piltlikult öeldes püsiv 4wd) ja siis 4wd/low. Ehk see TOD peaks reaalselt ise jagama vastavalt vajadusele vedu sildade vahel ja on kogu aeg aktiivne. Low lülitab vahekastist mehaaniliselt ülekannet ning siis peaks see TOD süsteem minema suhtesse 50:50 sildade vahel.
Praegu just plahvatas,et äkki on asjaga seotud ka mitte toimiv ABS (peale põlengut hakkas tuli põlema ja ei tööta). Kuidagi peab ju  see TOD aru saama mis libiseb ja mis ei libise,et lisada vastavalt vedu. Krdi ajukümnastika. Fronterad on lihtsad. Asjad toimetavad vaakumiga ja on mehaanilised. Ei ole igasugu mambojambosid seal veel leiutatud  Big Grin Ok. Üks mootor on samuti mis 4wd sisse krutib vahekastis.

ABSi osas oled õigel teel. Minu teada sealt kiirust loetakse. 
Väljamaa foorumite andmetel on soront selles liigagi täpne ja eri tootjate rehvid ees-taga on seetõttu halb. Erilised sorondipedandid tõstavad isegi hooaja keskel rattaid ringi, et kulumiserinevusest tulenev pöörlemiskiiruste vahe kasti liigselt sekkuma ei sunniks.
Vasta

(27-06-2025, 16:55 PM)Telc Kirjutas:  Sel nädalavahetusel poseerib meie saavutus Vana-Vigalas, Hard Rock Laagri väravas!

Õhtulehe kaamerast:

https://p.ohtuleht.ee/58/i/2025/7/1/s5vqjey4.wur.jpg

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Seda ämbrit olen mingi teise autoga juba kolistanud ja läbinud lõpuks RTFM protseduuri  Big Grin . Seekord sellest abi ei olnud. Kuigi siit tärkas jälle mõte,et äkki siduripedaali andur otsad andnud ja TOD aju ei saa infot?
Ööd on veel pikad,nii,et äkki hommikuks targem.
(01-07-2025, 10:41 AM)margus61 Kirjutas:  Selline juhus oli ka. Ravimine oli lihtne - tuli läbida RTFM protseduur, mille käigus tekkis teadmine, et M/T kasti puhul on vaja lülitumiseks sidurit all hoida...
AWD kettapaki test võiks olla umbes selline, et seisva mootoriga vähemalt 1 esimene ratas õhus (tagumised paigal) keerata esimest kardaani või ratast ja peaks tunda olema veidi rasket käiku nagu friktsioonketastega limited slip difri läbilibisemist. Siis mehaanika töökorras. Kui esimene ja tagumine kardaan jäigalt koos, siis mehaanikaga jama.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Täna tegime lühema tööpäeva. Vana raami küljest lahkus üks pool esisillast ja uue raami külge oma kohale sai tagasild. Igasugust nipet-näpet nokkimist on seal muidugi maa ja ilm.
   
Vasta

Eile õhtul siis sai ära vahetatud õlid ja filtrid. Prooviringil selgus,et sidur ei ole ikka imekombel ise ennast ära parandanud ning peasilinder jääb allavajutatud asendis kinni. Sidurisilindri asukoht ei ole just kõige ahvatlevam. Aga uus küljes ja töötab. 
Siduri lüliti töötab. Sest kui lahti ühendada,kerkivad käiguvahetusel pöörded üles. Lüliti küljes,hoiab kenasti all. 
Vahekasti sain toimima. Ehk kast töötab nagu peab ja ei poo keerates enam. Lisaks toimib ka see kaitse eemaldamine nüüd. Ehk kaitse välja on tagavedu ainult. 
Aga mis endiselt ei toimi on 4wd/low. Peab aja tekkides süvenema hakkama,et mis seda ahelat reaalselt juhib. Reaalselt kui keerata käsitsi vahekasti tagant võlli otsast 4wd/low sisse ,siis see ka toimib.
Küljepolster sai ka sisse ning nüüd peab mingi suuremat sorti pesu tegema autos. Laiendeid ei saanud veel panna kuna isepuurivad kruvid olid otsas  Big Grin
Ahjaa. Tagaluugis olevad augud lappisin ka kinni,sest avastasin,et teise sorondi tagaluuk oli hullem. Ehk varuluuk läheb sinna hoopis.

Teha selle auto juures siis veel:
1: salongiventikas tööle saada
2: 4wd/low toimima saada
3: esimesed ja tagumised kondiotsad vahetada
4: laiendid lisada
5: aru saada,miks hetkel juhiust sulgedes hakkab salongivalgus põlema ja avades kustub Smile
6: tagavara rattale uus tõstemehhanism(vana on umbseks roostetanud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(02-07-2025, 08:39 AM)wagoneer Kirjutas:  ... Aga mis endiselt ei toimi on 4wd/low. Peab aja tekkides süvenema hakkama,et mis seda ahelat reaalselt juhib... 
Vt. käigukasti ülemise osa peale, seal 2 lülijat/asendiandurit. Vist oli nii, et juhipoolne on tagurdustulele ja parempoolne vaba käigu neutral switch. Äkki see on ka mängus Lo lülituses ja ei toimi või on ühendus katkenud.
Nisust riiulist leiab 2 AWD juhtplokki proovivahetuseks, need kartja pool tunneli peal vaiba all. Samas ajamimootor oli küljest ära ja siis ju keeras ennast. Ajami asendianduri pistikus vahekasti peal miski halb ühendus?
Vasta

Täpsusta palun, kas aeglusti ei tööta üldse või ei võta esisilda järele?

Mul paari awd sorondiga on olnud nii, et töötab kui nupp "low" asendisse sidur all/kast neutraalil, süüde välja, uuesti käima ja siis edasi-tagasi triikides lülitab ebameeldiva kolksuga.
Vasta

4wd/low ei lülitu lihtsalt nupust keerates. Kui keeramise ajami ära võtsin ja näpuga võlli otsast sisse kruttisin 4wd/low,siis töötab ja veab mõlemat silda nii nagu peab.
viga peab olema kas mingis anduris või lülitis endas või juhtplokis. Mehaaniline osa toimib. Ehk peabki süübima,et mis infot on vaja,et lülitada 4wd/low sisse. ABS-i mitte toimimise mõju offroadi seltskond välistas. Neil mitmed lausa selliselt,et ABS on vahelt ära visatud ja pandud otse pidurid. Tuled põlevad,aga 4wd lülitused toimivad ja seda mõlema kastiversiooni korral.
4wd/low asendis AWD kasti puhul lülitatakse vedu 50:50 jaotusele alati.

Tagurdustule andur toimib,sest lambid süttivad taga. Aga jah see neutral switch mängib kindlasti rolli lülituses kuna käik sees ei toimu lülitamist.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne