[poolitatud teema] Pidurivedelike segamisest
#1

Küsiks sellist asja, tekkis juurde üks sõiduk, lada 21063 aastast 89 ja põhimõttselt peaks seal sees olema neva nagu ma aru saan, et siis kas nevat võib dot 4 ga segada et nagu vahetaks dot 4 vastu neva välja?

13piisab: teema kasvas välja pidurite õhutamise tööriistast:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24011

"You meet the nicest people in a Honda"
Vasta
#2

Lp. Shander. Kokteile tarbi siiski ööklubis või seltskonnas. Neva,t ei näe vajadust tarbida kui DOT 4 olemas.
Vasta
#3

Usun, et härra Shander mõtles selle all pigem seda, et juhul kui tal langeb pidurivedelik alla normi, siis kas ta tohib sinna DOT4 peale valada, või peab ta siis kogu senise vedeliku välja laskma, süsteemi ära puhastama ja siis uue vedeliku panema (mis on teadupärast päris mahukas ettevõtmine).

Mina ei näe põhjust, miks ei tohiks sa DOT4-ja sinna juurde lisada. Või äkki keegi targem teab?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#4

Minuteada ei tohi Nevat millegi teist marki pidurivedelikuga segada. Aga las teadjamad ütlevad täpsemalt.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

Pidurivedelikke, eriti Nevat, jms butüülpiirituse baasil vanemaid vedelikke ei segata. Tagajärjeks klimbid jms lahustumatud tükid süsteemis.


Vasta
#6

võtsin ette raamatu <Sõiduautod "Moskvits">.
Moskvichidel on ette nähtud piduri- ja sidurivedeliku vahetamine 1,5a või 30Mm tagant. Kui ees ketaspidurid, tuleb kasutada "Neevat". "Neevat" ja "BCKd" segada ei lubata.

veel uurisin Opel kadett E Haynes manuali. See annab muide kolm õhutamisvõimalust:
1) "Bleeding - basic (two-man) method"
2) "Bleeding - using a one-way valve kit" (see eeldab siiski üht ratta ja juhikoha vahel liikumist - nipli külge käib ventiil ja pedaali tuleb pumbata)
3) "Bleeding - using a pressure bleeding kit": rõhuanum, mis kinnitatakse peasilindri-reservuaari külge: on anumad, kus on vaid suruõhk (mida võetakse varurattast) ning sellised, millesse käib ka pidurivedelik

käesoleva teema seadeldis annab siis variandi nr4 (mis tundub kõige mugavam) - niiet õhutada (ikka asjakohasem sõna kui "õhutustamine") on inimkond õppinud ikka õite mitmel moel Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

Tambets Kirjutas:Usun, et härra Shander mõtles selle all pigem seda, et juhul kui tal langeb pidurivedelik alla normi, siis kas ta tohib sinna DOT4 peale valada, või peab ta siis kogu senise vedeliku välja laskma, süsteemi ära puhastama ja siis uue vedeliku panema (mis on teadupärast päris mahukas ettevõtmine).

Mina ei näe põhjust, miks ei tohiks sa DOT4-ja sinna juurde lisada. Või äkki keegi targem teab?

Just seda ma mõtlesin, et kas nevale tohib doti päääle valada või mitte, nevat peaks olema juba mitte just keeruline aga kõvasti raskem kui doti hankida, kindlasti vazi või volga poes veel leidub. Siiski osad räägivad et võib sedaga nevat ja doti mõned jälle et ei või, mine võta kinni kumb siis. Arvan et vast on lihtsam neevat hankida ja siis ei tohiks mingit probleemi olla.

"You meet the nicest people in a Honda"
Vasta
#8

Neva ja DOT-4 vähemalt Pärnu tanklates(nt. GT) letil vabalt müügis ja Neva pisut kallim kui DOT-4. Etikette pole lugenud, aga üks mehhaanik rääkis, et koostis Neva-l ja Dot-4-l sama, aga kindel ei ole.
Kindlasti ei tohi kokku valada vedelikke BSK, PSK kokku vedelikega DOT-4 ja Neva, sest nende koostis erinev ning söövad mansetid ära- muutuvad rabedaks ja pudruks. DOT-4 ja Neva ei tee vast koos midagi, aga enda masinal vahetaks ikka kogu süsteemis vedeliku ära, kui kindel pole, mis sees.
Vasta
#9

Minu paps raiub nagu rauda, et Nevale ei tohi midagi muud peale valada peale Neva.
Vasta
#10

Selle USA näite puhul nö surm piduri vedeliku keema minemise tõttu jäi liiga palju lahtiseid otsi. Mägedes valesid sõiduvõtteid kasutades saab ka väikeautol pidurid põlema. Ise olen automaadiga vähe sõitnud, kas kõige tavalisema USAka automkastiga saab üldse mootoriga pidurdada?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11

zazik Kirjutas:Minu paps raiub nagu rauda, et Nevale ei tohi midagi muud peale valada peale Neva.
Segamise koha pealt ei tea, aga "Neva"-le mõeldud süsteemis võib DOT-4 kasutada küll, peaks samatüübilised asjad olema. Omal ajal enda M-412-l oligi viimatimainitu sees.
Vasta
#12

Vaadake, mida järgmine link pajatab DOT4 ja Neva segamise kohta:

http://www.danushis.lt/en/Products_2_2.h...le=131&amp;


Brake fluid Neva

The fluid can be mixed with DOT-4, Neva. The boiling point is approximately 227ºC. The brake fluid damages vehicle paintwork and some rubber types. The fluid absorbs moisture contained in the environment atmosphere. The product must not be mixed with DOT-5


Siin on selgelt öeldud, et Nevat ja DOT-4 võib segada ... kuid DOT4 ja DOT 5 ei või segada.

------

Samuti võiks vaadata ingliskeelset Wikipeedia artiklit pidurivedelike kohta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid

ning DOT-4 kohta:

http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4

-----

Kõrvutades Neva keemistemperatuuri ( 227C ) ja DOT-4 keemistemperatuuri ( 230C ) on küllaltki ilmne, et tegemist on "sarnaste toodetega" ... erinevus on lihtsalt nõukogude ja lääne tootenimedes.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne