Tänase, pildirohkuse tõttu mitmest eraldi postist koosneva postituse teema on porilaudadeGA
hotrodid. Ühest küljest seetõttu, et tuua just neid veidi esile, sest populaarses
ratrodivaimustuses kipuvad
traditional pillid veidi varju jääma ja teisest küljest on nende esitlemisel väike tagamõte ka just konkreetselt Eesti huvilistele, sest ilmselgelt on kaetud rattad suureks plussiks arvele võtmisel. Porilauad ei tee masinat aga kuskilt otsast vähemaks
hotrodiks, asi on lihtsalt stiilis.
Ilma porilaudadeta on reaalsuses ametlikult lubatud sõita tegelikult vähestes kohtades ja isegi mitmetes USA osariikides pole see lubatud, rääkimata siis kustomriigid nagu Soome, Rootsi, Jaapan, Austraalia, Uus-Meremaa, Saksamaa ja muud, kus
rodderitel on üldiselt ülevaatuse ajaks garaažis porikad varuks olemas. Tänaval lihtsalt enamjaolt andestatakse ja vaadatakse paljuski läbi sõrmede. Olen erinevais riikides muu hulgas spetsiaalselt uurinud just ka kohalike porilauaseaduste kohta ja üldiselt on need ikkagi nõutud, seega vähemalt selles osas pole pudrujõgesid ega piimamägesid mujalgi.
Igatahes, porilaudadega
rodid - olgu nad siis
chopped või
unchopped,
channeled või
unchanneled,
sectioned but not chopped või ükskõik mil muul kujul.
Rod ei pea ka ilmtingimata madal olema, sest näiteks
highboyd olidki meelega jäetud kõrgeks, samuti ka
gasser rodid. Mingis mõttes ka see asjaolu lihtsustab meie oludes
rodiehitamist.
Ratrodindusest (ja ei pea silmas lihtsalt kulunud välimusega autot, sest ainult see ei tee autot
ratrodiks ja see on siiski suhteliselt konkreetne eraldi stiil) veel üks huvitav isiklik tähelepanek -
ratid on mu meelest suhtkoht nii-öelda
entry level suund -
rodi- (ja üldse
kustomimaailma) siseneja jaoks on nad tavaliselt alguses kõige ahvatlevamad, sest on nii radikaalsed ja
hardcore fiilinguga, kuid mida rohkem inimene teemasse süüvib, seda enam tekivad arusaamised ka muudest alaliikidest ja
traditional on isegi nagu edasijõudnutele, sest nõuab süvenemist ajalukku, ajastukohastesse trendidesse ja detailidesse, samas aga ei lajata
traditional rodi/kustomi efekt vaatajale kohe pika puuga pähe, vaid nad avavad endid aeglaselt. Kuid see-eest kehtib vana hea tõde -
devil is in the details ja lõpuks võibki tardunult auto ümber vahtima jääda.
Isegi American Graffiti filmist tuttav John Milneri
coupe rattad olid kaetud - ees väiksed porikad ja taga lihtsalt
bobbed
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee