K:laagrid?
#1

Kuidas saab väntvölli laagreid kätte?
ise olen prooovinud peitli ja igast värkidega aga ei anna tulemust!
Mingi 1cm olen suure vaevaga seda liigutanud.
Äkki on möni nipp selle juures?
Vasta
#2

Peitliga ei ole nüüd küll mõtet jamada. Kuid muidu on tõmmits abiks.
Vasta
#3

Tõmmitsad..
Vasta
#4

Karteripooli pisut kuumutades tulevad laagrid oluliselt väiksema jõupingutusega oma pesadest välja.

Edit: kui väntvõlli küljes, siis jah ainult tõmmitsad abiks.
Vasta
#5

keegi sai vist valesti aru!
mul ei ole need leegrid karteripesades viad väntvölli küljes
aint väntvöll on ja selle küljes on
olen proovinud niii kruustnagide vahel ja siis haamrit aga ei midagi
proovin kuumutamisega
Vasta
#6

leia ümar või kiilukujuline metallitükk, mis mahub osaliselt vända põse ja laagri vahele. Aseta see sinna vahele ja anna talle haamriga pihta.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#7

AINULT TÕMMITSGA!!! Näiteks kõige tavalisem 3-käpaline universaaltõmmits.
Mopeedi väntvõll on nii pehme, et aitab paarist kergest kõksust haamriga ja põsed on paigast ära ja võllid tsentrist väljas.

Vasta
#8

exit0 Kirjutas:olen proovinud niii kruustnagide vahel ja siis haamrit...

Kui mängus on haamer olnud, tuleb Sul väntvõll võib-olla Kuusakoskile kinkida, kuna see on deformerunud.

Tõmmits ja ainult tõmmits abiks... MOS2 õli võid enne vahele panna, et paremini liiguks.

Hästivarustet tööriistapoodidest saab igas mõõdus tõmmitsaid... ja vahel ka komisjonipoodides vanapapide kuuridest leituna.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Kui on vana kulunud laager, siis võib lihtsalt puruks lüüa, laagriteras on küllalt rabe, ülemine ring läheb kohe matsuga, alumisesse relakaga soon sisse ja haamriga peale. Pole see väntvõll midagi nii pehme, mootori töötades saab ta jubedat valu, tuleb lihtsalt õige koha pääle lüüa, alasile toetudes.

Muidugi on esmane vahend tõmmits, aga hädakorral on ka eelnimetatud meetodit edukalt kasutatud.
Vasta
#10

Kenu Kirjutas:Kui on vana kulunud laager, siis võib lihtsalt puruks lüüa, laagriteras on küllalt rabe, ülemine ring läheb kohe matsuga, alumisesse relakaga soon sisse ja haamriga peale. Pole see väntvõll midagi nii pehme, mootori töötades saab ta jubedat valu, tuleb lihtsalt õige koha pääle lüüa, alasile toetudes.

Kui on tervelt tarvis kätte saada võll, mitte laager, on ju asi lihtne ja lööke pole hoopiski vaja:

1. Laagri välimine võru kruustangide vahele kinni ning relakaga 2 tükiks lõigata. Siis saab veidi separaatorit purustades eemaldada kõik peale sisemise rõnga

2. Sisemisele rõngale vähemalt kahte kohta pilud sisse lõigata, nii et ca 0,5 mm materjali enne võlli terveks jääks.

3. Niiviisi struktuuris nõrgestatud sisemine rõngas peaks tõmmitsaga üsna kerge vaevaga ära tulema.


Olen niiviisi eraldanud laagrivõru rattavõllist aga mis see väntvõll siis midagi erilist?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne