Eesti Põlevkivi hiigelekskavaator müügis.
#41

Sealse kandi kodanikud, palun minge jäädvustage Esku viimset teekonda!
Oleksin väga tänulik. Mis teha, enam midagi ei tee aga maailma meediasse võiks selle uudise ikka panna. Hävitati ju maailmas ainus selline ekskavaator, mis nii mõnelegi meenutas nõukogude aega.
Vasta
#42

Endal ei ole kahjuks ei pilte Eskust ega tea ka täpsemalt ta ajalugu. Küll oleksin abiks kas või tõlkimisel või muul asjaajamisel.
Vasta
#43

SadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSad

...pole sõnu....

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#44

Et ekskavaator 100% seibideks läheb,ei tea uus omanik veel isegi,kuid
tõenäosus on suur.Vähemalt kopp anti Kaevandus muuseumile.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#45

Minu poolt pildistatud 2005 aastal, raibe oli nii suur et korraga pildile ei saanud
[Pilt: DSC03980%20(Medium).JPG]
[Pilt: DSC03981%20(Medium).JPG]
aiapostid on 2m pikad, et järeldused tehke ise Smile
Vasta
#46

ATS007 Kirjutas:Laupäevane Põhjarannik kirjutas: "...Kes jõudis Eskut vaatamas käia, see jõudis. Mõne päeva eest müüdi see vene gigantomaania imelaps Raua-Robertitele 13,6 miljoni krooni eest maha ning Esku saetakse seibideks..."
http://pohjarannik.ee/modules.php?name=News&file=article&sid=3566

Tsiteerin:
Kolm kuud ja plats on puhas, lubasid toona Esku ära ostnud mehed. Tegelikkuses läks aega kolm korda kauem ning suurt tulu polevat sellest ettevõtmisest tõusnudki. Kurjad keeled teavad koguni rääkida, et mehed jäänud gaasimeestele AGAst võlgu ning lõpetanud üldse pankrotiga.

Järeldused tehke ise.
Vasta
#47

Kas siis tõesti ei anna midagi teha.Loodan wähemalt ,et muuseomisse saab hulga pilte sellest isendist veel tema töötamise ajast+ veel see kopp. Sealkandis ehk mõni huwiline tollest Eskust omal käel ehk väikse mudeli ehk teinudki.Tasuks uurida.
Vasta
#48

Kas alustame allkirjade kogumisega ?
Vasta
#49

Hilja vist ,kuigi lootus sureb viimasena.
Vasta
#50

Mina olen nõus alustama. Aga kardan, et ei ole neid kuhugile edastada enam. Eraomanikul hunjaa, oleks Eesti Põlevkivi...

Kahtlustan, et sm. Jostov algatas selle müügiplaani ja see autoõnnetus sai talle selle pärast ka äkki saatuslikuks ??
Vasta
#51

Üks pilt 1985 aastal väljaantud pildialbumist Eesti / Estonia / Estland /(ja veel mitmes keeles):

[Pilt: 33344035.jpg]
Vasta
#52

Täna tv-ski näitas seda. Tõsiselt vinge asi ikka, nagu torn juba kus avaneb hea vaade... Kahju küll et vanarauaks aga jah 13,6 milli nagu öeldi kui maieksi.
Vasta
#53

Sai ka nähtud "Pealtnägijas" seda klippi. Ei oskagi midagi öelda, ausõna, VÄGA VÄGA nukker on.
Kui öeldi, et tõenäoliselt kõik on selle juures (v.a. üks mootor) "ratsitud ja lapitud", siis see oli tõeline deja vu(ma ise võitlen parasjagu Mossega, kas suudan mina teda kiiremini parandada või tema laguneda). Mõtlesin, et ikka üks õige vene värk. Ja kui küsiti, et mis te siis ütlesite, kui tõsiselt närvi mustaks võtab, teadsin ma juba öelda, et siis on "jopakolla" (ilusalt öeldes). Ja (vist) brigadir vastaski selle peale viisakalt, et suhtlemine käis vene keeles peamiselt.
Jah, ma saan aru, et ei ole mõtet ratsionaalsusest lähtuvalt seda alles jätta, kuid siiski kuskil sisimas midagi tõrgub. Lihtsalt ei saa mina aru, et kui leitakse miljoneid kultuuri arendamiseks, leitakse miljoneid loodusalade kaitsmiseks, kuid mitte kunagi ei toetata millegi äärmiselt omanäolise tehnilise säilitamist. Kuna mina ei ole sisuliselt nõukogude ajas elanud, ei tea mina sellest midagi halba, küll aga olen ma õppinud väga suure nostalgiatundega vaatama kandilisi ehitisi, nõukaaegset interjööri, suuri ja "mõttetuid" autosid, muid agregaate. Pean vist endale siinkohal tunnistama, et on paratamatus, et 98,42% asjadest, mis minus tekitavad sooja tunde, kas lõhutakse maha, saadetakse taaskasutusse, lõppevad loomulikul teel otsa vms. Lihtsalt Masendav. Suure tähega.

Joonas, loodab ükskõik millise juhuse tahtel veel oma silmaga siiski Eskut näha ja oma valge käega katsuda
Vasta
#54

Kui keegi tuleks ja laoks 13 miot letti ning ütleks et selle eest võib arendada Eesti (vana)tehnikakultuuri ükskõik millist aspekti, kas siis oleks ka ekskavaator esimene prioriteet? Või äkki ikka automuuseum? Võidusõidumuuseum? Mootorrattamuuseum? Järva-Jaani varjupaik?

Või äkki hoopis Tartu-1, mis kuskil Soome küünis oma eluõhtut veedab, koju tagasi toomine?

PS. Soovin jõudu ja jaksu Regardmanile ülemaailmset meediat raputava uudise valmis sepitsemisel.
Vasta
#55

Jesper Kirjutas:Kui keegi tuleks ja laoks 13 miot letti ning ütleks et selle eest võib arendada Eesti (vana)tehnikakultuuri ükskõik millist aspekti, kas siis oleks ka ekskavaator esimene prioriteet? Või äkki ikka automuuseum? Võidusõidumuuseum? Mootorrattamuuseum? Järva-Jaani varjupaik?

Või äkki hoopis Tartu-1, mis kuskil Soome küünis oma eluõhtut veedab, koju tagasi toomine?

PS. Soovin jõudu ja jaksu Regardmanile ülemaailmset meediat raputava uudise valmis sepitsemisel.
Teeks aga kuhu ? Toungue
Vasta
#56

Kas mõnele välismaisele ajakirjandus leheküljele ei saa infot saata ?
Vasta
#57

Tegelikult masendus tuleb peale.

Millegipärast, leitakse miljardid kultuuri toetuseks, kas või 740 miljonit krooni KUMU ehituseks, või SADU miljoneid n.n. kaasaegsete kunstide toetuseks (galeriid, otsetoetused, festivalid jne jne), mida nautib kitsas ringkond kunstiinimesi, kes on MONOPOLISEERINUD KUNSTI JA KULTUURI raha jagamist Eesti Vabariigis...Sad
Sama moodi leitakse raha ka muusika, teatri, arhitektuuri, looduse jaoks.
Aga vana tehnika asjade säilitamine peetakse põhimõtteliselt ühe veidra seltskonna eralõbuks. Ei tea, mis peaks muutudaSad((


Mis puutub seda muuseumisse, siis esimese sammuna pakkuks lihtsalt suure kaarhalli ehitust, mis mahutaks mõnikümmend säilitamisväärt sõidukit.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#58

denis23 Kirjutas:Mis puutub seda muuseumisse, siis esimese sammuna pakkuks lihtsalt suure kaarhalli ehitust, mis mahutaks mõnikümmend säilitamisväärt sõidukit.
Sa vist maanteemuuseumis ei ole käinud?

Ehk mingi nurga pealt asi siiski liigub.
Vasta
#59

No need 740 miljonit KUMU-sse on mingi 16 (?) aasta lobitöö vili. Ja üldiselt riik, see oleme meie. Eestis ei ole tänasel päeval karjuvat rahapuudust eelarves, aga kuna huvigruppe on palju ja kõigeks kunagi raha ei jätku, siis saavad raha need, kes suudavad raha kulutamiseks mõistliku kava teha ning selle piisavalt isuärataval moel välja pakkuda.

Isegi kui allkirjadega paber kvalifitseeruks organiseeritud huvigrupiks (mida ta ei tee), ei saa üleskutset "päästke ekskavaator sest ta on nii lahe" lugeda kuskilt otsast argumenteeritud ja mõistlikuks kavaks/projektiks.

Õnneks ei ole päris kõik tehnikakultuuri säilitamisele suunatud ettevõtmised päris nii halval järjel, kui mõningatest siinse foorumi sõnavõttudest järeldada võiks, aga energia ülejääkide puhul on vast kordades targem suunata see mõne olemasoleva rühmituse eesmärkide paremaks täitmiseks, mitte iseseisvalt ja uisapäisa suvalises suunas jooksma panna. Muidugi kui jooksmine ei jää puhtaks soojaks auruks ja baidiraiskamiseks, nagu antud teema puhul vist kipub olema.
Vasta
#60

Ma kujutan ette juba seda sõimu, mis minu arvamuse peale tuleb aga kuna on sõnavabadus, siis avaldan selle.

Tegu on minu silmis suht mõtteu masinaga, mille ehitamise põhjuseks on puhtalt suurriigi suurushullustus, mitte aga majanduslik otstarbekus. Seega pole tegu mitte erilise tehnilise saavutuse vaid suht idiootse võidukoosu - kellel suurem ja parem - tagajärjega. Sellise masina korrashoidmine kasvõi eksponaadina neelaks ikkagi tohutult resursse. Kas sellel on mõtet. Minuarvates piisaks täiesti, kui näiteks kaevandusmuuseumi väravas ilutseks eskult pärit kopp ja kasvõi ühelt poolt roomik (mõtlen kogu komplekti koos rataste ja muuga). Sinna juurde infotahvel masinast endast. Antud detailid ja pilt annab piisava ettekujutuse ekskavaatori suurusest, samas on eksponaadi hoolduskukud minimaalsed. Pole kartust, et keegi ronima läheks ja alla kukuks või keegi midagi ära lõhub / varastab. Kõike ei saa säilitada ja kõike ei ole mõtet säilitada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne